Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dat van het naar voren rijden om hem vervolgens hem vervolgens wat meer te sluiten zodat hij wat ronder wordt doe ik ook en dat gaat op zich wel goed, alleen had ik hem ook niet echt lekker ontspannen lopen bij de galop
. Maar ik heb hem de laatste tijd maar twee keer gereden, beide keren met de stang. De keer daarvoor dat ik op hem reed was minstens een jaar geleden, toen inderdaad gewoon met een trens, maar ik weet niet meer zo goed hoe dat voelde. Dus wat fijner is, een stang of een trens, dat kan ik eigenlijk niet zo goed zeggen.
loveshadow schreef:Er stond trouwens ook een artikel over de manege in de 'STIEL', een blad dat hier blijkbaar al tijden huis aan huis wordt bezorgd, maar waarvan ik nog nooit had gehoord. Ik denk dat hij ook wel in Diever wordt bezorgd. Is wel een leuk artikel, moet je maar even kijken.
Heb jij 'm? Neem 'm dan ff mee morgen
Ben wel beniewd. 

Vind ik dan.
Al zal dat wel gaan gebeuren vrees ik,

En ik ben 1.75
En toen ik in de spiegel keek liep die zelfs een beetje aan de teugel, ik dacht echt van: wtf?! Hahaha, ik vond het eerst erg jammer dat ik niet op sas mocht maar dat wordt hem dit keer volgende week (en dit keer kan ze hem niet missen want Inge zou het in de agenda schrijven en Ini zelf en ik heb het achter me naam gezet
) en ik heb toch super lekker gereden voor mijn 'verjaardagsles'. 
sas sas sas sas sas

*Jaaa jullie mogen me best uitlachen doet Karlijn ook de hele tijd
*
_Mara_ schreef:Hmmm snelle eigenwijze paarden, de eerste die bij mij opkomt is Bravour. In eerste instantie is die niet snel maar o wee wanneer die het in zijn bol krijgt dan kan die heeeeeeeeel snel. Maar een ander paard dat snel en eigenwijs is uhm.... tja ze kunnen allemaal snel zolang jij ze voorwaarts rijdt.... en eigenwijs zijn ze allemaal wel een beetje. (Al is sas misschien net een tikkeltje eigenwijzer dan de rest maar dat maak hem juist zo super,sas sas sas sas sas
Bravour kan inderdaad hard
Maar hee, je moet 't me nageven, we gingen vandaag NIET met 80 km/h
Yeah, resultaat geboekt!
Ik kan dr zelf nooit zo goed over oordelen, maar volgens mij liep 'ie op een gegeven moment bíjna aan de teugel
En dat vind ik heel wat, voor mijn doen
)
Ben hartstikke jaloers op jullie... Ik moet wachten tot na de vakantie dat ik weer mag paardrijden bij Ini
Ze heeft me 3 keer gebeten
MissMarije schreef:Bravour ging in de 2e gallop wel steeds harder galloperen![]()
Hij ging wel steeds ontspannender lopen (weet eigenlijk niet of je het zo schrijft)
Alle paarden liepen superBen hartstikke jaloers op jullie... Ik moet wachten tot na de vakantie dat ik weer mag paardrijden bij Ini
![]()
Maar misschien mag het eerder want ik heb nog 4 lessen over die ik nog moet rijden...![]()
Maar wat is er met Chariot? Want aan haar been is niks te zien... en ze loopt ook normaal, die kleine stukjes dat ik haar heb zien lopen![]()
En ze is ook helemaal niet schuw meer.... eerder nieuwschierig en bijterigZe heeft me 3 keer gebeten
Voor ons doen 
Arm veulen
Ook niet toen ik kleiner en lichter was..
Harvey is ook nog steeds leuk, echt een leuke pony 

Ik vond het alleen raar dat je ineens niet meer op Rallywood durfde te galopperen
marleendv_88 schreef:Ik mocht vandaag op het zwarte monster Rallywood
Nouja...hij was heel lief eigenlijk. Maar heb geen galop gedaan ( ja misschien 3 passen) want ik durfde echt niet*Jaaa jullie mogen me best uitlachen doet Karlijn ook de hele tijd
*
Maar verder reed ie wel fijn
Ik vind eigenlijk meeste paarden wel fijn. Maar liefts toch wel Islottie, Bram, Oppy of Fotty
Ik zal je niet uitlachen hoor, als je namelijk zelf aarzelt gaat hij zich geheid misdragen! Galop op hem gaat alleen goed als je er zelf vertrouwen in hebt dus dan kan je idd beter niet doen! Je durft vast vanzelf wel weer 
En zn galop is ook vaak erg vlot maar verder.... Hoe krijg je het dan voor elkaar om hem actief te krijgen? Want ik ben altijd helemaal kapot....
Als je meteen vanaf het moment dat je erop zit al lekker met hem bezig bent, let hij vanzelf beter op jou. Figuren rijden is dan wel handig, maar vooral tempowisselingen. Dus harder, maar óok terug. Daar komt 'ie heel fijn van los
En, wat bij mij nogal blijkt te werken is dat je afwisseling moet houden tussen kont- en schoudertikken. Klinkt heel raar, maar op een of andere manier is 'ie dan alerter op je tik... Hmm... dat klinkt écht heel vaag...
Gewoon eraan rijden en hij komt vanzelf wel! <3 xSwanHeart schreef:En, wat bij mij nogal blijkt te werken is dat je afwisseling moet houden tussen kont- en schoudertikken. Klinkt heel raar, maar op een of andere manier is 'ie dan alerter op je tik... Hmm... dat klinkt écht heel vaag...
, hihi, wat een omschrijving, Marjolein
. En wat een ontdekking
Jij krijgt hem altijd wel aan het lopen (soms ook iets harder dan gepland
), echt knap! 'k Vind jullie een mooi stel bij elkaar
. Citaat:En, wat bij mij nogal blijkt te werken is dat je afwisseling moet houden tussen kont- en schoudertikken. Klinkt heel raar, maar op een of andere manier is 'ie dan alerter op je tik... Hmm... dat klinkt écht heel vaag...
Geweldig! Maar je hebt hem tenminste wel altijd aan het werk en als iemand bravour sloom of langzaam vind dan moeten die maar eens komen bij kijken bij onze les want Bravour moet bij ons toch altijd wel minstens 1 keer een tikkeltje harder dan normaal.
Mooi kadootje bij je naam
_Irene11_ schreef:Nog even over het ponykamp op Ini Slot.
Wie gaan er allemaal in de derde week?!
Ik ga namelijk waarschijnlijk, met La_Fleur en Marijee er naartoe in de derde week.

loveshadow schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
, hihi, wat een omschrijving, Marjolein
. En wat een ontdekking
![]()
Ik vind het wel knap hoe je 'm rijdt altijd hoor!!Jij krijgt hem altijd wel aan het lopen (soms ook iets harder dan gepland
), echt knap! 'k Vind jullie een mooi stel bij elkaar
![]()
Hij's ook echt m'n lievelingspaardje hea, maar ik neem aan dat jullie dat al door hadden
En hij zit gewoon zó fijn!
Dan wen je echt aan z'n streken 
_Mara_ schreef:Omg Lein! Van die theorie had ik nou nog nooooooit gehoord.Geweldig! Maar je hebt hem tenminste wel altijd aan het werk en als iemand bravour sloom of langzaam vind dan moeten die maar eens komen bij kijken bij onze les want Bravour moet bij ons toch altijd wel minstens 1 keer een tikkeltje harder dan normaal.
En het liefst met 80 km/h
Al is dat ook niet altijd mijn bedoeling... 

SUPER VEEL ZIN IN!