Manege Vierspan / Shoeve in Lennisheuvel weer te koop!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilse

Re: Manege Vierspan / Shoeve in Lennisheuvel weer te koop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 09:22

StalNollie schreef:
ik heb nooit problemen gehad met cuiffo hoor,, kei leuk en lief ding,

maar gino wat sneu zeg, die is super lief altijd geweest, had daar me eerste buitenrit op en toen begon het kei hard te hagelen Boos!.. maar gino was toen heel lief voor mijn als klein meisje op zon grote reus

Haha die Gino. Haha! Idd, alle kleine meisjes reden vroeger altijd op Gino ja, en dat ziet er zó geniaal uit, zo'n joekel van een paard. Haha! Gino was toch de vader van Adagio?

Haha Ciuffo springt niet echt fatsoenlijk, dat moet je toegeven Dafne. Tong uitsteken
Ik heb ook nooit problemen mee gehad hoor, maar er zijn zat mensen die altijd van hem af vlogen. Schijnheilig

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 09:24

dwertje schreef:
Die sancho was dat een appaloosa.Er heeft op de s hoeve een appaloosa gestaan en die heb ik sancho genoemd.Was een hengstje maar bij ons op stal gecastreerd,later geruild tegen een oude merrie.Een vosmerrie weet zo haar naam niet meer.

Ik had het idd (zoals Fantine) al zei, over Sancho Pancho, oftewel; Pancho!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ECZUNYOB.jpg
Nog zo'n mega paard, waar veel jonge kinderen op rond hobbelde.
Een oude knoeperd was het! Lachen Heerlijk paard!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:00

Nee ik bedoel echt sancho die is geruild tegen een merrie genaamd madou dacht ik.
Maar ik weet niet hoe lang sancho op de s-hoeve heeft gestaan.

Katingka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:41

heey allemaal,

@ dwertje: er heeft hier de afgelopen 4 jaar geen madou gestaan, wel een appaloosa die is geruild voor een vosmerrie ja, Funny was haar naam.

@ annika: volgens mijn laaste nieuws staat gino bij een meneer in een klein plaatsje nabij enschede, als gezelschap voor een ander paard en als af en toe buitenrijpaard voor zijn vrouw. Werd daar een tijdje geleden over gebeld, had ook nog foto's gehad maar weet niet of ik die nog kan vinden, uiteraard ben je altijd welkom hier, blij te horen dat kelcy t weer goed doet.

@mistral: leuk te zien hoe knap assy is geworden!!! De lessen lopen idd nog gewoon door totdat er een koper is.

Yndia is er utieraard ook nog steeds, heeft inmiddels de leeftijd van 31 jaar gehaald, en is nog op en top fit!

gr Danielle

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:45

Ja die funny bedoel ik,maar dat meisje noemde haar madou.Ze had tegen ons op stal verteld dat ze verkeerde papieren had gekregen van een funny,maar die was het.
Die griet stond toen op uilenbroek en vertelde dat ze een verkeerd paard of verkeerde papieren had.Maar ze noemde haar paard madou maar kan me inderdaad de naam funny wel herrinneren.
Maar ja die funny/madou heeft ze ook niet lang gehad.Maar die had je inderdaad geruild tegen sancho de appaloosa.
Was een hele leuke appie,zonde dat hij wat klein bleef.

Katingka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:53

papieren van dat paard klopte hoor, chipnr en alles is gecontroleerd hier op stal, was niks mis mee. Was een leuk dier, zeker buiten, nergens bang van!
sancho bleef idd klein, maar heeft een leuk huis gevonden in limburg.
zonde dat ze zo snel al weer van funny af wou, was een leuke merrie.

gr

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:12

Het was inderdaad een leuke merrie en bomproof,maar zoals ik al zei was dat meisje niet helemaal te vertrouwen en ze gaf jouw de schuld dat ze een verkeerd paard had.
Maar nogmaals leuk beestje en was voor jouw een goede ruil.
Leuk om te horen dat sancho goed terecht is gekomen ,die had ze ook ongeziens gekocht en bleek toch wat te klein toen hij uit de trailer werd geladen.
Maar madou en funny zijn dus dezelfde merries,dan weet je dat.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:38

@Katingka OEH als je die foto's nog kunt vinden he dan plaats ze even ik ben wel nieuwschierig Haha!
ik kom nog een keertje met hanneke mee naar enya kijken en naar de andere paardjes natuurlijk Lachen

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 10:17

hey allemaal, dat is snel gegaan na vrijdagmiddag zeg Bloos!
De meeste ponys waar julllie het over hebben ken ik niet eens!! maar dat heb je denk ik met de snelle roulatie die je hebt als je samenwerkt met een handelsstal.

En ciuffo is gewoon niet zo goed in afstanden inschatten dus die kwam gewoon nooit lekker aan bij een hindernis Clown

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:32

[PP] -> [MA]

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:37

@MISTRAL; Tuurlijk kennen we Assy nog Knipoog

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:42

@CHOCOTOF; Leuk dat filmpje van Bobo!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:51

Love_Blinkey schreef:

Ik heb nog mooie foto's dankzij jou Ja

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:58

Hihi, en ik heb weer recente foto's dankzij jou Lachen
Hoest nu verder? Dingen weer een beetje op oorde? Lachen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:08

Silviabol schreef:
hey allemaal, dat is snel gegaan na vrijdagmiddag zeg Bloos!
De meeste ponys waar julllie het over hebben ken ik niet eens!! maar dat heb je denk ik met de snelle roulatie die je hebt als je samenwerkt met een handelsstal.

En ciuffo is gewoon niet zo goed in afstanden inschatten dus die kwam gewoon nooit lekker aan bij een hindernis Clown

veel ponys en paarden zijn opgenoemd die nog van het vierspan waren en die zijn niet voor de handel geweest enkele wel maar veel niet hoor,,

sinds wanneer rijd je dan op de manege.. als je er pas rijd bij de s hoeve dan kan het kloppen daar is veel handel bij geweest maar vierspan veel ponys niet hoor die hier zijn opgenoemd

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:54

@mistral94: ik heb assy ook gezien. Ik heb nl. les gehad bij de S-Hoeve in die tijd dat Assy daar stond.

Ik ben op die manege begonnen, samen met een vriendin, begin 2004, en ongeveer oktober 2005 weg gegaan. Ik heb er altijd heel leuk les gehad van Danielle, die me veel zelfvertrouwen heeft gegeven (ik ben nl. nogal een angsthaas).

Ik heb gereden op Gino, Ciuffo (had het leuke grapje om te bokken met aangalopperen. Kreeg dus gratis vliegles Clown ), een paard wiens naam ik niet meer weet, maar die heel lekker reed, maar helaas ingeslapen moest worden na een ontzettend erge peesklap tijdens een rengalop (gelukkig niet bij mij). Ik denk dat Danielle zijn naam nog wel weet. Verder heb ik op Ruby gereden (Tinker), Kirama (was ik dol op, en had ik willen kopen, maar had toen nog niet de financiële middelen), en nog een paard wiens naam ik kwijt ben (waarschijnlijk wil ik die vergeten, na een slechte ervaring met hem op het buitenterrein Boos! ), koetspaardachtig. En natuurlijk betrouwbare lieve Reegle (behalve in de stal dan Knipoog ). Reegle heb ik een tijd geleased. Heb mijn vertrouwen in paardrijden weer terug gekregen dankzij hem. In juni 2005 heb ik mijn paard bij Danielle gekocht, die hem toen in de handel had staan. Ik ben uiteindelijk naar een andere stal, dichter bij huis verhuisd. Nog een paar keer van stal gewisseld, en nu sta ik eindelijk naar mijn zin Haha!.

Danielle, zoals ik je al gepbt hebt vind ik het heel erg rot voor jou en je vader. Verder gaat het super goed met One Desire. Meneer staat iedere dag op de wei met 4 merries. Het zijn dan ook "zijn" merries, en een ruin er bij gaat niet goed komen Bloos . Het heeft een tijd geduurd, maar ik kan nu spreken van een goede band tussen ons. En het laatste nieuws (waarschijnlijk zit je achter je pc "bleeeeeeeh" te zeggen als je dit leest Haha! ): One Desire en ik zijn sinds een goede maand over gestapt op western rijden. Mijn dressuurzadel staat te koop, en ik heb nu een westernzadel. En natuurlijk hebben we westernles. We vinden het beiden erg leuk. Eindelijk heb ik het gevoel iets te hebben gevonden wat bij me past. Engels dressuur heb ik nooit zo veel mee gehad, en springen vind ik leuk, maar niet te hoog. Buitenrijden gaat ook steeds beter, hoewel ik er nog steeds een schijterd in ben Knipoog. Maar ook dat gaat goed komen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:49

Love_Blinkey schreef:
Hihi, en ik heb weer recente foto's dankzij jou Lachen
Hoest nu verder? Dingen weer een beetje op oorde? Lachen

Ja gaat weer de goede kant op Haha!
Twijfel nog een beetje of ik Assy een maand of misschien 2 in training zet bij mijn instructrice. Ze zit lekker in haar vel (iets te lekker als je het mij vraagt Vork ) Op zich een goed teken natuurlijk maar het maakt me best wel onzeker, dus ik wil eigenlijk samen met mijn instructrice het rijden oppakken en het dan ook direct goed doorpakken.

Leuk dat toch wel een aantal mensen Assy gezien hebben, waren toen best wat mensen die het niet leuk vonden dat Assy verkocht was Haha!

Katingka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:15

@ onedesire: thnxx, super toch voor jullie dat je je ding gevonden hebt! ben benieuwd, stuur maar een keer foto's in jullie western outfit Knipoog

gr Danielle

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:58

Katingka schreef:
@ onedesire: thnxx, super toch voor jullie dat je je ding gevonden hebt! ben benieuwd, stuur maar een keer foto's in jullie western outfit Knipoog

gr Danielle

Zal ik doen Knipoog. Ben nu nog een mengelmoesje, aangezien ze me aangeraden hebben voorlopig met mijn rijbroek te blijven rijden (ipv spijkerbroek), totdat ik gewend ben aan mijn western zadel. En ik rij nog rond met een geleend hoofdstel Haha!.

Groetjes

Suuz

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:59

Love_Blinkey schreef:

Ik zie dat jij Orita rijdt?
Die staat hier zo ongeveer om de hoek. Vork

Falko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:25

Diedjee schreef:
En paola ! Die was ook gaaf

paola is nooit van de manege geweest voor de duidelijkheid das altijd al ons paard geweest nu nog

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:42

zit jij ook op bokt ja,,
haha grappig Tong uitsteken

Falko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:00

StalNollie schreef:
zit jij ook op bokt ja,,
haha grappig Tong uitsteken

jaja heb ik ook weet nie hoe het werkt haha

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:22

was het grote paard JOEP trouwens ook al genoemd:

geweldig beestje was dat

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:56

Ja Ja
Die was ook al voorbij gekomen.
Dacht laatst aan Trapist, weet niet of jullie die kennen? Handels haflinger.