ponykamp manege van loon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:02

heey ik heb een vraagje wie gaat er allemaal van 7 aug tot 13 aug
xja :P

xJasmijn

Re: ponykamp manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 19:24

ik ga heeeeeel misshien ( maar dan moet ik het wel zelf betalen :+ )
omdat ik in mei ook ben geweest :P

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:31

wij gaan daar altijd met een hele groep van de manege een dagje in de lente of herfst naartoe en het is dan altijd heel gezellig.. :D

Ik heb inmiddels al op Henkie,
Wiebertje
en Joop (op wie ik de grootste lol had, idd echt een clown, zoals ergens hiervoor in het topic staat)
gereden..

O en nog ff kort over dekjes.. Anky dekjes zijn ook niet zo perfect en geven een paard ook drukplekken en blessures.. En idd zoals ergens vermeld, als de druk op het stro goed verdeeld is, ligt het prima en is ook nog schimmelbestendig, omdat ze steeds worden gewassen..

Dream_On

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:47

Ik ben 2 jaar geleden ofzo geweest,
ik vond het zelf echt niet leuk vergeleken met
het kamp van de manege waar reed. (Daar mocht ik niet meer mee omdat ik te oud was)

Maar op het kamp in Loon op zand, mochten we niet
naar buiten omdat er in de week daarvoor wat dingen waren
gebeurt en mochten we alleen maar in de Hittax.
Ik zat in de hoogste groep dus we mochten een test doen, om toch naar buiten te mogen. Maar ik zat op vagebond en die wou absoluut niet weg bij de groep, dus die ging aan de kletter.
Ze hadden gezegd dat ze erop gingen letten of je goed zat enzo.
Maar alleen de mensen die het hele rondje hadden gelopen mochten mee.. ( Lees, mensen met brave/ eigen pony's)
En de hele groep (de mensen die nog niet mee mochten) Mochten het over doen, behalve een vriendin en ik. Dus dat vond ik wel echt gemeen..
De pony's vond ik trouwens wel echt lief, en als de rest van de groep dan op buitenrit ging gingen wij springen, dat was dan wel ook leuk. Maar ik had nog steeds liever "Los" naar buiten geweest, want we zijn wel op de hittax naar buiten geweest.
Maar dat gaat na een half uurtje wel vervelen..

En ik vond die dekjes maar vreemd, en dat ze niet in stallen stonden maar met een ding om hun nek..
Maar daar kan ik me niet zo aan storen, dat is nou eenmaal zo..

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:38

hey mieneke, kan je mij dan even een pbtje sturen van een paar dingen die je moet mee nemen
xja

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:56

gupie schreef:
hey mieneke, kan je mij dan even een pbtje sturen van een paar dingen die je moet mee nemen
xja

ik heb je gestuurd! :)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:56

Palmbierlove schreef:
wij gaan daar altijd met een hele groep van de manege een dagje in de lente of herfst naartoe en het is dan altijd heel gezellig.. :D

Ik heb inmiddels al op Henkie,
Wiebertje
en Joop (op wie ik de grootste lol had, idd echt een clown, zoals ergens hiervoor in het topic staat)
gereden..

O en nog ff kort over dekjes.. Anky dekjes zijn ook niet zo perfect en geven een paard ook drukplekken en blessures.. En idd zoals ergens vermeld, als de druk op het stro goed verdeeld is, ligt het prima en is ook nog schimmelbestendig, omdat ze steeds worden gewassen..

ik heb ook op wiebertje gereden! ;)
en op Joop, wat een leuk paard is dat zeg! _O-

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:34

gupie schreef:
xja

je krijgt ook nog een brief van de manege met dingen die je mee moet nemen ;)

zijn er nog meiden of jongens die in de week 24 t/m 30 juli of van 10 t/m 16 juli komen??

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:24

Ik ben net terug van een paar dagen pension bij Van Loon met een stalgenootje en onze eigen paarden. Wij zijn samen 2 dagen naar buiten geweest en je kan er echt fan-tas-tisch en urenlang rijden. Supermooie omgeving, mega uitgestrekte duinvlaktes (met hele leuke bergen om af en toe in een flinke galop tegen omhoog te rijden), heerlijk koele bossen en genoeg boomstammetjes om eens een sprongetje te doen. En we zijn een paar keer een ree en een eekhoorn tegen gekomen ;-). Ik weet niks van de ponykampen maar het hotel was goed verzorgd. Tuurlijk is het wel oud allemaal maar de kamers waren netjes, het ontbijt was prima in orde en ik vond de mensen daar erg vriendelijk. De pony 's staan het grootste deel van de dag buiten en komen alleen naar binnen voor de ritten (die er nu niet waren) en om te eten. Ze zagen er ook allemaal goed en volgens mij hebben ze het daar helemaal zo slecht niet :-)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:47

Ik en er jaren op kamp geweest heb het erg naar mijn zin gehad, helaas de laatste jaren niet geweest inmiddels een eigen paard nu mam's weer overhalen:Pof het mag:), helaas kan ik vriendlief ook niet missen... dubbelgevoel:(

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:59

ik heb ook een vraagje wie gaat er nog meer 1aug tot en met 7 aug

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:46

ik wil volgend jaar weer gaan, maar áls ik ga, is dat pas weer in de meivakantie...

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 20:38

haha ik ook! dan is het ook niet zo stik heet als in de zomer!:p

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:10

Denk dat ik het ook maar bij de meivakantie hou :).
Volgens mij is het in de zomer een stuk drukker.
En er zijn maar 2 douches...
iig ze zeiden dat er gemiddeld 40 kinderen kwamen in de zomer.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 17:14

:oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:24

Palmbierlove schreef:

Waar haal je die onzin in hemelsnaam vandaan?
Drukplekken worden veroorzaakt door slechtpassende zadels. Niet door dekjes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:32

Maar een slecht (te dik bijv) dekje kan een passend zadel wel niet meer passend maken... Daarom ben ik ook niet voor al die bontjes enzo wat je tegenwoordig zoveel ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:36

Tja als je 'm met een roze dekje een paar uur snoeihard over maisland heen jakkert wordt 'ie kreupel.
Kun je daaruit dan ook concluderen dat roze dekjes slecht zijn en je paard er kreupel van wordt?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:28

Beccaaa schreef:
Denk dat ik het ook maar bij de meivakantie hou :).
Volgens mij is het in de zomer een stuk drukker.
En er zijn maar 2 douches...
iig ze zeiden dat er gemiddeld 40 kinderen kwamen in de zomer.

als er zoveel kinderen zijn nemen we extra douches in gebruik op het terein ;)
dat is vaak in de meivakantie niet nodig omdat het aantal kinderen dan laag ligt.

discusierren over wel of niet passende dekjes of zadels hoort niet in dit topic thuis het gaat hier specifiek over het ponykamp dus willen jullie ontopic blijven??

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 21:40

wat heeft het voor nut om over die dekjes te liggen discussiëren ?
die paarden staan er goed bij, gewoon goed gezond gaan iedere dag op de wei, niks mis mee dus! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:48

Mag ik daar ondanks dat ik al jaren een tevreden klant van het bedrijf ben (en ook niets tegenheb op deze manier van paardenhouden want ik denk dat deze beesten in totaal een beter leven hebben dan menig privépaard!) tóch een kritische noot bij plaatsen Mieneke12?
Discussiëren over dekjes heeft volgens jullie misschien niet veel nut en niets met de manege te maken. Maar kijk eens een keer objectief naar de ruggen van de paarden? En wat vind je dan zelf van al die witte vlekken die je ziet? Dus érgens gaat er toch iets niet helemaal 100%. Eerlijk is eerlijk.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:27

Jeetje ik lees best veel negatieve dingen hier...
Ik ben hier ooit op kamp geweest de eerste keer is zo n 20 jaar terug denk ik :D
Ik reed toen op Donald een donkere fjord achtige *moet zeggen reed toen net een maand of 8 op een manege*
Daarna nog een aantal keer geweest zowel in voor en najaar als de zomer maanden
En ook uiteindelijk een keer 2 weken op kamp geweest met mijn eigen paard Whisper :D
Ik zat toen net op de grens kwa leeftijd om nog te mogen maar heb erg genoten!
Verder meerdere keren daar geweest zonder kamp maar wel gebruik gemaakt van de B&B mogelijkheid daar en eigen paarden mee.
Ik heb altijd erg genoten en de paarden werden goed verzorgd!
Als buiten staander doen ze daar idd dingen anders maar vraag maar eens naar de uitleg voor het hoe en waarom ze dingen doen.
Daar zijn ze echt heel eerlijk in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:33

Aaaaaah die Donald was zoooooo lief! Daar vochten de kinderen toen bijna om wie erop mocht. Ik zie 'm nog zó voor me.

Bij Van Loon gaat het idd anders dan op andere maneges, maar ik ben er echt van overtuigd dat die paarden een beter en leuker leven hebben dan menig ander paard. Ze werken vooral in het seizoen best hard, maar Jan is daar altijd eerlijk in geweest; hard werken betekent ook veel en goed eten, en de rust pakken op elk moment dat het kán. Oftewel; hoppekee de wei of de zandplaat op met z'n allen, en ook daar stond dan altijd onbeperkt ruwvoer voor ze klaar (weet niet of dat nog steeds zo is maar zou me verbazen als het niet is).

Ook de bijzetjes die een tijd gebruikt zijn werden door buitenstaanders vaak negatief gezien. Maar... bekijk het eens vanuit het paard; wat kun je beter hebben, een bijzetje dat ruim genoeg afgesteld is en daardoor ruiters die van je afblijven en de rust en het vertrouwen hebben om met lossere teugel te rijden, of ruiters die aan je hoofd zitten te plurken omdat je met je hoofd omlaag of erger met neus naar de borst moet, terwijl je een buitenrijpaard bent en geen reet van dressuuroefeningen snapt? Ik zou voor het bijzetje gaan.

De beesten zijn er rond genoeg, ze glimmen mooi, ze hebben een prettig kuddeleven, alleen de zadels verdienen imo echt meer aandacht.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:45

Klopt idd van die bijzetjes ik zag t enkel als positief paarden gebruikten hun ruggen beter.
Alles werd daar ook super goed uitgelegd ook met de dekjes zelfs al kwam je daar voor de zoveelste keer je moest toch meekijken!

Ja Donals was zo snoepie ik weet wel t jaar erop wilde weer op hem maar ik kon beter rijden dus moest een moeilijkere!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:53

donald was mijn lievelingspony vroeger vond het zo erg toen hij overleed...
maar er mag best wat gezegt worden over de dekjes maar ben bang dat het net als vorige topic een reltopic word.
er gebeuren idd dingen net wat anders dan op andere maneges
maar als je dan ziet dat alle paarden appeltjes op hun kont hebben en eerder een beetje te dik zijn dan te dun..
denk dat ze niets hebben te klagen :P

edit: de bijzetjes zijn er nu al een paar jaar af