Het centrale Les Chevaux-Topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elja

Re: Het centrale Les Chevaux-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:05

Tan wat raaar ? Ik wil weten wat er gebeurd is als dat mag. Bloos
En Limo (ben ff je echte naam kwyt Tong uitsteken), ik ga als het goed is 15 juli. Haha!
Nou hopen dat het doorgaat. Knipoog

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:36

elianna13 schreef:
wat was er dan zo'n regelrechte ramp als ik vragen mag? Bij ons was het dit jaar heel gezellig..Knipoog

Ik was er niet op kamp of iets dergelijks ik was er samen met mijn vader om te paardrijden. Mijn vader kon redelijk rijden maar niet super goed (+- 3 jaar). De eerste keer dat we er heen gingen was alles leuk en aardig. Hij had een een leuk paard en ik ook en we maakten samen wat buitenritten. Toen was alles helemaal top.

De tweede keer kreeg mijn vader een ander paard want die eerste was verkocht. Dit paard was volgens mij nog redelijk groen. We gingen een buitenrit maken van +- 2.5 uur maken wat we de eerste keer ook deden. Het paard was buiten vrij vervelend en schoot er ook af en toe vandoor. Mijn vader zei dat het wel ging dus we zijn gewoon doorgereden. Op een gegen moment besloten we een galopje te pakken maar het paard schoot er als een gek vandoor. Dus ik er achteraan met m'n pony en na een tijdje kwam ik mijn vader tegen met tollende ogen, tanden eruit, cap helemaal aan diggelen en het paard was verdwenen. Tja daar sta je dan als 14 jarig meidje. Omdat mijn vader helemaal van de wereld was ben ik om de pony gestapt en als een gek naar de stal toe gegalopperd om hulp te halen.

Vlak voor de stal werd ik door het paard van mijn vader ingehaald. Die had blijkbaar de weg naar huis ook kunnen vinden. Dus ik kom daar aan helemaal overstuur, kreeg ik een preek dat ik niet achter het paard had aan moest galopperen Gestoord Juist ja, mijn vader ligt half dood in het bos en hun denken dat ik achter het paard aan ga rijden en dat die pony het ook nog bijgehouden heeft!

Uiteindelijk had mijn vader een zware hersenschudding, tanden door z'n lip, tanden eruit en behoorlijk wat kneusingen. Het was dat hij een cap op had anders was hij er niet meer geweest. De oude eigenaar van Les Chevaux gaf ons de schuld omdat het niet normaal was om zulke lange buitenritten te maken want dan zou elk paard vervelend worden... ja 2.5 uur is erg lang. De toen nieuwe eigenaar wist niks te zeggen en stond heel zielig te kijken achter de oude eigenaar.

Ik vind dat ze heel raar gereageerd hebben op deze situatie. Tuurlijk, ongelukken gebeuren altijd maar zeg dan in ieder geval dat de situatie vervelend is en ga niet zulke rare uitspraken doen.
Mijn vader is overgens nooit meer op een paard gestapt.
Dus vandaar voor mij geen Les Chevaux meer.

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:34

Winkie schreef:
elianna13 schreef:
wat was er dan zo'n regelrechte ramp als ik vragen mag? Bij ons was het dit jaar heel gezellig..Knipoog

Ik was er niet op kamp of iets dergelijks ik was er samen met mijn vader om te paardrijden. Mijn vader kon redelijk rijden maar niet super goed (+- 3 jaar). De eerste keer dat we er heen gingen was alles leuk en aardig. Hij had een een leuk paard en ik ook en we maakten samen wat buitenritten. Toen was alles helemaal top.

De tweede keer kreeg mijn vader een ander paard want die eerste was verkocht. Dit paard was volgens mij nog redelijk groen. We gingen een buitenrit maken van +- 2.5 uur maken wat we de eerste keer ook deden. Het paard was buiten vrij vervelend en schoot er ook af en toe vandoor. Mijn vader zei dat het wel ging dus we zijn gewoon doorgereden. Op een gegen moment besloten we een galopje te pakken maar het paard schoot er als een gek vandoor. Dus ik er achteraan met m'n pony en na een tijdje kwam ik mijn vader tegen met tollende ogen, tanden eruit, cap helemaal aan diggelen en het paard was verdwenen. Tja daar sta je dan als 14 jarig meidje. Omdat mijn vader helemaal van de wereld was ben ik om de pony gestapt en als een gek naar de stal toe gegalopperd om hulp te halen.

Vlak voor de stal werd ik door het paard van mijn vader ingehaald. Die had blijkbaar de weg naar huis ook kunnen vinden. Dus ik kom daar aan helemaal overstuur, kreeg ik een preek dat ik niet achter het paard had aan moest galopperen Gestoord Juist ja, mijn vader ligt half dood in het bos en hun denken dat ik achter het paard aan ga rijden en dat die pony het ook nog bijgehouden heeft!

Uiteindelijk had mijn vader een zware hersenschudding, tanden door z'n lip, tanden eruit en behoorlijk wat kneusingen. Het was dat hij een cap op had anders was hij er niet meer geweest. De oude eigenaar van Les Chevaux gaf ons de schuld omdat het niet normaal was om zulke lange buitenritten te maken want dan zou elk paard vervelend worden... ja 2.5 uur is erg lang. De toen nieuwe eigenaar wist niks te zeggen en stond heel zielig te kijken achter de oude eigenaar.

Ik vind dat ze heel raar gereageerd hebben op deze situatie. Tuurlijk, ongelukken gebeuren altijd maar zeg dan in ieder geval dat de situatie vervelend is en ga niet zulke rare uitspraken doen.
Mijn vader is overgens nooit meer op een paard gestapt.
Dus vandaar voor mij geen Les Chevaux meer.

Zo is het gelukkih al jaren niet meer sinds Martin en Christien het bedrijf runnen. Zowieso worden er nu geen dieren meer mee gegeven aan ruiters alleen onder begeleiding. Ook zijn ze in het bezit van het veiligheidscertificaat van de Fnrs.
Denk niet dat je het nu nog herkend zoals het nu daar gaat.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:58

Heeop elke manege kan zoiets gebeuren, en natuurlijk sta je perplex als eigenaar (en ruiter) dat dit gebeurd, maar wat had jy gezegd? Sorry? Ik vind het erg voorje wat er is geberud, maar Martin en Christien hebben LC nu heel erg leuk en gezellig gemaakt dus ik kom er zeker weer terug. Knipoog

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:06

Ik geloof best dat het nu goed voor elkaar is, anders waren er ook niet zoveel positieve reacties.
Wat er precies gezegd is weet ik natuurlijk niet meer. De uitspraken van hierboven kan ik mij alleen nog herinneren. Het is iets van 6 jaar terug is gebeurd en ik was op z'n zwakst uitgedrukt behoorlijk geschrokken.
Ik geef alleen aan dat er toen heel raar mee werd omgegaan, maar ja nieuwe eigenaar was ook niet ervaren.
Als je zoiets hebt meegemaakt kan je niet meer erg positief zijn over een bedrijf. Zo'n beeld blijft altijd door je hoofd spoken.

Staat die pony er nog, youp van achter het hek, heette die Lachen

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:35

nee, youp staat er niet meer
Weet je toevallig nog het paard van je vader, wie was dat?

En bijna alle manege paarden kennen de weg terug naar huis, en zeker als ze de route vaak rijden Knipoog

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:07

Oww wat jammer. Dat was echt een leuke pony. Waar is ie heen gegaan?
Ja paarden zijn slim als het hun uitkomt Knipoog

Het paard van me vader.. pff geen idee hoe die heette.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:38

Joep is nu een privepaard en staat ergens aan het strand, bij Noordwijk oid Lachen

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:50

Mijn vader heeft gister besproken Haha!
We gaan van zaterdag 11 augustus tot zaterdag 18 augustus! Haha! Heb er zo'n zin in! Ja

Zijn er meer mensen die dan gaan misschien? Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:46

Zijn jullie daar nu al weer mee bezig? Bloos!
Ik bespreek in mei ofzo wel weer, ik weet niet eens zeker of ik wel ga.
Ik vind het wel heel gaaf enzo en ik wil ook wel, maar het komt allemaal niet zo lekker uit deze zomervakantie Nagelbijten / Gniffelen

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:28

Dit topic blijft niet echt leven eh. Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:44

Tsja, d'r valt op dit moment ook niet veel te vertellen over LC toch?
Nouja, mss door de mensen die er nog regelmatig komen, maar door mij iig niet Clown

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:00

Het enige wat ik kan vertellen is dat ik afgelopen zaterdag naar 3 nieuwe paardjes ben gaan kijken en in de vakantie weer naar 3 of 4 ga Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:06

En, zat er al wat bij?

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:34

Jewel, 2 leuke Gra (grijze) ruintjes en een merrie. De merrie sprak me alleen minder aan.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:35

Gra Lovers

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:34

De gra's zijn ook geweldig!! alleen het prijskaartje wat minder... 2000,- per stuk Knipoog en ruin
Terwijl ik ook gewone merrie's kan krijgen voor 1400,-, maar normale kleur

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:03

Tsja... das waar...
Ach, je moet niet op kleur af gaan, maar op het karakter Lachen

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:36

Ik vind ook wel dat je paardje de kleur mag hebben die jy wilt maar idd karakter is belangrijk. Knipoog

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:51

hallo allemaal gelukkig nieuwjaar van ons allemaal van les chevaux! martin christien eva en renee en tot gauw allemaal

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 07:56

rink schreef:
hallo allemaal gelukkig nieuwjaar van ons allemaal van les chevaux! martin christien eva en renee en tot gauw allemaal

Jullie ook een gelukkig nieuwjaar! en misschien tot in de zomervakantie Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:41

Dankje Lachen
Jullie ook de beste wensen voor 2007, en waarschijnlijk tot ziens Knipoog Haha!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:53

Ik heb al zin in ponykamp hahahah. Tong uitsteken

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:17

wanneer ga je dan El?

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:13

Mijn pony komt er vandaan: Zazou, een donkere fjord.
Wie kent haar?? Clown