Op welke manege rijd jij? (limburg)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Aniek93

Re: Op welke manege rijd jij? (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:10

Rijd je op zaterdag? om 11 uur?

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:15

Ik rijdt niet in de lessen zelf, maar huur de bak gewoon per jaar voor een bepaald goedkoop bedrag Ja

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:00

weet iemand hier toevallig ergens een stal waar de (binnen)bak af te huren is?
Wij zijn met een paar ruiters (western) en willen volgend jaar een aantal zondagen een trainster uit het noorden van NL hierheen halen voor clinics en lessen, maar moeten natuurlijk wel een bak hebben Knipoog
Als iemand iets weet, heel graag!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:10

Misschien handig te vertellen waar je woont?

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:32

het moet ergens in het zuiden zijn. de ruiters die mee willen doen komen uit regio landgraaf/brunssum/sittard

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:41

Beek kan het geloof ik Ja

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:55

Inn Nuth .. manege veasrade volgens my .. daar kan je je paard stallen .. mar volgens my kan daar ook western rijden
iemand info over ravenscbosch

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:16

Nieek14 schreef:
Rijd je op zaterdag? om 11 uur?

Ik rijdt wel op zaterdag in Schimmert in de les Haha! . Van 10 tot 11. Daarna stapt mijn kleine nichtje op mijn paard en rijdt zij in de "kinderles" van 11 tot 12.

Jij stond toch niet toevallig zaterdag aan de bak in Schimmert om 11 uur? Dan heb ik je zien staan. We hebben toevallig niet meegereden, maar ik ben even langsgeweest om de post van de ponyclub langs te brengen.

Het is ook geen echte manege, zoals jij in een eerder bericht vertelde. Het is de Landelijke Rijvereniging en Ponyclub Schimmert. Maar het klopt dat je er voor slechts € 75,00 per jaar kunt rijden met een eigen paard of pony. Je hebt dan vrij gebruik van alle faciliteiten, zoals de buitenbak (behalve op zaterdagmorgen en woensdagavond als er les wordt gegeven) en de longeerbak.
En Nicky die betaald zelfs, als het goed is, maar € 40,00 per jaar. Dat is het bedrag dat je moet betalen per jaar als je alleen gebruik wilt maken van de buitenbak en longeerbak, dus zonder les.
Is dus echt een goedkope vereniging voor mensen met eigen paard (of "geleend" paard). Het enige wat wel gevraagd wordt is om op een opknapdag mee te helpen met het onderhoud van de bak/kantine, dus onkruid wieden, takken snoeien e.d. Op die manier hoeven we niemand duur in te huren en kan de contributie laag worden gehouden.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:18

Ik betaal inderdaad 'maar' €40 euro per jaar en kan dan uitgezonderd van de lestijden gewoon altijd gaan rijden wanneer het me uitkomt! Ik wou wel de lessen ingaan, heb ook 1 les gereden. Maar het is zo dat ik vaker op zaterdag moet werken. Op woensdagavond is het weer te vroeg donker. Dus nu kan ik gewoon kijken wanneer ik kan en dan neem ik mijn eigen instructrice mee Knipoog

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:21

Jaa ik heb daar inderdaad 1x gestaan:P whaha die was jy dn?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:25

Mloez schreef:
Wij zijn met een paar ruiters (western) en willen volgend jaar een aantal zondagen een trainster uit het noorden van NL hierheen halen voor clinics en lessen, maar moeten natuurlijk wel een bak hebben Knipoog

Kun je niet bij een westernmanege terecht? Zoals De Hagenbeck Stables in Wijnandsrade of Paul's Western Stables in Brunssum/Merkelbeek.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:28

Haha, ik geloof dat iedereen nu on-line is Haha! .

Ik zag iemand verderop aan de bak staan. Ik kwam aanlopen met mijn 8-jarig dochtertje. Ik heb nog wat staan gekken met Jos, de penningmeester van de vereniging. Karin, de instructrice, heeft nog een brief van me aangenomen.
Ik ben niet zo lang gebleven, want ik moest nog 2 vrachten hooi en stro gaan halen.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:35

Isabonny, heb jij in september ook meegedaan met de clubkampioenschappen?

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:51

ik heb inderdaad een paar meisjes van rond de 8 jaar binnen zien kome

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:56

Nicky_ schreef:
Isabonny, heb jij in september ook meegedaan met de clubkampioenschappen?

Nee, ik heb me daar voor bedankt. Zo geweldig dressuren kan ik nu ook weer niet Haha! . Isabel loopt ook van geen meter als iedereen buiten de bak is en zij in haar eentje in de bak moet lopen Clown . Dat wordt ook nooit geoefend, dus dat had ook geen zin.

Maar we gaan hier helemaal off-topic Haha!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:57

We waren ook maar met 8 deelnemers Clown Maar het was wel leuk die dag!

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:37

Mloez schreef:

Stal Vogelzang in Meerssen kun je eens vragen. Die hebben op zondag ook geen lessen. Dus de bak is dan vrij.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:40

Citaat:
Niet zo'n manege als in Kasen waar ze om de haverklap de leuke ponietjes verkopen en de kindertjes weer op een nieuwe pony moeten rijden. Kinderen krijgen niet echt de kans om een band met een "lievelingspony" op te bouwen. Ook van Manege in Nuth heb ik deze klachten gehoord. Dat schijnt in Ravensbosch niet zo te zijn.
.

Ik vind dit zelf dus wel heel fijn, dan worden het tenminste niet van die doorgewinterde manegepony's en leren de kinderen ook rijden op verschillende pony's. De pony's in Nuth lopen zelfs wedstrijden mee met de kinderen die op de manege komen lessen. En dan worden de pony's inderdaad regelmatig verkocht, ook aan kinderen die er mee wedstrijd rijden.
Ik vind het net heel erg zielig voor een pony als hij jaar in, jaar uit, moet meedraaien in de manegelessen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:44

Ddees schreef:
Citaat:
Niet zo'n manege als in Kasen waar ze om de haverklap de leuke ponietjes verkopen en de kindertjes weer op een nieuwe pony moeten rijden. Kinderen krijgen niet echt de kans om een band met een "lievelingspony" op te bouwen. Ook van Manege in Nuth heb ik deze klachten gehoord. Dat schijnt in Ravensbosch niet zo te zijn.
.

Ik vind dit zelf dus wel heel fijn, dan worden het tenminste niet van die doorgewinterde manegepony's en leren de kinderen ook rijden op verschillende pony's. De pony's in Nuth lopen zelfs wedstrijden mee met de kinderen die op de manege komen lessen. En dan worden de pony's inderdaad regelmatig verkocht, ook aan kinderen die er mee wedstrijd rijden.
Ik vind het net heel erg zielig voor een pony als hij jaar in, jaar uit, moet meedraaien in de manegelessen!

Je kunt het overdrijven zeg. Beetje een teer zieltje?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:55

@ xx_Horsiex
Eh, wie bedoel je nou?
Teer zieltje voor degene die geen "lievelingspony" kan behouden.
Of teer zieltje voor degene die het zielig vindt dat de pony's jaar in jaar uit in de manegelessen moeten meerijden.

Moonlight07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:08

Ik rijd bij Rijstal Venhof in Herkenbosch.

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:18

ik rijd op manege ravensbosch in Arensgenhout Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:31

Isabonny schreef:
@ xx_Horsiex
Eh, wie bedoel je nou?
Teer zieltje voor degene die geen "lievelingspony" kan behouden.
Of teer zieltje voor degene die het zielig vindt dat de pony's jaar in jaar uit in de manegelessen moeten meerijden.

Dat laatste bedoelde ik. XD

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:21

Isabonny schreef:
Nieek14 schreef:
wie rijd er op manege ravensbosch? ik ben een beginnende paardrijder ,, en ik ga daar morgen kijken Haha! als 't me er bevalt ga ik er paardrijden.. kan iemand me er iets over vertelle? dankjewel alvast Lachen

Een kennis van me heeft een dochtertje wat daar rijdt. Zij is erg tevreden over deze manege. Veel verschillende pony's. Niet zo'n manege als in Kasen waar ze om de haverklap de leuke ponietjes verkopen en de kindertjes weer op een nieuwe pony moeten rijden. Kinderen krijgen niet echt de kans om een band met een "lievelingspony" op te bouwen. Ook van Manege in Nuth heb ik deze klachten gehoord. Dat schijnt in Ravensbosch niet zo te zijn.
Vroeger (bijna 30 jaar geleden) heb ik ook leren rijden op Ravensbosch. Ik heb het er altijd heel fijn gevonden. Eerst leren rijden op een manegepony en later ging mijn eigen pony mee.

Ik heb zowel met de manege in kasen als in nuth ervaring Knipoog
Manege nuth> Klachten?
dat kan ik me nauwelijks voorstellen!
ik heb er vorig jaar met een van onze paarden gestaan en niks dan lof over deze manege!
een hele goede manier van lesgeven, steken veel tijd in het leren van op en afzadelen!
Een band opbouwen met een manege pony is natuurlijk leuk, maar juist als je leert rijden is het zo belangrijk om op veel verschillende paarden te rijden!
hij had een aantal hele leuke paarden en ponys staan!
Ik vind dit een van de weinige maneges waar ik mijn paard zo weer zou neerzetten!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:11

@ haflingertje: mijn dochtertje heeft 1 jaar in Nuth gereden gereden, een klasgenootje van haar ook. Ons buurmeisje, wat 7 jaar ouder is dan mijn dochtertje heeft er gereden. Ik ben dus bekend bij deze manege, waar het overigens altijd gezellig was. Over de manier van lesgeven heb ik niets dan lof. Chantal geeft erg leuk les. Leren opzadelen? Heb ik niets van gemerkt. Het wordt de jeugdige ruiters niet echt "geleerd". Als er al iemand van de manege kwam om op te zadelen, dan was dat niet om het voor te doen, maar om vlug even een pony op te zadelen op de laatste minuut. De meeste ruitertjes moesten hulp zoeken bij de jeugd die er op hun vrije dag rondhangt. Hoe vaak hebben kindertjes mij niet gevraagd of ik ze even kon helpen of kon kijken of het wel allemaal goed zat. Ik vind dat niet erg hoor. Ik vind het wel leuk om die kindertjes wat te leren.

Ik zou er ook geen probleem mee hebben mijn paard er te stallen. Het wordt er ook goed verzorgd. Daar zeg ik ook niks over.

Mijn buurmeisje reed er echter al heel lang en die heeft het zelf meegemaakt dat ze elke keer juist haar "lievelingspony" verkochten. Om die reden is ze ook gestopt. Ze had juist een leuk paardje waar ze mee kon springen, had er veel tijd in gestoken, en kreeg te horen dat de pony te koop werd gezet. Ik was op de paardenmarkt in grijzegrubben en daar stond inderdaad de pony waar zij altijd op reed.

Een kennis van me reed er en vertelde me hetzelfde. Had ze een paard waar niemand op durfde. Heeft zji er een tijd op gereden. Paard weer bruikbaar voor de lessen. Had haar veel moeite gekost om hem goed aan het lopen te krijgen, werd ie te koop gezet. Om vervolgens weer een ander moeilijk paard onder der kont in te krijgen. Daar heeft ze dus voor bedankt. Zij wilde ook een fijn paard om op te rijden. En dan heeft ze een leuk paard er van weten te maken, wordt ie verkocht!

Ik vond het vroeger heerlijk als ik op mijn lievelingspaard mocht. Daar werd ook echt rekening mee gehouden. Zo reed mijn moeder altijd op Tripoli, ik op Friso en later op Nikita, Danny op Cadans, Bart op Daisy, Koert op Vico...Het is onzin dat je pas leert rijden als je elke keer op een ander paard zit. Ik vind dat je juist dressuurmatig verder komt met een paard, als je elke keer dezelfde hebt. Je voelt het dier dan veel beter aan. Je weet hoe hij gaat reageren en kunt hem voor zijn als hij iets wilt doen wat niet mag.