Vitalis is een draver en het gaat echt super goed. Maar ik weet natuurlijk hoe het er twee jaar geleden uitzag. En dat weet een jury niet. Mn laatste dressuurwedstrijd was in voorthuizen en dan gaat het voor mijn gevoel super goed, hij galoppeert netjes zn voltes en loopt goed en dan heb ik 177 punten. Ik weet wel dat het niet slecht is, maar ik vind het zelf nogal frustrerend werken snapje?
Gelukkig had ik al een keer 2 wp's gehaald bij een jury die vond dat ik heel erg netjes reed, alleen dat mn pony er eigenlijk niks van kon Maar ik mocht springen want ik had mn wp's, en dat gaat nu echt super goed
Ik reed in de B heel makkelijk mijn puntjes, terwijl Joris echt niet aan de teugel liep ofzo.
Vitalis_
Geplaatst: 21-02-10 20:37
Ik geef ook echt niet alleen de jury de schuld hoor. Maar op van die grote concoursen heb je toch veel meer tegenstanders met goede pony's en ik vind het niet leuk om daar tussen te starten.
Ik ga in april wel weer een dressuur wedstrijd doen. Maar dan gewoon lekker dichtbij bij Veldstar, dat was ook mn eerste wedstrijd en daar had ik best goede punten voor de eerste keer
Vitalis loopt nu ook alweer een stuk beter als een half jaar geleden, dus die dressuurwedstrijden doen we gewoon vooral voor de ervaring en niet voor de punten.
Ben hier al een tijdje niet geweest Jullie praten niet echt snel haha, heb alles bijgelezen maar was niet echt iets waar ik op kon reageren! Alleen een schattige ijslanderhengst aah
Hier zie je ook vooral foresters en KWPN en NRPS. En wat mengseltjes (Kino).
Er lopen ook een paar mislukte figuren tussen, die komen niet verder dan dubbel B na al zeker 2 jaar . Vaak mensen die er geen hout van snappen en hun kinderen niet ondersteunen. Een beetje de 'zoekhetmaaruitkinderen'.
Vitalis_
Geplaatst: 21-02-10 20:42
Ja, dat hoor je wel veel dat er op de veluwe gewoon de mooie en goede pony's meelopen. In lelystad en almere hebben ze eignelijk alleen maar "alledaagse-gewone" pony's. En ja dat is die van mij nou eenmaal ook. Dus dan vind ik het voor mezelf niet leuk om tussen de goede mooie pony's te starten.
Maarmaar met springen kunnen we het wel tussen de goede en mooie pony's starten. Want ik was vrijdag toch de beste van de E'tjes over twee parcoursen Dus dan springen we lekker
Jill_
Geplaatst: 21-02-10 20:43
JorisDy schreef:
Scheelt dat ik nu in het L2 rij, dan is de tegenstand wat kleiner .
Ja lekker blijven doen . Joris is ook een pony waar ik veel complimentjes op krijg. Dat heb je hier ook wel nodig.
JorisDy
Geplaatst: 21-02-10 20:45
Echt Jill? Bij ons niet. Rij nu heel vaak maar tegen 5 of 6 mensen. In de L1 wel tegen stuk of 13/15. Buiten is het wel een stuk meer. Dan komen al die springers er weer bij. Maar die blijven meestal hangen bij de L1.
Jill_
Geplaatst: 21-02-10 20:45
Ik vind dat het onderscheid tussen mooie goede pony's en minder bewegende niet zo duidelijk word gemaakt hoor, sowieso de eerste klasses niet, als je met een simpele pony netjes je oefeningen rijd kan je ook prima aan je punten komen
Vitalis_
Geplaatst: 21-02-10 20:47
Ja dat is wel heel erg leuk als je ook complimentjes krijgt over je pony!
Ik weet alleen gewoon dat mijn pony maar gewoon een pony is die nou eenmaal niet spetterende gangen heeft. Maar hij doet alles voor me, en hij is super braaf en daar ben ik heel erg blij mee
Mwa, vind wel dat je het merkt. Een pony die spectaculeer is kan zich toch al snel wat foutjes veroorloven. Krijgt op de draf,stap,galop toch een puntje hoger en over het algemeen voor de midden draf etc. ook. Althans dat is mijn ervaring
En dat is het allerbelangrijkste Henrike, dat je van elkaar geniet.
Jill_
Geplaatst: 21-02-10 20:52
Ja die gangen daaronder is idd dat sommige daar een 8 krijgen en andere een 4, ik vind die onderste punten dan ook niet zo eerlijk en dat ze dat in 1 cijfer moeten verwerken ipv 3. Anders kan het gewoon te veel verschil maken. Maar een B of een l1 proef kan je voor mijn gevoel echt niet spectaculair rijden, en de middendraf is ook maar een paar passen. Dus op dat punt denk ik niet dat je met een simpelere pony minder scoort
En precies Henrike, zo'n pony die alles voor je doet is goud waard!
Nee dat is waar. Maar als jij na zo ''super'' pony komt met je ''gewone'' pony dan is het toch wel minder. Snap je? Dan valt je pony toch wat weg.
Vitalis_
Geplaatst: 21-02-10 20:55
Ja dat vind ik ook!
Twee jaar geleden had ik het ook echt niet gekund een "echte" sportpony. Ik kon totaal niet rijden, ik reed net een jaar op de manege. Het zag er in het begin ook niet uit ik op Vitalis, we konden niet eens een volte draven, maar het belangrijkste was dat hij super braaf was zodat ik vertrouwen had, en dat was en is hij. Er hebben ook veel mensen gezegt dat het niet verstandig was een 4 jarige draver voor iemand die net een jaar manege had gehobbelt. Maar het is helemaal super goed gekomen, met wedstrijden erbij
JorisDy
Geplaatst: 21-02-10 20:58
Je leert er wel ontzettend veel van. Ik had voor Joris White-Star en die kende ook vrij weinig, toen kwam Joris (3x Z dressuur 1x Z springen ) maar daar kon ik in het begin helemaal niks mee. Kreeg hem geneens in de linkergalop.
Vitalis_
Geplaatst: 21-02-10 21:01
Ik denk ook wel dat ik er nu al super veel van geleerd heb van een groene pony. Maar ik denk dat je ook van een pony die zoals die van jou al 3x Z dressuur en Z springen is geweest heel veel van kan leren!
Laatst bijgewerkt door Vitalis_ op 21-02-10 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt
JorisDy
Geplaatst: 21-02-10 21:02
Ja zeker, maar het is zeker niet makkelijk. Denk dat je van elk dier wel heel veel leert .
Jill_
Geplaatst: 21-02-10 21:04
Elke pony heeft iets anders waar her in uitblinkt of het nou de gangen, uiterlijk, of de betrouwbaarheid is! Ookal heb je een pony die de sterren van de hemel loopt, als het een rotknol op stal is dan zou ik het ook niet willen, dus dan denk ik dat de meeste zouden kiezen voor iets mindere gangen, maar wel een fijn karakter.