ponykamp het fjordenpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ponykamp het fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:09

bye!!!!!!!!!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:55

_Kiki_ schreef:
Jitske heeft Jony volgens mij nog niet eens IRL gezien, dus dat is erg slecht
Met Huppel maakt ze vorderingen!

Wel toch? Clown *weet het ook niet zeker meer Schijnheilig*
Volgens mij wel, maar maar 1 keer Bloos!

sternb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:14

kiki,kom nou met je verhaal over huppel?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 22:55

haha idd kiek! we wachten!!
Ben zo benieuwd naar huppeltje!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:06

Paardendag was weer leuk Haha! Zonder zadel met halster gereden op Twankje, was echt grappig Lovers

Ja Kiek waar blijven de foto's en 't verhaal? Pling

Ik ga naar bed; doodmoe Slapen Byeee!!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 00:40

Ja kiki...hoe is 't gegaan!!!??? Leek ze een beetje op de foto's of is 't een heel ander paardje??? Ben benieuwd!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 09:36

Ik heb jullie lekker in spanning laten zitten, sorry Ach gut Maar het was gisteren nog al druk en ik ben na de wedstrijd op de bank gaan liggen en naar bed gegaan.. Knipoog
Ik ben samen met mijn vader naar Drenthe gereden, en ik schrok eigenlijk wel toen ik haar zag.. Ze stond met 3 andere veulens in de stal, en dat vind ik echt te krap, maargoed. Ze stonden helemaal in de mest, en de klonten stront hangen aan haar. Henk ging de stal in, en hij kon haar eerst helemaal niet pakken. Na even proberen ging het toch, dus naar de trailer, daar moest van Henk eigenlijk het schot eruit (we hebben 2-paards) maar dat gaat bij ons niet omdat hij voor met een bout vast zit (wegens soms wat gekke paarden Schijnheilig ) Dus het schot schuin gezet, geen boom erachter en Huppel los in de trailer meegenomen. Het is natuurlijk wel een eindje naar de snelweg, en totaan de snelweg hadden we nog niks van haar gehoord. Ik schrok daar wel een beetje van en voordat we de snelweg op gingen toch even gestopt om te kijken. Mevrouw was omgedraaid en stond rustig aan een plukje hooi te knabbelen alsof ze nooit anders deed *LOL* Toen aan een stuk door naar huis gereden, en thuis was ik haar al zat, maar dat kwam ook door alle drukte en stres. Huppel moest de trailer uit, Jony moest de trailer in (die wilde eerst niet laden). Ik liep met Huppel, Tivara zag Jony weg gaan en draaide redelijk door.. Rolleyes Met Huppel even bij Tivara gaan staan, maar dat was niet zo'n succes en Tivara beet Huppel.. Boos! Jitske Huppel even vastgehouden, ik geholpen Jony laden. Huppel in de stal gezet. Wij hebben geen bovendeuren en Huppel dacht meteen over de onderdeur heen te springen, gelukkig kon ik haar nog tegen houden. Maar we hadden erg weinig tijd, ik moest op wedstrijd, en Jony moest ook weg, niet zo slim geregeld dus.. Mijn vader met rijplaten en lijmklemmen snel wat voor de bovenkant van Jony's (Huppel's) stal gemaakt, plak hooi gegeven en toen moesten we weg.. Wedstrijd gehad, weer thuis. Huppel stond al veel rustiger, Tivara niet Dus haar raam maar even open gezet en toen werd ze al rustiger Lachen Even zelf wat gegeten en toen weer naar de stallen natuurlijk Schijnheilig Tivara stond wel braaf, Huppel deed alsof ze er al jaren stond. Samen met Jits even een borstel over haar heengehaald, vond ze erg lekker *LOL* Ik mocht ook meteen aan haar mond en neus zitten, dus heb haar ook meteen een wormenspuit gegeven. Toen kwamen Jits en ik tot de conclusie dat we wilde dat onze paarden zo braaf waren met een wormenspuit *LOL* Huppel: "Ieh, d'r zit wat viezigs in mijn mond, he bah... He, heb jij wat lekkers voor mij? Nee?! Jij dan? Ook al niet .. Nou, dan ga ik wel weer knuffelen.." Lovers Vanmorgen met voeren begon ze meteen te hinniken, heb haar een wortel erbij gegeven, maar daar heeft ze wel erg veel moeite mee Ach gut Krijgt ze bijna niet door, dus een kleine wortel in haar voerbak gelegd Lachen Ze had vanacht duidelijk lang uit gelegen want er zaten overal krullen *LOL*
Nu heb ik toch wel een goed gevoel erbij, maar gister middag even niet. Dat kwam waarschijnlijk er ook gewoon door omdat het zo haasten was, en Jony ging weg, ik kon niet mee haar wegbrengen, blablabla.

Het spijt me heel erg, maar veel foto's heb ik niet. Eigenlijk had ik er nog helemaal geen tot gisteravond Schijnheilig Dus in het donker nog wat gemaakt. Huppel "Oeh, da's nog eens een leuke flits" (En met Tivara oefen ik al 1,5 jaar dat die flits niet eng is *LOL* )
Dus hier niet zulke duidelijke, maar een idee (hoe vies ze is Knipoog )

Afbeelding
Haar halstertje heeft wat te strak gezeten daar.

Afbeelding
Schoon toch Haha! Dit was allemaal al na het poetsen, we wilde niet meteen die klonten onder haar buik uithalen omdat ze nog wel een beetje onwennig was.

Afbeelding

Afbeelding

We zijn van plan vandaag even met haar naar de bak te lopen, dan kan ze lekker even los, dus dan hoop ik mooiere foto's te kunnen maken!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:50

Jeetje Kiek wat een gedoe, zo te lezen! Gelukkig is alles toch goed gelopen en staat Huppel (hoe ga je 'dr nou noemen? Tong uitsteken) veilig en wel op stal Lachen Ze heeft wel een lief koppie vind ik, op de foto's te zien Pling En is Tivara een beetje blij (ondanks de beet) met de nieuwe aanwinst? Moet maar snel langs komen op Huppeltje te komen bekijken! Haha! Trouwens hoe is je wedstrijd gister gegaan?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:54

Hi, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat het niet zo leuk was, met haast en spanning-van gaat alles wel goed. En waarschijnlijk een heel dubbel gevoel, dat je een paardje op haalt, maar ook dat Jony weg ging.
Vind het trouwens ook niks dat ze op stal staan, weinig ruimte, vies en donker. (Heb dat Henk eerder ook al gezegd, maar hij wist niet in welke wei hij ze moest zetten anders).

Ze ziet er trouwens niet uit...helemaal niet als je het vergelijkt met die andere foto's! Maar kiki, dat komt echt wel weer, van het voorjaar als ze weer uit de wintervacht komt en Tivara moest even duidelijk laten weten dat zij de baas is. Hopelijk vinden ze elkaar erg leuk straks. Vind het fijn dat ze nu zo'n leuk en lekker huis heeft..echt TOP!!!!

edit:
Je hebt je profiel alweer helemaal aangepast! Leuk dat je mijn foto's gebruikt van Huppel Haha!
Ben bang dat ze nooit meer een andere naam krijgt Clown

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 12:34

Ik ben ook bang dat ze nooit meer een andere naam krijgt *LOL*
Ben inmiddels al helemaal into-huppel Clown
Vanmorgen weer een borstel erover gehaald, beet ze ineen keer in mijn been Boos! Later beet ze mijn vader in zijn arm, bij mij was het een schamschot, mijn vader's arm is paars.. Bloos! Dus even laten weten dat we daar niet van gediend zijn..

Afbeelding

Afbeelding
Weten jullie hoe ik dit schoon kan krijgen? Het zijn gewoon klonten stront die vast zitten, en met de borstel trek ik alle haren eruit.. Wassen wil ik ook niet meteen doen, veel te koud nu..

Afbeelding
Haar stal op dit moment *LOL*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En mijn jaloerse beest Clown Ze is zo jaloers dat als ik bij Huppel ben geweest ik haar niet meer mag aaien, dan draait ze weg *LOL*

Ik zal nog wel een keer een topic maken van Huppel, maar dan moet ze even ietsje schoner worden, want op dit moment zal ik heel bokt wel weer over me heen krijgen anders Clown

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:04

Nou, ze heeft dus wel wat opvoeding nodig zo te horen.
Ben bang dat je die prut er niet uit krijgt, ook met wassen niet echt. Knippen is denk ik de enige optie en anders wachten tot ze gaat verharen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:18

Ik wacht voorlopig iig even af Lachen
Blijft het zitten dan wacht ik denk ik wel tot ze gaat verharen Lachen
Dat duurt toch niet zo heeeel erg lang meer Lachen

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:34

Soohee die heeft idd wat opvoeding nodig, zo te lezen Tong uitsteken Aan dat koppie te zien lijkt ze me behoorlijk eigenwijs, maar ook wel weer schattig Lachen
Hoop dat het probleem met die klonten opgelost kan worden door verharen idd Knipoog
En hopelijk is de jaloezie van Tivara tijdelijk!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 14:38

Wow heel verhaal joh! Snap dat het niet leuk is om te zien! 3 veulens in een stalletje met stront... En het blijft nog wel een tijd in je gedachten ook met die souveniers aan haar benen!

Toch ziet Huppel er wel onwijs schattig uit hoor! En zoals ik het hoor een vrij makkelijk karakter! Vind huppeltje als ik het zo zie ook niet zo een kleintje!? of zie ik dat zo op de foto's verkeerd...

@ Lise. Kan henk ze niet in de wei in de speeltuin zetten! Zo hebben ze de ruimte kunnen ze rennen ! staan niet in de poep (waar is het stro eigenlijk?) en heb je toch een oogje op ze!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:51

Speeltuin is wel te klein voor alle veulens...staan er meer op stal hoor!! Zo'n 20 ofzo. Dus hebben flink groot stuk nodig (groter dan de speeltuin), het is binnen de korste keren modder en Henk wil ze wel bij huis hebben ivm bijvoeren en water geven (bij evt. vorst). Daarnaast staan hun moeders ook dicht bij huis, dus er was ook nog een kans dat ze door het draad gingen vliegen.
Zelf ben ik er ruim een maand niet meer geweest, komt binnenkort wel weer.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 14:59

Lise81 schreef:
Speeltuin is wel te klein voor alle veulens...staan er meer op stal hoor!! Zo'n 20 ofzo. Dus hebben flink groot stuk nodig (groter dan de speeltuin), het is binnen de korste keren modder en Henk wil ze wel bij huis hebben ivm bijvoeren en water geven (bij evt. vorst). Daarnaast staan hun moeders ook dicht bij huis, dus er was ook nog een kans dat ze door het draad gingen vliegen.
Zelf ben ik er ruim een maand niet meer geweest, komt binnenkort wel weer.

Okée vandaar!
Ik denk al als alleen deze 3 op stal stonden maar al er nog 17 bijhoren Clown

Ik kan nu wel wijs weilanden aan gaan kaarten Knipoog Maar neem aan dat henk ook al over alles heeft nagedacht! Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:06

We hebben besloten, Huppel blijft Huppel *LOL* Schijnheilig

Ze heeft onze hond inmiddels ook al een keer gebeten Boos! Niet heel hard, maar ze hapte wel. Dus toen was ik het zat en hadden we ruzie, nu houdt ze me een beetje op afstand *LOL* Maar met een worteltje heb ik het na 10 minuutjes weer goed gemaakt Knipoog

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 15:29

hahaha omkoperij!!

maar dat is niet lief! bijten
Snel afleren niet laten doen! en vervolgens moet je huppel gewoon weer omkopen Clown

Enne! dus we kunnen een bordje maken Knipoog voor op de stal "huppel"

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:34

Aaawh toch de naam Huppel; leuk hoor Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:35

Jaa, dat gaan we doen Nanda Cool
Heb er echt zin in Haha!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 15:49

_Kiki_ schreef:
Jaa, dat gaan we doen Nanda Cool
Heb er echt zin in Haha!

OOwwjoh! haha we hebben zo een drukke planning! Knipoog

OOehoeo! ik heb er ook echt zin in!! *cheer*
hebben jullie ook dat je die smilies niet kan toevoegen! van "toon meer smilies" dan klik ik daar op een smilie en dan komt het helemaal niet in beeld Verdrietig

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:40

Dat lukt mij ook niet!
Maar de geen die ik altijd gebruik ken ik uit mijn hoofd Knipoog
Cheer = * \ o / * Maar dan aan elkaar Knipoog

sternb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:45

ha toch huppel ,je bent er ook aan gewend.kan die lekker in de wei huppelen!!!!!!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:52

Ja heb ik ook Nanda, echt irritant.

Heb een nieuwe mobiel Haha! Een zwarte (roze was er niet) Samsung Lachen Moet nu wel alle nummers weer invoeren en iedereen zeggen dat ik een nieuw nummer heb Vork

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 19:17

OO vet maris!
Fotooo!! haha

Mooi jij bent goed dan kiek! ik ken echt die tekens daarvan niet hoor;)!