Fijne les gehad Jenny?
Hebben jullie in de kerstvakantie gewoon les door, of niet?
Wij niet, nog 1 lesje en dan even twee week alleen maar voor mezelf trainen, en zal er van rijden wel niet heel veel komen in de vakantie (toetsen half januari).
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
... En doet die gekke pown... Die gaat zich eens uitgebreid uitschudden...
Maf beest... Dus ik hijs mezelf weer op de benen, klop het zand van de kleren, kom even weer tot mezelf en kruip er weer op. Blijkbaar was deze uitbarsting even wat Misty nodig had, want de laatste paar rondjes liep mevrouw weer als een zonnetje! Fjordmixjes... zal ze wel nooit echt begrijpen denk ik... Heb de volgende amazone maar even gewaarschuwd, voordat zij ook gaat zandhappen...

Nog veel last gehad de dagen erna?
en heerlijk handzaam, geen gerace of wat dan ook! De hele les heeft ze geen pas verkeerd gedaan, op het einde zelfs netjes nageeflijk en naar beneden. Echt superfijn gereden!
Zucht, wat een dag... Was blij dat ik opgehaald was en weer thuis. Zo'n ochtend is niet goed voor je humeur, echt waar...
En elke pas voelde aan als WOW! Doorzitten, lichtrijden, wijken, galopje, drafje, stappen, halt, achterwaarts en weer voorwaarts, schouder voor, echt alles voelde superfijn! Ini had dit ook door, want die vroeg ook al: hoe voelt dit? Ja, superlekker dus! Ik zei nog dat ik niet wist hoe of wat, maar dat Misty fijn liep. Krijg ik de opmerking terug: Nee, dit is niet Misty, maar jij doet het zo goed. Misty weet precies wat ze aan je heeft en daarom loopt ze zo fijn. Ok, je begrijpt dat ik dus de les verder reed met een dikke veer in de kont en dat rijdt heerlijk zacht kan ik je vertellen!
Dus ik naar het huis naast de wei, want zag wel in dat nogmaals terugzetten geen oplossing en was en berichtjes lezen op Bokt over een aangereden pony zag ik ook niet zitten. Nee, pony was niet van deze meneer, maar hij wist wel van wie wel. Of het was van zijn overburen, of het was van drie boerderijen terug. Ik netjes bedankt en naar de overburen. Zag bordje hangen, "pas op voor de hond". Toch maar aangebeld, hond zou probleem 2 zijn... Maar geen geluid, geen blaffende hond, geen mens die open deed. Na 2x bellen wist ik genoeg. Niet thuis... Dus ik naar die andere boerderij. Daar was wel iemand en ja zij hadden die wei samen met die andere mensen. Welke pony was t? Bleek dus 1 van die andere mensen, maar ze waren wel blij dat ik t kwam melden. Meneer heeft direct touw en biks genomen en wou pony naar stal brengen. Helaas wou pony niet meelopen, totdat ik met brommer weer aan kwam lopen. Toen liep hij wel, brommer is blijkbaar eng... Dus pony naar stal en nogmaals de bedanktwoorden van meneer dankbaar aangenomen. Hij zou t nog oppakken met eigenaar, want dat kan niet de bedoeling zijn dat beestje elke keer ontglipt. Uiteindelijk kon ik toch nog opgelucht mijn weg vervolgen, want ik moet er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren als ik niet had gezien dat beestje zo weer onder de draad door ging... Je leest het wel eens over ontsnapte pony's maar als het je dan zelf gebeurt... Pfiew, dan zit je hart toch wel ff op de verkeerde plek...
Paardlief stond al op stal, dus lekker eerst maar eens poetsen en zadelen. Ook al geen straf dus. Ruim op tijd naar de buitenbak, opstappen, singelcheck en beugels op maat. En dan een rijtje vormen (we waren met 5 mensen) en gaan met die banaan! Okke had al gelijk vanaf het eerste moment de oortjes erop, hoofdje hoog en standje: "Cool!" aan. Die had er gewoon echt zin in! En anders ik ook wel! Wat een heerlijke rit! Modder op de bospaden (gewoon in draf of galop erdoor, spatterdespat), bomen waarvan de knopjes aan t openspringen waren, paarden dit aan t snuiven waren en er zin in hadden, vogels die je overal hoorde en dat alles met een warm lentezonnetje! Echt genieten! Enige minpunt is dat zo'n rit altijd weer veel te snel voorbij gaat en je veel te vlot weer naar stal moet... Daar teruggekomen afzadelen, naverzorgen en ineens Rianka bij de stal: Jenny heb jij nog een inhaalles staan?
Deels in de les, deels even buiten tussen de landerijen... Shame on me...
Tijd om te verslappen was er even niet, koppie (en alle andere hulpen ook) moesten er flink bij blijven. Ik voel echt wel dat ik wat gedaan heb vandaag! Maar met dit weer is lekker hard werken in de buitenbak echt geen straf. En als het paard zo reageert als Oppy reageerde (soepel alles doen wat je wilt/ vraagt), al helemaal niet!
Ja ik ben heel tevreden!
???
! In overleg met Rianka en touw van hek er ook bij gepakt en King ook gelijk meegenomen naar binnen. Eenmaal op stal eerst maar eens poetsen. En blijkbaar poetste ik haar te hard op haar buik, want ze gaf me ineens toch een duw toen ik daar bezig was... Haar hoofdje sprak boekdelen... Dus wat minder hard gepoetst en toen was het weer goed. Zadelen maar en op naar de bak.
op!!! En dan maakt het mij echt niet uit wat Ini wil dat ik doe!
Ook deed ze er een stuk zitles in: beugels uit in draf en ga maar lichtrijden zonder beugels. En dat op Oppy... Ging niet heel soepeltjes... Ook gooide ze er ineens figuren door die ik al heel lang niet meer gereden had: het 8-je en de gebroken lijn met daarin de kleine volte. Moest echt mijn koppie er goed bijhouden!
terwijl ik er nog steeds veel plezier aan beleef en met Misty verder vooruit lijk te gaan, nageeflijkheid gaat met kleine pasjes beter heb ik het idee.
Daarna was t helaas alweer vertrektijd, jammer genoeg... Volgende week weer, nu al zin in!