Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:55

Volaers is erbij geweest :)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:23

het staat vast, zaterdagochtend om 8u gaan we amber laden en vervoeren naar z'n nieuwe stal ! :)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:42

Ik kan de filmpjes niet zien Marlis want Youtube doet het hier niet, maar begrijp uit de berichten dat ze de achterkant van de hoef niet wil belasten? Evita stond exact zo toen ze (achteraf gezien) haar pijpbeen had gebroken. Hoeft dus echt niet per se uit de hoef te komen zoals sommigen zeggen. Bot was niet van elkaar af maar een scheur zat er in het bot met geluk dat het zo is blijven staan, daarom heeft ze kunnen herstellen. Werd ook eerst aan een vernageling/hoefzweer gedacht, maar bij snijden konden ze maar niks vinden. Ik weet het niet.. als het geen hoefzweer is en ze loopt zo plotseling zo kreupel, en ze is zo hard voor zichzelf als je beschrijft, zou ik denk ik meteen foto's willen.. liefst nog aan huis, zodat ze niet de trailer op hoeft.

Rustig aan hoor Kaar!! :(:)

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:44

Ben eens even aan het googlen geweest naar de bloedonderzoeken die ze allemaal willen gaan doen en kwam daarbij een hele intressante tegen die veel overeenkomsten vertoont met wat ik heb. Zeker na de vragen van de artsen gisteren in het ziekenhuis en dat mijn keel ook rood was, opgezette schildklier en lympfeklieren in de hals

Het is de ziekte van Grave, een schildklier aandoening. Ik had namelijk vorige week wel een raar bultje rechts onderaan bij mijn keel, dacht eigenlijk nog dat ik door iets gestoken was ofzo maar heb ook een foto gezien op internet en het leek er precies op. Die paniekaanvallen, druk op mijn hoofd en hals, benauwdheid, hoofdpijn, vermoeidheid, onrust, zweten en rillingen. Al deze symptomen komen voor bij deze ziekte. Dat zo'n stom klein kliertje zulke grote dingen kon veroorzaken, dat wist ik niet. Vrijdag kunnen ze dit al gelijk zien op de echo, krijg wel een rare vloeistof ingespoten als ik het zo lees.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:48

He wat naar Karin, hoop dat ze iets vinden vrijdag, dat je tenminsten iets weet of waar het vandaan komt

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:08

Jeetje Ka! :( dat klinkt niet leuk!!! Rustig aan doen hoor, idd we kennen je...! Fietsen om n hartfilmpje te maken... Haha maf wijf :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:03

marlis, Ireen wil je niet bang maken hoor, maar zo is ze gewoon als ze bezorgd is. Als de DA niets kan vinden, ze loopt zeer moeilijk, dan een scan of foto aan huis laten maken. Laden en vervoeren is niet echt geweldig met een ernstig kreupel paard.

Kaar, ga geen enge dingen opzoeken nou! Voor schildklieraandoeningen zijn vaak wel goede medicijnen.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:03

klinkt niet lekker kaar wat je gegoogld hebt :(
hopen op beter !

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:27

Heb ik je bang gemaakt dan? Ik heb de filmpjes niet gezien hoor! Maar ga er vanuit dat ze echt op drie benen loopt nu. Ze zal ook wel niet hetzelfde hebben als evita toen, lijkt me sterk want dat was vrij bijzonder. Esmeralda en julia van vroeger de raaphorst hebben ook een mobiele kliniek, zijn beide topdierenartsen! Sterkte karin vrijdag..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:17

Peeps moet het liefst morgen nog naar de kliniek.
Zweer in de hoef is uitgesloten.
Ze reageert niet op pijnstilling en ze kunnen met het oog niks zien.
Ze moe een uitgebreid kreupelheidsonderzoek en op de rontgen.
Nu nog een probleem, we kunnen wel een trailer lenen maar hebben niemand die kan trekken.

Mobiel komen kan niet ivm ondergrond en te weinig ruimte , heb ik gevraagd aan de delta.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:53

Is toch raar dat ze niet mobiel kunnen komen met zo'n apparaat. Volgens mij zijn er toch nog andere klinieken die dat wel doen of vergis ik me nu. Ik zou toch echt even het één en ander navragen bij de Raaphorst. Zou Peeps echt niet gaan vervoeren nu.

Ja Jet, ik weet dat er goede medicijnen zijn voor de schildklier en dat je er ook weer van kan genezen en heb geen enge dingen opgezocht maar kwam dit toevallig tegen en dan in combinatie met de vragen die ze me gister vroegen en dat gekke bultje. Ben allang blij dat het geen adervernauwing is of mijn hart en daar was ik wel bang voor. Voel me nog steeds rot. Die druk op mijn hoofd is echt niet fijn en ook die onrust is niet prettig maar kan het aardig onder controle houden nu.

Verveel me dood thuis, ben niet naar Blando geweest was te moe ook. Morgen weer een nieuwe poging.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:55

Het probleem is de omgeving waarin peep staat is niet geschikt om mobiel foto's te maken.
Er is mper harde ondergrond en wat hard is is met los liggende stenen en troep, helaas.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:56

er moet ook een kreupelheids onderzoek gedaan worden en daar hebben we geen ruimte voor

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:01

Ik snap dat er een kreupelheids onderzoek gedaan moet worden maar ik zou dan eerst maar eens uitsluiten dat er scheurtjes in de botten zitten. Kan ze niet een beetje richting de straat lopen of is dat ook nog te hobbelig?

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:02

das wel erg balen !! :(
maar misschien is een vrachtwagen (veewagen) steviger voor haar been dan een trailer.

misschien is gepkens wat voor je ??
is niet heel erg prijzig al zeg ik het zelf en hij heeft camera waardoor hij in de gaten kan houden mocht het niet goed gaan tijdens vervoeren..

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:02

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:08

kaar kijk je beetje uit met jezelf?!
klinkt allemaal niet zo goed!
goed voor jezelf zorgen hoor!!

kan me wel voorstellen dat het niet lukt op dat stukje met een mobiel rontgenapparaat. anders even googlen op edigit.

als je echt omhoog zit kan je ook ptreo.nl laten komen , vervoeren heel fijn en netjes en best betaalbaar
zou ook zeker even in je polis kijken of vervoerskosten evt.ook vergoed worden?
ziet er inderdaad niet al te best uit , maar je zal morgen vast al meer weten.
hoelang staat ze nu al zo?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:18

Die vervoeren momenteel niet meer staat op de site.
Zit nu te wachten op telefoontje van de vlaardingse paardentaxi of hun kunnen rijden. Zij zelf niet maar ze is haar vader bellen en wordt dan teruggebeld.

Vanaf gister. Toen is vollaers geweest en die zei aankijken tot vrijdag we vertrouwen het totaal niet en al is ze helemaal platgespoten ontlast ze het nog en dat is dus echt niet goed werd er gezegd en ze moet dus onder de rongte... Vandaag de delta laten komen ;) en dus veel meer mee opgeschoten.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:38

Geen buren waar je foto´s mag maken op het terrein ofzo? Als de afstand daar naartoe te lopen is voor haar tenminste.. Verstandig dat je foto's laat maken.. kan best dat het geen breuk is hoor, maar voor je eigen gevoel is het wel heel fijn om dat even uit te sluiten.

Evita is verhuisd met een paardentaxi uit.. delfgauw? ilona heette ze geloof ik?

liroteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:12

ze kunnen wel foto's bij je maken hoor malis
ze zijn toen bij tes ook geweest en daan was de grond niet rechter als bij jou en als ze zoals je net vertelde misschien moeilijk de trailer in gaat zo ik edigit bellen en zeggen dat het spoed is de foto"s krijg je zelf en kan er eventueel ook nog mee naar de dierenarts die je wil
er is trouwens ook gewoon een dierenarts bij die je ook alles er over kan vertellen

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:17

o jeetje dat ze niet rijden....
apart...
moet zelf dan ook maar even kijken wat ik zou doen met spoed. had eigenlijk altijd ptreo in mn achterhoofd ....
heb je nu iets kunnen regelen voor morgen?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:17

Het is te kort dag anders hadden wij kunnen rijden

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:21

Afbeelding

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:27

bekende paardjesss !!!! lang niet gezien ;)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:28

Whis_Serada schreef:
Afbeelding

heeey wat een knappe schimmel!! *\o/*
zou ie te koop zijn?!
hebben hebben hebben

o wacht , tis mijn knappe schimpie :Y) hihihiih

wat was er voor spannends te zien?