Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:27

De tank zijn dekje donkerblauw, dat is hartstikke grijs, iemand is duidelijk kleurenblind daar bij HH.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:44

Op de voorpagina staat dat anky van een paard gevallen is.. Vorige week zij ze nog zo mooi ik heb even een rustig paard mee, want hier val ik niet vanaf (heeft ze toch niet goed afgeklopt) Nelson.. Er staat ook een filmpje bij (ik was allang gevallen daar niet van) Vandaag Olly weer gereden (naar dinsdag voor t laatst)
Pff je merkt wel dat ik nu meer moet rijden, want hij begint nu overal van te schrikken (nouja te doen alsof ie schrikt) en struikelen ook niet normaal.. Hij word nu heet

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:48

Joyce ga je woensdag naar de Efteling? Veel plezier. Wij zijn zaterdag geweest! Was leuk, maar wel druk. Komt door het goede weer.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:13

Het zal zeker wel druk zijn, Amsterdam en daarboven hebben vakantie. Maar gezelligheid kent geen tijd.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:52

owja dan is t vakantie ach ja we hebben de tijd.. dan gaat ie binnenkort weer dicht..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:22

en ook weer open als winterefteling, niet dat het dan niet druk is. Wel heel gezellig, heb ik van horen zeggen.

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:21

Zo die anky,en die Nelson, ik zit effe dat filmpje te bekijken.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:46

Hij bokt echt flink hé die Nelson? Moest wel even slikken toen ik dat zag. Ze zit de eerste paar bokken nog keurig uit maar als hij dan bijna 180 graden draait dan ligt ze er naast. Vind het knap dat ze nog zolang blijft zitten. OK dan!
(nu we het toch over andere paarden hebben, hebben jullie die longeerfoto van Power and Paint al gezien? Ik snapte de ophef eerst niet, maar toen ik die foto zag werd ik er zelf bijna misselijk van Ziek )

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:48

nee.. vertel.. (waar staat de foto eigenlijk?)

ik was er ook allang afgevallen denk ik

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:59

Via de voorpagina kun je bij het topic komen. Er wordt door de KNHS een onderzoek igesteld aan de hand van foto's waarop te zien is dat Angela Krooswijk Power and Paint longeert onder begeleiding van Coby. Deze zegt dat ze na 30 seconden de bijzet versteld hebben, echter in de PaardenKrant staat schijnbaar een complete fotoreportage met draffoto's en al ook op beide kanten. Hieruit concludeert men dat P&P veel langer op deze manier is gelongeerd. (en dan krijg je vervolgens pagina's vol hersenspinsels van mensen die het natuurlijk allemaal beter weten...het is tenslotte bokt hé Knipoog )
Hieronder de link naar de foto:
http://www.horseandhound.co.uk/imageBank/p/Powerandpaintlarge.jpg

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:51

ja die loopt er ook erg charmant bij

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:17

Ze doen een onderzoek, maar wij weten natuurlijk de uitslag allang. Dit zouden wij als amateurs eens moeten doen dan loopt het allemaal heel anders.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:12

P&P heeft ondertussen ook een andere ruiter omdat Angela zelf nu bij de paarden rijd..Ik had zelf namelijk zoiets van "hallo!!" toen ik die foto's zag.. Gewoon echt zielig.. er word door lammert laamstra ook gezegd dat de pony zich wel wil verzetten maar het gewoonweg niet kan..
Toevallig zit die Angela bij mij op school maar word er verder niet over gepraat... aangezien ze er toch niet zoveel is(want ze krijgt vrijstelling omdat ze zo hoog rijd.......)

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:00

Ik heb die foto's ook gezien van P&P, gewoon niet normaal ( echt zielig )
Inderdaad amarie dat zouden wij eens moeten doen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:38

Nou snap ik waarom ze dom is om zo te longeren, ze mist gewoon teveel school.
Dit zou voor de school een voorbeeld moeten zijn om haar juist geen vrij te geven, belachelijk geven ze haar vrij en wat leert ze dierenmishandeling.
Nee laat mij maar mooi op het lage niveau rondhobbelen en wij zijn ook niet foutloos en soms wel eens grof, maar wij komen met 10 man nog niet in de buurt bij een van de profs.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:32

Ja die foto's daar viel ik bijna door van mijn stoel. Echt een heel vreemde manier van longeren.

Ik hoop dat ik vanavond nog leef, moet dadelijk naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Huilen Misselijk Ziek

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:19

ja die fotos zijn echt te belachelijk voor woorden. moeten "normale" ruiters eens doen.

ooow sjaslique, succes! het lijkt mij zoiets engs, maar iedereen zegt dat het wel mee valt. komt goed!

van het weekend ben ik bij revanche weesten kijken op haar nieuwe plekkie. ze heeft en flinke wei met gezelschap van wat schapen en twee koeien. daarbij echt een hele mooie ruime stal. ook veel uit rij mogelijkheden dus we kunnen daar lekker buitenrijden. de wei is zo groot dat er waarschijnlijk een deel springwei wordt. en moet zeggen van Merel's nieuwe huis viel mijn mond ook wel een beetje open...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:52

Succes bij de kaakchirurg of tandarts.

Leuk dat het goed gaat met Merel en Revanche, mooie omgeving en mooie huizen daar.

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:10

Nou, leuk om te horen dat het goed gaat met revanche.
Dat het een mooi huis zou zijn, dat dacht ik al wel hun huis in Vught was ook al niet mis.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:57

het is rustig hier.. maar tis weer zaterdag dus we krijgen weer verslagen Tong uitsteken

morgen mijn eerste L1 wedstrijd, ben beniuwd.. wijken doet ie goed nu alleen letten op niet teveel stelling, ah mee, ah niet voor.. pff wel lastig hoor Tong uitsteken

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:08

Mijn verslag komt zo...nog even 2 samenvattingen leren voor tentamens volgende week... Slim ( Misselijk )

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:05

Zo hier komt het verslag...
Vandaag een erg koude dag op de manege gehad. Versace had er ook last van en had vannacht allerlei nieuwe ´moves´ bedacht en ging vanmorgen testen of Kim die ook uit kon zitten. Het record stond op 3 rodeo´s in één bakrondje. Op een gegeven moment springt ze vol op de noodrem en draait 2 keer loeisnel om haar as. Toen stond ze met haar hoofd onze kant op en je zag haar bekant denken....zal ik over de rand springen of niet...Maar veel tijd om na te denken had ze niet, want Kim draaide haar de juiste richting in en na een schop onder haar hol vloog versace flink gepikeerd weer verder Vork Net als vorige week was er weer veel lenigheid en overtuigingskracht van Kim voor nodig voordat madam eindelijk weer doorhad dat ze Kim er niet af kan krijgen. En dan is er opeens niet meer aan de hand.
Aangezien liek stage had en gisterenavond NL had gereden was het vandaag mijn beurt. Het eerste half uur ging echt prut...natuurlijk moet NL opwarmen en loskomen maar zelfs dan ging het nog slecht. Ik schaamde me een breuk want niets ging zoals het moest Bloos .
Maar een half uur echter sloeg mevrouw helemaal om en kon het opeens allemaal wel zonder te mokken en te klooien. Tsja en dan is het zitten en genieten en goed in de gaten houden wat je goed doet en wanneer het toch nog even een klein stukje verkeerd gaat Haha! .
( en dan M door de bak horen: djoon wat zat je nou allemaal te mokken op dat paard....hij loopt toch hardstikke goed nu?....ja nú wel Clown)
Verder was het erg rustig op de manege dus paard afgezadeld, d'r pyjama aangedaan, lekker gaan eten en toen NL weer opgedroogd was de deken erop.
En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:24

Zal ook even een beknopt verslagje neerzetten. Zat op NL. Was zo nu en dan behoorlijk tegen de hand en kreeg haar er niet fijn doorheen. Wel sommige stukjes, maar dan was het weer weg. Na een trucje geleerd te hebben ging het steeds beter. Zelfs mijn overgangen naar de galop gingen zonder onder mijn kont weg te sjezen. Volgens zeggen zou het goedkomen als mijn rug eens beter was. Clown Werd die dat maar...

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:04

Nou ik meld me eigen hier dan ook weer eens. Gisteren op versace gereden en je kan echt merken dat de kou er weer aan komt. Ze is al een paar weken flink bezig. Vorige week zaten er nog wel lekkere stukjes tussen, maar gisteren dus niet ze was constant opzij aan het springen voor niks en met haar hoofd aan het vervelen dus gisteren niet zo heel lekker gereden.

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:04

mijn spierpijn vandaag liet me eraan denken dat ik ook nog even een stukje moest schrijven over de les...

ik zat gister in de les op d-djay, en ik schaam me dood. ik voel me echt net een beginneling nu ik weer op andere paarden rijd. ik heb mezelf echt veel dingen aangeleerd die bij revanche wel werken, maar niet zo horen en dus bij andere paarden niet werken. vandaar zag het er geloof ik ook niet echt geweldig uit op d-djay. heb wel echt hard gewerkt en uiteindelijk ging het wel een beetje naar mijn zin. ik vind het wel een leuk paard en misschien kan ie mij nog wel een beetje leren wat paardrijden ook al weer is. Lachen ( misschien als ik eenmaal een btje aan m gewend ben dat ik dan ook niet zon spierpijn meer heb.... )