[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lala_Laura

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:29

ik verveel me echt de pleuris

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:29

:(

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:17

zo ik zit weer in de auto met een lekker ijsje ben naar de sauna geweest ipv walliby een stuk beter ook mijn voetjes vonden het heerlijk alleen nog wel spierpijn maar dat gaat wel weer over

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:18

hmm sauna heerlijk!
Ik ga lekker het zwembad in, kan de pups lekker in de tuin onder de parasol. Pups heeft net gezwommen. Ziet er echt grappig uit. Hij had het bloedheet en zocht verkoeling.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:18

oehh lekker saunatje!!
zo daar knap je indd wel van op ;)
ik ben nog steeds hard aant werk hier :(
de tijd vliegt voorbij deze middag.. en dan te bedenken dat ik ga overwerken tot half 7 :( maarja.. moet maar ff :P

Beter dan Peeps dr hoeven zijn gedaan ;)
kan de foto's hier niet zien maar ziet dr vast beter uit dan dat stuk druit :P

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:33

Nou ik ben wel blij dat ik over een 1 1/2 uur klaar ben.
Ben met de auto dus ik ben lekker optijd thuis vandaag. :)

Vanavond denk even langs Champie misschien wel eventjes rondje op hem stappen ( kan de cap van me zus wel even lenen )

Of misschien ga ik wel niet dat beslis ik vanavond :)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:14

Net terug van stal en lekker buitengereden :j

denk een uur a anderhalf... delftse hout was snel gevonden, er zijn steile bruggen die wystan eerst wat eng vond, daarna vond hij ze leuk en was het volgens hem de bedoeling om er in volle vaart op af te rennen en hard te stampen.

Toen we terugkwamen was wannadoo al aan het hinniken en aan het wachten bij het hek :j

Vanavond maar weer :D

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:18

Marjo_Wystan schreef:

denk een uur a anderhalf... delftse hout was snel gevonden, er zijn steile bruggen die wystan eerst wat eng vond, daarna vond hij ze leuk en was het volgens hem de bedoeling om er in volle vaart op af te rennen en hard te stampen.

Toen we terugkwamen was wannadoo al aan het hinniken en aan het wachten bij het hek :j

Helemaal alleen?

Knap hoor,hoeft Wis niet te wennen eerst dat is wel erg fijn zeg!

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:26

Marjo_Wystan schreef:

Hmm jammer dat betekent dus dat naar buiten gaan geen optie is. Althans ik ga eens even informeren voor een ander bitje waardoor je een paard beter onder controle kan houden. Even kijken of dat er is ja of nee :) :(

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:27

Kunnen we champ niet gewoon inruilen voor een makkelijk paard hahaha.

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:28

Misschien nu dat hij 5 a 6 dagen per week gereden gaat worden dat het dan misschien wel een keer kan dat ik toch ooit eens op hem naar buiten ga. Zal hem denk eerst dan goed een uur aan het werk zetten in de bak :)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:35

doppie45 schreef:
Marjo_Wystan schreef:

Helemaal alleen?

Knap hoor,hoeft Wis niet te wennen eerst dat is wel erg fijn zeg!

Wyssie vind alles best :j

Alleen idd, maar ik heb daar in die buurt eerder gestaan en wystan wist ook de weg nog had ik het idee. Hij was helemaal enthousiast toen we bij de plas kwamen en wilde graag naar de mensen toe, helaas gaat dat niet echt. Hij meost vandaag wel even iets doen, ivm de 2,5 uur wandeling van gisteren met de verhuizing. Ik doe hem meer plezier met een buitenrit dan een longeerlijn..., dus vandaar mijn keuze...

Waaomr kun je niet buitenrijden Laura? Vanwege de bruggen? Want volgens mij zijn die te omzeilen. Delftse hout is verder echt een ruiterpad, dus daar heb je verder geen last van mensen/verkeer.

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:42

Nou ik heb totaal geen idee hoe hij reageert hoor eigenlijk :)
Me zus heeft me alleen verteld nooit meer naar buiten te gaan omdat hij dan totaal uit zijn plaat gaat. Dat hij levensgevaarlijk is.

Ja ikke het kleine zusje neemt dat dan wel aan maar ik geloof echt in Champ dat hij nu hij toch al weer 9 is echt ooit wel eens normaal doet.

Aantal jaren geleden werd er altijd met hem buiten gereden.
Ook de oude verzorger ging op hem naar buiten.

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:42

Neem aan dat als een paard ouder wordt toch wel ook iets makkelijker word. ??

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:44

Lala_Laura schreef:
Neem aan dat als een paard ouder wordt toch wel ook iets makkelijker word. ??

paarden zijn nooit te oud om te leren :D
Ik heb een ex- spring pony/ paardje he ropgevoed.. toen ie al 16 was.
dier kwam steil overend als je je teugels al aan nam.
laat staan dta je van het erf af wou gaan, steil overend omdraaien en terug rennen..

uiteindelijk:
kon ik zonder beugels met lang teugeltje het park door hahaha :Y)
en hij kon nog leuk dressuuren ook , bleek toen ik hem meer ging trainen haha :+
met respect/ liefde / geduld en consequentie kom je heeeeeeeeeeel ver.

( vergeet ik er nog bij te zetten, dat dat dier zwaar getraumatiseerd was... met harde hand opgevoed door zijn oude eigenaar ) ;(
Laatst bijgewerkt door _Nann_ op 19-07-10 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:45

In principe wel ja :P

Champ is geen makkelijk paard nee, maar ben vorige keer met hem op buitenrit geweest en het gaat wel, ik zeg niet dat het makkelijk is, maar misschien wordt het naarmate er veel buitengereden wordt wel makkelijker.

Je zus heeft natuurlijk ook behoorlijk trauma opgelopen met champ, zou ik ook niet zo goed meer durven.

Het ligt aan de persoon die erop zit. Je zus kan prima rijden, alleen door angst slaat dit wel over op Champ lijkt mij. Volgens mij is Champ behoorlijk gevoelig. Ik heb echt een tijd gehad dat ik niet op Wystan durfde }:0 Nu rij ik alleen, bitloos en lange teugels... Maar hij doet dit pas sinds ik niet meer in paniek ben en zelf rustig ben.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:49

Nu is Wystan wel een stuk makkelijker hoor en hij was toen ook aan het puberen, daar is Champ allang uit neem ik aan.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:05

Marjo_Wystan schreef:

Ieh! Was ik maar meegegaan... :) ben blij dat et gewoon goed is gegaan! Van de week ga ik mee, heb nu toch vakantie dus als je gaat... ;)

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:16

sybje schreef:
Marjo_Wystan schreef:

Ieh! Was ik maar meegegaan... :) ben blij dat et gewoon goed is gegaan! Van de week ga ik mee, heb nu toch vakantie dus als je gaat... ;)

Heb je al een ander zadeltje dan....of ga je zonder :D

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:22

ooh wat klinkt dat heerlijk Marjooo!!!!! ;)
moet nog even wachten voor we met ambertje weer naar buiten gaan ;) ff centjes hebben dan ander bitje weer halen zodat we naar buiten kunnen ;)

Champ gaat zich heus wel gedragen naar mate je vaker naar buiten gaat ;)
ga zoveel mogelijk met rustige paarden mee die niet reageren op drukke paarden (niet met mij bijv.. :P haha) en zelf rustig blijven indd..
ik ben ook altijd dood zenuwachtig als ik naar buiten ga.. moet altijd afleiding hebben en als het dan zo lang goed gaat ga ik weer ineens alleen.. ;)
maar die bruggen kan je heus omzeilen.. delftse hout is zooo groot! ;) ruimte genoeg en ruiterpaden genoeg! ;)
ik ga nog een uurtje langer door.. (ben nu al uurtje langer door aant werken)
en dan gaan we er weer mee stoppen..
misschien stop ik wel om 6 uur al en dan vanavond ff langs mn pony en ff zadeltjes passen nadatie gelongeerd is door Shir.. ;)

Toedelss!!

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:26

hahahah dan hoop ik dat ik er al ben :P
ga zo eten maken ffies eten en daarna naar ambi ffies ambi plagen :P

tot zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:34

Marjo_Wystan schreef:
Marjo_Wystan schreef:

Wyssie vind alles best :j

Alleen idd, maar ik heb daar in die buurt eerder gestaan en wystan wist ook de weg nog had ik het idee. Hij was helemaal enthousiast toen we bij de plas kwamen en wilde graag naar de mensen toe, helaas gaat dat niet echt. Hij meost vandaag wel even iets doen, ivm de 2,5 uur wandeling van gisteren met de verhuizing. Ik doe hem meer plezier met een buitenrit dan een longeerlijn..., dus vandaar mijn keuze...

Waaomr kun je niet buitenrijden Laura? Vanwege de bruggen? Want volgens mij zijn die te omzeilen. Delftse hout is verder echt een ruiterpad, dus daar heb je verder geen last van mensen/verkeer.

klinkt goed marjo!
haha oud vertrouwt :')

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:38

Halllooooo

Cloofje vandaag heerlijk gepoetst, ze was wat over de zeik omdat chanel uit t land is.
Maar toen ik terug liep kwamen syb en lay al helemaal aangesjeest, en hinniken, en toen kwam de rest van de groep cloofje ook begroeten :+:

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:57

eeyy dames ik kwam hier per toeval op ze hebbe leuke dingen voor redelijke prijzen www.allesvoorpaarden.nl
teminste ik vin de prijzen mee vallen van wat ik tot nu toe gezien heb
wie weet heeft iemand er wat aan

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:04

zo ik ben lekker eg gegaan ! .P