doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:36

De F13 en hoger zullen de meeste pony's en paarden bij ons niet halen...ik denk misschien 3 of 4. De rest blijft hangen. De pony waar ik op zit haalt denk ik de F8 of F9 en blijft daar steken denk ik...en om nou op een andere te gaan die het wel kan vind ik zo stom...ik wil graag op haar kijken hoe ver we kunnen komen...

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:53

Ik schrijf ook regelmatig bij een jury! Ook erg leuk om te doen, en super leerzaam Tong uitsteken
Misschien een tip..?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:41

KimH schreef:
Egmond a/d hoef wordt a.s weekend de eerste F13 proef gereden. Ik ben wel benieuwd Lachen

Ik weet niet of dat bij jou in de buurt is Flurk?

nee is ver weg maar ik ken beide maneges daar wel, heb vroeger op manege Groot gereden

Cherryhvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:03

jah bij ons ook! ik zit nu in de f3 en moet nog 1 promotie punt om naar f4 te gaan

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:09

nou succes hoor en gaat vast lukken met al deze tips hier

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:13

trouwens TS ff een beetje off topic (sorry) maar ik ga ws dit jaar bij jou manege op ponykamp met een vriendin van mij Tong uitsteken Tong uitsteken
ik ga 3 dec weer een wedstrijd (k moet me alleen nog opgeven Tong uitsteken) geen idee welke pony ik zal nemen .. de afgelopen keer ging het niet goed maar dat kwam omdat ik zenuwachtig was (ben ik normaal nooit ik wist niet wat ik had) en met het paard waar ik normaal mee rij haal ik ook geen hoge punten dus ik denk dat ik luna nog maar een keer probeer .. deze keer komt het hele proefje op film dus tegen die tijd komt hij erop Tong uitsteken

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 00:19

KimH schreef:
Stel nou he... en nu denk ik wel heeeeel erg voor uit aangezien ik nog maar F7 rijd. Nu de F13 tot F20 er net zijn.. Dat iemand klaar is met de F20 dat is gelijk aan M toch? Als iemand verder wilt maar geen mogelijkheid tot eigen paard heeft zullen er dan ook nog hogere proeven komen? Dat lijkt mij erg lastig om dat nier iedere manege een Z bak heeft. ( het schoor even door mijn hoogf vandaar dat ik dit plaats haha)

Bij ons is er 1x per maand een KNHS wedstrijd. Daar mogen manege ruiters die F12 zijn starten op een manegepaard. Sinds een paar maanden worden F13 en hoger ook gereden, maar voor die tijd was er dus al een ruiter die iedere maand bij de KNHS meereed op een manegepaard. Het ligt dus denk ik aan de mogelijkhden op het bedrijf waar je rijd Knipoog

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:44

Dat is zo wat jullie zeggen, af en toe kijk ik wel heeeeel erg vooruit.
Bij ons op de manege staan zeker wel paarden die F13 t/20 aankunnen. Niet erg veel (de meeste gaan snel de lease in) dus je moet op tijd zijn met inschrijven, ik hobbel met plezier de F proefjes. Ik heb nu een jaarling waar ik ooit ( over een paar jaar) mee wil starten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:08

Ik heb morgen F4 proefje, heb er alleen weinig vertrouwen in maar ga het beste er maar van maken Vork

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:02

Succes morgen! Moet je ook theorie doen?

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:12

Ik morgen m'n F13.. alleen niet zo veel vertrouwen in.. Tong uitsteken

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:13

Succes Laris_ en hammie!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:51

Ik volgende week vrijdag voor de 2e keer F6....Haha!

Succes _Laris_!!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:05

ik ehm 3 december weer Tong uitsteken f5 2x (ik dacht dat ik die al had maar goed ze vinden van niet dus rij ik m nog wel een x Tong uitsteken Tong uitsteken (1x vergeten stempel te laten zetten Tong uitsteken))

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:30

Yannuh schreef:
Succes morgen! Moet je ook theorie doen?

volgens mij niet, is de eerste keer F4 en dat moet (voor zover ik weet) altijd de tweede keer. En anders agja zo moeilijk zal het niet zijn.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:32

Ik rij volgende week de eerste keer mee aan de F-proefjes, ik mag instromen in de F6. Ga de opleiding Manege instructie volgen en die opleiding heeft een uitstroomeis van de F12, dus ik moét wel Knipoog

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:43

Succes ermee Go jij! Go jij!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:46

F4 1ex hoef je geen theorie .. alleen bij even getallen de 2e x ja en bij F2 Tong uitsteken

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:50

Hey Smurffie, dacht je al ergens van te kennen Knipoog Maar dat was dit topic Tong uitsteken!

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:54

Ik heb morgen een wedstrijd, gewoon op een manegepony.
Ik ga F10 doen, 1e keer. Bij ons moet je 4 winstpunten per F halen... duurt wel lang dus voordat je een F uit bent...

xxx

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:11

haha ja M_horse ik let daar niet eens op Tong uitsteken
succes _Marleen_ zoooo dan had ik nu nog geen f4 gereden en ik ben nogwel in de f3 begonne Tong uitsteken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:10

Nou zoals jullie weten had ik vandaag m'n F4 proefje

De eerste 10 min. inrijden ging goed, lekker voorwaarts, maar daarna drama .

Namlijk bok, bok, bok, bok , bok, bok en zo kan ik nog wel even doorgaan. Had niet het idee dat ik vliegles zou krijgen maar fijn was anders. Maar echt had het niet meer zat echt jankend op m'n paard Huilen ..

Daarna even tot rust gekomen, en toen maar weer actie.. toen nog paar keer bok bok toen had ik het gehad .. Dus toen zweep weg en rijden been er in en eerst stap draf stap draf stap draf.. later stukje gallop er tussen, stap draf, stap draf. Nou daarna nog een bok sessie gehad, daarna weer overgangen gereden (ok 1x haalde ze uit naar een ander paard, maar die draaide ook z'n kont naar die van mij toe.. En elke keer al reed ik er op 2 meter langs dan gingen de oren al in de nek, van wegwezen jij. )

Nou daarna de wedstrijdbak in, ik had echt geen hoop meer. Nou nog even mutsen deed ze en toen hup gingen we in draf. Wie me voor las weet ik niet maar had het te druk met Jenny, Nou moesten we de eerste keer aanspringen in gallop ging goed, zet ik de volte in.. ja hoor daar gingen die achterbenen weer de lucht in.. dus toen volte in draf uitgereden en gelijk daarna weer aangesprongen in gallop even laten zien dat we het wel konden.. had daar een 5 voor (vond ik erg hoog). Daarna tweede keer gallop.. nou dat ging goed! Alleen volte veelste klein maar wel in gallop uit gereden.. heb daar gewoon een 4 voor gekregen Vork . Had zelf de cijfers voor de eerste een 2 gegeven (want tja had hem eigenlijk niet laten zien) en die laatste keer een 5. Maar goed ik ben geen Jury.

Ok hier m'n protocol voor de geintresseerde: http://img455.imageshack.us/img455/4704/proefjeks7.jpg

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:11

Ik ben gezakt Clown 202 punten, me paardje liep niet helemaal nagevelijk, en dus telkens minder punten.. en het ging ook niet helemaal super.. maarja andere keer beter Lachen

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:37

@ Hammie, maar toch gehaald.. OK dan!
@ Laris, jammer, volgende keer beter Ach gut
@ Jury's hier: Mag je tijdens proefjes met bijzetteugels rijden Lachen??

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:42

Ik reed vandaag de 2e keer F7, en heb hem gehaald met 223 punten Lachen
Maar ik vond het zelf écht niet goed gaan.