Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VonDutch

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:41

Nou ik heb een lekker lesje achter de rug(!) Not..
Kom ik op mijn tomosje rustig aangereden, wil ik de bocht naar de manege maken, BOTS vol op me smoel.. dikke schuiver gemaakt.
Hand helemaal open + elleboog..
Niet meer gereden dus.. waarschijnlijk door grind/zand gereden en schuifde zo onderuit..
Wat een pech.. Koe

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:52

Ja dat is pech hebben, schaafplekken op je arm, je tomosje en de laarzen naar zijn grootje. Of je moet geluk hebben dat je ze goed op kunt poetsen
De tank had me vandaag ook aan de veter, jeetje had het idee dat het zowel veulen, eenjarige als achtjarige in een was. Poeh hij was zo gek als een deur. De volgende keer ga ik voor een maat e-pony

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:58

Dat is dan wel balen Jill.

Ik heb inderdaad gisterenavond op NL gereden, maar het ging me toch verrot. Het begon al in de hoek van de kleine bak, binnen 2 seconden stond ik in de hoek bij H. Wel wat fijne stukjes, maar ik kon goed merken dat ze weinig gereden was deze week. Hopelijk volgende keer weer beter. Gelukkig kan ik volgende week weer op zaterdag, want op vrijdag is de sfeer ver te zoeken, de zaterdag is zo anders.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:46

Ben toch gister maar even voor mijn stage op de manege gaan spieken. Was wel benieuwd naar de bruine en de schimmel bij ons in de les. Uiteindelijk mooi vanaf de manege naar mijn stage gelopen. En hoe was het verder bij iedereen??

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:08

ik vond die schimmel en die bruine wel wat hebben. ben benieuwd hoe ze het doen als ze een maal een beetje meer gewend zijn.

mijn les met revanche ging echt heel slecht. ze was van het begin af aan al veel te gespannen en dat kreeg ik er ook niet echt uit gereden. ook bleef ze maar schrikken bij opening naar de kleine bak. het laatste kwartiertje heb ik met behulp van marloes toch nog wel een beetje lekker gereden, hoewel ik niet echt meer heb kunnen doen dan gewoon maar rondjes rijden

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:30

Waar loop jij stage?
En de schimmel heb ik nog niet gezien.
Wel genoten van Hugo vandaag, die weet niet wat hem overkomt al die aandacht etc.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:04

Ik loop stage bij een woonvorm voor visueel gehandicapten. Is vlakbij de lidl in vught, dus dichtbij de manege. Maar moet met enige regelmaat ook in het weekend meedraaien, dus moet dan het paardrijden maar op de vrijdag zetten. Het is wel even wennen allemaal, maar hoop dat het over een tijdje als vanzelfsprekend is.

De schimmel en de bruine zijn erg leuk vind ik. De bruine heeft wel een leuke aftekening op zijn neus. Gisteren kreeg die een klein tikje achter de kuit en hij schoof even zijn benen uit...mijn mond hing er van open. De schimmel laat zich volgens mij ook wel redelijk bewerken. Gister zag het er in ieder geval leuk uit.

En die Hugo dat is en blijft geweldig dat hij eigen paard is.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:04

zo ik ben vandaag ook weer op wedstrijd geweest.. 1e proef ging echt niet 172, tweede proef ging lekker en 184.. 6 oktober ga ik de eerste keer L-1 starten.. Volgende week en die week erop eerst nog cromvoirt en liempde

En sjaslique.. dan kun je bij mij op de koffie komen, ik woon in de straat naast de liddl

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:41

Gefeliciteerd Joyce, nog even doorzetten in de B en dan lekker naar het L1/
Het zal voor mij nog wel even duren met M2 phoe wat is de overgang groot zeg. Zo ga ik het Z nooit halen.

Deb hoe is het met Germus, heeft hij een mooi kaal velletje en is alles goed gegaan....

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:22

Ach amarie misschien knapt ie zo erg op van zijn stang en trens dat ie vanzelf de pi en de pa doet Tong uitsteken

Jaa ik ga het gewoon proberen in de L1.. als ik in de B kan rondcrossen moet dat in de L1 al helemaal lukken met die middengelop Haha!

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:17

Germus heeft een mooi kaal velletje, de achterbenen waren niet echt prettig, maar verder geen probleem, hij vindt het wel lekker kribbelen. Gisteren nog gesprongen in Nuland resultaat 2 balken in de klasse L. Dus ik was tevreden, de fouten waren weer eens mij schuld, die stuurmanskunsten van mij ?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:49

Dan is het goed deb, dat het jou stuurfouten waren Tong uitsteken Want germus kan het makkelijk aan..

Vind ie zijn achterbenen nooit leuk?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:20

Vrijdag met Liek meenaar de manege geweest, en daar voor het eerst alle nieuwe beestjes gezien. Zo te zien zijn het allemaal erg geslaagde aankopen, al moet de bruine er af en toe aan wennen dat ie dingen moet doen waar ie soms geen zin in heeft. En is de schimmel een beetje zielig met zijn singel/zadelnijd.
Maar verder: hele leuke aanwinsten!

Zaterdag mocht ik op NL Eerst even gelongeerd omdat ze vrijdag in de les vrij stijf was, en daarna erop geklommen.
Ging vrij goed, ze had niet zoveel zin om te gehoorzamen, maar dit ging na even aandringen toch heel redelijk. Ik vond het alweer een verbetering ten opzichte van de vorige keer, al kan dit er vanaf de kant heel anders uit hebben gezien. Ze liet zich iig al een stuk beter bewerken en ben heel fijn geëindigd.

Oow en joyce (summerfeel), nogmaals sorry voor die frontale botsing Bloos Had even een controle probleempje en dan loopt NL harder dan ik verwacht Lips are sealed

Shoofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:42

Ik mocht zaterdag de Schimmel uitproberen. Ik vond het opstappen wel even spannend omdat ik niet wist wat hij zou gaan doen. Heel rustig aangedaan met aansingelen maar hij was heel braaf.
Ik vind het wel een goede aankoop, alle 4 trouwens. Hij liep lekker voorwaarts en ik kon er fijn aan werken. Als hij blijft heb ik mijn paardje wel gevonden Haha! dus ik hoop dat ik er nog een keer op mag.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:32

Fijn dat de schimmel zo goed bevalt. Heb hem nog steeds niet gezien.
Vandaag was er even hele lichte paniek, eerst liep het paard van S. achter een kindje aan naar buiten en zetten het vervolgens op een rennen richting de wei. Was ontzettend grappig want S. was aan zijn staart gaan hangen om hem tegen te houden. Zag in eens een paard voorbij komen op de poetsplaats met heel veel mens aan zijn staart in plaats van stro.

Om vier uur begon een kinderles, in de kleine bak waren ze bezig met het weg halen van de netten. Een van de nieuwe pony's liep in sneltrein vaart de bak uit terug de stal in. Het koste wel even wat moeite hem die kant weer op te krijgen maar uiteindelijk kwam het toch goed (in de kleine buitenbak).

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:38

Hahaha oow geweldig die acties. Gelukkig is alles goed afgelopen. Ik zie die van S. al helemaal gaan en dan S. zelf in een soort ski-stand aan zijn staart erachteraan Haha!

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:26

Gisteren heeft H weer effe op germus gezeten, effe voelen wat ik altijd voel. Ze moest wel effe wennen, doorzitten was nog geen succes. Daarna zijn S en ik nog lekker effe buiten wezen stappen het was super lekker weer. Germus heeft een nieuwe zomerdeken gehad die oude viel van elllende uit elkaar mag ook wel naar 4 jaar.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:39

Haha hij heeft weer een sjiek deken deb.. Heb olly en Gorez ook de dekentjes maar vast op gedaan..
Doorzitten op Germus vond ik toen best fijn..

Ik hoorde het verhaal van S ja.. Kando wilde gewoon graag bij de homo's staan (olly en Monty Knipoog

Zondag weer wedstrijd mag alweer om kwart over 10, dus weer vroeg klaar.. 2 bekende als jury S. en M. dus ben benieuwd, voor de punten hoef ik niet meer te rijden, dus ga t nu vooral proberen op impuls enzo.. Ben benieuwd

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:14

Ik hoef zondag pas rond 14.00 startnummer 1 in de M1.
Startnummer 1 is niet echt in de voordeel maarja we zien wel.
Joyce zou je mij evt kunnen lezen, F moet om dezelfde tijd rijden als mij in de L2. Ik hoor het wel groeten

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:05

hahaha mooie actie van S!

is die wedstrijd zondag gewoon op de manege? is zeker binnen dan? wilde namelijk gaan springen met ruf maar dat zal dan wel niet gaan.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:10

de wedstrijd is niet op de manege maar in Cromvoirt.
Deb zet hem op zondag op naar het M2

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:15

oooow gelukkig Haha! hihi, dan wens ik bij deze iedereen die mee doet al vast veel succes.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:52

en anders kon je altijd buiten nog gaan springen.

vandaag naar de baby wezen kijken, echt een heel mooi kindje.. Helemaal is de goede verhoudingen Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:43

En er is vanavond weer een paard gekomen om uit te proberen.. Leuk dier, denk dat die ook wel in de smaak valt.. In t begin wat met zijn hoofd aan t klieren, maar ik vind hem in elk geval leuk

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:53

Alweer een nieuwe...... bevalt er eentje niet of zo....