stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 17:11

Zo meiden ik had heel wat bij te lezen zeg.
Was nl even met WW er tussenuit.
Ben donderdag middag vertrokken en we hadden onderweg toch 3x stukken file door aanrijdingen en weet ik veel.
Ma na 140 km kwamen we aan op de plek van bestemming.
Ww kwam netjes van de trailer en keek goed om zich heen.
De bewoners waar ik ging logeren waren nog niet thuis dus afgesproken Ww dan in de paddock te zetten.
Dus dat had ik net gedaan en de trailer met wat kunst en vliegwerk geparkeerd en toen ik ding stond af te koppelen kwam de heer des huizes thuis.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 17:18

Affin Ww mocht ook wel het land op dus Ww op het land gezet en gewacht tot vrouw des huizes thuis kwam.
Daarna lekker gegeten en 's avonds een stukje met Ww gewandeld aan het halster. Hij vond alles leuk en bleef hinniken (ook 's nachts) Zelf heb ik hem 2 x gehoord slaap toch overal door heen.Gelukkig zijn de buren deze geluiden daar in de omgeving gewend dus niemand kwam klagen.
Inmiddels was het vrijdag geworden en gingen wij (bewoonster en ik) met haar paard naar de DA want er moest een scan komen om te kijken of ze drachtig was.
Helaas er was niet te zien dus dat was jammer. (teleurstellend)
Nee zeg zijn we klaar daar wil de merrie de trailer niet meer in. Nou we hebben inmiddels wel de nodige ervaring al zeg ik het zelf dus met longeerlijn hadden we haar toch redelijk snel in de trailer en konden we weer naar huis. Toen moest zei werken en ben ik heerlijk naar Beekbergen gereden met de auto om naar de samengestelde menwedstrijd te kijken (onderdeel dressuur)
En tevens alle kramen bezoeken en ik ben perfect geslaagd.
Binnenkort komen ze op stal alles brengen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 17:21

's avonds hebben we Ww voor de kar gezet en heerlijk gereden.
Meneer deed het super maar toen hij stil moest staan onder een viaduct had hij het niet echt naar zijn zin en liet dat duidelijk merken. Hij werd 'heet' maar het ging verder goed. Aan het einde van de rit hadden we nog een viaduct die wat meer moeite koste maar dat komt omdat die is zwart geblakerd van de stoomtrein die daar ook rijdt. We hebben heerlijk gereden en mijn groom zag er niet meer uit want ik had door de nodige plassen in het bos gereden.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 17:24

Zaterdag hebben we samen in hindernis 3 gestaan de hele dag en heeft Ww zich wel vermaakt in het weiland om sávonds nog even aan de hand de benen te strekken en wederom deed hij dat weer braaf.
Deze keer strak langs een paadje langs het kanaal gelopen.
Maar zoals ik al schreef hij reageert goed. dus geen problemen.
Gelukkig is het hinniken wel minder geworden en hij staat ook nog tussendoor op een stal met een buitenluik zodat hij in de tuin kan kijken en ik hem vanuit huis kan zien. (wat een luxe)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 17:28

Toen was het inmiddels zondag geworden en hebben we Ww weer ingespannen en een leuke rit gemaakt deze keer met 3 viaducten en nu ging het helemaal SUPER. Volgende keer plannen we het zo dat de stoomtrein er ook nog is.
Verder hebben we met GPS op de telefoon de snelheid gemeten en relaxt in stap gaat meneer 5 tot 6 km per uur dat is dus prima en in draf 12 tot 13 dat is super en in handgalop tot middengalopje 21 tot 25 km per uur. Altijd makkelijk om te weten. Dus dat zijn perfecte snelheden om dadelijk samengesteld te gaan starten. Bodemschuw is hij gelukkig niet en hij reageerd goed op vreemde situaties kortom een wereld pony. Nou de trailer rit ging weer prima en aangekomen op stal ging hij eerst zijn weidegenootje dag zeggen om hem daarna 4x weg te jagen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 17:29

Zoals jullie konden lezen hebben Wervelwind en ik het dus heerlijk gehad.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:54

@ Lida: zo dom om te remmen voor dieren, zeker als motorrijder zijnde (Sorry als ik nu mensen beledig ;) ) Was je bang dat we het niet zouden lezen als je het in 1 bericht zou stoppen? ~~}> Fijn dat je het zo naar je zin gehad hebt. Was je op vakantie 'bij de boer'?

Ik ben vanmiddag op het Einde wezen kijken. Chantal moest starten en Peggy meteen daarna. Ik heb Peggy voorgelezen.... Ik laat Chantal wel zelf vertellen hoe haar wedstrijd is gegaan....

Volgende week ben ik waarschijnlijk een paar keer op stal..... Hopen dat ik het nog niet verleerd ben :o Kan ik in die mooie buitenbaan rijden :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 19:08

mo_van_dijk schreef:
@ Lida: zo dom om te remmen voor dieren, zeker als motorrijder zijnde (Sorry als ik nu mensen beledig ;) ) Was je bang dat we het niet zouden lezen als je het in 1 bericht zou stoppen? ~~}> Fijn dat je het zo naar je zin gehad hebt. Was je op vakantie 'bij de boer'?

Ik ben vanmiddag op het Einde wezen kijken. Chantal moest starten en Peggy meteen daarna. Ik heb Peggy voorgelezen.... Ik laat Chantal wel zelf vertellen hoe haar wedstrijd is gegaan....

Volgende week ben ik waarschijnlijk een paar keer op stal..... Hopen dat ik het nog niet verleerd ben :o Kan ik in die mooie buitenbaan rijden :D

haha nee ik werd steeds gestoord vandaar steeds opnieuw een post
En nee ik was bij vrienden en die hebben stallen aan huis en wonen heerlijk op de Veluwe.
Tja ik weet niet als hij over die eenden had gereden of hij dan niet gevallen zou zijn hoor :D
Het was zijn keus en alleen zijn motor had veel schade de eenden heb ik niet meer gezien.
Wel de dag erna een dode kat

OKEE nou Chantal vertel maar op

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:11

Ik denk dat Chantal nog op stal is.... We gingen pas om kwart over 6 weg van het Einde ;( 1 uur wachten op de uitslag van de groep waar 5 mensen aan mee deden :(

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 19:14

mo_van_dijk schreef:
Ik denk dat Chantal nog op stal is.... We gingen pas om kwart over 6 weg van het Einde ;( 1 uur wachten op de uitslag van de groep waar 5 mensen aan mee deden :(

Dan lees ik het morgen want ga nu weer uit de lucht

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:37

Zo hier ben ik hoor! Kom net pas thuis!

Zo alles is goed gegaan!, Was wel lekker warm!
mijn eerste proef ging wel een stuk beter dan de vorige keer!, hij was een stuk voorwaartser. over deze proef was ik tereden hij liep fijn!
Mijn tweede proef ging in mijn gevoel minder lekker dan mijn eerste proef, hij ging 1x niet in galop en toen moest ik hem een tik geven eerdat hij in galop ging, en ik daar me volte niet helemaal mooi in kon zetten. En einde van de proef moest ik E afwenden B linkerhand maar ik wou automatische naar rechts toe en toen schreeuwde mijn moeder linkerhand, want ze zag al dat ik stelling naar rechts nam, en daar moest ik even mijn stuur om gooien.

Maar in mijn gevoel was in de tweede proef de impuls niet erg goed, maar zo zie je maar weer dat het van langs de kanten anders is want Marjolein vond dat wel mee vallen.

Maar de uitslag was wel super, zijn twee keer 1ste geworden en 4winst punten gereden *\o/* *\o/* *\o/*
Mogen nu L2 starten! :D

@Lida- Mooi zo dat je het naar je zin heb gehad!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:17

HAYY,

Even een update.
Ik en Sanne komen net van Loranda.
Met ze 2e naar utrecht gereden en gaan!
Even bij de eigenaresse thuis geweest en foto's gekeken van toen zij Loranda had en toen ze een veulen had echt zo sweet.

Ze heeft het echt super ze staat op een landje met een ander paard lekker te grazen ze zag er echt super uit!

Ik dacht echt ooow dat word janken maar helemaal niet als je zag hoe goed ze het had. :+:
Kon gewoon weg gaan zonder een brok in me keel en carla was echt zo lief voelde echt vertrouwd.

Daarna zijn we naar haad andere paard gegaan want die wilde we ook wel even zien.
Echt 2 druppels water loranda alleen in haar jongere jaren en ruin haha.
Whoo wat een gaaf beest een nek dat er op zat en nu is hij net uit een blesure tijd dus is een tijdje op rust geweest dus kan je na gaan.
Heeft ze hem even gereden kwijl liep in me mond wat een paard!!!

Nou zeker voor herhaling vatbaar!
Ben er nog helemaal hyper van als ik dit typ wat een dag!
Ons meisje heeft het nu echt zo super. :+:

Daarna nog even naar San haar paard geweest waar ik even een ritje op mocht maken heerlijk om dan na 5 maanden geen paard te hebben gehad weer op te kunnen stappe!
Echt heerlijk!
Dan merk je pas hoe erg je het mist als je weer onder de paarden bent!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:48

Mooni en ik zeggen HAAAAAI!
Afbeelding

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:49

Chantal gefeliciteerd met je winst meis!! Super gedaan!!! Op naar de L2!!!

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:28

Thanks Shar! Leuke foto van jou en Mooni! ;)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:30

Lis, Vind het echt leuk voor jou en San dat jullie bij Lor zijn geweest :)

Chantal, gefeliciteerd met je winst

Sharon, leuke foto van Mooni, wat is die al groot! :)

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:17

Wat een leuke foto, Sharon ;)

en Chantal gefeliciteerd met je winst *D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:28

Jeetje Maaike, wat zit je nog laat op Bokt... Het is zeker vakantietijd!

@ Shar, Wat krijgt die kleine te eten? Wat is hij enorm gegroeid!

@ Melis, Leuk dat je bij Loran bent wezen kijken samen met Sanne... Nog mooier dat ze het daar zo goed heeft! Was dat andere paardje familie van Loran?

@ Chantal
Citaat:
Maar in mijn gevoel was in de tweede proef de impuls niet erg goed, maar zo zie je maar weer dat het van langs de kanten anders is want Marjolein vond dat wel mee vallen.
Dat is niet helemaal waar Chantal... Ik had hem namelijk nog nooit met zoveel impuls zien lopen!!! :D

Ik ga waarschijnlijk woensdag even rijden... En volgende week een paar keer!! Goede reden om vroeg mijn wekker te zetten aangezien ze om 12 uur het land opgaan :D Anders blijf ik namelijk de hele dag in mijn bed liggen :P

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:50

Thanks allemaal!
@ Mo - haha ja inderdaad, in mijn gevoel was dat helemaal niet zo hahah!
Ow leuk!, op wie ga je rijden?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:01

Zeg ik lekker niet :P Moet je woensdag ochtend maar op stal komen :D

Ik heb vaker op hem gereden.. dan moet je het wel weten!

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:34

ow ik denk dat ik het al weet! leuk joh! ;)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:02

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 18:57

x_Mliss schreef:
HAYY,

Even een update.
Ik en Sanne komen net van Loranda.
Met ze 2e naar utrecht gereden en gaan!
Even bij de eigenaresse thuis geweest en foto's gekeken van toen zij Loranda had en toen ze een veulen had echt zo sweet.

Ze heeft het echt super ze staat op een landje met een ander paard lekker te grazen ze zag er echt super uit!

Ik dacht echt ooow dat word janken maar helemaal niet als je zag hoe goed ze het had. :+:
Kon gewoon weg gaan zonder een brok in me keel en carla was echt zo lief voelde echt vertrouwd.

Daarna zijn we naar haad andere paard gegaan want die wilde we ook wel even zien.
Echt 2 druppels water loranda alleen in haar jongere jaren en ruin haha.
Whoo wat een gaaf beest een nek dat er op zat en nu is hij net uit een blesure tijd dus is een tijdje op rust geweest dus kan je na gaan.
Heeft ze hem even gereden kwijl liep in me mond wat een paard!!!

Nou zeker voor herhaling vatbaar!
Ben er nog helemaal hyper van als ik dit typ wat een dag!
Ons meisje heeft het nu echt zo super. :+:

Daarna nog even naar San haar paard geweest waar ik even een ritje op mocht maken heerlijk om dan na 5 maanden geen paard te hebben gehad weer op te kunnen stappe!
Echt heerlijk!
Dan merk je pas hoe erg je het mist als je weer onder de paarden bent!

Gaaf dat je het zo naar je zin hebt gehad.
En vandaag zeker wel spierpijn?
Of valt het mee

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:30

Auw auw ik heb 5 maanden niet op een paard gezeten heel me liezen doen zeer kan niet eens met me benen over elkaar zitten _O-
Voor de rest valt het redelijk mee maar wat niet is kan nog komen dus ik klop nog even af...

@Mar,
Uno is de zoon van Loranda.
Hij is nu 8 en heeft in het Z gelopen.
Zag er dus gewoon echt super gaaf uit!
En ontiegelijk mooi beest!
Echt alles der op en der aan. :+:
En zo onwijs lief en aanhankelijk :+:

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:30

Chantal gefeliciteerd met je winst!