Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:19

Schotse hooglanders zijn zoooo leuk!

Gaat Claar's paardje dan alweer weg?

Annie heeft trouwens de tweede prijs behaald bij de onderlinge dressuurwedstrijd bij de Urena. Goed he? Komt vast omdat ik langs de kant stond...

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:38

Dat zal het wezen! Wil je haar felicteren met de zilveren plak? Heeft ze lintje gekregen? (dat vindt ik de allerleukste prijs; lintjes! Komt vast omdat ik zo weinig wedstrijdjes gereden heb )
Claartje weet nog niet zeker of ie weg gaat, ze wilt eerst proberen de kosten te delen.
Ik zal trouwens nooit meer op Maicka mopperen als ik haar voorlok met een fles moet wassen omdat ze de tent afbreekt wanneer ik het met de waterslang probeer. Heb gister Bauke z'n voorlok met de DOP van diezelfde fles moeten wassen omdat ie anders stuiterverschijnselen vertoonde!

Shira2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:36

Hee, super goed van Anne!!
Wat vervelend zeg dat dat paard nog steeds last heeft van een ontsteking! Brengt ze m dan weer terug naar die handelaar? Want als een ander m wil kopen zullen ze ook verwachten dat hij door een veearts word bekeken. Die handelaar doet er volgens mij slim aan om de kosten te delen want anders moet hij het paard terugnemen en alsnog zelf alle kosten betalen voordat hij het paard weer kan verkopen aan iemand anders.

Weet iemand misschien of je per persoon €27.50 moet betalen voor begeleiding bij een bosrit bij Bergemo? Ik wil namelijk met een paar vriendinnen een bosrit gaan maken met begeleiding.

shira

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:41

Ik zou het echt niet weten. Maar ik geloof wel dat het ergens rond die prijs is, ja. Best duur in ieder geval, vind ik. Paardrijden was vroeger al een dure sport, maar nu al helemaal.

@ Juut: Annie heeft geloof ik alleen een beker gekregen, maar dat weet ik niet zeker. Wel een grote beker in ieder geval.

Shira2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:40

Ja, het is echt duur geworden. Ik weet nog toen ik begon met paardrijden dat een les kaart van 10 lessen f50 gulden kostte.

Ik heb op de site gekeken en daar staat huur paard €15
en dan begeleiding €27.50. Maar dat zal toch niet ook per persoon zijn?

Shira2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:41

ik bedoel 150 gulden

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:42

Tja, nog even dan kost het weer 150,-...euro... Ik heb geen idee hoe het dan bedoelt is met begeleiding, voor een bosrit van 1 uur is het idd overdreven duur, weet je zeker dat het niet voor een rit van 2 uur bedoelt is?

Shira2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:36

ik weet het niet, er staat huur paard per persoon €15, en begeleiding is €27.50. Nu denk ik, en hoop ik, dat die €15 per persoon is uiteraard voor iedereen die meegaat met een paard en de €27.50 voor de begeleiding eenmalig is omdat er 1 iemand meegaat. Dan vind ik het wel te doen. Als we dan met zn 4 gaan heeft ieder voor zich 15 euro en dan delen we de 27.50.
Ik zal wel eens bellen van de week hoe dit nu in zn werk gaat.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 08:25

Dus Sjaak loopt nu in de manegelessen? Ik meende het zaterdag al te zien toen ik daar was. Nou ik heb me opgegeven en ga dus weer lessen vanaf aanstaande zaterdag. Alleen er was alleen nog plek om 8.45 uur Dat wordt de komende weken om 7 uur opstaan.

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:11

ooeh leuk Wendy! wie geeft die les? Claudia?

had ik niks van gehoord, dat Claartje Sjaak heeft verkocht.. wel jammer, vind Sjaak een leuk dier.. maar ze loopt nu dus in de lessen? ben benieuwd hoe dat gaat.. sneu van dr nieuwe paardje!
Emy; zit de les op vrijdag trouwens helemaal vol? zou dr namelijk per 16-6 wel weer bij willen als dat gaat

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:14

nee Hans geeft de lessen. Ach ik zie wel. Heb voorlopig een tien ritten kaart aangeschaft en dan zie ik wel weer. Als je wil mag je RB ook wel een keer meenemen naar de les Janneke.

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:19

Nee, de les is niet vol nee. Tenminste geloof ik. Af en toe rijd Judith mee en heel veel les-inhalers en soms mensen met een eigen paard. Dus ik geloof dat er ongeveer 2 plaatsen over zijn (en Mayo en haar dochter zijn er vrij weinig).

Dat is wel vroeg Wendy voor in het weekend!

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:21

ah okee, dan moet het op zich niet zo'n probleem zijn om er weer bij te komen.
Wendy; ja lijkt me leuk!
Emy; je hebt 'n pb

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:22

Thanks! Kan ik het inschrijfformulier eindelijk invullen!

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:23

Ik ga trouwens zo naar de Chiropracter. Ik ben toch wel heel benieuwd wat ik me daarvan moet voorstellen en natuurlijk ook of het werkt! Spannend!

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:15

Hoe laat lessen jullie ook alweer?

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:38

Negen uur pas.

Ik mag gewoon 1 á 2 weken niet meer joggen... Snik...

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 07:22

Oh da's wel laat dan is het wel lastig met RB mee te rijden want dan is het al donker als we terug moeten.

Wat had je nou precies Emy?

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:27

Beschadigde zenuwen doordat ik toen ik vier was mijn schouder uit de kom heb gehad en toen ik op mijn 12e een botsing met een veulen heb gehad, is dat naar buiten gekomen. Alleen raar dat dat voor de huisarts erg moeilijk is geweest om dat te zien. Daar kreeg ik alleen maar te horen dat het stress was en dus tussen mn oren zat... Fijn...

Shira2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:25

Zo, dat is niet mis emy. Heel apart dat de huisarts dat niet gezien heeft!!! En wat voor behandeling krijg je bij die chiropractor?
Iets heel anders maar toch net zoiets, twee merries bij ons op stal zijn weer geinsemineerd en na 18 dagen niet drachtig gebleken op de scan. De vee arts heeft niet gezegd dat de baarmoeders zo vuil waren dat ze zonder te spoelen onmogelijk drachtig zouden worden. Niet gek dat ze niet drachtig waren en dus nu voor de tweede poging naar de hengst zijn.

Rowanlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 00:26

deedee19 schreef:
Nou ik heb me opgegeven en ga dus weer lessen vanaf aanstaande zaterdag. Alleen er was alleen nog plek om 8.45 uur Dat wordt de komende weken om 7 uur opstaan.

Heej das de les voor mij zal je vast wel een keer zien!!(alleen komende paar weke niet .. pols gekneusd) rijd zelf 10 uur... zei laatst hier trouwes half 11 maar dat was vergissing
Veel succes op de manege met de lessen enzo hoop dat je t leuk vind:)
Groetjess....

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:07

Ik heb er tien jaar gereden dus ik weet wel een beetje hoe het werkt. Gaat het zaterdag toch regenen. Leuk als je te voet erheen moet

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:40

Daar hebben ze regenjassen voor uitgevonden Wendy!

@Shira: de chiropracter kijkt naar de wervelkolom en de zenuwen en probeert via het uitoefenen van druk (knakken en duwen) de verstoringen die in de zenuwen zitten op te heffen.
Hey maar das mooi aardig van die dierenarts zeg! Dus heb je gewoon voor niets die paarden laten dekken....

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:24

deedee19 schreef:
Oh da's wel laat dan is het wel lastig met RB mee te rijden want dan is het al donker als we terug moeten.

Wat had je nou precies Emy?

jep, das inderdaad lastig. maar dat kijken we dan wel, komt goed!
dat weekend nadat ik terugben moeten we maar een keertje afspreken, dan kom ik 'n keer langs om te proberen

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:28

Ja leuk leuk leuk Bullie heeft beloofd heel braaf te zijn