Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:22

Spotty komt van een kinderboerderij en is vrij k u t ingereden... het liefst loopt ie met zn hoofd zo ver mogelijk omhoog en met de rug heerlijk hol... galloperen op links vind ie heel moeilijk, en doet ie praktisch niet.. althans.. niet in de goeie gallop (hmz.. klinkt bekend.. floris Tong uitsteken) Linksom vind ie het ook heel leuk om je op het verkeerde been te gooien in draf Tong uitsteken Maar ik vond het echt een superpaardje Haha! moet nog flink aan gesleuteld worden.. maar ik denk dat het wel een erg leuk beestje kan worden Haha!

Die andere is er idd niet lang meer...veeeels te gevoelig in de mond Tong uitsteken (heb er ook nog niet opgezeten hoor.. maar wat karin er zo over vertelde klinkt het een beetje als een destiny, daar ben ik toch ooit eens mee zo aan de kletter gegaan Tong uitsteken)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:18

Nou, paard staat in Zwolle! Niet bij de Haerst, maar op een pensionstal met nog 4 andere paarden. Gisteren issie al even naar buiten geweest, kon die wat neuzen met de andere paarden vanachter het draad. 1tje stond te gillen en te trappen van achter het draad naar Caoie, je zag Chaoie echter kijken van:"Heuj...uhhh wat moet dat voorstellen? Najaaa tralielalielaa tutiedumtiedum, dan ga ik maar weer verder eten heur, al dat rare gedoe hier Slapen Vork "

De rest van de pensionklanten vonden hem vriendelijk en rustig overkomen, dat is een iig een goeie binnenkomer. Zodra zn achterijzers er af zijn komt die overdag bij zijn buurman in het land te staan, omdat dit paard niet dominant is en chaoie dit ook niet is. Hij komt niet bij het paard in te staan wat zo stond te gillen, dan zou die volgens de rest van de pensionklanten er binnen no-time uit zijn geschopt...het sulletje Clown

Wel leuk om te vertellen: De instructrice waar ik van heb leren rijden (waarbij ik de mini-lessen bij heb gevolgd als klein meisje) staat nu ook als pensionklant op die stal.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:55

hey Lachen
heb al lang niks meer van me laten horen maar nu toch weer Lachen
heb nieuw vz-paardje bij bredewold Lachen misschien is dat beter dan een eigen paardje niet aan veel dingen verbonden enz. Lachen
binnekort foto's Lachen
trouwens het is een half arabier M2 1.55 en een hele eigen wil (a)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:17

huh maar je woont in bussum? dan is een paard in zwolle niet makkelijk lijkt me hahaha Tong uitsteken

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:05

he wat leuk dit topic. ik rijd sinds heel kort bij de haerst en vind het leuk Haha! nooit op een manege gereden, altijd privé, maar ik heb het wel naar mn zin. ik weet alleen nog niet hoe iedereen in mijn les heet, dus ik herken hier niemand Knipoog maar leuke manege. Ik heb 1 keer op my lady gereden (schatje, duurt even maar dan loopt ze best leuk) en 1 keer op uh, oliebol ik weet niet meer die heette Tong uitsteken hij stond net naast de wasplaats. Maar die was naar, geen leuk paard, paul noemde hem mammoettanker Haha! ik was toch nog trots dat ik hem door ons parcourtje kon krijgen Vork

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:12

ja ik ben woe. en vrijdags in zwolle altijd bij me stief moeder Lachen en soms gaan we op zaterdags nog Lachen dusja.
en misschien gaat me vader naar zwolle komen verhuizen Lachen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:22

Hey wat leuk Janne, doe jij Shiny? Ik ben ook een "Bredewolder".
Ik "doe" Fleurtje, die zwarte van Marije, staat in de eerst groene box.

@ Jethafa: bedoelde je niet Charity?:P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:12

Charity is idd enigzins tanker Tong uitsteken Of het is boreas Haha!

Is het tuigerstype of niet? Lachen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:17

Als hij net naast de wasplaats staat neem ik aan dat het Charity is:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:32

ja ok Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:44

Als we het over een tanker hebben.. denk ik dat we het over Charity hebben... Boreas loopt over het algemeen nog wel aardig aan elkaar namelijk Lachen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:32

Ja was charity inderdaad. Poehee. Gisteren mocht ik op Flip, alias Noël. Schatje, maar een beetje stijf.. Boreas is ook mooi, maar die ging gisteren alleen de lucht in ipv naar voren Knipoog die nieuwe heb ik trouwens ook gezien. Dat meisje had hem aardig leuk, maar hij schoot heel vaak terug met zn hoofd in de lucht idd Ja Maar leuke manege!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:10

Ja boreas is een beetje apart Tong uitsteken ik vind hem persoonlijk niet zo leuk... gelukkig loopt ie nóóit mee in onze les Schijnheilig

Ik vind noel leuk Haha! Duurt even, maar als je die aan de gang krijgt loopt ie ook lekker voorwaarts enzo Bloos

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:48

Ja wel voorwaarts, maar niet erg meegaand ofzo. Echt, tegen de hand lopen en met galloperen met zn neus in de ander zn staart willen... doe mij my lady maar Haha!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:18

My lady is ook extreem soepel voor n manegepaard Tong uitsteken En Noel kán echt als een zonnetje lopen hoor Knipoog Galop is een zwak punt bij hem, maar in draf als je m daar er doorheen hebt, doet ie alles voor je hoor... Lachen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:18

Ja, ik had hem er dus niet doorheen, en het laatste half uur lukte dat dan ook niet meer. Ik heb altijd privé gereden en dat was altijd lekker een half uurtje en dan was het goed. Ik ben na een uur van paul dus ook helemaal uitgeput Tong uitsteken maar my lady, heeerlijk, ik heb ooit ook op zo'n mega soepele gereden, echt mega halsstrekken tot op de grond tijdens de galop enzo, heeeerlijk Haha!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:35

Noel wil idd voor je werken, maar je moet dan zelf ook flink aan het werk:)
My Lady is idd een zonnetje:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:32

Noel geeft mij soms echt een goed gevoel Clown Alsof ik ook echt wat bereikt heb Lachen Gewoon meteen lekker rijden is leuk, maar het is nog veel leuker als je wat met een paard bereikt in de les Lachen Zoals vorige week op target, aant begin wou die niks... En aant eind had ie een perfecte keertwending gereden en liep ie mooi nageeflijk en schouderbinnenwaarts draaide die zn hoef niet meer voor om Lachen dan ben ik ook zóóó tevreden Haha!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:35

met zulke paardjes heb je ook echt het idee dat je echt aan het rijden bent en niet alleen aan het 'paardzitten'.
Daarom ben ik ook bij Ritsaert weggegaan, ik liep gewoon vast, ik leerde er niets meer puur omdat het niveau niet zo breed was en anders kom je daar toch snel uit op privelessen en daar had ik nu geen zin in Vingers aflikken

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:35

Ja, maar ik heb zo'n gevoel niet zo snel bij manegepaarden, jammer eigenlijk, maar ik ben wat dat betreft gewoon verwend. Als je "eigen" paarden rijdt, dan ben je altijd dingen aan het bereiken als het goed is, dus dat geeft veel meer voldoening. Ik voel me af en toe ook behoorlijk egoïstisch als ik mijn hobbeltje op de manege weer gehad heb Knipoog maar ja, dan maar egoïstisch, ik wil wel graag rijden. Welke tijden lessen jullie dan?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:11

Vanavond half8 Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:42

Ik op zaterdag van 1 tot 2 Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:49

Oh les ging echt goed *LOL*

Ging op pebbles... Hilde had niet uur voor mijn les, maar uur dáárvoor ( Tong uitsteken)op pebbles gereden, en als ik heel eerlijk moet zijn vond ik dat ze iets té fanatiek was geweest... Pebbles was echt drijfnat Scheve mond En de zweetdeken was al helemaal doorweekt enzo Scheve mond Vond beetje sneu Tong uitsteken Maar ze liep echt als een zonnetje Lachen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:46

Hilde rijdt altijd fanatiek, niks mis mee maar is gewoon zo:)
Pebbles is een scheet, echt n lieverd moet ik zeggen!
Was dr eerst n beetje schikkig voor de eerste keer maar vind dr echt super, zij is ook echt zo'n paardje waarbij je goed merkt dat je aan het rijden bent of juist niet...

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:42

Jolien op welke dagen rijd jij allemaal bij bredewold?
en hoe was shy vroeger? Lachen