duin manege van poelenburgh

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JoJz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:01

Ja, is wel handig om te weten he hoe laat we moeten zondag!! Ik hoop een beetje laat!!

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:51

ja ik ook...
moet eerst nog naar de hondentraining en is beetje vervelend als ik af moet zeggen want die week erna ben ik er ook al niet....

maar joyce, op wie gaan we nou?
ga ik gewoon op skippy, of op padoek?

Oliefjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:05

Centrale/DA had nog steeds niet teruggebeld dus ik had nog maar even een keertje gebeld. Dus even besproken met de DA, en nu weet ik niet meer wat ze heeft gezegd , of dat ze vandaag rond half 4 op zijn vroegst zou komen, of morgen. Ze moest nog een wond opereren en ze had daarna had ze nog een visite ofzoiets.
Nja, ik ga vanmiddag wel om half 4 heen, en dan blijf ik tot een uurtje of 6 ofzoiets, als ze er dan niet is, dan weet ik dat het morgen is hahah.

Ik kan natuurlijk ook wel weer de DA bellen, maar ik heb het mobiele nummer van haar niet, en het is een beetje banketstaaf, want ze heeft het natuurlijk hartstikke druk .

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:26

Dat is echt slim manon
Nou hopelijk is er niks ergs

Rytm

Re: duin manege van poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:17

We moeten om 13.00 uur met onze les en San en ik moeten om 12.00 uur. Da's wel lekker, hoop alleen dat ik het red met U2 opzadelen maar ik hoef niet echt in te rijden op hem dus waarschijnlijk lukt het wel.

Net weer geoefend op Rebecca en Vivaldi, ging wel goed.
Alleen de muziek klopt weer eens niet dus nu doen we gewoon iets zonder bij elke overgang andere muziek want dit werkt niet.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:34

Okee k heb eindelijk muziek en nu doe ik er niks meer aan.

Manon, sterkte met Ot!! Hoop dat het niks ergs is..

Oliefjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:46

Dat met die muziek hadden wij vorig jaar ook, werd er gek van! Klopte totaal niets van, 3x het muziekje op nieuw opgenomen. We zijn zelfs zonder paard dat proefje gaan oefenen, echt te grappig. Femke en ik dat proefje door de tuin draven en galopperen bij ons thuis , telkens de slappe lach natuurlijk. En nog klopte er niets van.

DA kwam toch vandaag . Otje was zich weer lekker aan het aanstellen, dus de DA gaf een paar flinke brullen . Maar goed, blijkt dus dat ze wel vernageld is, maar dan aan de andere hoef dan waar ik haar steeds behandeld heb . Heel slim dus. Ik ga zometeen even een ANDERE hoefsmid bellen, die het ijzer eraf kan halen en daarna er weer correct op kan zetten.. En dan moet ze nog eventjes in de biotex, totdat ze weer goed loopt.

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:33

13 uur is een perfecte tijd vind ik!
kan ik nog gewoon naar de hondentraining!

wel vervelend dat je de verkeerde hoef hebt lopen behandelen he manon... hopen dat deze hoefsmit beter zijn werk doet!

Oliefjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:36

Aaaah geweldig. Ik net die andere hoefsmid bellen, hij kon eigenlijk pas volgende week komen. Maar omdat Otje last heeft van dr voet komt hij om 7 uur straks al! Das nog eens een goeie smid!

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:54

Manon goed zo !! Lesley is ook wel een aardige hoefsmid
Hij doet zn werk ook wel goed ! Laat je weten hoe t gegaan is ?

Echtt .. Urs ging superrr vandaag.. Hopen dat ze morgen ook zo lekker gaat Ben blij dat ze niet meer vast zit op rechts Dat is over gegaan toen ik buiten ging rijden maandag

Whaa.. echt.. Patrica (hoe je t ook schrijft) met kratos.. kweet niet hoor Beetje apart.. heaa manon ..

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:55

Dat is een goede hoefsmid!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:57

Jah Fioon, Urs ging echt heel goed vandaag. Was leuk om te zien hoor!

Bwah Manon, ben blij dat je kapt met die smit, wat een eikel is dat.. echt..

Lala.. net was dr iemand bij de AH die iets jatte en vet aggressief werd, vet creapy..

Heb wel zin in t weekend, lekker Vladimir opknappen enzo..
En k heb ook zin in 11 juni want dan ga ik Rebecca een weekje rijden, samen met Anjo.

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:03

haaaaj!! tijdje niet geweest!!
De katjes beginnen nu oogjes open te doen!!!!! 3 hebben er al 1 oog open zoo lief net kapitein 1oogjes haha ga nu ff naar ze toe... daaag

Oliefjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:06

Het is weer heel anders afgelopen .
Ik dus om 7 uur naar de manege, hij was er al. Dus hij even naar gekeken enzo, ijzers er af gehaald, maar Otje was ontzettend kramperig. Dit wordt veroorzaakt doordat ze als ze 'vreemde' personen (zoals de hoefsmid, DA of tandarts) ziet, het lichaam meteen adrenaline aan gaat maken waardoor de spanning dus ontzettend toeneemt in de alvleesklier ofzoiets. Ze was dus ook haast niet te behandelen, zo 'vervelend'; telkens naar voren en dan weer naar achteren springen, de lucht in enzovoort.
Maar goed, toch zijn de ijzers eraf gehaald en is er gekeken naar haar hoeven. Lesley vond dat niet zozeer de vernageling de kreupelheid heeft veroorzaakt, maar hij vond haar te kort bekapt. Ze is dus tekort bekapt voordat de ijzers erop zijn gezet, daarnaast is ze ook nog vernageld maar niet in zo'n zekere mate dat dat de kreupelheid veroorzaakt heeft. Snappen jullie het nog ?

Nu moet ik haar voorlopig nog even op rust zetten zodat haar hoeven weer goed kunnen groeien. Ik moet haar hoefzool ofzoiets, goed teren zodat deze goed hard wordt. Voortaan als ze naar de hoefsmid moet, zal ik haar een halfuur van te voren moeten verdoven, de smid mag ze dan al absoluut niet hebben gezien, want de adrenaline kan dan sterker werken dan het verdovingsmiddel.

Zo, dan ben ik nu klaar met mijn lezing , ik hoop dat u allen het erg interessant heeft gevonden.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:14

Hahahaha.. jeej man.. wat een verhaal..
Maargoed, ben blij dat je nu weet wat dr aan de hand is.
Geef dr maar een knuffel van me.

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:21

Zoo.. oke wat een verhaal !
Maar het is goed dat er wat aan wordt gedaan manon !
Je weet nu ook tenminste wat er aan de hand is.
Lesley is aardig hea? a.u.b. nog voor zn nr

Oliefjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:42

Ja, ik ben er blij mee! Bedankt voor zijn nummer FIoon!! Hij is inderdaad heel erg aardig. Hij was dik een uur bezig en ook helemaal niet schreeuwen tegen Otje ofzoiets (in tegenstelling tot de DA vanmiddag en de andere hoefsmid ).

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:04

Ja hij is heel geduldig met paarden, echt goed vind ik hem.

Oliefjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:09

We gaan een schadeclaim indienen van 600 euro tegen die meneer Van Rijn.

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:12

owkej .. ! Nja doe je wel goed
Nee.. hij is ook erg geduldig.. Hij neemt de tijd voor het paard wat hij moet doen. Dat deed hij ook bij urs

haha en nee hij schreeuwt inderdaad niet.. Nja, alleen als het dan echt nodig is weet je wel.. Maar dat komt eigenlijk nooit voor..

Oliefjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:15

Ja precies, en hij ook nog alles heel geduldig uitleggen enzo. Hij liet mij ook even kijken wat het precies was enzo. Veel lof .

kayleighhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:17

hoop echt dat het morgen mooi weer is gaan we naar het starnd met de les:d

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:39

hoelaat ga je naar t strand..? En als t goed is wordt t beetje klote weer.. net zoals vandaag

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 08:50

Oja da's waar ook. Sandra had nog gevraagd offik meeging om te helpen want tis beetje grote groep maar ik kan niet..

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:45

hee!! gelukkig weet jj wat er aan de hand is nu manon!! de katjes hebben allemaal 2 of 1 oogje open behalve Julius (was eerst snor )

naja.. giedje vandaag weer lekker rijden en vanaf zondag komen ik en kel niet meer op dit topic dan word het echt saai op bokt voor ons denk ik... naja maken we een groeneweg topic met ze tweetjes haha