RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:02

neuh eigenlijk weinig nieuwe tips... K deed met hem wat ik altijd doe, eerst goed voorwaarts rijden (merk dat weinig mensen dit bij hem durven aangezien hij soms nogal hard wil gaan...zie hem erg vaak teveel "rielekst" lopen....maar beter dat dan een race haha) om hem lekker actief te krijgen en dan werken aan de opsluiting en druk van voren... Maar volgens winneke deed dat veeeel te weinig dus gewoon geprobeerd meer op te sluiten tussen been en hand... en toen kwam meneer dr super bij! ben dus echt veel te lief haha Ik ga trouwens wel vragen om hem weer met trensje te rijden want ik vond hem in galop erg verzetten tegen de stang terwijl ik erg licht in mn hand ben... Merken jullie hier wat van? Oja misschien werkt het ook wel erg goed dat ik hem erg vaak beloon... zodra hij zonder bokken aanspringt geef ik em gelijk beloning met mn stem en klopje op de hals (met risico op controleverlies dus...) en dat vind ie altijd erg fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:08

O oké, thnx! Lachen Dat van het naar voren rijden om hem vervolgens hem vervolgens wat meer te sluiten zodat hij wat ronder wordt doe ik ook en dat gaat op zich wel goed, alleen had ik hem ook niet echt lekker ontspannen lopen bij de galop Knipoog . Maar ik heb hem de laatste tijd maar twee keer gereden, beide keren met de stang. De keer daarvoor dat ik op hem reed was minstens een jaar geleden, toen inderdaad gewoon met een trens, maar ik weet niet meer zo goed hoe dat voelde. Dus wat fijner is, een stang of een trens, dat kan ik eigenlijk niet zo goed zeggen. Lachen

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:09

loveshadow schreef:
Er stond trouwens ook een artikel over de manege in de 'STIEL', een blad dat hier blijkbaar al tijden huis aan huis wordt bezorgd, maar waarvan ik nog nooit had gehoord. Ik denk dat hij ook wel in Diever wordt bezorgd. Is wel een leuk artikel, moet je maar even kijken Knipoog .

Hmm... ken ik niet Knipoog Heb jij 'm? Neem 'm dan ff mee morgen Lachen Ben wel beniewd.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:05

Welke paarden vinden jullie eigenlijk allemaal ''fijn'' om te rijden?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:15

Tja, van mij heb je 't dus al gehoord Lachen
Maar ik zal het nogmaals mededelen Lachen
Het UBERPAARD is uiteraard Bravour, maar dat wisten jullie allemaal wrs al.
Verder zijn Kanjer, Partyman, Otske en Kiduna leuk Lachen Vind ik dan.
Geloof dat de meesten dat hier wel met me eens zullen zijn..?
En van de pony's: SAS!
Als je niet te groot en zwaar bent mág je die niet missen! Tong uitsteken Al zal dat wel gaan gebeuren vrees ik,
die hebben ze wel nodig voor de kleineren Tong uitsteken

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:21

Nou, ik pas nog wel op een pony, maar hij moet niet rond de 1.30 wezen
Ben nu zelf 1.60/165

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:40

Volgens mij is Sas nog véel kleiner dan 1.30 Tong uitsteken
Maar zelfs ik pas er nog op hoor Lachen En ik ben 1.75 Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:16

bravour is idd erg fijn en rallywood uiteraard uit (wel dus met gebruiksaanwijzing hihi)
Verder nog erg fijn: Bramiro (wel wat groot, net zoals rally), kanjer, islotti, fotty en alle friezen! T is ook maar net van wat voor type paard je houd, dr is echt voor iedereen wel wat!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:41

Tja, ligt er aan.
De ene dag heb ik zin in een echt paard ie echt fell is.
De andere dag een rustige.

Over het algemeen, snelle, eigenwijze paarden.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:46

Sas mag je niet missen nee, net zoals harvey ook een super fijne (E) pony. Van de paarden uhm, eigenlijk allemaal wel maar Bram en Islotti vind ik persoonlijk wat minder. En oppy behoort sinds vandaag ook tot een fijn paard. Haha!

Het ging vandaag echt super lekker, ik heb nog nooit zooooo fijn op Oppy gereden. Eindelijk was die lekker voorwaarts en ging die in ze vooruit in plaats van zijn achteruit. Bloos En toen ik in de spiegel keek liep die zelfs een beetje aan de teugel, ik dacht echt van: wtf?! Hahaha, ik vond het eerst erg jammer dat ik niet op sas mocht maar dat wordt hem dit keer volgende week (en dit keer kan ze hem niet missen want Inge zou het in de agenda schrijven en Ini zelf en ik heb het achter me naam gezet Clown ) en ik heb toch super lekker gereden voor mijn 'verjaardagsles'. Haha!

Hmmm snelle eigenwijze paarden, de eerste die bij mij opkomt is Bravour. In eerste instantie is die niet snel maar o wee wanneer die het in zijn bol krijgt dan kan die heeeeeeeeel snel. Maar een ander paard dat snel en eigenwijs is uhm.... tja ze kunnen allemaal snel zolang jij ze voorwaarts rijdt.... en eigenwijs zijn ze allemaal wel een beetje. (Al is sas misschien net een tikkeltje eigenwijzer dan de rest maar dat maak hem juist zo super, Go jij! Go jij! sas sas sas sas sas Go jij! Go jij!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:07

Ik heb zelf een haflinger, die in de bak ongeloofelijk voorwaarts is.Zolang je haar goed bijhoud tensminte. Op de buitenrit helemaal maar dat terzijden.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:47

Ik mocht vandaag op het zwarte monster Rallywood Vork
Nouja...hij was heel lief eigenlijk. Maar heb geen galop gedaan ( ja misschien 3 passen) want ik durfde echt niet Bloos *Jaaa jullie mogen me best uitlachen doet Karlijn ook de hele tijd Schijnheilig*
Maar verder reed ie wel fijn Lachen

Ik vind eigenlijk meeste paarden wel fijn. Maar liefts toch wel Islottie, Bram, Oppy of Fotty Ja

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:13

_Mara_ schreef:
Hmmm snelle eigenwijze paarden, de eerste die bij mij opkomt is Bravour. In eerste instantie is die niet snel maar o wee wanneer die het in zijn bol krijgt dan kan die heeeeeeeeel snel. Maar een ander paard dat snel en eigenwijs is uhm.... tja ze kunnen allemaal snel zolang jij ze voorwaarts rijdt.... en eigenwijs zijn ze allemaal wel een beetje. (Al is sas misschien net een tikkeltje eigenwijzer dan de rest maar dat maak hem juist zo super, Go jij! Go jij! sas sas sas sas sas Go jij! Go jij!

Ghehe Tong uitsteken Bravour kan inderdaad hard Tong uitsteken Maar hee, je moet 't me nageven, we gingen vandaag NIET met 80 km/h Haha! Yeah, resultaat geboekt!
Oeh, ik was vandaag zó vrolijk na de les! Echt, ik heb héerlijk gereden! Bravour is echt de liefste, lekkerste, dikste schat die dr bestaat. Hou echt van dat beestje Lachen Ik kan dr zelf nooit zo goed over oordelen, maar volgens mij liep 'ie op een gegeven moment bíjna aan de teugel Lachen En dat vind ik heel wat, voor mijn doen Lachen

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:41

Bravour ging in de 2e gallop wel steeds harder galloperen Vork
Hij ging wel steeds ontspannender lopen (weet eigenlijk niet of je het zo schrijft Bloos )
Alle paarden liepen super Haha! Ben hartstikke jaloers op jullie... Ik moet wachten tot na de vakantie dat ik weer mag paardrijden bij Ini Huilen
Maar misschien mag het eerder want ik heb nog 4 lessen over die ik nog moet rijden... Go jij! Go jij!
Maar wat is er met Chariot? Want aan haar been is niks te zien... en ze loopt ook normaal, die kleine stukjes dat ik haar heb zien lopen Tong uitsteken
En ze is ook helemaal niet schuw meer.... eerder nieuwschierig en bijterig Bloos Ze heeft me 3 keer gebeten Tong uitsteken

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:31

MissMarije schreef:
Bravour ging in de 2e gallop wel steeds harder galloperen Vork
Hij ging wel steeds ontspannender lopen (weet eigenlijk niet of je het zo schrijft Bloos )
Alle paarden liepen super Haha! Ben hartstikke jaloers op jullie... Ik moet wachten tot na de vakantie dat ik weer mag paardrijden bij Ini Huilen
Maar misschien mag het eerder want ik heb nog 4 lessen over die ik nog moet rijden... Go jij! Go jij!
Maar wat is er met Chariot? Want aan haar been is niks te zien... en ze loopt ook normaal, die kleine stukjes dat ik haar heb zien lopen Tong uitsteken
En ze is ook helemaal niet schuw meer.... eerder nieuwschierig en bijterig Bloos Ze heeft me 3 keer gebeten Tong uitsteken

Haha, idd. Maarja, we gingen in ieder geval niet kéihard... Alleen maar een beetje hard Lachen Voor ons doen Tong uitsteken
Ik weet eigenlijk niet wat dr precies met Chariot is. Maar ze mag in ieder geval de komende paar weken/maanden niet de stal uit... Boos! Arm veulen

Karlijn_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:54

Sas heb ik nog nooit op gereden eigelijk Ook niet toen ik kleiner en lichter was..
Ik vind Kanjer denk ik wel het leukst, en Bram was ook wel fijn gister Ja Harvey is ook nog steeds leuk, echt een leuke pony Ja
Nini is ook leuk, vooral met springen Haha!

Marleen, ik lachte je helemaal niet uit... Vork Ik vond het alleen raar dat je ineens niet meer op Rallywood durfde te galopperen Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:50

marleendv_88 schreef:
Ik mocht vandaag op het zwarte monster Rallywood Vork
Nouja...hij was heel lief eigenlijk. Maar heb geen galop gedaan ( ja misschien 3 passen) want ik durfde echt niet Bloos *Jaaa jullie mogen me best uitlachen doet Karlijn ook de hele tijd Schijnheilig*
Maar verder reed ie wel fijn Lachen

Ik vind eigenlijk meeste paarden wel fijn. Maar liefts toch wel Islottie, Bram, Oppy of Fotty Ja

Mooi dat ie zich kon gedragen Lachen Ik zal je niet uitlachen hoor, als je namelijk zelf aarzelt gaat hij zich geheid misdragen! Galop op hem gaat alleen goed als je er zelf vertrouwen in hebt dus dan kan je idd beter niet doen! Je durft vast vanzelf wel weer Lachen

Kvind et wel apart trouwens hoe wisselend bravourtje kan zijn. Ik heb hem bijna alleen maar suuuupertraag meegemaakt. Wel eens gehad dat hij buiten om de haverklap er vandoor gaat en tja dan is ie wel snel ja Haha! En zn galop is ook vaak erg vlot maar verder.... Hoe krijg je het dan voor elkaar om hem actief te krijgen? Want ik ben altijd helemaal kapot....

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:21

Haha, ik zal het je eens even haarfijn uitleggen. (Alhoewel, niet té haarfijn. Ik houd 't bij een korte samenvatting.)
Ahum.... Bravour voorwaarts rijden is gewoon een kwestie van hem bezighouden en je zweep er bij hebben. Je hoeft hem niet constant te meppen, maar even wakker schudden is soms wel fijn. Dan let 'ie net wat beter op, en dan gaat hij ook beter op je kuit reageren Knipoog Als je meteen vanaf het moment dat je erop zit al lekker met hem bezig bent, let hij vanzelf beter op jou. Figuren rijden is dan wel handig, maar vooral tempowisselingen. Dus harder, maar óok terug. Daar komt 'ie heel fijn van los Lachen En, wat bij mij nogal blijkt te werken is dat je afwisseling moet houden tussen kont- en schoudertikken. Klinkt heel raar, maar op een of andere manier is 'ie dan alerter op je tik... Hmm... dat klinkt écht heel vaag...
Nouja, meer kan ik je dr eigenlijk niet over vertellen... Tong uitsteken Gewoon eraan rijden en hij komt vanzelf wel! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:52

xSwanHeart schreef:
En, wat bij mij nogal blijkt te werken is dat je afwisseling moet houden tussen kont- en schoudertikken. Klinkt heel raar, maar op een of andere manier is 'ie dan alerter op je tik... Hmm... dat klinkt écht heel vaag...

ROFL Huilen van het lachen Haha! Haha! Haha! , hihi, wat een omschrijving, Marjolein Knipoog . En wat een ontdekking Haha!
Ik vind het wel knap hoe je 'm rijdt altijd hoor!! Lachen Jij krijgt hem altijd wel aan het lopen (soms ook iets harder dan gepland Haha! ), echt knap! 'k Vind jullie een mooi stel bij elkaar Knipoog Haha!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:14

Nog even over het ponykamp op Ini Slot.
Wie gaan er allemaal in de derde week?!
Ik ga namelijk waarschijnlijk, met La_Fleur en Marijee er naartoe in de derde week Pling .

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:13

Citaat:
En, wat bij mij nogal blijkt te werken is dat je afwisseling moet houden tussen kont- en schoudertikken. Klinkt heel raar, maar op een of andere manier is 'ie dan alerter op je tik... Hmm... dat klinkt écht heel vaag...

Omg Lein! Van die theorie had ik nou nog nooooooit gehoord. ROFL Geweldig! Maar je hebt hem tenminste wel altijd aan het werk en als iemand bravour sloom of langzaam vind dan moeten die maar eens komen bij kijken bij onze les want Bravour moet bij ons toch altijd wel minstens 1 keer een tikkeltje harder dan normaal. Koe

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:14

Tamara: Gefelciteeerd met je verjaardag Go jij! Go jij! Mooi kadootje bij je naam

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:15

Whahaha ja dat zag ik net ook. Maar dankjewel Haha!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:02

_Irene11_ schreef:
Nog even over het ponykamp op Ini Slot.
Wie gaan er allemaal in de derde week?!
Ik ga namelijk waarschijnlijk, met La_Fleur en Marijee er naartoe in de derde week Pling .

Volgens mij gaat er niemand van dit topic in de derde week...
De mensen die gaan gaan in de 1e Knipoog

loveshadow schreef:
ROFL Huilen van het lachen Haha! Haha! Haha! , hihi, wat een omschrijving, Marjolein Knipoog . En wat een ontdekking Haha!
Ik vind het wel knap hoe je 'm rijdt altijd hoor!! Lachen Jij krijgt hem altijd wel aan het lopen (soms ook iets harder dan gepland Haha! ), echt knap! 'k Vind jullie een mooi stel bij elkaar Knipoog Haha!

Haha, dankje! Lachen Hij's ook echt m'n lievelingspaardje hea, maar ik neem aan dat jullie dat al door hadden Knipoog En hij zit gewoon zó fijn!
En, als je iedere week d'r op rijdt ga je 'm vanzelf wel aanpakken Lachen Dan wen je echt aan z'n streken Tong uitsteken

_Mara_ schreef:
Omg Lein! Van die theorie had ik nou nog nooooooit gehoord. ROFL Geweldig! Maar je hebt hem tenminste wel altijd aan het werk en als iemand bravour sloom of langzaam vind dan moeten die maar eens komen bij kijken bij onze les want Bravour moet bij ons toch altijd wel minstens 1 keer een tikkeltje harder dan normaal. Koe

Ghehe Tong uitsteken En het liefst met 80 km/h Cool Al is dat ook niet altijd mijn bedoeling... Tong uitsteken

En Tamara: NOG GEFELICITEERD! En bedankt voor de heerlijke taart Tong uitsteken

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 08:55

IK GA MISSCHIEN TWEE WEKEN OP PONYKAMP! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
De eerste week als echt ponykamper en de tweede week als een soort van leiding, hoop ik ;das mijn plan Lachen SUPER VEEL ZIN IN!