Stal midden Delfland roddels .. 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eefje23

Re: Stal midden Delfland roddels .. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:44

Ja tes en Xeen, we zullen die jury eens wat laten zien!!! Ben al hard aan het oefenen!! Gaan we met of zonder Dox, Ves en Robje? Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 23:57

Ohooo wat ben ik blij dat ik niet naar je jaardag kon komen Tes Haha!
Al dat valse gezang Tong uitsteken

Verjaardag van mij was vrij serieus, maar dat was ook weleens lekker voor de verandering.

Tamara ik ga het morgen deskundig observeren (en daar blijft het dan bij hoor Haha! )

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 06:17

Sily schreef:
Ohooo wat ben ik blij dat ik niet naar je jaardag kon komen Tes Haha!
Al dat valse gezang Tong uitsteken

Verjaardag van mij was vrij serieus, maar dat was ook weleens lekker voor de verandering.

Tamara ik ga het morgen deskundig observeren (en daar blijft het dan bij hoor Haha! )

verjaardag en serieus maar sil jij bent toch altijd serieus. hihi.

zo ik ben nu echt vroeg was een uur geleden al wakker (niet vergeten de klok te verzetten) maar gewoon zenuwachtig heel gezond hoor.

en sil was gezellig gisteren he.

en ehm john en anuschka lekker gegeten, en is het de zalmmoot geworden haha of toch maar de biefstuk.

nou ik me effe optutten en bakkie drinken en strakkies naar stal.

gr xxxxxxxxx zeurlie
ps anita nog bedankt he

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 08:22

heeeej ik denke dat het kwart over 9 is *yeah ik kan uitslapen* is het pas kwart over 8!!! mja zal wel lekkrer zijn voor morgen een extraa uurtje slapen Tong uitsteken

@ syli ik dnek dat je net zo hard mee had gedaan hihihihi Schijnheilig

tot zo op stal Tong uitsteken waarschijnlijk 10 uur hihihi

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 08:25

vandaag onderlinge, Shir...? Spannend!

Heb net de uitslag van de toets van de cursus gekregen, en ik ben geslaagd! Krijg dus het certificaat thuis gestuurd. Wow, kan ik nog aantonen dat ik er geweest ben ook... Gaaf! En er zijn door een mede cursist ook wat foto's gemaakt. Die zou ze terugsturen. Ik had natuurlijk mijn eigen fototoestel mee moeten nemen, maar aangezien ik nog maar een geheugenkaartje heb voor 9 foto's werd dat hem niet. Op die foto's van die medecursist sta ik in ieder geval met 'mijn' bekapte hoeven. Helaas geen voor foto, en na bekapping was de grootste ramp verwijderd. En dan nog dat het blijkt dat dit soort voeten als die kadaver voeten heel normaal schijnen te zijn. Heel zielig. Goed bekapt hadden de meeste van onze slachtvoeten misschien nog vastgezeten aan een niet kreupel lopend paard ergens in een weitje of zo.... Frusty

Maar goed, gelukkig kom ik zulke ramp voeten op ons stalletje niet tegen! Lang leve de mensen met gezond verstand Knipoog

Zo, ga zo even lekker eten en dan kijken of ik onze oude digi fototoestel aan het werk krijg (ding doet het soms wel, soms niet) zodat ik aan mijn bekap logboek kan beginnen. Is handig zodat ik kan zien hoe Moons voeten voor en na waren en vergeleken met de vorige keer en zo. Dus dat wordt voeten foto's maken Haha!

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 08:55

als je andere hoefjes ook nodig heb mag je doxjee wel lenen hoor Tong uitsteken

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:32

Hihi, het eten was heerlijk en het is idd de zalm geworden!! Vingers aflikken Zeker voor herhaling vatbaar!!! Vork

Ko is kaal, gelukkig Hij heeft zich supergedragen, grootste gedeelte heeft hij gewoon los in de box gestaan OK dan! Alleen was dit apparaat niet zo goed als die van vorig jaar dus duurde het wat langer als gewoonlijk.... heb er gewoon helemaal spierpijn van Verdrietig Clown Clown

En Tam, gefeliciteerd met behalen van je certificaat!!

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:36

aaawh nous Ach gut maar mooi dat ko kaal is Schijnheilig

tot zoo

kusziejjs Kusje Kusje

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:37

Cool! Ik mag al oefenen Knipoog op Vesra, Beer en Dox.... Super! Gelukkig waren mijn eerste oefen voeten niet meer in het land der levenden... Dat raspen is best even wennen. Bij de tweede voet ging het eigenlijk al wel goed (al was dat een rampvoet, een deel van de hoefwand (steunsels) was zo lang dat er van straalgroeven niets meer te bekennen was, de hele straal zat klem! En de hoefwand was dik 2 centimeter te lang...pfff, klus zeg, heb een uur over 1 voet gedaan... Cool Straal natuurlijk ook veel te lang... Arm peerd!
Nu is het in principe zo dat ik Moonlight minimaal 1 keer per week ga doen, dan is het ook goed bij te houden. We werken niet met tangen (om te knippen) en moeten dus nogal wat raspen als de hoeven echt lang zijn, en dat moet dan ook weer gelijk matig gebeuren, anders krijgt ponypaard spierpijn Knipoog
Vandaag ga ik ook eens een blik (en misschien nog wel meer) werpen op Beer, wiens voetjes wat gingen brokkelen, dacht ik. Dus daar ga ik eens mijn gereedschap op loslaten. Moon is denk ik 10 minuten a 15 minuten werk (voor alle voeten, als het goed is) want die hoeft niet zoveel. Beer is wat meer werk, dacht ik, maar we zien wel hoe ver we komen. En Syl gaat me deskundig observeren, hahahaha Haha!

@Nous: bedankt... Ik ga Moon overigens in een soort van dekenmodel scheren... Hals wel helemaal kaal en buik, maar rug laat ik grotendeels bedekt... Hopenlijk komt het apparaatje door zijn vacht heen Tong uitsteken

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:40

djinnie schreef:
@Nous: bedankt... Ik ga Moon overigens in een soort van dekenmodel scheren... Hals wel helemaal kaal en buik, maar rug laat ik grotendeels bedekt... Hopenlijk komt het apparaatje door zijn vacht heen Tong uitsteken

Oeiii sexy zeg!! Wow!
Ko zijn vacht was langer dan Moons en een stuk vetter en vuiler denk ik want Ko heeft nog geen deken omgehad Bloos Nu wel hoor Haha!

Ik heb ook nog wel een paar proefkonijntjes hoor Clown

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:43

mijn ponypeerd is heel sexy... Oeh la la! Kwijl

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:45

Gefeliciteerd met je certificaat Tamara!
Ik ben wel benieuwd hoe je dat doet! Hier op bokt zijn sommige NB'ers zo overfanatiek Bloos Ieder paard met een ijzer om welke rede dan ook is zielig..

ko'tje weer kaal.. heeft ie weer zo'n lichtbruin brilletje op? Nerd Knipoog

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:25

Hee Hee allemaal!

Tess fijn dat het gister gezellig was.
Leuke cadeau's gekregen hoop ik? Zal vast wel. *LOL*
Nou vandaag is het mijn beurt haha, ik denk dat ik er om kwart over 4 ben ofzo.

Wat gaaf Tamara, gefeliciteerd!

Hahaa Xeen, Tess en Eef aan de X-Factor meedoen? Nu ga ik al helemaal niet naar dat programma kijken. Haha!

Xeen, veel plezier in Duinrell!

Oja Tess mag ik vandaag dat boekje voor Nederlands ff lenen. Voor dat fictie geval dat je voor morgen af moet hebben? Bloos
Nou ga weer verder aan mijn huiswerk.

Byee Doei!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:36

Tessa, van harte gefeliciteerd, meid! Nog vele jaren paardenplezier gewenst!

John en Anous, het was vast heel gezellig gisteren en lekker rustig, zo met zijn tweetjes bij BB!Hopelijk hebben jullie van dit welverdiende uitje genoten.

Tamara! Geweldig! Leuk dat de cursus is bevallen en dat je je certificaat hebt behaald! En je hebt en ware wereldreis door Nederland gedaan!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:24

hai hai,

Nou ikke ben blij vandaag.
heb vandaag voor het eerst gestart (wel onderling maar toch wel met een echte jury)
was 1e met 191 punten, echt niet verwacht. met losrijden alleen maar willen rennen, en verkeerd aanspringen in de galop natuurlijk, maar met proefje geweldig braaf.

Nu op naar het officieel gebeuren, dus sil hou je vast here we come in januarie.

gr shir

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:37

Goed zeg Shir!
Gefeliciteerd. Lachen

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:39

NuggT schreef:
Goed zeg Shir!
Gefeliciteerd. Lachen

thanxs

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:58

Hee Shir, goed van jullie zeg!!! Gefeliciteerd!! *LOL*

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:34

He Shir, gefeliciflapstaart. En natuurlijk Vernaan ook!

@Irene: ik ben wel wat anti-ijzerig, maar ik snap ook wel dat als een paard al haar of zijn hele leven op ijzeren schoentjes loopt, dat vreselijk lastig (zo niet onmogelijk) om te bouwen is. Mijn paard krijgt weliswaar geen ijzeren schoenen (de meeste redenen voor ijzeren schoenen zijn makkelijk te weerleggen), maar in sommige gevallen is het gewoon niet anders. En daarnaast vind ik dat iedereen fijn zelf moet weten wat ze met het paard doen. Alleen als je om me mening vraagt, tja... Knipoog

Moonlight was inderdaad niet zoveel werk, maar ik heb nu wel gezien dat zijn hoeven nog wel wat mogen verbeteren. Komt hopenlijk nog wel. Beers voor voeten ook gedaan, die was erg braaf, knappe Beer. Hij heeft hele mooie voeten. Mooie holle zolen, mooie kwartierboogjes! Was leuk om te doen, thanxxx Syl!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:56

YeaHHHHHH, mijn paard heeft mooie hoefjes Haha!
Tamaar ik vond het alleen maar heel fijn dat je hem wou doen Haha!

Wil je dan binnenkort eens naar Par kijken, ben wel benieuwd wat je van haar hoefjes vind, ze is een ex ijzerdraagster, dus wellicht valt er nog wat te verbeteren qua contitie.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:29

Ik wil best mijn deskundige Gestoord blik werpen op Pars voetjes, hahahaha! Ik heb gezien dat Moskai's achtervoeten mooi zijn en dat Dox mooie voetjes heeft. En dan Beer natuurlijk, Moon redelijk. En dan zal ik ook Par even bekijken! Leuk!
Dinsdag doe ik Beers achtervoeten even, maar was nu wel moe. Moonlight is niet echt van de meewerk bond, dus dat valt wel wat tegen. Beer die is echter wat minder slim, gooit heel zijn gewicht op een been dat je vast hebt en als je dan plots loslaat...gna gna gna Duivel Moonlight doet dat net niet helemaal zodat, als ik loslaat, hij heel elegant (moonlight elegant?) zijn voet weer op de grond kan zetten... Pling Slimme ponypeerd heb ik toch...

Oh ja, en voor als mensen denken, wat heeft dat ponypeerd een raar scheerpatroon... Das de laatste franse mode. Haute de Cheval! Echt super de luxe. Ko moet het maar doen met de mode van vorig jaar, arme Ko... Moonlight heeft het model 'race-streep'. Dat betekent automatisch dat ie extra hard kan (kan die Mos bij houden Clown )
Dus niet lachen om mijn ponypeerd, want het echt een modebewust ponypeerd! Enne, zijn bazinnetje ook Clown Haha! Haha! Haha!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:51

ach ach ach tammie ik heb je peerd gezien(met zachte g) Knipoog zielig hoor die haute de cheval....ik ben toch nog wel van die ouderwetse mode hoor!! Volgende week of misschien die weer erna wil ik heli een nieuw model aanmeten..
Maar gelukkig zijn moon en jou super modern en past het wel bij jullie Tong uitsteken
Gefeliciteerd met je certificaat helaas blijft heli een paard voor ijzers..heb het geprobeerd maar helaas!!!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:55

zeurlie...gefeliciteerd met je 1ste plaats...weet je echt zeker dat het geen doorgestoken kaart was?? Bloos Knipoog
Volgens mij is die jury omgekocht door mike hoor Haha! Bloos Knipoog Tong uitsteken

Ik denk dat ik de volgende keer ook maar mee ga met heli.. Clown

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:55

Ach (met zachte g) als je het geprobeerd (met zachte g) hebt, dan is dat toch (met zachte g) prima! Enne, Heli blijft, ook met ijzertjes, toch (met zachte g) een knappe vent! Alleen dat ouderwetse modelletje, tja, dat vind ik dan weer echt (met zachte g) niets... Knipoog Saai hoor! Haha!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:02

djinnie schreef:
Ach (met zachte g) als je het geprobeerd (met zachte g) hebt, dan is dat toch (met zachte g) prima! Enne, Heli blijft, ook met ijzertjes, toch (met zachte g) een knappe vent! Alleen dat ouderwetse modelletje, tja, dat vind ik dan weer echt (met zachte g) niets... Knipoog Saai hoor! Haha!

Ja ik ben nou eenmaal een ouderwets type mens...heb je mijn auto niet gezien..dat is (volgens frits) zo'n KGB achtervolgings auto..een subaru legacy of zoiets dan.
Maar hij mag wel een trailer trekken dusssss.....
En heli is al op leeftijd dus hij wil niet meer mee doen aan de laatste fashion mode hoor! Knipoog