manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_87

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 11:05

Thirz schreef:
Jeeeej, Mapletown! Als ze dat nou nog eens een keer herhalen of op dvd uitbrengen, zou het graag nog een keertje willen zien!!

Uhm Bloos Wij hebben nog een rij banden staan met opgenomen Mapletown series Haha! Lenen?!
*tja geen idee wat de kwaliteit nog is van die banden hoor, al weer een hele poos gelee dat we die gekeken hebben Clown We hebben die banden eerst nog een hele tijd bewaard voor mij (als je ziek bent enje kunt niet naar school, moet je tog wat doen. En mapletown was dan mooi t geschikte, niet te hoge niveau wat je met je zieke hoofd op die leeftijd nog net aan kon. Daarna nog bewaard voor Marcelle der zieke dagen en nu moeten we al een hele tijd de kast een keer uitzoeken, maarja... Nooit tijd hè (of zin) Vork
Maar iig je mag ze best een keertje lenen hoor Tong uitsteken (haha volgens mij hebben we best wel alle afleveringen: met de bedorven Papaya's, de eerste verhuis aflevering, alle zieke broertjes van Bobby... )
en je hebt wel gelijk hoor, die nieuwe series zijn gwoon nix aan (wat moet je nou met pokemon, pucca, chin chan Verward )

Super Thirz das dan afgesproken: Zaterdag gaan wij iig stappen OK dan!

Citaat:
Kan ik Nous eens goed beweging geven, want die dikke buik moet eraf

en werken aan der conditie... Haha!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:16

Barbie1986 schreef:
Zijn ze mee met europa kinderhulp?

Jep, alleen 1 niet, die is naar zijn pleeggezin, helaas kon ie er maar 2 weken terecht en zitten wij dus de 3e week met maar 1 kindje op de groep! Maarja, ik mag niet klagen met mn 2 weken extra vrij Lachen

Gister was ik fijn met Nous aan het buitenrijden (met fotograaf Anne voor de begeleiding Vork ) en toen gingen er steeds mensen bellen dat de kids goed waren aangekomen bij hun. Hartstikke leuk natuurlijk, maar niet als je voor een weg stil moet staan en Nous wil niet luisteren! Het zag er volgens Anne heel erg gecontroleerd uit, haha Gestoord Maar Nous heeft dus weer wat beweging gehad, al was ze wel helemaal op na een uurtje.....en dan ook niet langzamer gaan lopen he...nee, gewoon doorgaan met snelwandelen!! Kijk al uit naar de foto's!

Enne, zullen we een keer gezellig Mapletown kijken Anne? Ben benieuwd of de serie me nu nog boeit!
Nu ga ik ff stofzuigen voordat het echt te warm wordt!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 12:05

Gister dus alvast begonnen met de personal training van Nusanna:
rustig opbouwen met een relaxte buitenrit (nouja, was de bedoeling. Nous vond alleen dat ze meteen moest beginnen met flinke calorie verbranding, dus die had een stevig tempo en zeker geen zin om stil te staan!)
Afbeelding
*Tja de fotografe moest nog even oefenen. Fietsen, achterom kijken én foto maken is nog best lastig Clown

Afbeelding
Maar we liepen wel heerlijk in t avondzonnetje...
(haha, bewijs dat ik er ook bij was: zie schaduw Tong uitsteken)

Afbeelding
Als je paard moet mesten, áltijd even kijken of dat allemaal wel goed gaat hè Thirz Knipoog

Afbeelding
Uhm.. Tja..
De bedoeling was: maak een mooie poseer foto in t sonnetje, tussen t hoge gras. Maarja, stilstaan is best lastig en lopen in dat hoge gras eigenlijk ook. Resultaat; gestruikeld paard.
Afbeelding
Maar uiteindelijk is t dan tog gelukt Ja Egt 1 van mn favo foto's!

Afbeelding
Ook op je paard ben je druk aan t werk.
*op deze foto ziet t er allemaal nog redelijk relaxed uit, maar na een tijdje vond Nous dat ze der kostbare trainingstijd aan t verdoen was en begon te draaien en te keren. (inclusief over de fiets van de begeleider banjeren)

Afbeelding
Na al dat wachten, tijd voor een galoppertje

Afbeelding
HOO Nous

Afbeelding
Ondertiteling: "Annemijn ga jij maar alvast bij t volgende pad staan, kun je nog een keer een galop foto maken"
*doet Annemijn natuurlijk braaf --->
Afbeelding
Ingezoomd:
Afbeelding
*voetjes van de vloer!

Afbeelding
Nousje in t Bos (er kwamen twee andere paarden tegemoet, dus die moet je wel even goed bekijken natuurlijk!)

Afbeelding
Ook de begeleider mocht ff een stukje op Nous rond hobbelen...
(Haha en Mariekje die enge boomstam in het bos viel der weer aan! Gemeen hè, alleen nu had hij ook nog een legertje zeer gevaarlijke berenklauwen en andere grasjes meegenomen Clown Noodrem!)

Na de training even douchen
Afbeelding

En even rollen in de buitenbak...
Afbeelding
Alleen stond er naast de bak een bijtende sproeier aan, dus rollen is er niet helemaal van gekomen

Paard weer gevangen:
Afbeelding
*Hoo Nous*

en op de calorie-arme wei gezet:
Afbeelding

Verder hebben we nou met haar afgesproken dat ze iedere avond voor het slapen gaan even wat buikspier oefeningen doet en even 5 minuten met de halter aan t werk gaat (de oefeningen hebben we netjes opgeschreven en in de wei opgehangen)
Volgens het behandelplan wat Thirz en ik voor haar opgesteld hebben, zou ze dan over een week of 3 weer op haar oorspronkelijke ideale gewicht zitten. Mits ze zich in houdt met het snoepen van groene grasjes natuurlijk.
Clown Haha!

Citaat:
Enne, zullen we een keer gezellig Mapletown kijken Anne? Ben benieuwd of de serie me nu nog boeit!

Ja Jahoor! Ben ook wel benieuwd wat we er nu nog van vinden. Haha mn moeder was t iig zo zat, vond er niets aan. Tja ik zat hele dagen Mapletown te kijken toen Haha!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 14:37

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:15

jeetje, ik herken mijn eigen paard niet meer terug! schandalig
Wat een enorme buik haha en die manen dan!! die hangen ook voor het eerst sinds drie jaar ofzo.
Iemand trouwens interesse in een veulen van Nous? Schijnheilig

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:26

Nou Kim, zal haar even voorstellen: Dat is nou Nusanna Haha!
Vind haar manen wel leuk zo hoor, wat langer én geblondeerd door de zon Tong uitsteken
Uhm, verder geen interesse in een veulen van nous..
Tja in Rotterdam op school, hard studeren, weinig tijd en waarschijnlijk ook centjes gebrek, denk niet dat t de ideale omstandigheden zijn om der een veulentje bij te hebben Bloos

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:30

wat is Amon oud geworden zeg, komt ook niet meer echt uit zn wintervacht, arm beest........
Leuke foto's van Nous, Thirz, wanneer gaan wij weer een keer????

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 20:33

Mariekje22 schreef:
wat is Amon oud geworden zeg, komt ook niet meer echt uit zn wintervacht, arm beest........

Ja daar stond ook wat pver op de site van Amon...Zal even zoeken--> hebbes:

Zijn beenblessure was al snel verbeterd, en hij heeft de afgelopen jaren nog mogen genieten van wandelingen en stapritjes met zijn stalgenoten. In de zomer staan de paarden op de wei, en in de winter komen ze iedere dag buiten.

Amon heeft wel een ouderdomskwaal opgelopen. Hij heeft de ziekte van Cushing. Een kleine goedaardige tumor ontregelt zijn lichaam. Zo heeft Amon een lange gekrulde vacht gekregen, en mag hij niet teveel eiwitten eten anders krijgt hij zere voeten.
Met de juiste zorg voor zijn vacht en eten is Amon met zijn 31 jaar nog in een prima conditie.

http://www.paardenrusthuisamon.nl/amon.htm

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:51

De ponie van Leonie, die ook helpt op Paardoes had ook de ziekte van Cushing! Maar die is afgelopen jaar ingeslapen...
Gelukkig heeft ze Caprice nog!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:35

ja weet ik!!!!!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:05

Nou mensen, jullie moeten het nu 1,5 week zonder mij doen, want ik ga op vakantie (naar Frankrijk)!
En ik verwacht wel veel leuke verhalen + foto's hier als ik terug kom!
Hee Bianz en Thirz, hadden jullie t nog leuk woensdag Knipoog?
Kusjes Bar

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:08

Heej, ik dacht dat jij naar Turkije ging...of is dat dan later? En aangezien jij op vakantie gaat, mag jij voor de leuke toevoer van verhalen en foto's zorgen, haha Knipoog

En Cis, alvast welkom thuis en ook alvast een fijne vakantie als we je niet meer spreken, rust maar lekker uit en we horen alle avonturen nog wel!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 20:52

Lekkr 1,5 week naar Frankrijk! Wel fijn dat we dat weten, hoeven we iig niet meer in de stad rond te speuren naar een Barbara, want die zit in Frankrijk Tong uitsteken

Vandaag in alle vroegte (nouja.. 10 uur Schijnheilig ) naar Brabant gereden (onderweg bij Bergen op Zoom even de file ontweken en in een bos daar even de benen gestrekt) om vervolgens om de file heen door te rijden naar Breda om lekkr te gaan wandelen in t Mastbos. In t begin was t egt heerlijk lopen, nog niet al te warm. Maar toen t laatste stuk, dan heb je er al een kilometer of 7/8 op zitten en dan wordt t ineens warm Scheve mond Tinker onderweg in ieder meertje en plasje gestuurd --> Zwemmen Clown Dus die had er al een stuk minder last van...
En dat bos, hóe droog! Egt 1 vonkje en je hebt 1 grote vuurzee!
Op de terug weg nog even gezellie langs oma, en toen weer netjes om de 3 kilometer file heen naar huis.
Dus lekkr actief gedaan vandaag (werd ook wel eens tijd, ben dat gehang en gesuf door die warmte nou ook wel weer zat)

Plezier Thirz, mariekje en vooral Bianz morgen Knipoog Have Fun! *spannend hè Bianz? wat zal t zijn! Clown

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 07:44

Hoi!
Hier mijn laatste berichtje vanuit Denemarken. Ben nu aan het ontbijten en een lunchpakketje maken en dan moet ik nog even mijn kamer stofzuigen. Mijn koffer past net dicht, en dan moet ik er ook nog op gaan zitten haha. Maarja, ik heb hier allerlei spullen gekregen, dus dat moest er ook allemaal nog in. Het is een gezeul dus. Om 13:00 vertrekt mijn vliegtuig, maar ik wil al om 10:00 op het vliegveld zijn omdat het erg druk is op dit moment met vakantiegangers. Er staat als ik aankom een heel welkomst-comitee, mijn moeder, oma, tante en guus mocht ook mee haha.
Ik hoop dat het niet zo heel heet is in Nederland, maar zo te horen Annemijn is het nog erg warm. Nouja we zien het wel. Ik spreek jullie gauw!
Liefs Cis

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:06

deze agenda heb ik Cis:
Afbeelding
van Mexx. Heb jij nog een leuke agenda kunnen vinden in de stad?

En niet vergeten om nog even de leukste foto's van je stage hier neer te zetten hè (die van dat veulen moet je hier zeker even neer zetten, zo'n dropje! Lovers & die van die jaarlingen in de wei ook, die zo aan t frunniken waren aan je schoenen enzo! & natuurlijk ook die laatste paar rijfoto's *mét korte beugels Clown * die waren ook leuk! Ja &.. &..&.. hihi doe ze maar allemaal Haha! )
Haha, en heb je al uitgevogeld wie die 2 vreemde mensen nou waren op de foto's? die ineens op je balkon zaten, en ook op dat ene bankje in t park? Clown

Nou wij hebben vanmiddag lekkr even een stukje in t bos bij Oostkappelle gewandeld. Was wel lekkr, alleen beetje jammer dat halverwege de bui ineens los barstte. Maargoed gwoon dapper doorgelopen en daarna heerlijk gezandstraalt en uitgewaaid op t strand (Tja dat heb je als je tegen de wind in gaat lopen Vork ) Máár we waren wel meteen droog!
Tja de hitte golf is voorbij, en nu hebben we regen.. Ook leuk! *maar ik klaag niet hoor Bloos*

ANTM was egt zo spannend gister... Dacht egt dat ze eruit moest Nagelbijten / Gniffelen

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 18:54

Jeej! mn nieuwe ava is af Go jij! Go jij!
*voor de mensen die zich afvragen wat het is.. Dit is nou een Tinkertje opzoek naar de spettertjes water uit zn badje Vork

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:35

nog niet verklappen wie er uit is hoor, moet het nog kijken.....

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 19:39

haha ik zeg niets hoor Clown

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:50

Coole agenda! Ik wil dr wel een keer in schrijven, mis net dat ene aspect van het schoolgebeuren Tong uitsteken
ANTM was idd heel spannend, net 2 van mijn favo's die daar overbleven....en voor de rest zeg ik niets!

Vanmiddag door de harde wind naar Nous gefietst, was helemaal buiten adem toen ik er was!! Nous uit het weiland geplukt, mevrouw was echt niet te genieten vandaag. Komt vast door de wind ofzo, was net zo'n bommetje wat op ontploffen stond. Maar toch nog even gereden en een poging gedaan om er op te blijven zitten (nee, niet door Nous, maar door de harde wind Haha! ) De ontspanning was ver te zoeken vandaag, maar ze heeft weer bewging gehad zullen we maar zeggen, volgende keer beter! Was gelukkig net op tijd thuis voor de regenbui!
En Kim, iedereen op stal ging vragen hoe het met je ging, ze missen je gewoon! Dus snel weer eens komen Lachen

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 20:08

Thirz schreef:
Coole agenda! Ik wil dr wel een keer in schrijven, mis net dat ene aspect van het schoolgebeuren Tong uitsteken

haha is goed hoor, zal hem zaterdag wel ff meenemen Ja Kan je nu alvast de hele week brainstormen over een leuk stukje Clown

t waaide egt hard hè! *hihi, ziet Thirz al met touwtjes aan der zadel vast gegespt (nog zo'n vreemd woord Thirz) en de hele tijd 10 cm boven der zadel zweven door de harde wind Clown
Thirz schreef:
Vanmiddag door de harde wind naar Nous gefietst, was helemaal buiten adem toen ik er was!!

Maar was je wel lekkr snel thuis *windje in de rug.. Zoefff!*
Nouja ben allang blij dat die hitte golf voorbij is! (die wind en die regen is nou ook niet helemaal gewenst, maarja.. je kan niet alles hebben!)

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:52

alsof ik nu niet snap over wie je het hebt.......

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 21:01

haha nou je weet tog nie wie der uit is Knipoog
Je moet ANTM maar snel kijken Ja Want t was egt heel spannend...

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:11

hey Thirz, de foto's van zaterdag zijn wel n beetje vaag, denk dat ik te veel heb ingezoemd, want je ziet steeds op alle gezichten onregelmatigheden...echt zonde

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:31

Hoi! Ik ben nu druk bezig met het schrijven van mijn stageverslag zoals jullie allemaal kunnen zien Haha!
Ik heb nog een leuke agenda gekocht, bij de hema; zoeen waar je zelf foto's in kunt doen. Dan is ie toch nog een beetje origineel. Ik zal straks nog wat foto's uploaden (ja annemijn, ook die van het veulentje)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:50

Hallo allemaaaaal! Ik ben weer terug uit Frankrijk, jammergenoeg alleen maar flutweer gehad, daarom ook wat eerder teruggekomen dan gepland...
Verder wel een hele leuke tijd gehad, maar koud joh in een tentje! En soms leek t wel of ie de lucht in ging...
Cis, je bent terug! We moeten snel afspreken!
Vanavond Shaar rijden, ik ben benieuwd, haha zal wel rodeo worden!