Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:58

Ik heb gisteren op Vincent gereden, inderdaad een heeeerlijk paardje. We gingen het tweede deel carrouselrijden, in eerste instantie reed ik in mn eentje achteraan ivm ongelijk aantal, maar Boreas vond het niet zo'n succes naast Charity dus werd ik vooraan gezet. Helaas vond Vincent, Charity vrij imposant dus die dook er telkens achter de slimmerik. Uiteindelijk had die toch wel door dat Charity best lief was...
Helaas was ik zo druk bezig geweest met hem dat na de les mn halve maaginhoud boven de wc eruitkwam, beetje vreemd:S
Maargoed, het is inderdaad een lieverd, alleen de zweep vind die niet zo'n succes hihihi...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:00

huh hoezo dattan Jo Tong uitsteken De zweep vind ie volgens mij prima, maar je hoeft bij hem sowieso niet hard te tikken... Als je hem een mep geeft vind ie niet leuk Tong uitsteken Hij is gevoeliger dan je miss zou denken hoor Knipoog

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:17

Duuuh *niet achterlijk*;)
Volgens mij hebben we het wederom over hetzelfde hahaha, zodra je ook maar iets te hard een tik geeft begint dit meteen te dribbelen;) maar ik kon hem gisteren prima zonder zweep rijden want reed lekker door, dus heb ik de zweep maar afgegeven. Omdat ik een vrij lange zweep heb zat die aardig de weg;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:08

leuk dat er een fijn nieuw manegepaard is! Haha!

Chao had vandaag wederom weer 4 dikke benen. Was gisteren een dag vrij, maar gisteravond wel op stage aangekomen, en zag daaral dat zn benen nog steeds erg dik waren. Volgens mn stagebegeleidster waren z'n achterbenen gistermiddag van zn kogel tot spronggewricht helemaal dik, was gewoon 1 rechte lijn naar boven toe. Ook z'n voorbenen waren vanaf de kogel tot aan boven toe erg dik. Ze hebben hem gisteren daarom maar in de molen gedaan en gelongeerd, na beide waren de benen alweer wat dunner, daarna nog afgespoten.
Stagebgl. vond het er vandaag al iets beter uitzien, nog steeds dik, maar minder erg dan gisteren, nog even een termometer in zn ass gestopt, en hij had geen verhoging. Nougoed, duimen dat die eind van de week weer wat fitter is, volgende week her-examen drs. met hem doen.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:01

Vincent is ook nog maar 5 jaar, en kent weinig... dus kan je niet veel van verwachten..
Jonge paarden zijn allemala wat gevoeliger.. want die zijn nog niet afgestompt...

ik ben lekker jonge paardjes aant zadelmak maken Lachen gaat best goed.. nog geen zandhapwedstrijd gedaan Haha!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:03

oke, 5 jaar! Weer eens wat anders Lachen Net zoals op Emmeloord met Bingo, die is ook 5 en kent vrij weinig.
Geef je nog steeds les op Emmeloord Linda?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:36

Inderdaad, maar ik moet zeggen dat Vincent het bijzonder goed doet nu, laten we hopen dat die zo blijft en niet ongevoelig wordt...Op stal is het idd ook echt een scheet, laat het allemaal maar gebeuren, ik denk dat de manege wel heel blij mag zijn met hem...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:42

Ja idd een echte knuffel Lachen En hij heeft al heel bij geleerd Lachen Wijken enzo doet ie al een stukje beter Lachen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:33

Klopt, is nog niet wat het weten moet, maar het feit dat die wel wat probeert betekent dat die wel wil leren.
Schouderbinnenwaarts oefenen vond die ook nog wel lastig, maar af en toe voelde je hem echt pootje overgaan...Hij pakt het allemaal wel snel op:)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:37

hihi ik ben nu ook met floris wijken en schouderbinnenwaarts heeeel voorzichtig aan het oefenen :p scouderbinnenwaarts snapt ie nog helemaal niks van Tong uitsteken wijken gaat wel aardig.. heel af en toe doet hij idd pootje over Knipoog

volgens mij is Vincent het nieuwe favoriete manegepaard geworden.. ik hoor iedereen: ik wil op vincent Tong uitsteken

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:32

Jolien87 schreef:
Klopt, is nog niet wat het weten moet, maar het feit dat die wel wat probeert betekent dat die wel wil leren.
Schouderbinnenwaarts oefenen vond die ook nog wel lastig, maar af en toe voelde je hem echt pootje overgaan...Hij pakt het allemaal wel snel op:)

Hij leert idd heel fijn Lachen En hij wíl ook leren volgens mij Lachen Keertwending komt ie nog tegen je hand in, maar voor de rest doet ie dat super netjes Lachen

Vanaaf weer rijden, miss wel op vincent Tong uitsteken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:42

Haha, ja wat dacht jij dan Lisanne, nieuw vlees in de kuip hahaha!!! maar het maakt me allemaal niet zoveel uit op wij ik rijd, heb wel twee favorietjes: Pebbles en Igor, maar vind t nooit zo heel erg om op n ander te rijden, wat ik toen met Fanta had wil ik niet nog een keer met een manegepaard.
Maandag deden we ook keertwending, de eerste keer ging die in zn achteruit, maar de tweede poging leek er al een stuk meer op, hij leert dus snel:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:49

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:02

Amethyst_ schreef:
Jolien87 schreef:

Hij leert idd heel fijn Lachen En hij wíl ook leren volgens mij Lachen Keertwending komt ie nog tegen je hand in, maar voor de rest doet ie dat super netjes Lachen

Vanaaf weer rijden, miss wel op vincent Tong uitsteken

Nou ik had gelijk Vork
Oh en het ging zooo geweldig Lachen Heel soepeltjes enzo Lachen Wijken ging niet zo geweldig maar dat maakt niet uit Lachen En galop was(wat ik van de vorige keren weet..) nogal onstuimig en beetje hobbelig, maar het zat gister echt als een huis Lachen Echt geweldig Lachen En het was ook allemaal heel beheerst Lachen En tijdens het uitstappen zei paul; ja, dat is wel een paardje voor jou... Haha ik gloeide haast van trots Tong uitsteken

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:40

@ Dymphke: jaaah ik geef nog steeds les in emmeloord, en misschien gaat er weer een paardje van me heen voor in de lessen...

@ Jo: Ik zal de proeven eens bekijken en dan kunnen we gaan oefenen Lachen

Ik ben al heel de week op indoor meppel te vinden... Morgen aaf weer Haha! Ruiterbal Haha!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:30

Wat leuk dat die dat zei Lotte, fijn dat het zo goed ging, en nu lekker blijven oefenen he:D

@ Lin: proef valt echt heel erg mee, appeltje eitje;) Jij kon zondag toch wel? Maar is Vroontje nog kreupel dan? En zo niet, dan heeft Lon haar volgens mij bij Herman in de les, dus moeten we ff kijken of we dan gewoon verder gaan met de knutselarij:P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 14:34

Leuk leuk leuk dat er weer een fijn nieuw manegepaard is! Haha!

Vandaag wezen shoppen met mn vader: thermolaarzen voor op stal en het rijden, en nog een 2-in-1-deken voor Chao: een fleecedeken met 1/2 hals, gevoerd van binnen: bont, met bilkoorden en afhaalbare buiksingels. Deken is te gebruiken als zweetdeken en als onderdeken onder zn deken die die nu heeft (vandaar die bilkoorden en buiksingels). Afhaalbare buiksingels en bilkoorden zijn er om af te halen wanneer je gaat rijden en je wilt nog even met deken instappen. Heerlijk warm en functioneel dekentje! Maar dat mag ook wel voor dat prijsje Knipoog . Deken aangeschaft omdat ik hem wil scheren (het is nu net een teddybeertje, hals en buik+ benen allemaal wintervacht. Alleen waar de deken nu ligt valt het nog mee, maar hij zweet wel erg snel nu).

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:43

Zooo was echt super tof gister!! waren half 6 thuis... of nouwjah op stage...

Ik moet zondag om half 1 rijden in emmeloord op concours.. dus kunnen daarna wel gaan knutselen bij mij thuis... als je wil kan je ook wel mee op concours...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:55

haha wat heb je gedaan dan dat je om half 6 pas thuis was? Tong uitsteken

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:58

Ruiterbal toch lin? Tong uitsteken

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:00

oh details details Tong uitsteken

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:01

van Indoor Meppel(als ik het goed herinner hoor Tong uitsteken) had Lin een ruiterbal Vork Maar dat zijn vást niet de details die je wou horen Schijnheilig Dan moet je toch echt op Lin wachten Vork

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:09

Was ruiterbal.. Van Indoor meppel inderdaad.
Was zeer gezellig Haha!

details.. tsjah... waren wel leuke jongens (A)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:10

Schijnheilig Vertel... Schijnheilig

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:18

jah Tong uitsteken wat heb je zoal met die jongens gedaan? Schijnheilig Tong uitsteken