Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:26

Yeaaah ik heb een stageplek mét vergoeding! jippieeeeeee

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:28

WOW hoe krijg je dat voor elkaar? In de zorg toch?

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:32

Hahahaha.. er zijn meerdere stageplekken met vergoeding hoor!
Bij de verzorging/verpleging en SPW (nu doe ik SPW4).
Meestal bij ouderen en bij gehandicapten altijd.

Na 2 maanden zoeken/bellen/mailen heb ik nu een plek.
Bij he Gerardhuis (van Antaris). Had eigenlijk bij de Driehoven gesolliciteerd (ook van Antaris), maar die zijn vol.
Gerardhuis heb ik al stage gelopen toen ik Verzorgende IG deed, de Driehoven heb ik een project gedaan. Daar is het veel mooier maar ja.
Ik heb geen keuze aangezien het overal vol is.
Dan maar oudjes, en het is in de buurt.

En van de kleine vergoeding kan ik extra lessen nemen en spullen kopen! hehehe

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:35

Ja precies, een vergoeding is tenminste wat, dat je geen vol salaris uitbetaald krijgt, ok.. iets is beter dan niets haha!
En idd bij bejaarden en gehandicaptenzorg krijg je meestal wel iets van een vergoeding.. maar in de kinderopvang (helaas!!!!) meestal niet.. :'(

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:38

Hahaha ja toch!!
Ik ben ook blij met 75/100 of 250 euro hoor (bij mijn vorige 2 stageplekken kreeg ik 200 en 250 euro per maand).

Al is het maar wat, ik vind het toch erg banketstaaf, je werkt als volwaardige kracht maar je krijgt er niks voor.
Oke, door hun kan je je diploma halen. Maar je werkt in principe voor niks.

En idd, in de kinderopvang krijg je niks (vooral SPW3 he). Hier hebben ze waarschijnlijk geen geld voor.

Pluutje

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:40

Nou ik heb mijn schoenen hoor
Uiteraard nog even rondgekeken. Conclusie: er zijn echt veelste veel leuke dingen! Het is maar goed dat ik geen paard meer heb anders zou ik echt helemaal blut zijn! Maar ook nu had ik het nog erug moeilijk, mooie rijbroeken enzo
Ze hebben nu ook die geweldige Dobert frontriemen! Koste echt veel moeite om die te laten liggen, maarja, eerst maar eens wachten tot ik wedstrijden ga rijden...

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:41

Leuk mann *jaloersss * Welke heb je?

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:43

Global Casual ofzo. Vind ze eigenlijk niet heel mooi, maar voor stalschoenen gaan ze nog wel. (Ik vind stalschoenen altijd ZOOO lelijk!)

Ze zoeken trouwens ook personeel bij de Hippo, lijkt me wel leuk, maarja, ik zal wel te jong/onervaren zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:43

Ladyjoy: Dat vind ik onzin, want ik ben als spw3er wel goed genoeg om in te vallen als dat nodig is.. (en krijg dan dus wél betaald) dus dat de kinderopvang daar geen geld voor heeft geloof ik niet zo.. Maarja 5 jaar geleden kon het nog wel nmlk.. en als BBL-er was het ook nog goed te doen, maar zelfs dát lukt je nu bijna niet meer..
Ik vind het inderdaad wel jammer hoor, al is het idd maar 100,- p/m ofzo.. Ik werk 3 dagen in de week. Intotaal 20 uur, ik doe net zoveel als de rest, soms misschien nog meer.. als er bv iemand ziek is blijf ik langer enz enz.. En over een stage vergoeding hebben ze nog nooit gehoord.. in alle 4 de bedrijven waar ik stage heb gelopen hoor..
Nee ik vind het niet zo netjes, ze hebben idd gewoon een goedkope kracht erbij.
Kijk als ze nou zeggen avn de eerste 2 maanden krijg je niets want dan moeten we je nog helemaal inwerken en weten we nog niet wat we aan je hebben, ok.. maar zeg dan ná die 2 maanden krijg je wel een stage vergoeding.. zoiets ofzo leek mij een heel goed plan haha maar helaas...

Pluutje: Lastig he ruitershops, ik heb dr ook altijd erg veel moeite mee!! :p om al dat leuke spul te laten liggen!!
maar top dat je stalschoenen hebt gevonden!! Ik vind ze meestal wel duur, of valt dat nu wel weer mee?

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:46

Ja precies!
Ik vind het ook erg hoor, maar ja we hebben het maar te pikken.
Anders heb je geen stageplek --> geen diploma.

En je doet meestal nog meer (behalve adm. werk), maar je moet als stagiaire ook meestal de 'vieze' en stomme klusjes doen.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:47

Citaat:
Global Casual ofzo. Vind ze eigenlijk niet heel mooi, maar voor stalschoenen gaan ze nog wel. (Ik vind stalschoenen altijd ZOOO lelijk!)

Ze zoeken trouwens ook personeel bij de Hippo, lijkt me wel leuk, maarja, ik zal wel te jong/onervaren zijn.

Ik vind ze wel mooi, voor zover ze mooi kunnen zijn!

Van het personeel had ik gezien ja, maar ik heb waarschijnlijk ook niet genoeg paardenkennis.

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:50

Pluutje schreef:

Lol, zijn we elkaar denk ik misgelopen, was net ook naar Hippodam.
Heb alleen een paar sokken gekocht
Een hele hoop caps gepast, wat rijbroeken bekeken, maar het dus alleen bij sokken gehouden

Wat een gedoe trouwens met dat omgegooide OV, argh!

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:50

Pluutje schreef:

Lol, zijn we elkaar denk ik misgelopen, was net ook naar Hippodam.
Heb alleen een paar sokken gekocht
Een hele hoop caps gepast, wat rijbroeken bekeken, maar het dus alleen bij sokken gehouden

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:53

Citaat:

Wat dan? Hier weet ik niks van..

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:54

Haha, das grappig!! Ik wilde ook nog sokken kopen, maar ze hadden die ik wilde niet in mij maat, dus helaas.

Ik was gewoon met de fiets, scheelt een hoop gedoe (blijkbaar).

@ Lav: weet nu al niet meer hoe duur ze waren, denk 60 euro ongeveer. Ik heb eigenlijk altijd gewone schoenen gehad, Timberlands op het laatst. Maar die zijn nu stuk en om vond het eigenlijk ook wel zonde om zulke dure schoenen alleen bij de paarden te gebruiken.

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:55

Ik heb altijd mn oude pumas aan!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:55

ladyjoy schreef:
Ja precies!
Ik vind het ook erg hoor, maar ja we hebben het maar te pikken.
Anders heb je geen stageplek --> geen diploma.

En je doet meestal nog meer (behalve adm. werk), maar je moet als stagiaire ook meestal de 'vieze' en stomme klusjes doen.

Ja maargoed je weet dat je als stagiare de minder leuke klusjes wat vaker moet doen.. Gelukkig heb ik dit jaar de mazzel met een erg fijne stageplaats waar ik goed in m'n waarde word gelaten en dus niet alleen maar hoef op te draaien voor de vervelende klusjes..
Maargoed helaas gaat het welzijnswerk niet alleen maar over rozen..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:58

Pluutje schreef:
@ Lav: weet nu al niet meer hoe duur ze waren, denk 60 euro ongeveer. Ik heb eigenlijk altijd gewone schoenen gehad, Timberlands op het laatst. Maar die zijn nu stuk en om vond het eigenlijk ook wel zonde om zulke dure schoenen alleen bij de paarden te gebruiken.

ik rij al de afgelopen 6 jaar in mijn timberlands achtige bergschoenen, en ze leven nogsteeds!! Én zijn nogsteeds goed waterdicht en ik rij tussen de 2-6 keer per week momenteel.. ook met díe schoenen dus hihi. Geen idee wat er mee is, maar ik vind ze geweldig!!
Nou heb ik wel afgelopen winter thermolaarzen gekregen die ik dus de hele winter heb gedragen maar verder gaan gewoon mijn bergschoentjes aan hoor
Ik hoef dus niet zo nodig stalschoenen te hebben en ook ik vind ze echt zooo lelijk haha maar ze zullen vást handig zijn!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:00

Haha, ja, het is voor mij ook de eerste keer in mijn leven dat ik stalschoenen heb, dus ben benieuwd of het bevalt Deze had ik bij iemand anders gezien en vond ze wel "leuk" dus wilde ze wel een kans geven, haha.

Zit toch een beetje te denken of ik zal solliciteren...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:03

Solliciteren bij Hippodam? Gewoon doen joh!! Niet geschoten is altijd mis!! Je kan het altijd proberen.. Hoe oud ben je eiglk>

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:03

Gewoon doen joh! Voor hetzelfde geldt zeggen ze ja en heb je een baantje bij Hippo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:04

Ik bedoel maar!!:D

ladyjoy

Re:

KORTING OP PAARDEN/RUITERSPULLEN !!!

Anoniem

Re:

Whoehoe!!!!!

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:07

Hahahahaha gaan we allemaal langs als Pluut werkt, zodat we ook wat korting krijgen !