RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:23

Of ik ben beter gaan rijden, dat kan ook ;)

Kreeg van de week nog van Ini te horen dat ik Misty altijd zo netjes rijd!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:04

Soms heb je van die dagen dat je dingen niet kunt geloven... Kan iemand me even knijpen, slaan of schoppen en zeggen dat ik niet droom???

Toen ik vanmorgen bij Ini in t boek keek, stond ik er volgens mij echt zo: :wow: bij... Zelfs nog bij Wieneke nagevraagd of zij ook zag staan wat ik zag staan. En zij zag hetzelfde, dus dan moet het wel kloppen toch? Ik bleek gewoon op Blue Maid te mogen rijden! Weliswaar met slof, maar dan nog: Blue Maid :wow: Madam stond nog in de wei, dus ik daarheen samen met de amazone van Classic, die daar door stond om te paarden te halen. Blue Maid had wel zoiets van: wie ben jij? en moest eerst even aan mij snuffelen. Daarna was het goed en kon ik haar zo mee nemen. Onderweg nog een opmerking van Rianka: Verrassing he? Nou dat zekers!

Blue Maid in de box gezet met hooi en lekker aan de poets gegaan. Kwam ik er op een gegeven moment achter dat we niet om half 10, maar om 10.00 uur reden. Had dus net als een paar andere dames wat tijd over. Dus we hebben met elkaar nog even hooi naar beneden gegooid en daarheen gebracht waar dat liggen moest. Even de bezem door de stal en voila. Dat hoefde niet meer op t heetst van de dag.

Toen was t wel tijd om te zadelen, tomen en slof eraan te hangen en naar de bak te gaan. Dat deed ik overigens echt met de gedachte "ach ik zie t wel en lukt t niet, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd". Ja toch? Maar eenmaal erop veranderde die gedachte wel moet ik toegeven. Het was natuurlijk flink wennen, een paard waar je nog nooit eerder op hebt gezeten en waarvan je niet weet hoe zij is. Maar Blue Maid viel me 10000% mee! Had haar moeilijker verwacht. Ik moest wel flink met het been eraan blijven, anders viel ze terug in tempo. En haar galop is moeilijk uit te zitten en bij elkaar te houden, maar ik kan van haar zeker nog heel veel leren. En als ik zie hoe fijn het al ging in stap en draf en hoe blij Marjolijn (ja, die gaf les ivm vakantie van Ini en Karst) was met oa het wijken, schouder binnenwaarts etc, zie ik mezelf echt wel vaker op dit paard rijden (als t aan mezelf ligt). Voor een eerste keer op deze merrie ging t zeker niet slecht! En dat ik haar leuk vindt heb ik na de les ook wel tegen Rianka en Marjolijn gezegd.

Na de les mochten we trouwens ook lekker de hoofden afsponzen en de paarden even onder de douche zetten. Dat hadden ze echt verdiend vandaag! Blue Maid deze behandeling dus ook gegeven, hoeven gekrabd, benen geborsteld, hoofd gesponst en daarna de wasplaats in. Daar stond ze heerlijk van de douche te genieten in ruststand. Geef haar geen ongelijk. Classic had intussen ook gedouched en was klaar voor buiten dus samen met iemand anders de beide dames de wei in gebracht. En was doe je dan als je een megagroot stofbad ter beschikking hebt? Inderdaad, even lekker "paneren". Beide dames door de benen en rollen maar! Heb medelijden met de volgende poetser...

Nog even nagepraat met wat mensen en even opgepast op Easter terwijl vrouwtje wat dingen pakte. Zelfs nog wat geleerd over zomereczeem en zalfjes daarvoor. Daarna was t toch echt weer tijd om te vertrekken, maar wat een ochtend! Dit had ik dus vooraf echt niet aan zien komen en als iemand me dat gezegd had voor de tijd had ik hem of haar niet geloofd... Jeetje mina!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:23

Wat super gaaf zeg Jenny! Hopelijk mag je vaker op Bluemaid rijden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 19:18

Dat hoop ik ook! Dit smaakte naar meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:37

Wat goed, Jenny! Daar zetten ze je ook niet zomaar op :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:28

Pffff... wat een ochtend... Omdat ik komende twee weken niet zal rijden wegen gezellige dingen elders en het onvermogen mij in 2-en te splitsen, mocht ik vandaag 2 uur rijden... En dat heb ik geweten...

1e uur: Oppy. Hij werd al gehaald voor mij, dus ik vast zijn spullen gepakt en bij een stal gelegd, paard werd erin gezet en poetsen maar! Geen gek idee volgens Oppy, die genoot van de beurt en een bultje hooi. Wegens tijdnood hielp Rianka even met zadelen en hoofdstel omdoen, en dan is het alweer gaan met die banaan. In de buitenbak merkte ik na het opstijgen al snel dat hij een beetje anders dan anders was. In de hoek van M naar C was hij best wel kijkerig richting weide/ juryhok. Terwijl daar niks anders dan anders was, maar goed, zal wel een bakkabouter hebben gezeten. ;) Verder ging het wel lekker met rijden, hij liep voor mijn gevoel best fijn. Moest hem wel een beetje doorpakken, tempo was niet heel hoog, maar verder heerlijk gereden en voor mijn gevoel zelfs stukjes aan de teugel zo hier en daar. Ja, ik was echt tevreden! Zelfs de galop ging best lekker, hoewel Ini het wel een beetje op de heupen had, snelle overgangen, flink schakelen, maar ging best fijn!

2e uur mocht ik kiezen: Misty of Blue Maid. Je zult begrijpen dat ik zoiets had van: Wat is dat voor keuze? Hoe kan ik daar nou tussen kiezen? Uiteindelijk dan toch Misty gekozen, puur omdat ik daar toch echt graag een keer weer op wilde. Was immers al weer even geleden en ze is en blijft toch mijn lievelingetje! En dat was geen slechte keuze! Moest heel even wennen, maar eenmaal weer een team, ging het super. Ook hier wou Ini wat snelle schakelingen, figuren alle kanten op en snel omschakelen. Maar dan wordt je paard heerlijk aan je been als je het goed doet en krijg je er heerlijk rijden voor terug! Want het voelde echt even als vanouds, heerlijke combi met Misty, hemels fijn!

Dat was volgens Misty de poetsbeurt na afloop ook. Bovenlipje leidde eigen leven, hoofdje ging af en toe scheef, oogjes vielen nog net niet dicht, achterbeen op rust en af en toe een flinke gaap... Kortom, die viel nog net niet in slaap... En alsof er iets in de lucht hing, deden de andere paarden dat met hun poetsbeurt van hun amazones ook... Zelfs ik ging er van lopen gapen :O Wat een ontspannen boeltje... Heb haar maar verder laten ontspannen in de wei, samen met o.a. King en Charlie. Spullen nog even opgeruimd en daarna was t toch weer vertrekken geblazen.

Komende twee weken dus geen stukje van mij, maar de 1e week van juli meld ik me weer voor nieuwe stukjes ok?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:24

Heerlijk lezen! Dus nee niet oke! Volgende week gewoon een nieuw verslag!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:20

Je zult toch geduld moeten hebben vrees ik...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:25

Pfffff... Ini komt toch altijd wel weer verrassend uit de hoek he... Blijkbaar heb ik bij haar het "kastelen abonnement" ofzo, nadat ik vorige week weer op Blue Maid mocht lesrijden (wat overigens al veel beter ging dan de eerste keer, vooral de galop), kreeg ik deze week de eer mee te mogen met een bosrit op jawel... Easter! Hij werd al voor me gehaald, maar voordat je zo'n GVR (Grote Vriendelijke Reus) een keer hebt gepoetst, hoeven gekrabd, gezadeld, vliegenuitrijdeken erop hebt en er vervolgens zelf ook op zit, ben je wel even verder. :roll:

Maar goed, dan heb je ook wat. Ik werd aan het einde van de rij geplaatst met de daarbij horende verantwoordelijkheden en dan gaan met die banaan! Fries Elina voorop, Rianka uiteraard ook mee op haar eigen, Bobby en Misty daarachter en ik dus de rode lantaarn. Al snel een paar hindernissen in de vorm van een draad met prikpaaltje in het hoge gras, dus uitwijken en snel rijdende auto's welke Rianka met enkele armgebaren gas terug liet nemen. Verder geen rare dingen, zelfs de hond bij de boerderij op de route hield zich gedeisd. In het bos werd gekozen voor de route midden tussen de bossen en niet die langs het water. Mooie route, alleen niet zo veel van gezien... Moest namelijk regelmatig plat op Easters hals gaan liggen of zelfs opzij daarvan om geen takken in mijn gezicht te vangen. Klein nadeeltje van zo'n groot paard. >;) Maar eenmaal weer op normaal pad was t tijd voor de eerste galop. Prima pad, alleen onder de dennen door. Galop ging prima, enige minnetje waren die dennen. Had ik al gezegd dat Easter nogal groot is? ;) Hier ook weer takken over en weer en in galop lukt niet altijd om te bukken. En 1x bukte ik voor een tak en deed Easter net zijn hoofd omhoog... Dat was dus 'boing' en dat komt aan kan ik je vertellen... Even van slag dus en ook meteen paar dennentakken in gezicht opgevangen omdat ik dus ff niet oplette...

Mezelf gelukkig weer kunnen herpakken, en afgezien van wat bukken hier en daar ging het eigenlijk best fijn. Tot het tweede stukje galop, op een heel breed pad. Hier kreeg ik Easter in eerste instantie moeilijk tot galop omdat ze voor mij eigenlijk net te langzaam gingen en ik dus elke keer te dicht achter Misty kwam. Dit aangegeven en ze hebben iets meer gas gegeven. Toen lukte het wel. Helaas iets te goed. Want ineens dook Easter achter de pony's weg en schoot er langs heen. Hij was gewoon iets te vrolijk en wakker en wilde even goed de benen strekken. Gelukkig was Rianka daar, die haar paard voor Easter plantte, waardoor hij weer langzamer ging. Gelukkig wel! Ik had zelf niet echt door dat hij zo snel ging, maar mijn hart bonkte wel even...

We zijn even in draf verder gegaan zodat iedereen kon herpakken. Bovendien moesten we een aantal bochten door en dat was in galop iets te gevaarlijk. Laatste stukje bos konden we nog wel een galopje doen en toen wist hem wel netjes achter Misty te houden. Maar de paarden in de wei daarnaast hadden ons ook gespot, dus toch maar weer terug naar draf. Want deze dieren wilden ook wel mee en draafden gewoon een heel stuk door de wei met ons mee!

Tijdens de terugweg was er nog een trekker met mestkar die vanaf Ini naar de wei en terug ging om de mest uit te rijden, maar door slim aanpakken hebben we hier ook geen last mee gehad. En ja, als je dan terug bent, moet de GVR ook nog naverzorgd worden. Onder de vliegendeken was hij behoorlijk bezweet, dus het besluit om hem net als de anderen te douchen was snel gemaakt. Meneer afgezadeld, in afwachting van mijn beurt vast zijn benen, manen en voorpluk onder handen genomen en de hoeven gekrabd. De douchebeurt vond meneer best fijn, ff lekker afgespoeld worden. Alleen jammer dat hij een onverwachte beweging maakte in mezelf daardoor ook afspoelde -O- Nou ja, kan gebeuren. Na de douche de exceemdeken weer op gedaan, vliegenkap op zijn hoofd en daar buiten maar. En wat denk je dat hij als eerste doet? Juist, rollen... Altijd fijn!

We waren toch onderweg (moesten in totaal 4 ruinen naar buiten), dus konden we gelijk de andere ruinen ook even overzetten naar de wei waar we die van ons in moesten doen. Ik had geen voorkeur dus gewoon willekeurig 1 gepakt, dit werd Bram. Meneer liep recht achter mij en gaf me af en toe duwtjes met zijn hoofd. En toen we bij het hek stonden te wachten tot wij erdoor konden bleek dat hij dat deed om te vertellen dat hij jeuk had. Want hij maakte mooi van het moment gebruik door even met zijn hoofd langs mijn lijf te wrijven. Ach ja, leven met jeuk is ook niet alles... :n Na het overzetten van de ruinen moest Pier mee naar binnen, dus nogmaals de ruinenwei in, meneer een halster om gedaan (handig als je paard net op een verhoginkje staat met zijn hoofd omhoog en jij staat in een klein kuiltje :+ ). Maar op mijn tenen lukte het toch en kon ik hem naar stal brengen. Kwam daar nog een zadel en hoofdstel tegen dat door de amazone van Okke was vergeten, dus die nog even in de zadelkamer gelegd nadat ik eerst dat van Easter nog had opgeruimd.

Nog even gepraat met Emmy, geknuffeld met maflinger Dutchie (pensionpaard) en kusjes van hem gehad en toen was t toch echt alweer tijd om te gaan. En terwijl ik mijn spullen achterin mijn rode 500-tje legde stond de blonde hond van Karst ook nieuwsgierig naast mij te snuffelen. Was blij dat Karst hem riep, anders was hij misschien wel in mijn auto gesprongen :+ Zat ik niet op te wachten... Maar toen ook de hond weer bij de baas was, kon ik rustig naar huis rijden.

Ben benieuwd op wie ik volgende keer mag! Ik weet trouwens ook al dat we de hele maand augustus zomerstop hebben, dus dan geen stukjes van mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:27

Heerlijk, Jenny, zo'n rondje buiten! Kan me voorstellen dat het lastig is om het juiste tempo te vinden voor zowel de reuzen zoals Easter als de kleine pony's. Goed opgelost door Rianka door die van haar er gewoon voor te gooien! Volgende keer op Rallywood (die is er nog, toch?), om in de categorie grote paarden te blijven? :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:29

Rallywood liever niet en Ini weet dat. Ben namelijk een beetje bang voor zijn galop en de bokken die hij daar doet... Ottoline is ook zo groot, maar die is te pittig voor mij en ook dat weet Ini. Dus houd het nu maar bij de reuzen Blue Maid en Easter en "kleintje" Misty.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:18

Ah ja, dat snap ik. Een beetje uitdaging is leuk, maar het moet wel goed voelen :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:20

Wat tof dat je op buitenrit ging en dan ook nog eens op Easter. Altijd nog een keertje willen doen, lijkt mij een machtig gevoel. Maar dan zonder mini pony's voor mij, haha.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:09

Klinkt weer als een stoere rit!

Rallywood zijn streken nog niet verleerd? *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:11

Ga jij nog een rondje op Melina deze zomer, Yasmine? :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:13

Rallywood en zijn streken verleren? Dat is waarschijnlijk een utopie... ;)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:28

Daar sta ik niet van te kijken haha!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:30

culaccino schreef:
Ga jij nog een rondje op Melina deze zomer, Yasmine? :D

Helemaal overheen gelezen! Ja staat op de planning, ben alleen van baan aan het wisselen en heb nog geen werkrooster :+ dus ik wacht even af, en daarna inderdaad wil ik plannen :D Mis die ene fries onder mijn kont haha!

Zal wel wennen worden, de pony die ik rijd is vrij vlak en de manege paarden zijn ook totaal anders :Y)

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 23:14

Ik hoor zonet van mijn moeder dat de manege te koop staat vanwege gezondheidsproblemen, klopt dit Jenny?
Zou wel zonde zijn, wat gebeurt er dan met alle paardjes ;( %)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:45

Geen idee, niks van gehoord... Zou wel k*t wezen als t waar zou zijn... Weet wel dat ze al wel weer druk bezig zijn met ponykampen volgens mij. Nieuwe pony's, gezeul met matrassen etc....

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:03

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:06

Jeetje, dit meen je niet... Schrik hier wel ff van _Mara_... Vooral ook omdat ze al druk bezig was met plannen van de lessen voor volgend seizoen, kijken wanneer iedereen weer naar school moest, wie er continurooster had enz...
Laatst bijgewerkt door JPitty op 27-07-17 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:08

Ja dat snap ik, zelfs al rij ik er al een tijdje niet meer, dit komt toch aan als een klap. :(

Ben benieuwd wat hun plannen precies zijn. En vooral, wat gebeurd er met de paarden?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:10

Idd, wat gebeurt daarmee?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:13

Hier ben ik even stil van, wauw. Schrik toch wel een beetje.
Wat dan met de Paarden?