Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke_

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:26

supergave fotoos Mariet! echt heel gaaf!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:28

Jij WAS gewoon die maisplant *LOL* Enne ik kom echt een keer naar Noordwijk hoor. Wil jouw knollies ook wel zien Ja

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:31

Jaa moet je zeker doen Haha! Deze week zijn de eigenaren van de paarden weg Tong uitsteken

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:50

hoe gaat het allemaal bij bergemo zou eigenlijk dit jaar op kamp maar mijn pony werd bevangen en nog een 1andere reden maarja volgend jaar maar weer in de zomer of in de herfst vakantie

vind het zo jammer dat ze rowan/kaborah weg hebben gedaan Boos! zijn er veel nieuwe paarden/pony's

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:47

ik zou nog even wat vakantiefotootjes plaatsen, nou hier zijn ze Lachen

Afbeelding
de groep

Afbeelding
casa batlo, van gaudi

Afbeelding
het dak van de pedrera, ook van gaudi

Afbeelding
nachtelijke bezoekjes aan het strand Cool

Afbeelding
parc guell, ook al van gaudi

Afbeelding
uiterst rechts mijn vakantiescharrel uit glasgow.. Vork

@randylover: er zijn inderdaad een hoop nieuwe paarden en ponies, jammer van je pony joh! misschien volgend jaar beter?

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:10

Nicee,, ziet er super gezellig uit Haha!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:32

Ik vind dat nieuwe paarden en pony's reuze meevallen hoor! (of zeg maar eerder tegenvallen) Zeker als je gaat kijken welke er allemaal weg zijn...

Ik vond de les van afgelopen vrijdag echt helemaal niets aan. Het leek wel alsof Hans alleen Julia les gaf en daarnaast had Wiston echt veel en veel te veel meegelopen, daar was echt niets meer uit te halen. Hopelijk vrijdag dus een ander paardje!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:53

zich op een paar mensen focussen heeft Hans wel vaker last van vind ik.. erg jammer! Claudia en Femke hebben dat gelukkig veel minder. ik vond de les erg leuk, maar dat was vooral omdat ik Jannos 'n erg leuk paard vond.

oh trouwens, ik had al een hele tijd last van mijn oor.. nu ben ik vanochtend dus naar de dokter geweest en blijk ik midden-oorontsteking te hebben..

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:44

Wie is Jannos ook alweer? Dat is ook een vrij nieuwere toch?

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:10

inderdaad, een zwarte met een wit kolletje

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 07:27

Oeh klinkt niet best janneke. Heb je nu medicijnen?

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:04

jep, antibiotica..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:55

He das ook vervelend janneke! Lekker voor bij Lowlands! Trouwens heel veel plezier!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:14

trouwens Emy zou je dat MLP poppetje aan Janneke willen geven dan wil zij die vast wel aan mij geven Knipoog

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:38

Nog steeds aan het verzamelen? Puilt jou kast zo langzamerhand niet enorm uit? Clown

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:11

Nee want ik heb drie kasten Schijnheilig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:24

Dan kan je nog even door sparen, ja Haha!
Heb gister weer heerlijk mee gereden in de les; Shakira liep zo mooi in de teugel te hangen! Koe Pff, iedere stap moet je dat beestje corrigeren; 'Niet hangen! Ook niet door je schouder vallen! Ook niet onder het tempo lopen! Ook niet racen! En nog steeds niet hangen!!!' En dan is zij nog niet eens het ergste paard dat ik daar gereden heb... Verward

Vakantiefoto's Cool ;
http://www.mijnalbum.nl/Album=UNQLZGX8

We zijn met een clubje en bij horende paarden naar zuid limburg geweest, Eper Heide. Het was mooi, het was zwaar voor de paarden ( op 1 van de foto's zijn T en G hun paardje aan het helpen door de koets te duwen op een steile helling) en het was alles behalve saai!
Op dag 1 raakte een ijzer van Stan los doordat ie moest stoppen op een helling en daarbij wat terug gleed. Eenmaal boven is hem in het tuig een nood-nagel door de hoef gemept. Gellukkig wist A een hoefsmid te vinden die de volgende dag het ijzer kwam vervangen. Dat was dezelfde dag dat Ascot en ik in een greppel beland waren. Op dag 3 zijn we creatief met mest geweest; de hoteleigenaar wilde geen krullen op de mesthoop en we moesten het maar mee terug nemen. Het droge hebben we idd mooi in zakken weer mee genomen, de rest ligt verdekt opgesteld op de mesthoop. En het mooiste van op vakantie gaan? Terug komen en met z'n allen nagenieten bij een kom zelfgemaakte soep!

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:12

Altijd leuk om de "dol-dwaze avondturen van judith en ascot" te lezen hahahaha. Jij maakt ook altijd wat mee! Ik vind foto 7 erg mooi, zo'n schaduw van het span met een prachtige achtergrond!
Bravo voor de schieter!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:24

Leuke foto's Judith. Ja
Ik had gisteren iemand van fjordenwereld samen met haar man op visite. Marieke (zo heet ze) heeft mij en RB les gegeven. Haleluja d'r ging een wereld voor me open zeg. Sommige dingen heb ik echt zoiets van "waarom heeft niemand dat ooit gezegd?" Na 1 uur en 10 minuten zijn we gestopt. We zijn vooral heel veel bezig geweest met stappen, want mijn paard kan dus niet stappen Schijnheilig
Alleen halverwege de les knalde weer dat #$%^ijzer er onderuit. Precies dezelfde als vorige week. Kan ik weer de smid gaan bellen Boos!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:37

Hij heeft hetzelfde ijzer er weer onderuit getrapt??? Kijk dan eens goed hoe RB loopt, en of, als het een voorijzer is, het ijzer achter niet te ver uit steekt. Verward Hoef is niet beschadigd?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:45

Nee RB doet het keurig netjes. Alle nagels eruit en de hoef ziet er keurig uit. Hij heeft dit nog nooit gedaan. Dit is een nieuw ijzer overigens. Het ijzer wat hij vorige week aftrapte was al 8 weken oud dus toch aan vervanging toe.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:35

@ Wendy: als ik het niet vergeet zal ik em vrijdag aan Janneke meegeven. Ben ik er ook weer vanaf, want ik neem zoiets natuurlijk niet mee naar het huis van mijn zus. Oh ja, by the way: ik ga in Julianadorp wonen bij mijn zus!

Ik heb afgelopen vrijdag op Jade gereden. Vergeleken met Winston echt een verbetering. Winston moest ik smeken om een stapje voorwaarts te doen en bij Jade ging het nog wel sloom en haar aandacht was snel verslapt, maar ik kreeg er tenminste nog wat uit. Eigelijk zijn al die paarden bij Bergemo best wel een beetje aan wat rust toe... Om eerlijk te zijn ben ik ook erg blij dat ik vier lessen door vakantie gemist heb, want iedere keer op van die vermoeide paarden rijden vind ik ook niets (en het paard ook niet).

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:06

mooie fotoos Judith! inderdaad erg leuk om die avonturen van jou en Ascot te lezen.
Emy: per wanneer ga je naar Julianadorp? met oorontsteking op Lowlands was inderdaad niet fijn, ik heb het wel volgehouden, maar wel met oordopjes in.
Wendy: klinkt goed die les!

Ik heb trouwens 't mailtje van Mirjam gehad, over dat ponykamp... ik denk dat ik niet meedoe, want 160 euro kan ik niet zo in een-twee-drie ophoesten.. ik vind het eigenlijk ook wel een beetje veel geld..

eigenlijk ben ik ook van plan om te stoppen bij Bergemo. Aankomend collegejaar heb ik erg veel college en ik ga in het bestuur van mijn studievereniging. Daardoor kan ik dus maar 3 uurtjes in de week werken, wat betekend dat ik weinig geld heb. Daar bij vind ik dat de uitdaging ook een beetje weg is, echt veel leer ik niet meer heb ik het idee... en ik vind echt maar weinig paarden leuk om te rijden, en laten dat nu net de paarden zijn die 3 uur per dag lopen... Ik vind het wel heel jammer, want het is altijd wel gezellig op Bergemo, maar ik richt me dan liever op RedBull, want ik heb het gevoel dat ik van Bullie veel meer kan leren.. ik ben dan veel flexibeler en niet persee gebonden aan die vaste vrijdagavond waarvoor ik dan eerst naar Sambeek moet. Ik heb nog iets van 5 lessen, die maak ik gewoon af, en ik denk dat ik Bullie dan ook weer 'n keertje meeneem, als Wendy 't goed vind.. al zal dat niet op vrijdagavond zijn omdat dat een beetje laat is om nog terug te rijden.

guttegut, ik kom nu wel echt over als 'n arm studentje, maar op 't moment is het wel een beetje zo Sigaar

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:02

Het is maar goed dat ik geen rijtarief eis Schijnheilig
Je moet RB maar een keer op een zaterdagochtend meenemen, maar zelfs dat wordt lastig want het is al vrij donker zo vroeg op de morgen (maar dan wordt het wel steeds lichter dat scheelt Schijnheilig )

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:07

haha! das een geluk ja Haha!
maar 't is niet alleen het geld hoor, veel paarden moeten gewoon zooo vaak lopen, dat je op vrijdagavond laat met een doodmoe paard zit... en dat is ook niet echt leuk rijden. en tja, echt veel leuke paarden zijn er niet meer..

op zaterdagochtend is prima!