Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:30

Mooi zo Haha!
Nog vuurwerk afgestoken gister?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:29

Alle vingertjes zitten er nog aan en ook al gerevalideert na alle drank van gister!!

Iedereen een happy en paardevol 2007 toegewenst

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:06

jij ook Lachen

Mijn vingers zijn er nog en ik ben nog steeds helemaal vrolijk. Was leuk gisteravond.
Trouwens Sas, wij denken om half vier op de manege te zijn. Kom jij ook eerder?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:54

Uhm dat moet ik nog even kijken, het is hier nogal rommelig Knipoog
Regelen jullie anders vast een paar leuke paarden voor ons Schijnheilig

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:55

jij op Kooske?

Ik zal het proberen Knipoog (trouwens, het waait heel hard, en we hebben heel erg tegenwind. Dus misschien al gaan we eerder weg dan komen we nog om vier uur pas aan. Nagelbijten / Gniffelen )

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:04

Hahaha, misschien ben ik er wel om kwart voor vier, hangt ook een beetje van mijn moeder af Knipoog

Eigenlijk zou ik ook nog wel een keer op Fox willen Haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:50

Niet eens op Koos?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:03

ze zat op Foxke hoor. En we gingen springen Knipoog

Ik zat op Guus en het is wel een leuk paard binnen Ja Alleen een beetje druk af en toe. Gallop was wel heerlijk relaxt.
een verslag, jawel (voor antionetje Lachen )
Vroeg was ik samen met Iris en Mirthe op de manege. We zaten gezellig in de kantine te kletsen tot kwart voor vier en toen gingen we de paarden binnen halen.
Prins stond samen met Jack in de bak voorin en die was lekker frisjes. Dus wilde Aad Prins nog wel even laten galloperen. Na een kwartiertje stond ook Prins binnen Dromen
Zadels neerleggen ging ook vliegensvlug. Iedereen hielp (de rest was er ondertussen ook) en toen poetsen. Weer hielp volgens mij iedereen. Ik ging Guus poetsen. In eerste in stantie was ie niet zo lief (ik dreigen dat ik hem vast ging zetten was ie nog steeds niet lief...) dus deed ik maar een halster om. Toen vond Guus het wel oké. Verder stond hij lekker los en ik zat hem nog even op zijn hoofd te aaien en hij ontspande helemaal. Lief paard.
Daarna gingen we de paarden verdelen. Dat ging veel sneller dan als Aad het doet. Iedereen zat op een paard dat die leuk vond (of het helemaal oké was wisten we niet), en Aad was het er zomaar mee eens.
Dus paarden pakken en rijden maar. Ik had het idee dat Guus wel ontspannen was, ik had nog nooit op Guus binnen gereden. Hij bleef redelijk ontspannen tot op een bepaald moment. Toen begon hij in draf een soort door de bak te scheuren. Dus ik terug rijden, maar hij was wat druk. Pas toen ik wat meer naar achter ging zitten en nog meer ging verzamelen was ie wat rustiger. Met de gallop ging het super. Hij sprong wat te vroeg aan (Aad kletste maar door), maar hij was heel rustig.
Toen gingen we ook nog springen. Djolly voorop, daarachter SuperSas op onze Raceknol Fox en daarachter moi. Djolly was een soort druk (heel snel was ie) en Fox was dat niet. Guus werd wel druk dus zat te springen op zijn plaats voor hij naar de hindernis mocht. Spring, spring, spring, gallopsprong, hindernis: Spring. (zo ongeveer ging het, nee het viel alles mee Lachen )
Voor hindernis één gingen er twee stapen. Drie hindernissen later reden er nog vier. De laatste hindernis nog drie en Katarina op Kanjer moest van Aad nog een keer die hindernis springen.
Was wel grappig. Al die kleintjes: Aad, mag ik gaan stappen?
Ze vonden het eng Ach gut

Oja, Aad zijn geniale commentaar: Fen, je moet hem toch wat meer door laten lopen voor de hindernis. Uhm Aad, ik wilde niet door Fox heen Ach gut

En nu moet Sas ook nog haar belevenis van de les hier neer pennen hoor Knipoog

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:18

Kijk dat noem ik nog eens een verslag!! Kan de volgende keer iemand voor wat beeldmateriaal zorgen?? Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:22

Ik zal het aan Mirthe vragen Vork

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:06

Nou oké dan omdat jullie het zijn....
Zoals Fen al verklapt heeft zat ik dus op Fox. Ik zit tegenwoordig in een zeer ingewikkelde situatie, moet ik Koos of Djolly gaan poetsen. Omdat de meeste mensen niet zo dol zijn op Koos in zijn box en Djolly te lief is ben ik maar Koos gaan doen. Lekker los laten staan natuurlijk want zo heb ik hem opgevoed Schijnheilig Ik wilde natuurlijk eigenlijk stiekem ook op een van hen rijden maar aangezien dat vorige weer niet mocht heb ik uit voorzorgsmaatregel maar gelijk voor Fox gekozen (en ik wilde er ook graag nog wel eens op) Verder wilde ook op alle paarden wel iemand al op lieve brave fox niet Knipoog
Het is echt een superscheet en hij rijdt ook best aardig (afgezien van zijn hoofd Knipoog) Aad zegt dan zo ongeveer de hele les dat hij wat meer naar beneden moet lopen (Tja dat snap ik maar hoe?) Verlichte zit op onze SuperFox was wel heel relaxd, geen last van zijn gehobbel Lachen En toen liep ie ook wel door. Alleen als we voor een hindernis kwamen zakte zijn tempo ineens iets in, maar ja is maar goed ook want Guus achter Djolly leek me helemaal geen strak plan, hadden we straks twee opgefokte paardjes door de bak vliegen (dus eigenlijk ging ik expres zo sloom hè Fen Tong uitsteken) Nou eigenlijk viel het toch best mee?
Ik in elk geval helemaal mijn best doen en na de eerste hindernis was ik al helemaal buiten adem dat ik dacht dat ik er niet nog een zou overleven Clown
Maar ik was allang blij dat hij steeds meedeed (Ben trots op mijn ventje) Want Fox is volgens mij meestal zo dat als hij mensen in het midden ziet staan hij er lekker bij gaat staan, en soms staat hij daar al als eerste Tong uitsteken En zelfs die sprong dat hij voorop moest deed hij vlekkeloos (Ze kunnen dit paard nog gebruiken bij een concours hoor Tong uitsteken, als tijd niet belangrijk is Tong uitsteken)
Verder heeft het meisje op Bowie volgens mij maar een half uur gereden want verder zat aad er steeds op Knipoog

Lijkt me toch een redelijk lang verslag zo... *LOL*

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:09

sas super.

Wil ik even toevoegen dat die inzakking van Fox voor de hindernis volgende keer weggewerkt mag worden als ik achter je zit met Guus. Die zat namelijk drie keer bijna op je kont en dan zette ik vriendlief ook nog naast je i.p.v achter je (maar ja, moest jij weer de hoek afsnijden?)
Maar je deed je best sas en als ik voor je had gereden i.p.v achter je had ik uiteraard geen commentaar gehad Pling

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:09

haha die Bowie. En sas je hebt gesprongen. En los poetsen is Koosje toch wel lief? Ik had vrijdag geen problemen met hem.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:05

Sas, ik ben trot op jou en foxekindje, heel goed gedaan! En Fenn, je moet dat paard es een beetje inhouden joh, arme Fox een beetje opjagen Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:57

sorry Bloos
Volgende keer zal ik afstand houden en Sas, je ging natuurlijk hartstikke hard!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:27

Ja, jeetje er waren er anders maar 2 die mij bij konden houden Knipoog
Maar ik denk toch echt dat Guus achter Djol niet echt een betere combinatie was.... Tong uitsteken

Koos is heel lief als je hem los poetst, dan kan hij namelijk lekker door vreten Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:29

dan had Guus helemaal staan huppelen Vork
Nee ik weet niet, ik durfde hem ook niet helemaal los te laten hoor, straks was ik dwars door jou heen gescheurd (en door de hindernis, nee. Guus vind springen echt leuk. Wil wel vaker op hem Knipoog )

Meeste paarden zijn lief als je ze los poetst. Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:34

Nou ik zei toch al dat Guus je lieveling zou worden Knipoog
Hij is inderdaad wel altijd heel enthousiast met springen, maar ik zag natuurlijk ook helemaal niet waar jij was of wat je deed. En als ik eens omkeek reed je weer een heel stuk achter me...
Jammer dat Guuske niet zo vaak meerijdt hè?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:36

ja klopt, die afstand kwam doordat jij vanaf de hindernis leuk afsneed en achter djolly aanscheurde terwijl ik rechtdoor ging en dan niet al te hard wilde galloperen. (ik dacht: mooi afstand) (alleen bij de hindernis had ik die opeens niet meer Verward )

Sowieso jammer dat er vaak dezelfde paarden meerijden. Oxana en luna rijden ook weinig mee bij ons.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:39

Ja, Luna vind ik ook wel jammer, Oxana kan ik niet echt missen Knipoog
Boy rijdt eigenlijk ook weinig mee, en Omar de laatste tijd ook niet meer zo...
Xandra, daar wilde ik ook nog een keer binnen op. Ik geloof trouwens dat Xan vrijdag weggaat voor haar operatie.

Sorry voor het afsnijden van de hoeken hoor, soms ging ie er wel doorheen maar soms was ik al zo blij dat hij over de hindernis was dat ik de hoek vergat Bloos

elian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:36

Begrijp ik nou goed uit het verslag van de les dat jullie allemaal achter elkaar aan springen zonder (of met weinig) afstand ertussen. Dat lijkt me erg gevaarlijk. Als het paard voor je een fout maakt knal je er bovenop of struikelt je eigen paard over de rondvliegende balken. Je leert er ook net echt zelfstandig naar je hindernis toe te rijden je paard volgt dan gewoon zijn voorganger.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:23

klopt het is ook niet aan te raden

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:35

Hallo manege-smitters Doei! , ik heb meteen een brutale vraag, weet iemand of er nog stallen vrij zijn? (of eigenlijk 1 stal)

edit: Zat (nog brutaler) meteen even in jullie profieltjes te neuzen. Nagelbijten / Gniffelen
Fenn, woon jij in Sassenheim? Zusje van Thomas?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:42

Ja ja zusje van thomas. Ken jij thomas?
(gaat ook in profiel kijken)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:44

elian schreef:
Begrijp ik nou goed uit het verslag van de les dat jullie allemaal achter elkaar aan springen zonder (of met weinig) afstand ertussen. Dat lijkt me erg gevaarlijk. Als het paard voor je een fout maakt knal je er bovenop of struikelt je eigen paard over de rondvliegende balken. Je leert er ook net echt zelfstandig naar je hindernis toe te rijden je paard volgt dan gewoon zijn voorganger.

Ik vind het ook 10x niets, Ik heb wel eens bij Marloes gesprongen en dan mochten we tenminste een voor een. Maar ik snap dat ook niet achter elkaar springen, maar zo heeft Aad wel meer dingen. En ik noem het ook niet echt springen, een huppeltje van 60 cm Bloos