Dan val ik al af,want ik ga niet zonder beugels rijden,doorzitten is voor mij ook niet fijn,ik ga niet door een smalle doorgang,de sluisjes bij het park vind Tence al vreselijk. Ik ga niet op de weg draven en 60cm springen is voor tence te hoog.
Het is wel geldklopperij, maar je hebt buitenrijgebieden (volgens mij in de veluwe?) waar dat ding verplicht is.. dus als je lekker wilt rijden, heb je m nodig...
En ik heb die dingen allemaal niet gehad.. misschien omdat ik m op zn 'westerns' gehaald heb? Maar beugels uit hoefde niet, springen ook niet en ik heb ook wel gehoord van mensen die geen buitenrijmogelijkheid hadden, dat dat ook niet hoefde..
Ik ging mee als begeleider van een groep, dus ik had m vrij makkelijk
taverno
Geplaatst: 28-06-10 09:19
Maar ik ga echt niet door de bebouwde kom rijden,die aansprakelijkheidsverzekering die er bij zit heb ik al bij mijn gewone particuliere verzekering.
Ik heb net wat filmpjes op You Tube zitten kijken en daar werd nog pittig gesprongen,zag ze ook zonder beugels rijden.
Wilde hem ook halen toen ik in een gebied woonde waar dat ding nodig was. Maar ik ging iedere dag het bos in, zonder ruiterbewijs en ben nooit aangehouden. Dan riskeer ik liever een boete dan dat ik 200 euro moet betalen voor een bewijsje.
Hmm ik heb hem ook nog niet. Maar ik ben bang dat mijn paard nog niet geschikt is voor deze activiteiten haha. Al zou het met een beetje oefenen op zich wel moeten lukken. Wat kost t?
Er zijn inderdaad gebieden waar je hem moet hebben maar er zijn ook een heleboel gebieden waar het niet hoeft.
taverno
Geplaatst: 28-06-10 09:36
Noah2006 schreef:
Wilde hem ook halen toen ik in een gebied woonde waar dat ding nodig was. Maar ik ging iedere dag het bos in, zonder ruiterbewijs en ben nooit aangehouden. Dan riskeer ik liever een boete dan dat ik 200 euro moet betalen voor een bewijsje.
Kost dat ding 200 euro?
_Noah
Geplaatst: 28-06-10 09:37
En dan nog, dan kom je een boswachter tegen, dan galoppeer je gewoon wat harder weg . Je hebt geen kenteken, en zo hard kunnen ze toch niet fietsen .
Splinter
Geplaatst: 28-06-10 09:37
maar in die gebieden waar het moet, moet er eentje met ruiterbewijs zijn, ga toch weg met die onzin, heb meer als 18 jaar ervaring, en dan moet ik als een beginnertje een rondje zonder beugels rijden? Want dan kan ik op de veluwe???
dat ze dat zelf niet snappen hoe dom het is
_Noah
Geplaatst: 28-06-10 09:38
Tav, ik heb er toen voor gekeken en kon het in 1 weekend halen. Met overnachting en eten koste voor 1 weekend 250 euro. Weet niet hoeveel het is als ze op stal komen?
Ruiterbewijs Aanvraag examen € 58,50 Staat op de website, geen idee of dit met of zonder theorie is? Of doe je eerst theorie en als je geslaagd ben daarna praktijk?
Je moet eerst nog een aantal "lessen" volgen voor je ruiterbewijs. Waar je een beetje de dingen gaat oefenen voor het examen. Dan ook eerst nog de theorie, daarna op praktijk net als bij auto rijden.
nikkielvis
Geplaatst: 28-06-10 09:46
Zo zo ik breng heel wat te weeg met mijn vraag....
Splinter
Geplaatst: 28-06-10 09:47
en dat op de maandagochtend
Cer
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-10 09:48
Splinter schreef:
heb meer als 18 jaar ervaring
Dat kan je nou wel zeggen...
Citaat:
dat ze dat zelf niet snappen hoe dom het is
Nee het is idd nergens voor nodig, de proeve zelf gaat ook echt nergens over.. maar ja, ik heb m ooit gehaald voor 50 gulden ofzo om m maar te hebben (omdat ze toen vermoedden dat het verplicht (en dus duurder ) ging worden).. en inderdaad.. Nu verleng ik 1x in de zoveel jaar voor 25 euro...
Kan je niet gewoon het ruiterrijbewijs van iemand anders meenemen?
Haha Marlon gooit ff de handdoek in de ring . Je mag trouwens met ieder paard examen doen! Dus je leent het braafste paard van stal (AAAA lief? :p ), en doet gelijk examen zonder les.
taverno
Geplaatst: 28-06-10 09:57
Het iniatief is hartstikke leuk Marlon.Alleen er komt nog zoveel bij kijken,theorielessen en allemaal dingen die ik met Tence nooit doe
Ik heb hem in mijn manege tijd ooit wel eens gehaald(100 jaar geleden)en toen hoefden we alleen maar in het land te rijden. Stom genoeg heb ik hem nooit meer laten verlengen want kort daarna was ik gestopt met paardrijden en nooit gedacht dat ik ooit een eigen paard zou hebben.
Splinter
Cer
ik heb mn koetsiersbewijs, vind dat wel genoeg
nikkielvis
Ach Ilvy ik vind het wel grappig zo.... Hoe gaat het met Noah?