Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JuuLePuuL

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:13

jaaaa we gaan met de middagboot! Ik heb tentamens dus ik moet nog even afwachten of ik vrijdags geen tentamen heb... want dat kan best en asl dat smiddags is kom ik gewoon met de avondboot! maar dat zal wel niet... hoop ik Lachen en maandags heb ik college, maar dat skip ik, eerste dag van nieuw semester haha begint al goed! Maar ach, dit is belangrijker off course!

Jaaa zadel is zeker belangrijk! Zal zelf nog even ook een nieuwe singel en pk-dekje kopen Haha!

Mijn debat ging goed, ik ging niet dood gelukkig, had een 7.5 Tong uitsteken echt blij mee en blij dat het achter de rug is! We moeten nu ook een tentoonstellingsplan maken voor het Gr. Museum met aks thema Russische Sprookjes! Echt zo leuk!!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:15

Kijk dat zijn nou leuke opdrachten!!! Mijne is prut... Ik wil ruilen!!!!!!
7.5 is vet goeeed!! mooi hoor Lachen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:17

Nouuuu jij doet leuke opdrachten met filmfestival enzo!!! ook leuk!! Ik heb ook domme opdrachten, zoals een heel moduul in het engels en project in engels... maar volgende week dagje naar R'dam op excursie naar musea en die week erna hele week in Brussel!! Haha!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:27

Met filmfestival was helaas geen opdracht Tong uitsteken Dat was gewoon vrijwilligerswerk voor mezelf, gratis filmpjes kijke Haha! Haha!
Maar idd, er zijn altijd wel domme opdrachten... Mijne zijn er alleen te vaaaaaak....

Brussel is echt super!! Leuk joh dat je er heen gaat!! Moet je ook weer studiebeurs ofzo doen dan??

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:31

Owwwwwww ik dacht dat dat toen voor je opleiding was...

Ehmm nee de beurzen waren voor stage vanuit LWD-studiestad, we gaan nu in het kader van international communication naar Brussel, naar de EU en nog wat internationale bedrijven.. savonds vrij en kunnne we zelf weten wat we doen, sjoppen en uit eten dus Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:47

RianneH schreef:
@Lydia en Lupi,
Hoe laat we erheen gaan? Lydia je was toch rond 12 uur klaar? Kan je dan om half 1 bij Judith in de Schrans zijn? Of is dat te krap? Anders moet je het zeggen hoor!
Dan haal ík jullie daar wel op Knipoog

We zijn dan rond een uur of twee op de Hoeve, en ik hoef pas rond vieren te schrijven Haha! Of iemand van jullie moet willen schrijven Knipoog mag vast wel hoor Haha!

@Sence, sterkte met Kai. Ben wel bang dat een DA weinig eraan kan doen, misschien een buigproef of iets in die richtig.... Gewoon rustig aan doen...
Zelf zou ik trouwens geen singels gaan wisselen, je weet nooit wat een ander paard heeft.... Nagelbijten / Gniffelen

Maar de DA kan misschien wel vertellen of hij juist rust, of beweging nodig heeft, dat soort dingen.

Singel hoeft niet meer verwisselt te worden, hij past nu weer, heb 'm gaatje lager gedaan aan de andere kant (dacht dat die al op het laagst stond).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:58

Juist, ook weer gelijk in. Zou ook nog even de hoefsmid vragen, die weten vaak ook veel over beenproblemen Knipoog
Bevalt me eigenlijk niet zo goed dat een kreupel paard op stand staat... en ook neg eentje die snel koliek heeft. Zou toch denken dat al dat stilstaan zeker niet goed is voor een zeer pootje...?

@Juul,
Ik snap heel goed wat je bedoeld! Over et 'beginner'-voelen.. heb het de laatse paar keren vaak wanneer ik op Rikst rij. En dan crosst ze weer onder me vandaan.. Pff... wordt er zo moedeloos van.

Gelukkig ging het dinsdag al weer beter..

En je hebt gelijk, Mariska is toch wel het beste 'middel' om het te verbeteren Haha! Is ze nog steeds ziek/last van de rug?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:59

viewtopic.php?f=10&t=740863&hilit=

Kan wilfred jou niet wat advies geven dan, ik denk zowiezo dat beweging nooit verkeerd is maar in welke mate dat kan ik zo niet beoordelen. Goed dat je een DA erbij wil halen!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:09

ja, marisca heeft nog steeds last van haar rug ja... jammer! Ik vind haar geweldig, wij allemaal denk ik Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:11

Ze is idd geweldig! Heb zo veel bewondering voor haar!

Sneu dat ze nog ziek is, maar ze kan nu wel rustig haar BIT lezen!!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:19

Ik heb ook bewondering voor haar! Hebben jullie haar het BIT kado gedaan! Gelukkig dat ik niet de enige ben die zich soms een beginner voelt...

Pffff ik moet gaan slapen maar heb geen zin... morgen weer TE vroeg...

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:23

Hoop dat Marisca snel beter is!

Jammer dat ik nu moet werken, anders wilde ik je wel les geven juul Schijnheilig Ben natuurlijk lang niet zo goed als Marisca, maar je ziet toch snel meer als je er naast staat. Zaterdag ook lesgegeven aan een van de meiden van Pallo, was echt leuk! Heb ik gemist, lesgeven Lachen
Laatst bijgewerkt door Caeruleus op 14-03-07 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:23

Ja, was erg goed idee vonden we.. Leest ze vast met plezier Haha!

Ik ben morgen lekker vrij tot 6 uur 's avonds.. Misschien dat ik het gemeentehuis even bel of mijn rijbewijs er al is Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:25

Daarom ben ik ook bezig met grondwerk om zelf meer te zien vanaf de grond, en ik weet wel wat ik moet doen en welke oefeningen goed zijn, geef zelf ook les, alleen met marisca erbij haal je er meer uit en zij haalt ook meer uit je! Heb soms het gevoel dat ik maar wat aankloot... nou valt dat wel mee maar toch...

Maar alle hulp is natuurlijk welkom! Haha!

jaa lesgeven is superleuk! heb je ook een opleiding daarvoor gdaan Lupi?

ooo je rijbewijs ophalen rianne! ben jaloers....

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:27

Helemaal waar, maar het kan best zijn dat je net je ene schouder bv 5 cm te ver naar achter hebt. Dat voel je niet meer, maar kan wel alles vast zetten Clown Nog niet, ga ik als het goed is in November doen, als de nieuwe Orun cursussen van start gaan.

Waar staat Black eigenlijk? Hardergrijp ofzo toch?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:28

Jaaa ik weet het, doe wel eens halthouden en dan 'speel' ik met mn schouder todat ik ze allebei recht heb en dan merk je gewoon die cm verschil dat Black rechter wordt!

Okkee! leuk, waar ga je dat doen? In Sneek heb ik het toen gedaan! Was erg goeie begeleiding! Black staat in Hardegarijp ja!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:30

Weet ik nog niet, op de site staat niet waar het allemaal kan Nagelbijten / Gniffelen Als het ff kan een beetje in de buurt van leeuwarden, anders kan ik zo lastig een paard regelen.

Was met Pallo ook leuk :p Meisje had steeds haar gewicht naar binnen, waardoor pallo ook mooi naar binnen viel (vooral in de galop). Eventje gewicht naar buiten, en pallo gelijk weer goed Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:31

Lupi! Je mag ook weer eens lang komen om mij met Melissa te helpen! Zonder zadel gaat het goed, maar zodra dat zadel erop ligt gaan we harder en niet meer terug op aanspanning...

Ik ben trouwens vreselijk slecht in lesgeven... Heb er veel te weinig geduld voor, maar zie gelukkig wel genoeg Knipoog
Nee, is niets voor mij, een uur iemand les geven. Hoewel ik wel mn zusje heb leren rijden Knipoog
Ben mn bijrijder al druk tips aan het geven Haha!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:33

pfff... moet ergens een keer op een zaterdag of zondag dan Knipoog Heb het errug druk de komende weken. Kan pas in april weer Nagelbijten / Gniffelen (hoeve, buitenrit, wedstrijd).

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:33

Okee, nou dan kun je dus kiezen uit Oenkerk en Sneek! Ik heb Sneek gekozen omdat ik met nog 3 collega's van de manege waar ik werk daar heen ging, en we de eigenaar van de manege daar kennen! Erg leuke cursus en veel geleerd, vooral het examen was best spannend! maar voor die llocatie moeten dan wel genoeg aanmeldingen zijn anders wordt je bij een andere locatie geplaatst, in ons geval zou dat oenkerk zijn geweest!

Ja gewichtshulpen zijn ook zo belangrijk! leuk dat je anderen kunt helpen op de lwd manege lupi! Judith heet jij toch?

Ik weiger om te gaan slapen Haha!

Lydiaaaa waar ben jij dan??? Met die leuke opdracht bezig zeker? Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 14-03-07 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:34

Whahah jaja
Tja zaterdag moet ik werken, zondags dusz.. Haha! Help je me over een paar maanden met beleren? Of iig wanneer ik erop ga?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:36

Tuurlijk! Wil libje's eerste echte pasjes onder het zadel niet missen. Tot july kan ik alleen op zondag, daarna ook door de week. Als het goed is heb ik dan een diploma Haha!

Bij sneek, moest je dan ook een paard regelen of kon hadden ze die daar (omdat het een manege is)? Dan ga ik daar ook voor denk ik, das nog wel te doen met de trein ws.

Ik heet Judith ja Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:38

Hoezo moet je een paard regelen? En een ruiter?
En wat moet je bij zo'n cursus percies doen?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:39

Iedereen moet eens in de zoveel tijd een combinatie meenemen, ik had het geluk dat ik de zoon van de eigenaar 'kende' en hij voor mij reed als ik moest lesgeven. Ook met het examen heb je 2 examencombinaties waar je zelf voor moet zorgen.

Maar niet iedereen kon daarvoor zorgen dus dan werd er ook wel eens vanuit de manege een combinatie geregeld.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:39

Wat ik begreep van de cursus is dat je een bepaald aantal keer een ruiter + paard moet regelen om les te geven. Je leert dan alle (basis) info over het paard + lesgeven. En je krijgt een diploma waarmee ik bv op een manege kan werken Knipoog