stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:38

klein voorproefje foto's zijn nu nog onbewerkt dus foto advies is niet nodig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:39

Sharon_Jims schreef:
Showe!!!

en?

Sharon_Jims

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:41

Gaaf hoor!! Echt er zitten al super leuke tussen!!

Knap WWtje!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:41

Had ook nog met hoofdstel willen maken enz.
Nu hebben we gewoon even bekeken op welke plekken we het volgende keer gaan over doen als de zon schijnt en dan moet hij nog maar keertje gewassen worden en zorg ik gelijk dat alles schoon is

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:41

@Priscilla - ja klopt bij 't einde, nee ze zijn daar niet zo snel met de startlijsten helaas.
@Lida- Jammer dat het ging regenen!, maar de foto's die je geplaatst heb zijn wel erg leuk hoor!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:42

Sharon_Jims schreef:
Gaaf hoor!! Echt er zitten al super leuke tussen!!

Knap WWtje!

kan niet wachten op de origene want deze zijn zwaar verkleint en onbewerkt want bij die brug bijv die is tegen het licht in genomen dus die valt nog wel te verbouwen.
volgende keer nemen we hem van de andere kant

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:43

chanjelte schreef:
@Priscilla - ja klopt bij 't einde, nee ze zijn daar niet zo snel met de startlijsten helaas.
@Lida- Jammer dat het ging regenen!, maar de foto's die je geplaatst heb zijn wel erg leuk hoor!

dank vind ze zelf eigenlijk ook wel leuk ben echt benieuwd naar de rest

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:48

Lida, de foto's die je geplaatst heb zijn erg leuk :)
Jammer dat het ging regenen

Is er een nieuwe ondergrond voor de bak?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:54

Fammiie_x schreef:
Lida, de foto's die je geplaatst heb zijn erg leuk :)
Jammer dat het ging regenen

Is er een nieuwe ondergrond voor de bak?

Ja bak wordt agterberg boden en ze schieten al aardig op.
Dat is gewoon DE BODEM om in te rijden.
Is altijd SUPER veert geweldig
De omheining gaat er ook al redelijk uit zien echter de longeercirkel is best zwaar nog maar dat heeft tijd nodig

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:25

Oke lekker :)

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:21

Leuke foto's lida persoonlijk vind ik ww leuker dan flurk als ik dat mag zeggen...
Kwa foto's heb hem nog niet eens in real life gezien geloof ik. :+
Volgens mij heb je er ook veel meer plezier van.
Of niet. :D

@Fem hoest met je enkel? Slimpie :')

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:51

@ Priscilla - Ik mocht 2,5 week geleden weer beginnen met opbouwen maar omdat hij 3 maanden heeft stil gestaan moest ik hem weer rustig opbouwen dus om te beginnen met 3 weken longeren.

@ Lida - Er waren wel degelijk corveeërs vandaag hoor, ik nl :o , maar we mistten er een paar daarom waren we pas om half 7 klaar helemaal verzopen en wel. Heb nog nooit zolang over m'n corvee gedaan, maarja we waren ook maar met z'n 3en (incl. Jan) ;( .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:25

@ Flurk: Ja, ik was echt zeiknat :( Heb al mijn kleren bij de voordeur uitgetrokken en vanochtend waren ze nog niet droog!! Een motorrijder in de sloot? Hoe krijgt hij dat voor elkaar? Zo hard waaide het toch niet?
@ Chantal: Als het zondag droog is, kom ik kijken. Heb toch geen plannen voor het weekend!!
@ Fammie: Hoe gaat het met je enkel?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:26

Balen dat jullie pas zo laat klaar waren! Maarja aan de andere kant als Jan de corvee een half uurtje later zou zetten kunnen/zijn er meer mensen om te helpen...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:29

Maar er staan toch voor elke dag een man of 3-4 op de lijst excl. Jan? Het ging zo goed dit jaar (ivm vorig jaar...)

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:29

Sharon_Jims schreef:
Balen dat jullie pas zo laat klaar waren! Maarja aan de andere kant als Jan de corvee een half uurtje later zou zetten kunnen/zijn er meer mensen om te helpen...

tsja.. een half uurtje later zou mij inderdaad ook veel beter uitkomen...
Maar over het algemeen gaat het, volgens mij, best goed. Gister was het ook vrij rustig op stal, denk door het weer... maar ja... corvee is corvee! :D

Nog even een kleine update van ons kliniek bezoekje afgelopen vrijdag.
Op de harde volte zag je (naja... ik zie er niks aan... maar de arts - Bart wel :) ) nog steeds dat hij linksvoor niet helemaal 100% loopt.
Toen onder het zadel laten zien, en daar zag Bart het ook. Toch maar weer de knie uit verdoofd om te kijken hoe hij dan liep... toen liep hij wel rad. Ook nogmaals zijn oude blessure aan zijn voeten uit verdoofd, maar daarmee zag je geen verschil. Knie gescand, en de aanhechting is wel verbeterd, maar nog niet genezen. Bart wilde het nogmaals inspuiten, maar omdat de knie al verdoofd was geweest.. kan dat pas na 7 dagen.
Maar ik heb de volgende afspraak op 14 aug gezet. Want ondanks dat Udo verzekerd is, gaat om de paar weken naar de kliniek aardig in de kosten lopen... ik betaal toch een deel van elke rekening zelf, en dan heb ik ook nog vervoerskosten. Daarnaast kan wat extra rust kan geen kwaad, en Udo is er ook relaxed onder (voor zijn doen dan :o )
Bart ziet het als een laatste hobbeltje waar we overheen moeten, en hij heeft er nog vertrouwen in... gelukkig maar! Want bij mij zakt de moed me soms in de schoenen....
Ook nog een drukmeting laten doen voor mijn zadel. Dat is wel heel interessant!! Ze filmen je dan in verschillende gangen, en tegelijkertijd wordt d.m.v. een 'pad' gemeten hoe de druk en de balans is. Later kan je dat dan terug zien.
Het zadel moest best wat opgevuld worden. Maar was al lang blij dat het zadel zelf in principe goed was, en Jan van Rijs vond me voor de rest een prima ruiter... dat scheelde ook weer... hihi

Volgende week vrijdag komt mijn pownie trouwens naar stal! Eigenlijk wilde ik hem nog een maandje laten staan. Maar Jan adviseerde mij, dat hij vanaf aug. beter zou groeien als je hem naar stal haalt en goed voert & traint. Omdat het gras vanaf aug. minder voedzaam is. Het echt paardenleven gaat dan dus beginnen voor hem. Ben echt benieuwd hoe hij het gaat doen.

Hopelijk wordt hij iets minder een sprietje... ach, ik hou toch wel van 'm ;)
Afbeelding

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:34

Balen dat Udo toch nog een beetje last heeft! En ja je hebt gelijk de kosten kunnen flink oplopen ja...

Leuk hoor dat uk naar binnen komt! Hoe oud is hij nou?

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:50

Citaat:
Leuk hoor dat uk naar binnen komt! Hoe oud is hij nou?

Ja! heb er echt zin in...
Hij is 14 april 3 jaar geworden. Wil het beleren wel rustig aan doen... maar even kijken hoe hij het op gaat pakken.
Mariska gaat me ermee helpen, als ze half aug. terug komt van vakantie. Voor die tijd kan hij even aclimatiseren op stal, en wennen aan (lang) vast staan, spuitplaats, molen, tractoren enz...

We zijn samen wel al geoefende wandeleaars :D

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:54

Gaaf hoor!! Lijkt me ook erg leuk om te doen!

Ga je hem zelf ook inrijden of laat je dat doen?

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:06

Ik denk dat ik dat, onder goede begeleiding, wel zelf zou kunnen...
Marjolein (jij als Roelof-ervarings-deskundige) Is Roelof hier handig in?

Tegen die tijd zal ik moeten kijken of dat ook het geval is. Anders heb ik wel iemand achter de hand die dat voor me zou kunnen doen.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:18

Spannend hoor! Hoop dat hij een beetje braaf is!

Moet nog 4 jaar wachten voor ik met Mooni ga beginnen...
Ik doe het persoonlijk niet zelf... Ja oke de eerste keer hangen en zitten wel maar de rest mag iemand anders doen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:07

@ Louise: Leuk dat die kleine van het land komt. Roelof heeft de afgelopen paar jaar meerdere paarden voor klanten zadelmak gemaakt en doorgereden. Hij heeft zowel Mariska als Mirjam geholpen met het zadelmak maken. En ik vind hem eerlijk lesgeven.... Doen dus! Ik heb trouwens ook Bart gehad bij DAP! en de tweede keer Teun.. Inderdaad, 1 keertje DAP was 900 euro. Op de tweede rekening wachten we nog! Gelukkig ook verzekerd, maar het eigen risico is tegenwoordig 25% (in plaats van de vroegere 35 gulden :( )

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:43

Ik zal Roelof binnenkort vragen, of hij me over een tijdje les kan geven met meneer de pony.

Jolanda had met haar instructrice aangeraden... maar ik geloof dat ik een beter gevoel heb bij Roelof. Hij is toch ook een springruiter?

Ik heb hier ook bijna 1000 euro aan rekeningen liggen, die ik nog terug moet krijgen van de verzekering... pfff, het is wat met die paarden!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:06

Ja, inderdaad... Kosten kunnen hoog oplopen!
Roelof is inderdaad springruiter (hij is er vanavond!). En voor zijn werk ment hij met de gouden koets. Hij mag tot en met 6-span lesgeven... Maar dat vind hij minder leuk om te doen!

Wie is Jolanda?

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:12

Jolanda van... uhm... die jonge vos (tenny / teddy?) die ze samen doet met Jacqueline (die ook op die fjord rijd)

weet je het? :)
(ik ken haar van mijn vorige stal, waar ik met Udo stond. Zij deed Rio (die oudere schimmel) toen ook al en Rio was de buurman van Rio)

Ment Roelof met DE gouden koets? haha! tof