doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:27

Soeskia schreef:
Nee het is officieel zo dat fouten door de lezer afgerekend mogen worden. Jij als ruiter hoort je proef te kennen. Knipoog

Hmm, oké, vanuit die redenering kan ik het wel snappen, ja, dat die regel er is. Gelukkig leer ik mijn proef meestal wel, maar ik had afgelopen weekend (natuurlijk) net de pech dat ik die oefening niet meer wist. Slim

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:32

Als de voorlezer de verkeerde proef voorleest krijg je ook -2 en moet je opnieuw beginnen.

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:34

Als je ,je proef helemaal uit je hoofd weet is echt heel handig want als de voorlezer het vout segt en jij weet wat je wel moet doen moet je DAT gewoon doen ! laaat de voorlezer dan maar lkker schreeuwen of iets maar dat moet je doen ! ik ga in sep. ook beginnen met voorlezen Haha!:P
xx suuz

PS>Als de voorlezer de verkeerde proef voorleest krijg je ook -2 en moet je opnieuw beginnen / dat is niet altijd soow ligt eraan hoe de jury is Tong uitsteken

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:55

Oké. Mrja ik had weleens dat me voorlezer zijn voorwaarts in arbeiddraf, k wist ckr dat het arbeidstap was dus ik stappen mr het bleek dus wel draf te zijn, hahah

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:00

haha hmm... beter leren haha Tong uitsteken

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:16

hahah ik leer die dingen nooit, lees ze hooguit 3x over

Lott_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:26

Ik heb 26 mei weer een wedstrijd. Pling

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:11

C_hristel schreef:
Als de voorlezer de verkeerde proef voorleest krijg je ook -2 en moet je opnieuw beginnen.

Ik heb daar nog nooit -2 voor gehad.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:14

Bij ons was het paar proefjes trug bij een meisje gebeurt

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:23

C_hristel schreef:

je hoeft echt niet je hele proef opnieuw te beginnen. Wanneer de hele proef verkeerd dreigt de lopen grijpt de jury in, en moet je bij een aangewezen onderdeel opnieuw beginnen.

En anders, zoals bij het doorzitten/lichtrijden verhaal, kun je gewoon doorrijden Knipoog

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:30

Gullit schoot weg bij de deur gister, want hij schrok ofzo van iets erachter en toen reed ik gewoon even een volte en ben alsnog netjes van hand veranderd en er stond niks over op mijn protocol, had gewoon een 6 gekregen, komt dat dan omdat je laat zien dat je wel weet hoe het hoort ofzo?

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:35

Ja dat kan ik was er ook een keer afgevallen in mijn proef ik ben er toen gewoon weer op gegaan en een volte gereeden en toen weer vedder gegaan ik had alsnog een 6 en er stond bij Kan gebeuren !
xx suuz

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:49

Hee ik ry op manege Hellevoet in Hellevoetsluis ! Die doen ook f-proefjes ik zit nu in de f10 moet nog 1 wp en dan ga ik naar de f11 ! De hoogste bij ons op de manege is f15 !

Groetjes PiieterLY

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:58

Soeskia schreef:
C_hristel schreef:

je hoeft echt niet je hele proef opnieuw te beginnen. Wanneer de hele proef verkeerd dreigt de lopen grijpt de jury in, en moet je bij een aangewezen onderdeel opnieuw beginnen.

En anders, zoals bij het doorzitten/lichtrijden verhaal, kun je gewoon doorrijden Knipoog

Als jou voorlezer f10 voor gaat lezen terwijl je f6 moet rijden krijg je dus echt wel de mededeling dat je de verkeerde proef uitvoert en opnieuw moet beginnen. doorzitten/lichtrijden dan krijg je gwn minpuntjes mr dat zijn ok niet vn die grote fouten he

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:59

Nevony schreef:
Gullit schoot weg bij de deur gister, want hij schrok ofzo van iets erachter en toen reed ik gewoon even een volte en ben alsnog netjes van hand veranderd en er stond niks over op mijn protocol, had gewoon een 6 gekregen, komt dat dan omdat je laat zien dat je wel weet hoe het hoort ofzo?

Op die manier los je het gwn mooi op en krijg je idd nog je punten

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:46

Ja Knipoog als je gewoon een voltetje rijd dat vind de jury niet zo erg Knipoog xx suuz

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:50

bij mij als ik figuur vergeet ne ik maak volte dan krijg ik ALTIJD -2

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:53

Sander_ schreef:
Soeskia schreef:
Nee het is officieel zo dat fouten door de lezer afgerekend mogen worden. Jij als ruiter hoort je proef te kennen. Knipoog

Hmm, oké, vanuit die redenering kan ik het wel snappen, ja, dat die regel er is. Gelukkig leer ik mijn proef meestal wel, maar ik had afgelopen weekend (natuurlijk) net de pech dat ik die oefening niet meer wist. Slim

Bij ons krijg je vanaf de F5 gewoon punten aftrek als je verkeerd rijdt omdat de voorlezer fout leest. Dat is eigen risico.
Bij de F1 en F2 leest meestal iemand van de manege voor. En bij 3 en 4 krijg je geen aftrek.
Als je je proef zonder voorlezer rijdt, dus helemaal uit je hoofd, krijg je zelfs een bonuspunt! Dat is een regel van de manege zelf. Om te stimuleren dat iedereen zijn proef kent.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:28

C_hristel schreef:
Soeskia schreef:

Als jou voorlezer f10 voor gaat lezen terwijl je f6 moet rijden krijg je dus echt wel de mededeling dat je de verkeerde proef uitvoert en opnieuw moet beginnen. doorzitten/lichtrijden dan krijg je gwn minpuntjes mr dat zijn ok niet vn die grote fouten he

Ja natuurlijk moet je opnieuw beginnen als je de verkeerde proef voorleest, maar als het goed is gaat er bij figuur 1 al een belletje bij je rinkelen.

Maar daar ging het hier niet over, het ging over het lichtrijden wat verkeerd werd voorgelezen. En geloof mij, ik heb nog niet zo gek lang geleden mijn cursus afgesloten, dus ik ben doodgegooid met de reglementen Haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:45

Dat zullen we dan nog wel eens zien vrijdag 11 mei..Nagelbijten / Gniffelen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:32

Soeskia: ja ik had het niet over dat lichtrijden mr over je proef verkeerd voorlezen. Bij lichtrijden terwijl je moet doorzitten ofoz moet je niet opnieuw beginnen nee dan krijg je gwn minder punten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:47

C_hristel schreef:
Soeskia: ja ik had het niet over dat lichtrijden mr over je proef verkeerd voorlezen. Bij lichtrijden terwijl je moet doorzitten ofoz moet je niet opnieuw beginnen nee dan krijg je gwn minder punten

per onderdeel vanaf de F3 een vergissing in lichtijden/ doorzitten 1 punt aftrek dus als je een 7 zou krijgen voor dat onderdeel wordt het een 6 (maar er word geen min punt opgeschreven) het wordt al direct met het cijffer verekend en de juiste weg is dat je dan achter dat onderdeel wel de opmerking vind of de tekst omcirkeld/ ondertreept anders weet je natuurlijk nog niets

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:52

Flurk: ja dat heb ik wel eens op me protocool gezien. Ik moest draven ipv stappen. STond dat draven ook dik onstreept.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:54

meestal leg ik mijn cirkeltjes even uit voordat de protocollen worden uitgedeeld, ik doe bijvoorbeeld vaak op laten schrijven niet op de letter en laat de letter waar het om gaat dan omcirkelen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:58

Dat is idd uit wel duidelijk. Ik had altijd een dikke streep onder vrije stap, maar ik wist niet echt wat 'vrije stap' inhield en dat stond er ook nog beschreven dus ik me zelf telkens afvragen wat doe ik nu fout