RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lotte_2

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:15

Oei, oei, geen Ini Slot verhaal vorige week :+ O:)
Fijne les gehad Jenny?
Hebben jullie in de kerstvakantie gewoon les door, of niet?
Wij niet, nog 1 lesje en dan even twee week alleen maar voor mezelf trainen, en zal er van rijden wel niet heel veel komen in de vakantie (toetsen half januari).

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:02

Oepsie... shame on me... vorige week heerlijk op Classic gereden, maar wegens het van de trap vallen ruim een uur later, is dat er even bij door geschoten denk ik... vanavond zal ik stukje schrijven over vandaag ok?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:26

Nogmaals mijn excuses voor het vergeten vorige week... Kort nadat ik thuis kwam, ben ik van de trap gekukeld. Geen ernstig letsel gelukkig, alleen de schouder flink verrekt (hield mijn hand aan de leuning vast en liet niet los), maar door alle toestand, in combinatie met mijn vrijwilligerswerk is het schrijven er bij door geschoten. Sorry...

Maar deze week wel weer een stukje. Want ondanks de gevoelige schouder ben ik wel wezen rijden. Toen ik in Ini's grote boek keek, bleek dat Misty vanochtend voor mij was. Gezien zij al in de les ervoor liep, ben ik de anderen gaan helpen. Zo heb ik geholpen Classic te poetsen, Nalah geknuffeld en gezadeld, mensen die Ottoline aan t longeren waren geroepen voor t opstappen etc. Toen was ook Misty haar les klaar en kon ik haar overnemen.

Bij het opstijgen bleken er geen krukjes meer voor handen (alles bezet), maar gelukkig wel een Rianka. Die geeft mensen met plezier een voetje om erop te komen. Zo zat ik in recordtijd op Misty. En bij het aandraven merkte ik gelijk dat ze een loopje met me wilde nemen. Maar ik kon haar vrij snel weer in t gareel krijgen. Wel was ze behoorlijk wakker, maar dat maakte haar juist heel fijn te rijden! En waar ze in de les ervoor volgens Ini geen meter in galop ging, is ze bij mij super in galopperen. Beide keren correct aangesprongen en en super fijn door te rijden! Heerlijk!!! Wat is Misty toch een super poown!! En dat beetje eigenwijze trekje van haar vind ik juist leuk!

Na de les mocht ik haar afzadelen en lekker naverzorgen. En dat heb ik dus ook gedaan. Mevrouw flink gepoetst, hoeven gekrabd, manen en voorpluk lekker geborsteld en afgesloten met een warme deken erop. Daarna mocht ze samen met Charly naar de buitenbak. Dus even een helpertje gevraagd om met Charly mee te lopen. Helaas was de ochtend toen alweer voorbij... Volgende week weer!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:36

Ha die Slotti-bokkers! Hebben jullie mij vorige week gemist? Dat kan kloppen! Kreeg dinsdag op mijn werk ineens te horen dat we zaterdagochtend kerstontbijt hadden. Dus ik heb gelijk Ini gebeld dat ik niet zou komen. Ja, kan gebeuren he... Maar vandaag wel weer gereden, hoewel ik mij de les wel iets anders had voorgesteld...

Maar goed, beginnen bij het begin. Toen ik arriveerde, stonden een aantal dieren mij nieuwsgierig aan te kijken vanuit de boxen. Dus ik maar snel in t boek gekeken welke voor mij bedoeld was. En dat bleek de kruising Fjord in de 1e box te zijn, luisterend naar de naam Misty. Stond er rustig bij en er was tijd zat, dus mevrouw eerst maar eens met de borstels en de hoevenkrabber te lijf gegaan. Intussen waren er genoeg knallen te horen van carbidschieten een eind verderop. Maar Misty leek er geen moeite mee te hebben. Bij t zadelen had ik alleen wel een ander hoofdstel dan normaal. Van haar eigen blijkt een riempje kapot te zijn en dus moest ze deze even om tot die andere gerepareerd was. Nou ja, dan doen we dat toch gewoon?

Op weg naar de bak leek er nog niks aan t handje, maar eenmaal binnen bleek dat ze flink wakker was. Zo wakker zelfs dat Ini er geen beginner op kon zetten zei ze zelfs. En dat geloof ik graag. De rem was even ver te zoeken en nog voor de aanvang van de les vloog ze er ook al een keertje vandoor omdat er net om de hoek van de bak iemand zijn eigen pony op de trailer laadde. Fijn, dat belooft wat...

En inderdaad, ze was moeilijk onder de duim te houden in de les, tel erbij op dat Ini er ook weer veel goede zin in had en dus flink aan de slag ging... Oftewel hard werken vandaag! Voorwaarts drijven was niet nodig, moest in plaats daarvan af en toe flink afremmen. Kon haar wel door de voltes, gebroken lijnen en andere figuren sturen, maar vraag me niet hoe... Vreesde ook al een beetje voor de galop. Uiteindelijk bleek die vrees deels ongegrond. Deels ja, want ze wou best even de benen strekken, heerlijk. Maar aan de andere kant was in de goede galop gaan een flinke opgave. 1x had ik haar in de goede galop, springt ze ineens een changement, zonder dat ik dat vroeg. Dus terugnemen met veel moeite, opnieuw aanspringen, pffff... 2e galop wederom verkeerd aanspringen, meerdere keren zelfs. Maar eenmaal goed was even flink door galopperen geen enkel probleem... Terugnemen naar draf was echter al een stuk lastiger...

En helaas voor mij ging het daarna nog eventjes mis ook... Tijdens het laatste kwartiertje ging Ini even het juryhokje in en rommelde daar wat. Dit was voor Misty even teveel van het goede... komende vanaf H, vlak bij C vloog ze er ineens van tussen, recht richting A. Vlakbij X even een paar goede bokkensprongen en dan is het ineens "legt u daar maar neer." Oftwel amazone Jenny duikt zo voorlangs aan de linkerkant eraf het zand in :\ ... En doet die gekke pown... Die gaat zich eens uitgebreid uitschudden... :+ Maf beest... Dus ik hijs mezelf weer op de benen, klop het zand van de kleren, kom even weer tot mezelf en kruip er weer op. Blijkbaar was deze uitbarsting even wat Misty nodig had, want de laatste paar rondjes liep mevrouw weer als een zonnetje! Fjordmixjes... zal ze wel nooit echt begrijpen denk ik... Heb de volgende amazone maar even gewaarschuwd, voordat zij ook gaat zandhappen...

Daarna nog enkele amazones in t zadel geholpen, wat dingetjes opgeruimd op stal en in de kantine en daarna was t toch echt weer tijd om naar huis te gaan. En nu maar hopen dat de spierpijn morgen meevalt... Fijne jaarwisseling en een heel mooi 2017 allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:13

Oei! Soms kunnen het echte tijdbommen zijn, hè. Heb je je pijn gedaan? Jullie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:36

Dit was inderdaad een tijdbommetje, en toen die sprong was ik degene die verloor van de zwaartekracht. Gelukkig blijft het bij een deuk in mijn ego en licht blauwe gloed over de heup...

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:11

Oei Jenny! Op de valreep toch nog zandruiter geworden... :-(
Blauwe plek hopelijk wat minder aan het worden?

Oudjaarsdag is altijd opletten met de paarden ;-)
Ik heb zaterdag ook expres binnengereden, paard liep als een zonnetje tot het uitstappen... toen waren alle knallen in de verte toch wel reden tot spanning... altijd goed oppassen... maffe beesten :-)

Nog de beste wensen allemaal!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:36

Idd... net in 2016 nog ff... Blauwe plek is alweer weggetrokken, blij toe ook!

Jij ook nog de beste wensen!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:48

Helaas vandaag geen stukje van mijn hand... Heb vanmorgen Ini afgebeld voor vandaag. Moet om bij de manege te komen een half uur op de bromfiets over klinkerwegen waar niet gestrooid wordt... En dat zag ik toch echt niet zitten vanmorgen... Niemand heeft er wat aan als ik bij Ini aankom en eerst opgelapt moet gaan worden...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:21

Ik lees een week niet en het is direct zandhappen! :o Nog veel last gehad de dagen erna?

Hier is de pony ook niet gedaan met oudjaarsavond, veel te onrustig al!

Van de zomer maar eens een weekend plannen daar "toevallig" in de de buurt van wittelte! Kan wel weer wat Ini lessen met Melina/ pommetje (bij voorkeur) gebruiken!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:30

Hallo Hallo! Na een lichte twijfel ivm het weer vanmorgen toch de gok maar gewaagd en naar Ini gegaan. En ondanks dat ik onderweg nog twee (natte) sneeuwbuien op de kop kreeg, toch doorgezet en daar gekomen. Wel water later dan verwacht omdat ik rustig gereden heb (eerst opgelapt moeten worden leek me ook geen goed idee), en dus was er weinig tot geen poetstijd over. En dat terwijl ik op een van de grootste mocht, te weten Oppy. Gelukkig wilde een van de dames me wel even helpen met poetsen en zadelen, dus dat was wel fijn.

Eenmaal in de bak gekomen en opgestapt merkte ik gelijk dat paardlief wakker was. Maar in geval van deze is dat alleen maar een enorm voordeel, want dan loopt hij des te fijner! En dat heb ik gemerkt! Meneer was heerlijk voorwaarts, reageerde fijn op mijn beenhulpen en deed alles wat ik vroeg van hem. Bovendien was hij ook nageeflijk te rijden, liep zelfs bijna aan de teugel! Echt superfijn kunnen rijden, lekker door kunnen galopperen, ja echt heerlijk!!!

Na de les de schade van ervoor kunnen inhalen door meneer even flink te poetsen van voor tot achter. Alleen was mijn hoevenkrabber een beetje pleite... Maar die dingen hebben geen pootjes gelukkig, dus ver weg was hij niet. Lag in het bakje in de zadelkamer. Denk dat hij uit mijn tas was gevallen en iemand hem in het bakje heeft gelegd. Gelukkig staan mijn initialen erop, dus makkelijk te herkennen. Snel hoeven gekrabd, meneer de deken op de rug gelegd en op naar de wei. In de wei stond Bram met scheve deken, dus die nog even rechtgelegd met de neus van Jelle in mijn nek. Gelijk hem dan ook maar geknuffeld. Daarna was t alweer tijd om te vertrekken helaas... Volgende week ben ik nog met vakantie, maar daarna hoor je me weer!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:31

Goedendag! Sorry dat ik wat laat ben, maar had eerst even wat andere zaken aan mijn hoofd hier...

Zaterdag onderweg naar Ini heeft brommertje het begeven namelijk. Plm. een kilometer van de manege af viel hij uit en wilde echt helemaal NIKS meer... Ds eerst maar eens in de telefoon geklommen en Karst gebeld. Gelukkig wilde hij wel regelen daar paard/ pony gezadeld werd voor mij. Dus ik dankbaar de brommerhelm aan stuur gehangen en op die kant op met de benenwagen... Karst had nog wel aangeboden de trailer even achter de auto te zetten, maar dat was niet nodig, zo'n klein eindje kan ik best lopen. Alleen mij helm had er geen zin in. Die viel vrijwel meteen alweer van t stuur af... BOEMS... gevolg: vizier kapot. Welja, kan er ook nog wel bij... Was bij dat er niemand in de omgeving was, kon de scheldwoorden en vloeken op dat moment niet meer inhouden -:(-

Eenmaal bij Ini werd ponylief, Misty, al voor mij naar de bak gebracht. Dus ik snel cap op en opstijgen maar. En wat was zij braaf en lief! Ze liep als een zonnetje, echt heerlijk! Kon haar alle kanten op sturen en buigen in welke gang of versnelling/ verzameling ik maar wilde! Galopjes waren 2x goed *\o/* en heerlijk handzaam, geen gerace of wat dan ook! De hele les heeft ze geen pas verkeerd gedaan, op het einde zelfs netjes nageeflijk en naar beneden. Echt superfijn gereden! :D

En omdat zij nog een uur mocht, daarna de volgende amazone erop geholpen en terug naar stal. Eerst maar eens regelen dat ik weer thuis kom, want met die weigerende bromfiets ging dat niet... Mams beloofde mij op te halen met de auto. En van Ini mocht de brommer wel even in de oude stal logeren tot die ook opgehaald kon worden! Hartstikke lief van haar! Dus de brommer daar gezet en in afwachting van de auto maar wat geholpen op stal. Samen met paar andere dames t pas geveegd, Islotti van paddock naar wei gezet, Pier van paddock naar stal gebracht enzovoorts. Intussen was de hoek bij kapstok ontruimd wegens lekkende waterslang en nat worden daar. Wil ik mij cap uit de spullenstapel pakken, blijkt dat daar ook onderdelen afvallen (weliswaar een luchtroostertje en niks essentieels, maar toch...) -:(- Zucht, wat een dag... Was blij dat ik opgehaald was en weer thuis. Zo'n ochtend is niet goed voor je humeur, echt waar...

Brommer is maandag door mijn vader met een karretje bij Ini opgehaald en naar de monteur gebracht. Deze gaat ook kijken naar een nieuw vizier voor de helm. Nu alleen die cap nog plakken, zucht...

Hopelijk volgende week een positiever stukje van mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:29

Ahh, dat is inderdaad balen zeg. Gelukkig heb je wel lekker gereden!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:44

Dat is wel een beetje een baaldag. Maar wel gelukkig ging het rijden dan nog wel goed! :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:05

Jeetje mina, wat een ochtend... liep dat even anders dan ingecalculeerd!

Maar goed, even bij het begin beginnen. Mijn brommer is weer gemaakt, bleek dat de vlotter in de benzinetank stuk was en niet communiceerde met het benzinelampje. Waardoor is dus niet getankt had... enfin, vul de rest zelf maar in... Maar goed, de monteur heeft dit euvel weer verholpen, ik heb brommertje volgetankt en kon weer naar Ini. Gelukkig een voorspoedige reis dit keer!

Daar aangekomen bleek dat pony Misty al liep in de les voor de onze. Ik hoefde dus niet te poetsen of te zadelen. Dacht ik. Dat bleek verkeer gedacht, want de amazone van Islotti was wat verlaat. Of ik me daar vast eens op uit wilde leven. Ja uiteraard wel! Dus ik met borstels en hoefkrabber aan de slag. Volgens paardlief een goed idee. Tijdens het poetsen van hoofd stond ze bijna te slapen met de oogjes gesloten. En tijdens het hoefkrabben had ik ineens een neus op mijn kont staan. Ahum.. okay... Net klaar daarmee kwam haar amazone eraan, dus samen met haar gezadeld en getoomd. Daarna mocht zij opstappen en ik "mijn" poown overnemen.

Al vanaf het opstijgen merkte ik dat er iets klopte. Misty zat goed in haar vel, ik voelde me lekker, vanaf de eerste stap was het goed. Ze reageerde heerlijk op mijn beenhulpen, knabbelde af en toe op haar bitje :? En elke pas voelde aan als WOW! Doorzitten, lichtrijden, wijken, galopje, drafje, stappen, halt, achterwaarts en weer voorwaarts, schouder voor, echt alles voelde superfijn! Ini had dit ook door, want die vroeg ook al: hoe voelt dit? Ja, superlekker dus! Ik zei nog dat ik niet wist hoe of wat, maar dat Misty fijn liep. Krijg ik de opmerking terug: Nee, dit is niet Misty, maar jij doet het zo goed. Misty weet precies wat ze aan je heeft en daarom loopt ze zo fijn. Ok, je begrijpt dat ik dus de les verder reed met een dikke veer in de kont en dat rijdt heerlijk zacht kan ik je vertellen! <3 <3

Na de les merrielief dan ook beloond met een heerlijke poetsbeurt, inclusief uitgebreid manen borstelen. Want daar zat aardig bagger in. Vond Misty geen probleem, sterker nog, ze stond op een gegeven moment te flehmen in de stal??? Raar beest... Intussen had ze wel een zak vlas voor haar box voorzien van extra gaten, dus dit maar wel even bij Rianka gemeld, voordat ze de zak pakt en ineens een spoor nalaat... Na Misty met deken naar de kleine buitenbak te hebben verplaatst, bitje gespoeld en harnachement opgeruimd te hebben, tijd om te gaan.

Maar de terugrit naar huid liep heel anders dan gedacht.... Want in Wapserveen liep een shetlander los langs de weg, zat geen touwtje aan het halster, niks. En nog een vrij drukke weg ook, heb de indruk dat niet iedereen zich aan de 50km per uur houdt daar... Dus ik brommer aan de kant gezet, toevallige auto van de andere kant laten stoppen en samen met deze mensen (die blijkbaar ook shetties hebben) de pony weer in de wei gezet. Dus ik denk: mooi, opgelost. Bedank die mensen, die weer verder rijden, wil ook de brommer pakken en zie ineens die shet een aanloopje nemen en zo weer onder de draad door duiken naar de weg toe... :wow: Dus ik naar het huis naast de wei, want zag wel in dat nogmaals terugzetten geen oplossing en was en berichtjes lezen op Bokt over een aangereden pony zag ik ook niet zitten. Nee, pony was niet van deze meneer, maar hij wist wel van wie wel. Of het was van zijn overburen, of het was van drie boerderijen terug. Ik netjes bedankt en naar de overburen. Zag bordje hangen, "pas op voor de hond". Toch maar aangebeld, hond zou probleem 2 zijn... Maar geen geluid, geen blaffende hond, geen mens die open deed. Na 2x bellen wist ik genoeg. Niet thuis... Dus ik naar die andere boerderij. Daar was wel iemand en ja zij hadden die wei samen met die andere mensen. Welke pony was t? Bleek dus 1 van die andere mensen, maar ze waren wel blij dat ik t kwam melden. Meneer heeft direct touw en biks genomen en wou pony naar stal brengen. Helaas wou pony niet meelopen, totdat ik met brommer weer aan kwam lopen. Toen liep hij wel, brommer is blijkbaar eng... Dus pony naar stal en nogmaals de bedanktwoorden van meneer dankbaar aangenomen. Hij zou t nog oppakken met eigenaar, want dat kan niet de bedoeling zijn dat beestje elke keer ontglipt. Uiteindelijk kon ik toch nog opgelucht mijn weg vervolgen, want ik moet er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren als ik niet had gezien dat beestje zo weer onder de draad door ging... Je leest het wel eens over ontsnapte pony's maar als het je dan zelf gebeurt... Pfiew, dan zit je hart toch wel ff op de verkeerde plek...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:26

Oepsie, vergeten vorige week te schrijven... Was zo blij met het rijden met Misty vorige week!

Maar maak het nu weer even goed! Want ook deze week heb ik echt heerlijk gereden! En zelfs 2 uur! Maar goed, beginnen bij het begin. Want toen ik vanmorgen op stal kwam en in het boek las dat ik Misty mocht rijden, was ik natuurlijk allang blij! Alleen stond mevrouw nog buiten... Dus ik haar opgehaald en meegenomen naar binnen, vastgeknoopt in haar stal en poetsen maar! Rianka hielp even met zadelen en toen op naar de buitenbak.

Gelijk na t opstappen merkte ik dat de klik tussen mij en pown er weer was. Ze reageerde fijn op de been-, gewichts- en teugelhulpen en ik kon er echt lekker aan rijden! Galopje moesten we 4x doen, 2x linksom, 2x rechtsom en allevier de keren goed! Kreeg van Ini zelfs de opmerking: een 10 Jenny! Super meisje hoe je dit doet! Nou dan gloei je weer ff! En toen ik haar het nieuws vertelde dat ik donderdag ben geslaagd voor het autorijbewijs, was ze nog enthousiaster! Moest me echt ff een paar complimenten laten welgevallen en zoals het Ini betaamt, brult ze het ook gelijk de hele bak door, dus de anderen ook meteen felicitaties roepen natuurlijk! Nou, toen ging ik echt bijna zweven! En het rijden gaat dan ook lekker als je ontspannen bent!

Ik had nog een inhaalles en in de les na mij was nog een plekje, dus ik mocht overstappen op Melina. Van x Fjord naar Fries... FF wennen weer! En het tempo van Melina was ook zeker weer even wennen... Pfffff.... had echt even moeite af en toe om haar bij mij te houden. Galop ging wel lekker, maar het terugnemen naar draf was echt even hard werken. En over draf doorzitten zwijgen we helemaal maar even... Jeetje, zij had de turbo echt aan! Kon haar wel netjes rondsturen ondanks alles, maar voel nu toch echt mijn benen en armen...

En dan mag je dus nog afzadelen, naverzorgen en deken opleggen! Was wel weer een goed idee volgens Melina. Vooral hoofd en achter de oren poetsen was een slimme zet! Want dat vond ze weer erg lekker! Na deze lekkere poetsbeurt, inclusief hoeven krabbben, mocht ze weer lekker de wei in, ook leuk. Meteen lekker eten met de andere dames!

En ik weer op koude brommertje terug naar huis. Maar rijbewijs is dus behaald, maandag ff naar stadskantoor om dit aan te vragen en te regelen en daarna maar eens op zoek naar een autootje. Scheelt zoveel koude ochtendjes!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:35

Ojeetje... maak er een potje van hier... al weken radiostilte... Shame on me...

Vandaag was weer een zeer verrassende dag bij Ini. Toen ik bij aankomst in het boek keek, bleek dat ze mij in het groepje "Bosrit" had ingedeeld op Okke. Nou, met dit mooie lenteweer is dat toch echt de grootste straf die je kunt krijgen... NOT!!! ;) Paardlief stond al op stal, dus lekker eerst maar eens poetsen en zadelen. Ook al geen straf dus. Ruim op tijd naar de buitenbak, opstappen, singelcheck en beugels op maat. En dan een rijtje vormen (we waren met 5 mensen) en gaan met die banaan! Okke had al gelijk vanaf het eerste moment de oortjes erop, hoofdje hoog en standje: "Cool!" aan. Die had er gewoon echt zin in! En anders ik ook wel! Wat een heerlijke rit! Modder op de bospaden (gewoon in draf of galop erdoor, spatterdespat), bomen waarvan de knopjes aan t openspringen waren, paarden dit aan t snuiven waren en er zin in hadden, vogels die je overal hoorde en dat alles met een warm lentezonnetje! Echt genieten! Enige minpunt is dat zo'n rit altijd weer veel te snel voorbij gaat en je veel te vlot weer naar stal moet... Daar teruggekomen afzadelen, naverzorgen en ineens Rianka bij de stal: Jenny heb jij nog een inhaalles staan?

En die had ik nog, 1tje. Dus ik mocht naar Oppy en een uurtje vrij rijden in de binnenbak met muziek. Nou prima, dus ik Oppy uit de stal, in de gang erop met hulp van Rianka en naar de bak. Vanaf moment 1 liep hij fijn. Lekker voorwaarts, reageerde fijn op mijn hulpen en kon hem fijn buigen. Wijken, verruimen, terugnemen, alles lukte. Stap, draf, galop super! Waar Classic en Misty nog enkele bakspoken zagen en de amazone van Misty zelfs even zandhapte, deed Oppy niks raars. Heerlijk koel in de kop en daardoor fijn bij de les te houden!

Na dit heerlijke uur vrij rijden, wachtte er nog wat werk. Afzadelen en naverzorgen dus. Volgens Oppy geen ramp. Lekker poetsen, hoeven krabben, deken er weer op, wortel voeren die Rianka aangaf. Maar ook even buiten de box gaan staan met hem en hem vasthouden terwijl de kootholten werden geschoren. En daarna lekker de wei in. Maar kan iemand mij even leggen waarom paarden in de wei direct even weer moeten paneren???? Want ik had Oppy nog niet losgeklikt of meneer zoekt een lekker plekje uit, zakt door de hoeven en gaat uitgebreid liggen rollen... Leek gelijk een zandpaard geworden... Dag schoon paard, hallo varkentje...

Helaas was de dag bij Ini daarna ook weer ten einde. Volgende week nieuwe ronde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 09:09

Heerlijk, het was goed weer voor een lekker buitenritje! Klinkt weer fijn op lieve Okke!

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 14:56

Klinkt al een mooi dagje Jenny! Heerlijk, het bos in. Je brengt me nog op ideeën :D :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:14

Damn... weer vorige week vergeten te schrijven... Terwijl ik nog wel zo lekker op Misty heb gereden :D Deels in de les, deels even buiten tussen de landerijen... Shame on me...

Maar klagen mag ik zekers niet, want vandaag ging al net zo lekker! Oppy was deze keer voor mij. Hij stond nog buiten, dus hem opgehaald, rustig gepoetst en gezadeld. Daarna naar buitenbak en erop. En al vanaf stap 1 merkte ik dat hij er zeker zin in had vandaag. Maar ja, met dat weer van vanmorgen, verwondert me dat helemaal niets.

Wie er ook zin in had was Ini, die liet ons weer alle hoeken van de bak meepakken in alle mogelijke gangen ;) Tijd om te verslappen was er even niet, koppie (en alle andere hulpen ook) moesten er flink bij blijven. Ik voel echt wel dat ik wat gedaan heb vandaag! Maar met dit weer is lekker hard werken in de buitenbak echt geen straf. En als het paard zo reageert als Oppy reageerde (soepel alles doen wat je wilt/ vraagt), al helemaal niet! :D Ja ik ben heel tevreden!

Na de les mocht Oppy meteen weer naar stal, dus ik daar weer heen met hem, lekker naverzorgd en toen weer buiten bij Bram gezet. Als afsluiter nog even geholpen stal netjes te vegen, Ini ook weer blij! Volgende week rijd ik weekje niet, maar daarna meld ik me weer! Tot dan!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:18

Pfffff.... weekje niet gereden, nu 2 uur achter elkaar en anders dan anders. Is het heel gek dat ik dan wat spierpijn in de benen heb ;) ???

Maar eerst maar eens bij het begin beginnen. Mevrouw Misty stond namelijk nog in de buitenbak toen ik aan kwam, samen met King. Dus ik daarheen om mevrouw te halen. Blijkbaar krijg ik echt een band met haar, want ze zag mij aankomen, liet haar hooi voor wat het was en kwam al naar mij toe :? ! In overleg met Rianka en touw van hek er ook bij gepakt en King ook gelijk meegenomen naar binnen. Eenmaal op stal eerst maar eens poetsen. En blijkbaar poetste ik haar te hard op haar buik, want ze gaf me ineens toch een duw toen ik daar bezig was... Haar hoofdje sprak boekdelen... Dus wat minder hard gepoetst en toen was het weer goed. Zadelen maar en op naar de bak.

En echt vanaf minuut 1 liep ze echt als een zonnetje! Keurig naar de hand toe, af en toe knabbelen op bitje, nageven echt megafijn!!! En dan kun jezelf ook heerlijk rijden natuurlijk! Ini had er weer goede zin in, dus pakte flink door, en dat heb ik geweten. Stap, draf en galop in alle verschillende vormen kwam voorbij, net als diverse figuren! Maar als Misty zo fijn loopt, zit er echt met een :D op!!! En dan maakt het mij echt niet uit wat Ini wil dat ik doe!

Maar... dan kwam dat 2e uur rijden nog. Van vorige week had ik dus 1 inhaalles staan, en je kent Ini he... Die wil ze verreden hebben. En het tweede uur was Oppy nog vrij, dus zij wil dat ik daar op klim en nog een uur rijd. Nou best hoor! Leuk! Dit uur gaf Rianka les en die had er ook echt zin in blijkbaar! En die geeft toch heel anders les... Zij gooide er spontaan een klein stukje carroussel in! Misty moest naast Oppy komen en dan moet je echt wel ff goed communiceren met elkaar, wanneer je stuurt en zo. Was nog niet makkelijk en af en toe best een beetje chaos := Ook deed ze er een stuk zitles in: beugels uit in draf en ga maar lichtrijden zonder beugels. En dat op Oppy... Ging niet heel soepeltjes... Ook gooide ze er ineens figuren door die ik al heel lang niet meer gereden had: het 8-je en de gebroken lijn met daarin de kleine volte. Moest echt mijn koppie er goed bijhouden!

Na de les mocht ik meneer afzadelen en naverzorgen. In tegenstelling tot Misty heeft meneer geen wintervacht meer die er af valt, scheelt een hoop haar kan ik je vertellen! Bij Misty had ik na 1 haal al een een hele valkkleurige borstel, bij Oppy was dat niet zo. Daarom moest Oppy ook een deken op en had Misty die niet nodig. Nadat ik Oppy zijn deken erop had gelegd, mocht hij naar de kampwei, lekker buiten genieten! En dat had hij verdiend! Helaas gaat zo'n ochtend altijd veel te snel voorbij, maar volgende week weer! Nu alweer zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 07:26

Leuk Jenny! Wat mooi dat Oppy ook nog steeds meeloopt in de lessen. Zijn er nog veulentjes op komst?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:39

Oepsie... Topic valt enorm stil hier... Druk bestaan en dus even geen tijd gehad afgelopen weken om te schrijven na de les, -O- terwijl ik er nog steeds veel plezier aan beleef en met Misty verder vooruit lijk te gaan, nageeflijkheid gaat met kleine pasjes beter heb ik het idee.

Voor zover ik weet geen veulens op komst dit jaar, maar zal t nog even navragen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:10

En toen reed je dus wederom 2x omdat je nog 1 inhaalles had staan. Juist. Bij aankomst direct autootje geparkeerd en op naar de stal. Volgens het grote boek mocht ik Melina pakken. Juist ja, de frisse Fries! Ze stond in haar stal te genieten van een biks-maaltijd, dus touwtje eraan en poetsen maar. Mevrouw had zich buiten lekker voorzien van een zanderig paneerlaagje, dus borstels konden goed hun werk doen. Nadat ik haar uiteindelijk toonbaar had gekregen was t alweer tijd voor t zadel en hoofdstel en dan op naar de bak.

Merkte daar dat ik echt vooruit ben gegaan. Heb weleens moeite haar bij me te houden qua tempo, daarom rijd ik haar altijd zonder zweepje. Vind ik ook veel fijner bij haar. En dit keer lukte het prima om haar tempo onder controle te houden! Merkte echt dat het zoveel beter ging dan de laatste keer dat ik haar reed! Kon haar nu echt fijn aan de hulpen krijgen, lekker laten lopen en sturen. Ja, echt fijn gereden op haar! Zelfs het doorzitten, waar ik soms best moeite mee heb, ging al beter dan eerder! Ik merk echt de vooruitgang!

Tweede uur mocht ik overstappen op Oppy. Oeps, even snel naar binnen dus om zweepje te halen, want Oppy zonder zweepje wil niet zo best, en mijn jasje uit te doen. Terug naar buiten, opstijgen, beetje klungelen met beugels op maat maken en rijden maar. Rianka gaf deze les, maar deze ging beduidend minder dan de 1e. Want zowel paard als ik hadden er dus al een uur op zitten en waren wat vermoeid. Doorzitten ging hier ook weer prima, voor Oppy zijn doen dan, en ik merkte dat ik er echt aan moest blijven drijven, anders wilde het echt niet meer. Maar ondanks dat ging de les best goed en heb ik nog wat tips gehad voor mijn handhouding te verbeteren! Altijd fijn toch!

Na de les meneer paard naar stal gebracht en daar werd duidelijk dat hij wel heeeel erg hoge nood had. Had hem nog niet in zijn box gezet en omgedraaid of hij ging al staan plassen. Meneer moest dus echt heel nodig, kan me ook wel indenken dat je niet lekker kunt lopen met megavolle blaas... Na deze sanitaire onderbreking meneer lekker afgezadeld en flink gepoetst. Hoort er allemaal bij en is best leuk om te doen! Na de poetsbeurt mocht meneer naar de wei, dus met Jelle en diens amazone die kant op gelopen.

Eenmaal terug bij de stal nog snel even een knuffel gegeven aan Misty. Zij stond vanuit de oude buitenbak naar de les te kijken en ik kon t niet laten even naar haar toe te lopen voor een knuffelmomentje. Ze is gewoon echt veel te leuk <3 Daarna was t helaas alweer vertrektijd, jammer genoeg... Volgende week weer, nu al zin in!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:22

Wat fijn dat het zo goed ging op Melina. Best raar om te bedenken dat Melina, toen wij ook nog paardreden echt nog een jong, moeilijk paard was maar dat ze ondertussen haar draai gevonden heeft en iets makkelijker is geworden. :)