Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:12

Niemand meer hier?

Ik heb vannochtend een les bij Manege Noot gereden, best raar zo bij een andere manege, maar het was erg leuk. Ik heb op dit paardje gereden. We gingen ook iets bijzonders doen. Daar bij die manege staan ook westernpaarden (privepaarden) en daarvoor hebben ze een trailparcours in een wei gemaakt (tussen boomstammen doorrijden, slootjes, heuveltjes en dergelijke) en daar hebben we een aantal keertjes overheen gereden, erg leuk! Morgen moet ik trouwens wel vroeg uit mn bedje; de strandrit is om 8 uur en om half 8 moet ik daar zijn!

patrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 01:12

Hallo,

Ik zou wat meer info en foto`s willen hebben over/van Ferre, iedereen in dit topic kent hem vast wel en weet ook dat hij te koop staat Tong uitsteken , hoe is hij tijdens de buitenritten, op stal etc? kortom alles wat jullie weten over hem.
Heb overigens de site van Bergemo (link en wat info gehad van Mariet) al bekeken, maar wil graag van anderen ook horen hoe hij is.
Je kunt me pben
Alvast bedankt.

groetjes Patrice.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:16

Op stal is hij heel erg lief. Ik heb er een keertje met een bosrit op gereden, alleen toen vond ik em niet zo leuk. Hij schrok zelfs van een blaadje en zag spoken en bij hellingen ging hij bokken, ik was erg blij dat ik een westernzadel op had! Maar voor de rest weet ik er eigelijk niet zo heel veel van.

Ik ben net weer terug van de strandrit en ik moet zeggen dat het eigelijk wel een beetje tegen viel. Ik had verwacht dat het niveau heel wat hoger zou liggen, maar dat had ik dus mis. In totaal hebben we 1.45 uur gestapt en een kwartier gedraafd en dus geen galop. Op zich hou ik wel van een rustig ritje, ik heb zelfs vier weken geleden met Mirjam een bosrit geheel in stap gereden, maar om nou bijna twee uur te gaan stappen vond ik toch echt iets teveel van het goede. Ik viel bijna in slaap! En het paardje waar ik op reed (dezelfde als in de les) had er na een half uurtje ook genoeg van, want die begon vanaf toen dus met zn hoofd te schudden. Ik ben nu ook helemaal stijf van dat vele gestap.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:21

Jammer dat het wel tegenviel Emy!

Patrice: Ik weet alleen dat Ferre een mooi paard is Clown

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:25

Ja, nou ja, volgende keer beter zou ik zeggen. De les gisteren was in ieder geval wel heel leuk. Toen zat ik tussen moeders en vrouwen van rond de 40/50, wel een hecht clubje, maar wel heel gezellig.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:05

Emytje schreef:
Op stal is hij heel erg lief. Ik heb er een keertje met een bosrit op gereden, alleen toen vond ik em niet zo leuk. Hij schrok zelfs van een blaadje en zag spoken en bij hellingen ging hij bokken, ik was erg blij dat ik een westernzadel op had! Maar voor de rest weet ik er eigelijk niet zo heel veel van.

Heb ik dus nog nooit last van gehad met hem en ik rijd er nu alweer 4 ponykampen op Haha! Maarja kan natuurlijk altijd verschillen, ieder paard heeft wel eens een minder goede bui Knipoog

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:46

Dat was vorig jaar, voor de ponykampen en hij had toen al vrij lang stil gestaan. Julia zei trouwens hetzelfde.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:58

Emy, wat had je een leuk beestje op die manege! En zo'n halve westernles is ook weer eens wat anders Cool Wat die strandrit betreft heb ik dus niets gemist? En was het niet eng op die motor? Vroeger ging ik wel eens bij een vriendin achter op de scooter mee, tot ze ineens de berm in schoot omdat ze een grote tak op het fietspad niet had gezien (kippig) Daarna ging ik liever fietsen.
Oké, nu even on-officiëel de planning van het kamp;
lessen, waaronder politie-les
dropping met pony's
pizza's bakken bij Carla
Let op; ONOFFICIEEL! Heb het van Kristel gehoord, die het van Klaartje had gehoord, nadat ie met Mirjam wat had bedacht Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 12:05

Ik ben zo froh. RB ging als een tierelier vanmorgen in de les. Gewoon 45 van de 60 minuten eens de neus richting het zand ipv naar de lucht. Joehoe.

Emy ik heb blijkbaar wat gemist. Ben je op vakantie ergens?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:39

@ Wendy: Had hij een goede bui? Knipoog Ik zit al drie weekjes in het huis van mijn zus in Julianadorp (Den Helder Zuid), maandag ga ik weer terug naar Sint Anthonis.

@ Juut: Die strandrit had jij denk ik oersaai gevonden, maar de les had je denk ik wel leuk gevonden, alleen je weet van te voren niet wat je gaat doen he. De motor was alleen op het begin een beetje eng, maar na een minuut of vijf was ik eraan gewend en zat het eigelijk best lekker. Een scooter zit trouwens heel anders, daar heb ik ook weleens achterop gezeten. Dat zit vergeleken met een motor zwaar poedersuiker.

Ik heb volgende week waarschijnlijk een nieuwe fiets erbij. Mijn postfiets is afgekeurd om meer mee te gaan fietsen dan van brievenbus naar brievenbus, dus ben ik hier op zoek gegaan naar een tweedehandsfiets en die heb ik waarschijnlijk gevonden. Een gazelle-fiets en volgende week kan ik em ophalen. Alleen nu nog even kijken hoe ik em in Sint Anthonis krijg...

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:11

zoo ik ben weer terug uit Barcelona!

het was echt geweldig! ik heb nog nooit gehad dat ik na vakantie niet naar huis wilde, nu dus wel Clown
Barcelona is echt een geweldige stad! je hebt er supermooi strand, met palmbomen voor het echte vakantiegevoel Vork hele mooie gebouwen, superinteressante musea, superleuke restaurantjes waar je je helemaal te barsten kan eten aan tapas enzo, leuke dingen om op stap te gaan enzo.. echt super!

we hadden een heel leuk, maar vooral erg klein hostel, met z'n zevenen hebben we een hele grote kamer gedeeld, dat was erg leuk! we hadden er een keuken, dakterras en natuurlijk badkamer enzo. Een aantal keer hebben we gewoon daar gekookt, met wat andere mensen die ook daar sliepen.
Gisteravond ben ik weer op schiphol geland, en ik ben nu net wakker Dromen
zodra ik fotoos heb zal ik er wel wat plaatsen!

@Emy: die strandrit klinkt inderdaad wat suf! foto van het paardje is leuk! van dat 'ponykamp' heb ik nog niks gehoord, ben ook een hele tijd niet op de manege geweest.

@Wendy: super joh! die Bullie kan het wel Ja
ik denk trouwens dat ik dit weekend, waarschijnlijk zondag, langskom... heb eigenlijk wel zin om te rijden, als dat jou uitkomt. Ben je trouwens nog met Ulvy gaan zwemmen?

@Mariet: gaaf joh!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:36

Ja hoor zondag moet wel lukken. Echt RB gaat als een trein de afgelopen week. Hij loopt zo lekker. Hopelijk houdt hij dat morgen met mijn laatste lesje op de manege ook nog even vol.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:38

Ga je nu niet meer lessen Wendy?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:39

Nee Lachen Volgend jaar weer.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:54

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:46

leuke fotoos Wendy! je ziet duidelijk dat hij er heel veel plezier in heeft Ja

hier regent het heeeeel hard trouwens.... hoop dat het straks over is, of dat het in Gennep gewoon niet regent Sigaar

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:57

Heb nog niks gezien.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:48

Emytje schreef:
Ik heb volgende week waarschijnlijk een nieuwe fiets erbij. Mijn postfiets is afgekeurd om meer mee te gaan fietsen dan van brievenbus naar brievenbus, dus ben ik hier op zoek gegaan naar een tweedehandsfiets en die heb ik waarschijnlijk gevonden. Een gazelle-fiets en volgende week kan ik em ophalen. Alleen nu nog even kijken hoe ik em in Sint Anthonis krijg...

...met de trein? Clown
Klinkt als een mooie vakantie, Janneke, alleen te kort? Zelf ben ik afgelopen weekend met paardeclubje en paardjes naar zuid-limburg geweest, Eper-heide. Weer de nodige spanning en sensatie gehad. We waren met 3 koetsen en ik met Ascot onder het zadel. En we wisten al dat in het zuiden des lands heuvels zijn, maar dat het zó steil zou zijn?!?! Hier leren we ook altijd gas te geven bij helling op, dus dat was wat we deden vrijdag. Alleen, de twee voorste paarden hielden het maar nét vol tot boven, waardoor de derde half stil moest staan met koets. Die begon achteruit te glijden, ging haast op de knieën om weer vooruit te kunnen en is daarbij met een ijzer achter een steen blijven hangen. Eenmaal boven is daar een nood-nagel in gemept, en gelukkig werd er een hoefsmid bereid gevonden om zaterdag ochtend te komen beslaan. We kregen toen ook uitgelegd dat je zulke lange hellingen in stap op moet gaan, zodat het paard rustig blijft in z'n kop, niet begint te stressen of ie het wel gaat halen. Ook wordt zo de energie beter verdeelt, en dat is ook gebleken, daarna waren hellingen een stuk makkelijker.
Maar goed, zaterdag weer rijden. We kwamen door een dorpje waar een greppel direckt naast de weg lag, met daarin om de paar meter muurtjes om het water niet te snel te laten stromen. Ik reed achteraan en we moesten door een S-bocht, precies toen ik tussen die twee bochten zat kwam er een bus met een noodgang de hoek om! Ascot heeft daar al het nodige mee meegemaakt en week uit, waardoor hij zo de greppel in gleed, net voor een muurtje. Daar kon ie net over heen springen, en daarna wilde ik hem de greppel uit trekken voordat we de tweede tegel kwamen. Maar ja, een steile kant, water en gras gaat niet samen, en Ascot gleed onderuit. Daarbij ben ik er af gevallen (nou ja, grond was te dicht bij om te vallen...) en daarbij onder het paard terecht gekomen. Had dus geen andere keuze dan teugels los laten, alleen zo heb je kans dat paard over je heen springt. Wat Ascot ook mooi deed, waarna hij de weg op rende naar z'n vriendjes. Ik kon de rest pas roepen toen Ascot al op de weg was, maar gelukkig kon ie meteen gevangen worden en kwam er even geen auto aan. Paard had niets, was niet eens in paniek, ik daarin tegen wel, was kotsmisselijk! Moet ook even niet in m'n eentje iets groots tegen komen, want ik begin meer te stressen als paard, is al gebleken. We kwamen later nl Zo'n kleine vrachtwagen tegen. Ascot bleef mooi achter de koets, deed geen pas opzij, maar ik begon al zowat te huilen! Pff, gelukkig is het aan het begin van de rit gebeurt, en moest ik nog zo'n twee uur doorrijden zodat ik uiteindelijk wel weer ontspannen in het zadel zat in gewone verkeers situaties.
Het grappige was wel weer dat de hotel-eigenaar direct boos naar de bus-maatschappij ging bellen toen ie dit verhaal hoorde Clown
Verder was het ook heel mooi, hele mooie foto's gemaakt en volgend jaar willen we weer! Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:51

Poeh hé wat een verhaal. Zoiets moet ik niet meemaken hoor. Denk dat ik nooit meer zou durven rijden.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:15

eng verhaal Judith! gelukki hebben jij en Ascot er niks aan over gehouden.

Ik vond de les gisteren erg leuk! Had al lang niet meer echt lekker gereden bij Bergemo, maar gisteren wel! Jannos is een erg leuk paard! Ja

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:27

Kon je iig op een comfi zadel zitten Knipoog
De smid komt maandag trouwens het ijzer er weer onder plaatsen.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:24

idd, zo'n supersjiek dressuurzadeltje Ja

fijn dat de smid zo snel al kan komen!

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 00:34

In mijn onderschrift een link naar foto's van Redbull en Ulvy Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:10