Mensen die op Stal Wennekers staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juul23

Re: Mensen die op Stal Wennekers staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:53

Welke klasse start jij en met welk paard?
Ik ben vandaag ook over het erf geweest, ging goed. Op gladde plekken lag zand/mest. Vanuit stal zijn ze goed bezig om het ijs/sneeuw vrij te houden vind ik.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:30

Mijn pony heeft sliding plates, en ik vond het echt een drama om het erf over te komen. Neem morgen voor de zekerheid een oud paar herensokken mee, die kunnen evt over z'n ijzers als anti-slip.

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:32

Morgen gaat het dooien als het goed is! Katar is ijzerloos, dus dat is voordelig.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:50

Ik ben meestal 's ochtends heel vroeg en dan kan ik door de verse sneeuw. Dat gaat goed. Zodra het plat gereden wordt, wordt het glad. Aangezien in de middag er bijna nooit ben weet ik dus niet hoe het 's middags op stal eruit ziet. Maar jouw beschrijving klinkt goed, dus zal morgen geen probleem zijn.

Ik start in de L2

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:34

Het is glad op stal ! Paardje heeft ijzers en het straatje is echt super glad.
Vind het heel eng om met hem over de gladde stukken te lopen, waterbakken zijn ook alweer bevroren, hoop maar dat het weer gaat dooien morgen !

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:29

Ja was best glad op sommige stukken. Blij dat ik zodine gister op sneeuw beslag heb laten zetten. Sliding plates lijken me nu dood eng inderdaad :(
Morgen doe ik weer mee in de L2.

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:33

Valiant en zijn eigenaresse hebben vandaag meegedaan aan de B, ze wilt met hem gaan springen maar dan moet ze eerst nog 1 wp in de B. Ze hadden dus 179 punten... :+ Nog steeds geen springen dus.

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:37

Het is best te doen vind ik...
Gelukkig heeft black geen ijzers dus heb er niet heel veel last van. Morgen doe ik ook weer mee ih L2

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:01

Ik doe niet mee, maar mijn paard doet morgen wel mee :D .

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:17

Iedereen die gaat starten vandaag: veel succes!!
Gelukkig is de gladheid weer verdwenen :) daar ben ik blij om, maar die regen en storm is ook niks.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:07

Hoi hoi,

Ik ben zaterdag wezen kijken en ik heb 3 stallen gereserveerd! In de uitloop, bij de koeien!

Ik ben er vanmiddag te vinden om nog een keertje te kijken en er in de spits een keer heen te rijden!

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:25

He wat leuk! Maar vind je de pony uitloopstal niet te klein voor een paard van 1.65m?

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:43

Laurabyoux, als je paard inderdaad 1.65m is, zou ik persoonlijk geen pony stal willen. Dit lijkt mij niet lekker passen voor je paard. Als jij vind dat het wel past, moet je het natuurlijk gewoon doen. Hoop dat het te doen is met in de spits naar W. Ik ben nog steeds een blije pensionklant :D (en paard volgens mij ook)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:06

Ja dat is klein, maar een andere optie is er nu niet, en de uitloopstal zit er natuurlijk aan vast, wie weet kan het zijdeurtje er uit. Dan is de stal al gelijk iets groter. Ze zal toch grootste gedeelte buiten staan, dus dat is alleen voor de nacht.
Ga zo de stal nog bekijken, maar denk dat 2 pony's in een paarden uitloop wel krapper is nog... Menig paard zal het slechter hebben denk ik :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:07

Mijne is 1.48 en daar vind ik een pony stal echt te klein voor.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:09

Andere optie is er wel! Paardenuitloopstal! En die uitloop + stal is echt klein voor een paard van 1.65m. Het staldeurtje kan eruit, maar daardoor word de stal niet opeens een m2 groter. Hoe weet jij dat z het grootst gedeelte buiten zal staan?

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:10

Ik formuleer het even anders.

Ik heb een optie op de stallen, ik ga vanmiddag beslissen of ik het ga doen of niet.
Ik ga even in de stal kijken en gemeld dat ik eigenlijk voor een paarden uitloop wil, maar die is er nu NIET, helaas.

Voor een tijdje lijkt me dat best kunnen, als er wei bij zit en worden buiten gezet, dat is sowieso al geregeld als het doorgaat.

Verder leek het me leuk om me dan gewoon in dit topic te mengen, maar krijg nu een beetje het gevoel dat ik niet goed ben voor mijn paard.
Mijn paard krijgt alles wat ze nodig heeft en ik wil het beste voor haar.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:23

MoOtJuHh schreef:
Laurabyoux, als je paard inderdaad 1.65m is, zou ik persoonlijk geen pony stal willen. Dit lijkt mij niet lekker passen voor je paard. Als jij vind dat het wel past, moet je het natuurlijk gewoon doen. Hoop dat het te doen is met in de spits naar W. Ik ben nog steeds een blije pensionklant :D (en paard volgens mij ook)

Ik weet idd niet wat de afmetingen van een pony stal zijn, maar ik ga vanmiddag dan ook nog eens kijken, is het te klein, houd het voor mij op, ben met 2 vriendinnen, dus ben benieuwd.
Heb wel aangegeven dat ik eigenlijk voor een paarden uitloop ga, maar die was er niet. Zal het vanmiddag nog eens aankaarten :-)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:53

Vinden jullie een stal van 3 x 3 wel groot genoeg voor paard (van 1.65 en hoger)? Deze afmeting ligt onder het door de KNHS en FNRS vastgestelde welzijnsminimum. Is voor mij een reden om niet voor Wennekers te kiezen iig.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:55

Mijne staat nu in een 3.5 bij 3.5 box... Dus voor mij wordt alles kleiner helaas. Heb net gebeld en er wordt me gemeld als er een paarden uitloop vrij is. Dat was ook waar ik voor wilde gaan, maar het is er niet helaas.
Eis is wel dat paard gewoon overdag de ruimte moet hebben vind ik.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:12

Ik snap je punt, maar bedenk wel dat het nu winter is.
Ik neem aan dat je een prive landje hebt geregeld? Want het grote land is 's winters dicht. En het is veengrond, dus als je je paard er lang 's winters opzet is het binnen no time 1 modderpoel.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:25

Ja dat gaan we ook allemaal bespreken. Telefonisch gemeld idd en komt ook nog een gesprekje voor, zou nog bellen straks.

Als ik het straks te klein vind houdt het op hoor. Wist in eerste instantie niet eens dat dat een pony was.

Ga iig ff kijken laat t vanavond horen! Fijne middag

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:19

maar dat verandert je verhaal. Als tijdelijke optie is het misschien wel te doen. Ik wil je niet weg jagen en ook zeker niet 'aanvallen' op de manier waarop jij je paard(en) verzorgd. Goed dat je gewoon nog eens goed gaat kijken voor je daadwerkelijk gaat verhuizen.

Misschien tot snel op W :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:27

Is voor mij absoluut tijdelijk hoor, heb t misschien niet zo duidelijk verwoord.
Andere 2 gaan wel met hun paard er in.
Ik heb aangegeven dat t voor beaux tijdelijk is.

Ben benieuwd straks!!!!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:37

Voor mij was het niet duidelijk dat het tijdelijk was, maar nu wel.

Mag ik vragen waarom je weggaat bij je huidige stal? Gewoon uit nieuwsgierigheid, mag per pb als je dat liever wil.

Succes met kijken, hoop dat er snel een paardenuitloop voor je vrij is als je daadwerkelijk komt :)