Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:02

ik ben van de partij hoor, bij het boscrossen

eerst maar 'ns kijken of ik na 5 maanden uberhaupt nog wel op 'n paard kan klimmen.. ben heel benieuwd hoe dat gaat..
@emy: zou jij kunnen vragen of ik vrijdag de 16e juni mee kan rijden? precies over drie weekjes dus.

over twee weken precies, ben ik trouwens alweer in Nederland.. net geland dan, als het goed is..

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:51

Het serieuze aftellen is dus al begonnen! Al plannen voor een afscheidsfeest?

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:12

afscheid?? Ik ga voor een grote welkomsparty

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:04

dr zijn iedere dag ergens wel afscheidsfeestjes, maar morgen hebben wat vrienden van mij een groot feest gepland, eerst met z'n allen eten, en dan op stap! ben erg benieuwd, word vast heel leuk!

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:09

Janneke we moeten maar eens een datum gaan prikken of niet?

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:22

ja is goed

ik kom op vrijdag thuis, en na het weekend heb ik wel een keertje tijd om langs te komen

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:42

Als Judith me ook eventjes helpt herinneren met de les voor je afspreken, zal ik het voor je doen. Maar ik moet wel zeggen dat mijn hoofd soms net een zeef is hoor... Ik zal mn best doen!
En wat ga je nog doen in je laatste weekjes in Zweden?

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:42

ik ben nu hard bezig met mn laatste essays..
morgen moet ik er een inleveren, en aanstaande vrijdag de laatste.
daarna heb ik nog een weekje vrij, en ik denk dat ik dan gewoon nog even flink ga genieten van alles hier, nog een keer naar Malmo, beetje door Lund wandelen, mensen bezoeken die gaan vertrekken, laatste feestjes enzo

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:08

het is zoo licht hier tegenwoordig he... ik kan echt niet slapen voor 11 uur, omdat het dan gewoon te licht is

even wat fotoos:

Afbeelding

dit is rond kwart over 10 s'avonds

Afbeelding

en dit is kwart over 11 s'avonds, zo donker blijft het ongeveer, echt pikkedonker word het niet

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:24

Wel heel mooi om te zien. Hier was het gisteravond om tien uur ook nog niet donker.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:54

Ik heb net een bitloos hoofdstel besteld. Heb vorige week een aantal malen bitloos gereden en het beviel me super dus heb ik besloten ook een bitloos hoofdstel aan te schaffen.

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:57

hee leuk! heb je dr 'n plaatje van? ben benieuwd hoe dat eruit ziet

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:55

Als je op marktplaats zoekt op bitloos komt er een adresje uit reeuwijk uit. Daar heb ik hem besteld. Er zit iig geen frontriem en keelriem op. Tuurlijk moet je het hoofdstel ook gaan testen hè Janneke (als je durft tenminste)

Juut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:08

Emytje schreef:
Als Judith me ook eventjes helpt herinneren met de les voor je afspreken, zal ik het voor je doen. Maar ik moet wel zeggen dat mijn hoofd soms net een zeef is hoor... Ik zal mn best doen!
En wat ga je nog doen in je laatste weekjes in Zweden?

*schop*
@ Wendy; hou je het voorlopig dan nog wel voor in de wei? Of als je er buiten mee wilt gaan rijden, doe dat hoofdstel dan over het gewone hoofdstel. Bij problemen heb je dan nog iets te vertellen En als het een soort Hackamore is; be carefull! Je kan een paard de neus breken door te hard aan de teugel te trekken.

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:33

Ik moest toch vroeg uit mijn bed vandaag! Doordat ik afgelopen maandag mijn afspraak met de chiropracter moest cancellen doordat er geen trein ging, had mn moeder een nieuwe afspraak gemaakt (geen aanrader) om 10 voor negen vandaag. Dat betekende dus dat ik om tien voor 7 op de fiets moest zitten! Pfff, valt dat even tegen en dan ben ik gewoon maar 30 minuutjes in Oss. Om vijf voor negen zat ik alweer in de trein naar Nijmegen. Maar ik hoef voorlopig niet te komen, pas weer over drie weken, dus dat scheelt.
Wat trouwens ook heel leuk was. Met mijn vorige afspraak was ik op de terugweg in de trein in slaap gevallen, waardoor ik station Boxmeer bijna voorbij was gegaan, maar nu zaten er nieuwsgierige mensen uit Texas naast mij die hier op fietsvakantie waren. Heb gelijk mijn engels weer kunnen gebruiken (ging me veel beter af als op school!). Erg leuk om te horen hoe zij het hier vonden (Nederlanders roken teveel) en hoe het in Texas is (half november blijkt het daar nog warm te zijn). Ik kon dus onmogelijk in slaap vallen.

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:33

hihi grappig Emy!

en Judith, dankje voor de schop

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:48

Judith wees niet bang.
Punt 1 ga ik geen hackamore gebruiken want dat vind ik maar enge dingen juist wat jij zei.

punt 2 ga ik er niet mee buiten rijden want ik wil langer mee als vandaag. Dit is echt puur voor in de wei (en misschien straks op les als het mag )

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:03

Wendy, dat wordt wel foto's maken als Boellie zijn nieuwe hoofdstel om heef hoor! (en natuurlijk ook een uitgebreid verslag over hoe hij zich gedragen heeft)

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:07

Ik heb nu al vier keer met halster en teugeltje erop gereden en hij was erg braaf dus daar ben ik niet zo bang voor Maar fotootjes volgens uiteraard.

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:12

Lukt het dan ook eigelijk om em nageeflijk te rijden? Hoe ging je les trouwens vannochtend? Waren Judith en Lonneke nog komen kijken?

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:34

Jaja, het is ons gelukt op tijd het bedje uit te komen, al ging dat met hele grote moeite Eenmaal op de paarden was het wel weer lekker; alle tijd van de wereld! Die hebben we genomen ook; 4 uur weg geweest. En nu een beetje een dipje

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:47

Je hebt er dus toch zo ongeveer een dagtocht van gemaakt...

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:22

Hey hadden jullie ook gezien dat Rakker in de Paard&Co staat? (is dat blad wat je van het ruiterbewijs krijgt) Wel leuk dat ie erin staat

Maikuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:07

Oww dadelijk eens kijken dan

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:06

Heb het blaadje nog niet ontvangen. Judith echt leuk dat jullie langs kwamen rijden en mij nog naar huis reden ook

Emy je kunt je paard wel degelijk omlaag rijden zonder bit. Je paard hoort nl. van achter uit (en dus met beenwerk ) voor rond te lopen. Ofwel (mooie zin zeg ik zelf) Eerst de achterhand eronder en dan van voor wat ronder

Verder vind ik dat de overgangen bitloos veel beter gaan. En de keertwendigen ook. Nu rij ik zelf op de wei nu dus bitloos en op de manege met bit dus het kan ook verschil in omgeving zijn, maar ik was vandaag weer behoorlijk aan het vechten in de les om meneer meteen stil te laten staan (en dus niet nog drie passen vooruit snieken) Terwijl ik van de week maar ging zitten ho zei en meneer stond stil. Evenals de keertwendingen. Ik merk dat ik onbewust toch te veel druk op het bit zet wat bitloos niet kan dus. Bitloos draait hij echt op de benen en gaat de keertwending mooier en beter.

Maar zoals ik al zei. Het kan ook nog liggen aan thuis en "vreemde"(voor zover Bergemo vreemd is voor RB ) omgeving. Daarvoor doe ik dit nog te kort om conclusies te trekken maar dat is wat ik nu ondervind

Zo heel verhaal...