Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbaie

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 11:39

karleylover schreef:
Oja Desiree dat was ik helemaal vergeten!!
Tjelle was samen met een shetlander op pad gegaan terug naar zijn oude stal. Dat meisje van mijn oude stal belde me 's morgens op dat Tjelle en Louitje (shetlander) bij haar op het terrein stonden. Ze heeft ze maar in stal gezet en toen heeft ze me gebeld. Ik heb ze weer terug gereden naar stal toe. Die shetlander had bronchitus dus die was helemaal afgebeuld, Tjelle was waarschijnlijk in een snel tempo naar zijn oude stal gegaan zonder rekening te houden met de shet Knipoog
Ik schrok me rot toen ik werd gebeld, maar gelukkig was alles goed afgelopen. Baalde er wel van dat die staleigenaar gewoon was gaan slapen, in plaats dat ze mij gewoon had gebeld!!
@ Lisette, gelukkig is het bij jou ook allemaal goed afgelopen!! Achteraf kan je er dan altijd om lachen! GEK PAARD Haha!

Heb je er daarna nog lang gestaan??

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:51

Je begrijpt het misschien niet maar ik heb er lang gestaan.
Er stonden veel stallen leeg, dus volop de ruimte.
De stal moest je zelf uitmesten en je eigen voer klaarzetten.
Ik ben er pas weg gegaan toen de manege verkocht werd. Een nieuwe eigenaar met veel regels, veel paarden en weinig weidegang is ook niet alles. Overal is er wat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:21

Wat een verhaal joh.. wel sneu voor dat shetje dat hij zo hard mee moest hollen Nagelbijten / Gniffelen

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:32

Ja dat was wel zielig! Vraag me soms ook nog steeds af hoe het kan dat er twéé paarden op dezelfde avond losgebroken kunnen zijn. De shetlander stond erom bekend dat hij los kon breken, maar Tjelle tegelijker tijd ook vrij?! Misschien heeft Louitje zijn box opengemaakt Tong uitsteken

@Kim, ik weet niet of ik er toen nog heel lang heb gestaan. Ben er ooit weggegaan, maar weet niet of dat vlak erna was. Ben niet om die reden weggegaan in ieder geval, overal heb je wat, ookal was dit wel erg. Iedereen handelt anders, ze had wel gezocht, maar ze had me midden in de nacht wel even mogen bellen. Maargoed zij wilde liever niet midden in de nacht bellen. Verder had ik het er naar me zin, want ik mocht alles zelf doen, stal/voer enz.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:02

Mijn tag heeft ene keer losgelopen op toen ze in training stond(wel vaker ook maar dan vingen we d'r zo weer, nou was ze de box uit gewandelt). We zaten binnen en hoorde klik klak klik klak dus wij kijken nergens een paard te zien dus wij weer naar binnen weer geklik weer kijken, niks te zien. Daarna nog eens en daar kwam tag uit d'r box gewandelt naar de stapmolen toe dan stond ze daar een beetje te kijken 'hij gaat echt niet draaien vandaag' omgedraait en weer naar d'r box hihi mutsje Lachen
ik denk dat ze allemaal wel een keer loslopen of los hebben gelopen, mijn pony ook zo vaak schoot ze de box uit kon je d'r zo oppakken en weer terug zetten.

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:24

hahaha slim zijn ze toch he Tong uitsteken
Toevallig veraantje gister ook ik stond in dur stal en ze gooit die deur open en weg was ze.
hoe ze dan ook kijken vaak prachtig Tong uitsteken

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:25

Hallo allemaal,
Vandaag geen brandje geblust,was alleen EHBO en reanimatie.Donderdag krijgen we les van de brandweer.

Tence mag zich ook scharen in het rijtje van de mokpaarden die binnen moeten blijven.
Gisteren twijfelde ik al of hij het had of niet maar vandaag waren zijn kogels en kootholten erg dik,zelfs de pezen waren opgelopen.
Bij Tence zit het niet in de kootholte maar juist voor op het kootbeen en rond de kogels.Kogels waren ook erg warm en hij had wat verhoging.
Ik ga dan niet afwachten hoe dat gaat aflopen dus heeft hij een shotje gehad.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:33

hey Marion, mijne Pony heeft het ook niet in de holtes maar alleen op het kootbeen en de kogels, des te pijnlijker omdat daar de huid steeds in beweging is.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:37

Het is wel lastig hoor,Tence is juist zo fris de laatste dagen maar ik wil niet dat het escaleerd.
Een troost,het is nog niet zo heel erg.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:44

Omdat er zoveel mensen hun paardjes binnen moeten laten staan vanwege de mok die er is ben ik even op het internet gaan neuzen... Daar kwam ik deze site tegen...

http://www.dierenklinieklemmer.nl/page3 ... 1/mok.html

Dus voor de mensen met interesse over het hoe, wat, waarom enz. van mok...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:47

Handig Baxter!

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:47

taverno schreef:
Tence mag zich ook scharen in het rijtje van de mokpaarden die binnen moeten blijven.
Gisteren twijfelde ik al of hij het had of niet maar vandaag waren zijn kogels en kootholten erg dik,zelfs de pezen waren opgelopen.
Bij Tence zit het niet in de kootholte maar juist voor op het kootbeen en rond de kogels.Kogels waren ook erg warm en hij had wat verhoging.
Ik ga dan niet afwachten hoe dat gaat aflopen dus heeft hij een shotje gehad.

Arme Tence Ach gut Gelukkig ben je er snel bij. En ... het zal toch ooit wel weer droog worden ?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:09

Dank je Oberon maar ik heb ook te doen met jou popje hoor!Die heeft het erger te pakken.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:24

Pfft. Thijs is ook de pisang. Het is allemaal zo heftig dat de veearts morgen langskomt.

Heb nog nooit meegemaakt dat hij op drie benen staat....

Het zit bij hem trouwens ook voorop vanaf de kroonrand en rond de kogel.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:21

Ellende Barbara!! gister leek er niet veel aan de hand behalve dat warmere plekje onder z'n sprong en een stukje mok...Succes met hem!

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:35

Vandaag ga ik Malvin maar weer eens goed inspecteren op mok. Het is tot vandaag goed gegaan.
Smeer zijn benen bijna iedere dag preventief in met Mudgard zalf. (zie paardendrogist)
http://paardendrogist.netivity.nl/index ... ctID=25450
Ik hoop dat deze zalf het goed blijft doen......

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:38

Het komt wel snel op,de ene dag nog niets de volgende dag gelijk al onder.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:47

Het moet gewoon nu ophouden met regenen/sneeuwen of drainage in de paddocks.
Hahah! Er moet wat te wensen blijven. Het wordt gewoon wachten tot het stopt met regenen/sneeuwen.
Moet wel zeggen dat ik de paddocks nog nooit zo nat heb gezien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:57

Goedemorgen!
Alles is extreem nat, en vandaag regende het alweer

De buitenbak heb ik ook niet eerder zo nat gezien..

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:01

Ja, en de ellende is dat wanneer het ophoudt met regenen, het ook weer kouder wordt.
Vaak dan weer een bevroren bak enzo!
Ik heb gewoon een hekel aan de winter.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:32

Nou ja, nog 20 dagen en dan hebben we de kortste dag gehad!
Dan alleen die verschrikkelijke januari en februari nog doorkomen en dan wordt t lente Haha!

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:37

Ik heb nu ook mud gard zalf besteld. Tjelle heeft een klein plekje.
@Dees, die ene dag dat jij Tjelles been in hebt gesmeerd met mokzalf, sindsdien is al 3 dagen dat voetje het schoonste. Zal het dan echt de viezigheid goed afstoten?

Ik hoop dat ik het spul snel binnen krijg! Ik ga vandaag weer inspecteren, als het erger geworden is houd ik hem binnen. Morgen gaat mijn verzorger overdag en ik kan vrijdag t/m zondag sowieso overdag, dus dan vind ik het niet zo erg als hij 's morgens binnen staat.

HET MOET GEWOON OPHOUDEN MET REGENEN!!!

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:52

Dat het iets doet, dat is wel duidelijk. Ik hoop dat het voldoende is en dat we de mok de baas blijven.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:19

Bij Tence kon de mudgard dit keer de mok niet voorkomen worden.De afgelopen week had ik zijn benen wel ingesmeerd maar op baggerbenen smeren heeft geen zin en dagelijks afspuiten is ook niet verstandig.

Ik vind December de rotste maand.In Januari en Februari zie je het tenminste weer licht worden.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:46

mmmmmmm! Een stuk vlaai gegeten. Collega is jarig.