collendoorn schreef:linn wat is het voor paardje dan wat je rijd ? en wat heb je met de eigenaresse afgesproken dan??
zo valt er natuurlijk voor jou ook niet veel te oefenen!
Ik rij een bijna of al 4-jarige friese merrie. Ik ben in november ongeveer bij hun gekomen om de moeder van deze merrie te rijden. Die ging alleen niet helemaal lekker in haal vel zitten en na paar osteopaat behandelingen, veel rust en weinig rijden ging ze eind december met zwangerschapsverlof. Ik mocht toen een week Tsaakje rijden (de merrie die ik nu dus rijd). Nou toen Saakje met zwangerschapsverlof ging mocht ik per Januari Tsaakje gaan rijden op de maandag, woensdag en vrijdag. Nou dit was meestal maandag en woensdag alleen. Als ik een keer niet kon liet ik dit weten via sms of mail en dan was het oke.
Linda zelf (de eigenaresse dus) die reed dr zelf ook nog. Ze werd dus voor een 3 jarige vrij veel gereden. Eind November heeft ze plotseling een veulen uitgepoept waardoor ze vrij dunnetjes was en dus niet lang gereden kon worden. Nou toen het veulen 3 maanden ofzo was ging Linda wedstrijden met dr rijden. Als ze dan een druk weekend had gehad met wedstrijd en/of buitenrit (blijkbaar bij een buitenrit wordt Tsaakje enorm enthousiast en gaat ze over dr eigen grens heen) dan moet ze een paar dagen rust hebben. Voor de meivakantie kon ik eventjes niet omdat ik zat met school enzo en in de vakantie ging ik naar Turkije. Toen ik terug was uit Turkije had ik afgesproken dat ik die woensdag zou komen, maar toen kon ik dus weer niet komen.
En ik snap heus wel dat ze rust moet hebben na zo'n druk weekend, maarja toch heb je elke keer weer zin om te rijden. Nu kon ik niet rijden omdat Linda dr naar haar moeder had gebracht waar veel gras is omdat ze nog steeds wat dunnetjes is...
Maar ik kan altijd aan haar zus vragen of ik was kan rijden hoor, ze hebben daar veel paarden die beleerd worden of net beleerd en wel braaf zijn die ik dan wel kan rijden, zoals vandaag die hengst dus...