Het is jammer dat ik mijn trailerrijbewijs niet heb anders had de pownie meegekunt! Maar ik ga toch alleen Sas bang voor hoogtevrees?? Nog 3 weekjes werken en dan 3 weken vakantie
Ohhhhh lekker hoor drie weken vakantie! Ik wil ook vakantie . Heb nog iets van 7 dagen tot 18 oktober... Dus ga denk tussendoor nog wel een paar weekendjes doen!
Gewoon doen! Ik heb eene extra week cadeau gekregen omdat ik ga trouwen en ik had aardig wat overuren staan, ik heb met de kerst ook 4 dagen vakantie en dan heb ik zelfs nog 44 uur staan, wanneer gaaaaaaaa ik ze opmaken
Wat een drukte hier! Mazzeltje had voor de kar eigenlijk geen problemen met lopen. Hij was met poetsen al wel langer gevoelig in de rug, maar een van de bijrijders vond het toch wel meer geworden en vond dat hij met rijden af en toe kon bokken. Dus tja, iemand bij geweest voor zijn rug en hem helemaal gemasseerd en behandeld en gedaan. En tja, nu heeft hij dus schema om werk weer op te bouwen. Hij heeft eerst een week gestapt en nu mag hij dus weer rustig aan zo'n 45 minuten werken om de dag en dat moet steeds langer en intensiever werken en niet om de dag meer vrij. Alleen had diegene wel gezegd dat hij fulltime het land op mag, qua beweging super, maar hij is weer erg dik. Van de winter was hij juist zo goed afgevallen.
Gewoon graasmasker op heb je nergens last van, zou ik zowieso doen ivm het gevaar van hoefbevangenheid als hij ineens 24 per dag onbeperkt kan schranzen.....
Nee Es deze week neem ik geen vrij ik neem hier en daar een dag zodat ik een paar lekkere lange weekenden heb
Meestal stond hij wel aantal nachtjes binnen, ook afhankelijk van het land en het weer. Maar ja, ze zijn weer verhuist naar een nieuw landje, dus idd lekker eten. En eigenaresse wilde geen graasmasker, die zet hem liever af en toe binnen. 2 weidegenootjes hebben graasmasker, maar als ik ze zie, hangt het masker meestal om de nek. Voor Mazzel zou het niet verkeerd zijn een graasmasker, hij is echt rond.
Saskia89
Geplaatst: 02-07-12 18:48
evdpanne schreef:
Lange weekenden zijn echt heerlijk . Neem dr ook nog een paar!
Vergeet je 28 september niet vrij te nemen
Ik heb nog meer dan 4 weken voor het hele jaar. Krijg ik nooit op. Ja, vind het jammer dat je niet op zondag gaat Antoinette, dan heb ik namelijk geen hoogtevrees
Helaas heeft ze zondag geen tijd en ik MOET van Gijs op een paard gaan zitten... Had een beetje heimwee naar Major van het weekend vandaar dat ik besloten heb sneller dan gepland in Zutphen te gaan rijden
Mazzel Hij had al niet zo'n lekkere rug natuurlijk en met wat extra vet zal het niet beter gaan. Zuur zeg, wel goed dat de eigenaresse er wel veel energie (geld) in steekt. Ik weet dat hij in mijn tijd een tijd op een speciaal dieet stond in de winter en natuurlijk afgetrained werd. Hoe dunner, hoe beter hij zich gedroeg. Lopen als je te dik bent is ook niet leuk denk ik. Op een beetje schraal weiland staan en gewoon regelmatig op lange buitenrit zou niet verkeerd voor hem zijn. Nemen zijn huidige bijrijdsters hem trouwens nog mee naar het duin?
Tja voor de kar nooit echt problemen gehad met zijn rug, maar ik verlang ook weinig van hem. En tja, bewegen bewegen bewegen is idd goed voor zijn buik en dan loopt hij wel beter, zeker weten. In de winter gaat het heel goed, hij stond op muesli en kuil en dat ging super, handje muesli en 2 kg kuil 2x per dag en dan nog plak stro erbij. Er zou dit jaar een schraal weiland komen, als er genoeg mensen waren, helaas waren er te weinig. En schale paardenweiland zou niet voor hele seizoen zijn, in najaar zouden die paarden weer terug naar eigen koppels moeten. Tja, ik kan wel weer zeggen dat hij echt achterlijk dik is, heb ik ook gezegd en ook gezegd dat het sneller kans op ziekten kan geven. Ik zou persoonlijk ook voor graasmasker gaan. En ik weet dat de huidige bijrijders veel buitenrijden met hem, nu met zijn rug en het opbouwen dus minder, maar normaliter gaan ze vaak naar buiten, duin weet ik niet.
Tja, het is wel een werkpony dus die moet je wel bezig houden. Wil zijn eigenaresse niet aan een graasmasker? Weet ze wel dat hoefbevangenheid zeer pijnlijk is en dodelijk kan zijn?...
Hey Fen, je leeft nog! Welcome back!
Es, ik ga heen zonder trailer en cash dus dat moet wel goed komen!
Het gaat al jaren goed, krijg je dan te horen of hij blijft af en toe nachtje binnen. Tja verbaast mij ook nog iedere keer dat er geen bevangen paarden zijn. Staat ook een welsh, die ongeveer ontploft. Dus tja, ik geef de hoop op. Naast bevangenheid is ook niet fijn voor je gewrichten al dat gewicht, dus artrose ligt ook op de loer, daarnaast hoor je tegenwoordig ook steeds meer over insulineresistentie bij dikke paarden.
antoinetje
Geplaatst: 03-07-12 17:16
evdpanne schreef:
Je kan altijd je auto achter laten en onder het zadel terug komen . Galoppeer je zo ineens weg .
Ik denk niet dat Gijs erg blij wordt als ik zijn auto achterlaat voor een Shire
Hahaha dan moet ie je afzetten en de auto gelijk maar meenemen .
Op mn oude stal is een paard 3x hoefbevangen geweest en uiteindelijk overleden daaraan... Werd ie telkens binnen gezet kreeg ie nog 2x een KG biks, uiteindelijk muesli naar veel zeuren van mensen om dr heen. Maar ze had m beter niks kunnen geven... Alleen hooi en misschien een pavokoek ofzo...