RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:24

Joepie, weer een verslagje! Fijn hè, dat elke instructrice weer op andere dingen let; soms kan dat je weer even een stapje verder helpen. Leuk om te horen dat Rianka zo goed en fijn lesgeeft!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:39

Dat klinkt weer als fijne uurtjes te paard *\o/* Soms is het ook wel fijn om van een ander les te hebben, kijken weer naar heel andere dingen of hebben soms net een andere oplossing.

Leuk ook om te horen dat Rianka zo ontzettend is gegroeid! :D Ik kan me haar alleen herinneren als jong grietje :Y)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:06

Hallo hallo! Daar ben ik weer! Wat later dan verwacht, maar hier komt een nieuw stukje! Zitten jullie klaar? Mooi zo! Dan gaan we beginnen!

Vanmorgen was weer anders dan gepland namelijk! Toen ik bij Ini arriveerde, hoorde ik haar stem al in de binnenbak. Wist dus meteen dat we weer van haar les zouden krijgen. Dus ik naar t boek en kijken maar. Zie ik toch de naam van Oppy achter de mijne staan! En dat is even geleden... Iemand was al voor mij naar de wei gegaan, dus ik ben vast de zadelkamer in gedoken om de spullen te pakken. Net op moment dat ik klaar was daarmee, werd Oppy binnengebracht. Vanochtend heeft het hier stevig geregend, dus arme Oppy was kletsnat... Veel borstelen was dus niet echt mogelijk. Heb er wel de harde borstel goed overheen gehaald, hoeven gekrabd en de manen geborsteld. Toen t zadel erop, hoofdstel erom en op naar de buitenbak.

Die was door de regen net een modderbad geworden, dus niet makkelijk te gebruiken. Maar de binnenbak was ook bezet, dus geen keuze hierin. Oppy aangesingeld, kruk gepakt en opgestapt. EN dat was wel weer even wennen. Want dit is toch echt anders dan Melina of Misty... Alleen al om dat Oppy iets meer drijvende hulp nodig heeft. Moest hem bij de galop zelfs even een tikje achter de laars geven, omdat hij anders echt niet lekker ging. Maar toen ik hem eenmaal fijn had, merkte ik dat meteen! Dan is Oppy echt heerlijk te rijden! Kijk doorzitten met hem zal altijd wel probleempje blijven, maar verder ging het echt super fijn! Na afloop uitstappen in de wei had hij dan ook dik verdiend!

En ja, na het uitstappen is even naverzorgen ook wel erg fijn. Vanwege de bagger in de bak waren zijn benen en buik een beetje grijsachtig wit... EN tsja, das ook niet alles... Dus daar maar eens goed de borstel overheen. Hoeven weer goed uitgekrabd en toen was toch echt tijd om naar de wei terug te gaan. Eenmaal daar Oppy losgeklikt, maar meneer kon blijkbaar nog geen doei tegen mij zeggen. Hij bleef gewoon bij me staan met zijn neus tegen mij aan. Alsof hij wilde zeggen "blijf je nog even bij mij?". Maar ja, ik moest toch de wei weer uit, kan daar moeilijk een tentje gaan opzetten... De vosruin die erbij in de wei liep wou ook nog een aai hebben, dus die ook gegeven. Daarna terug naar stal, spullen opruimen en op naar huis.

VOlgende week mag ik trouwens proefje rijden op (waarschijnlijk) Misty! Voor de derde keer F11, dus als ik dat PP-tje haal mag ik naar de F12 door. Zou leuk zijn, duimen jullie voor mij?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:03

Hello Hello! Daar ben ik weer! Helaas door grote drukte (proefje, vrijwilligerswerk etc.) vorige week niet aan schrijven toe gekomen... Sorry... Wel kan ik melden dan proefje met Misty niet helemaal liep zoals ik wilde... Moest van Ini een spoortje aan en dat vind ik eigenlijk niet zo heel fijn rijden... Maar goed, heb wel 226 punten gereden, promotiepuntje dus binnen en dat betekent dat ik in principe door mag naar F12!!! Prijs zat er niet in voor mij, maar nadat ik dus beide keren galop verkeerd was aangesprongen had ik ook niks anders verwacht... ;)

Vandaag had Ini een leuke verrassing voor mij in petto: ik mocht met de buitenrit mee! En wel op Oppy én met spoortje aan. Oppy werd al gepoetst, ik was een beetje laat, en dus snel sporen gepakt en aangeknoopt en helpen zadelen. Rianka zou voorop rijden met haar eigen draver, de rest er achteraan. Ik mocht als een na laatste, net voor Okke, aansluiten in de rij. Werd een ritje door de landerijen en langs te water, denk dat t bos te modderig was. Maar al gelijk op de eerste meters merkte ik dat Oppy dit wel leuk vond. Hij stond te snuiven en om zich heen te kijken met de oortjes erop, alsof hij zeggen wou: "Hey, gaan we buiten rijden? Donders, wat leuk!"

Oppy was erg blij en lekker voorwaarts, dus drijven was eigenlijk niet eens nodig. Alleen denken aan draf was al genoeg om hem te laten doordraven, stap was veel vlotter en actiever dan ik gewend was en galop... WOW!!! 1e galop ging nog niet helemaal, want Rianka hield die van haar wat in. Dus de pony's daarachter (Misty, Charlie, Nalah) konden ook niet zo hard. Gevolg was dat ik bijna verzameld moest galopperen om Nala niet plat te walsen... Bij het keren na galopje dit ook aangegeven, en gelukkig heeft Rianka daar wat mee gedaan! Tweede galop liet ze de teugels wat losser, de pony's konden daardoor eer doorgalopperen en zodoende kon ik ook heerlijk mee galopperen zonder Nalah in de nek te zitten :D Heerlijk!!!!! Wat is Oppy buiten toch een superpaard! En wat een sprong zat er ook in Oppy zijn galop!!!! Merk dat als ik er aan terug denk, mijn mondhondhoeken ook weer ergens achter mijn oren zitten :D

Terugrit natuurlijk flink gestapt en ze weer wat laten afkoelen. Eenmaal weer op t erf netjes opstellen en afstijgen. Helaas moest Oppy toch nog wat kwijt en die gooit dus midden op t erf een dikke hoop neer... :+ En bedankt he paard... Want wie mag dat weer opruimen??? Juist... moi -O- ...

Maar goed, eerst meneer maar in de stal gezet met een hoop hooi voor de neus, afgezadeld, natuurlijk geen halster te vinden, dus terug naar de kapstok voorin de stal. EN ach, ben er dan toch, dus gelijk die berg mest maar even opgeruimd. Zo houden we het netjes. Komt Ini ineens naar me toe: Jenny jij gaat nu eerst helpen met opstappen in de buitenbak. (Ze waren daar met leswissel bezig en men moest nog hulp hebben met singelen en beugels enzo). En je weet, Ini spreek je niet tegen... Dus ik eerst mensen helpen opstappen, en toen ineens Rianka: "Jenny wil je even een slof pakken voor Ottoline?" Helaas hing die niet meer in de stal, alleen nog ponymaat, dus die van Blue Maid (die net van uitstappen in de wei terug kwam) eraf gehaald en naar Ottoline gebracht. Onderweg terug naar stal het halster en nog wat spullen mee gepakt, bij Oppy (stond helemaal achterin) halster omdoen... oliebol, te klein... Dus weer terug naar voren, anders halster gepakt, appeltje meegenomen en terug naar Oppy. Nu dan toch eindelijk passend halster en meneer lekker naverzorgd. Deken er weer op gedaan en op naar de wei. Wat een super braaf paard is Oppy toch ook he. Braaf wachten tot hij in de wei los is en dan pas rustig omdraaien en weg lopen. Super fijn! Als afsluiter nog snel spullen opgeruimd, nog paar foto's gemaakt van Misty en toen was t toch echt weer klaar bij Ini. Volgende week weer? Jazeker wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:07

Gefeliciteerd met je promotiepuntje, Jenny! Volgens mij heb je inmiddels een bonte verzameling aan rozetten thuis, dus je hebt je rijkunsten eerder al bewezen :D Dat buitenritje op Oppy klinkt ook weer heerlijk :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:28

Gefeliciteerd Jenny met je wedstrijdje, super goed gedaan! je gaat lekker met je rozetten inderdaad.

En buitenritje, heerlijk! Dan worden de paarden zeker een beetje anders dan in de bak. Fijn dat Oppy in een super paardje transformeerde. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:50

Weet niet hoeveel t er zijn (ook nog boel van andere maneges), maar alle kleuren die je normaal in NL kunt winnen zijn minimaal 2x aanwezig, sommige kleuren zelfs wel 6 of 8x...

Oppy werd idd anders. Eerst een superpaard, later een clown...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:07

Heb een abbo op de clownspaarden :+ de laatste weken geloof ik... Vandaag bleek bij aankomst dat ik eens niet hoefde te zadelen, Misty liep al. Dus werd ik door Rianka gevraagd haar paard even te poetsen. Ok, prima. Dus ik met haar borstels haar paard lekker gepoetst tot deze glom als een spiegeltje. Toen kwam Misty de binnenbak uit. Ik nog snel cap op, handschoenen aan, zweep mee en naar de buitenbak. Ini waarschuwde mij al dat ze behoorlijk eigenwijs was vandaag. En dat ze Misty goed wilde zien galopperen. Ik denk nog: wat moet dit gaan worden? :n

Want ik had dat al wel een beetje gemerkt. Linksom waar ik rechts wilde en andersom? Volgens Misty kon dat wel, maar ik dacht er anders over. Heb haar eerst maar eens wat aan t werk gezet en laten weten wie de baas is... Links is dus gewoon links en niet rechts. En een volte is geen van hand veranderen, al dacht zij van wel. Toen dat even duidelijk gesteld was, ging het echt super! Geloof dat ik Misty nog nooit zo lekker had lopen, op een gegeven moment stapte ze zelfs aan de teugel! :D !!!!

Galop rechtsom ging super, ze liep echt megafijn, direct goed aanspringen! Alleen doorgalopperen had ze niet veel te trek in, dus daar even duidelijk moeten maken dat ze dat toch echt moest doen. Tweede galop (linksom) hadden we even een minder moment. IK werd iets te nonchalant, dwaalde iets af met de gedachten en toen was t mis. Been er niet fijn aan, teugels te los en toen deed ze lekker even haar eigen zin! Lekker puh! Dat moet ze gedacht hebben... Dus alles bij elkaar geraapt weer, uitbrander en uitleg van Ini aangehoord en mevrouw in galop gezet. Helaas sprong ze de 1e keer verkeerd aan dus terug en opnieuw. Wederom moest ik "doorgalopperen" even in haar woordenboek schrijven, maar dan hebbie ook wel wat! De rest van de les heb ik echt superfijn op haar kunnen rijden, wat een toppown heb je aan Misty als ze echt lekker loopt!!!!

Na de les Misty naar stal gebracht, doe de deur open en .... rits, roetsj, roets.... zie nog net een stuk of vijf, zes muizen uit de stal wegrennen, naar hun holletjes in de achterste hoeken. :? En tijdens het poetsen bleek dat ik me dat niet ingebeeld had, want telkens kwamen die kleine schatjes even uit hun holletjes gluren, maar bij de kleinste beweging vlogen ze ook weer terug. Anderen zouden misschien bang of gek worden van zoveel muisjes, maar ik vind ze wel schattig <3 . Misty werd er ook niet warm of koud van, die had meer aandacht voor haar hooi. Na t poetsen mocht mevrouw naar de buitenbak samen met King. Daarna werd er nog even wat hooi naar beneden gegooid vanaf zolder. Ben de beroerdste niet, dus nog even met steekkarretje geholpen dat weg te rijden naar de nieuwe stal. Maar men wat wou ik graag wat langer zijn. Kon er maar net overheen kijken en drempeltjes ed zag ik niet. Maar t is gelukt, samen met iemand anders de boel veilig overgeheveld! En ja, dan blijft er altijd wat rommel achter op de vloer dus ook nog maar even de bezem erdoor gehaald, dan lijkt t tenminste weer wat. Na dit klusje zat de ochtend bij Ini er weer op jammer genoeg. Volgende week weer?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:43

Vandaag hadden we les van Wineke omdat Ini EHBO-cursus had. Maar wat was de ochtend weer geslaagd! Toen ik binnenkwam had Rianka al zoiets van: je mag op een hele leuke vandaag. Maar ja, dat zegt me niks want bijna alle paarden daar zijn leuk :D. Dus ik nieuwsgierig in t boek kijken en wat staat daar: Zelina! Juist ja, de friese dame met haar bijna witte hoofd :D En die is wel leuk ja!

Mevrouw stond al in de stal, dus ik kon gelijk aan de gang met de borstels. En dat was wel nodig ook. Men, hoeveel zand kan er in een paardenvacht zitten? ;) Flink poetsen dus! Intussen was er een zadelprobleempje welke opgelost moest worden: Zelina en Classic delen hun zadel. Maar nu moesten ze in dezelfde les meelopen. En ja, dat lukt niet met maar 1 zadel... :? Gelukkig bleek Rianka de redder in de nood. Classic mocht het Classic/ Zelina zadel op, Zelina mocht Rianka haar zadel op. Probleem opgelost! Dus ik zadelen en op naar de buitenbak.

Eenmaal daar is het aansingelen,opstijgen en rijden maar. En al vanaf de eerste minuut heb ik echt het gevoel eraan te kunnen zitten en haar fijn te kunnen rijden. Linksom gaat iets moeilijker dan rechtsom, maar het gaat wel erg fijn! En van Wineke moet ik dus ook de nodige complimenten in ontvangst nemen. Stap, draf, galop, verruimen, ja de eerste helft ging echt super fijn. Helaas de 2e helft wat minder. In die helft moeten we doorzitten, is al niet mijn sterkste punt. En omdat ik paardlief hard aan t werk heb, is ze flink voorwaarts en ja dan wil t helemaal niet meer. Elke keer heb ik het gevoel dat ze onder me weg loopt. Dus ik ben maar blijven lichtrijden, maar ook hier was tempocontrole niet je van het zeg maar. Uiteindelijk wel fijn kunnen rijden!

Na de les mocht Zelina weer afgezadeld, naverzorgd, deken op en naar de wei. Dus ik breng haar naar stal, zet haar erin... Ze is nog maar net met achterbenen in de stal of deze worden wijd gezet, staart opzij... en daar sta je dan met je goede gedrag en een urinerend paard aan je teugels... :+ Gaf me wel de gelegenheid om rustig voor de deur even een halster uit te kiezen. Uiteindelijk wel rustig alles kunnen poetsen, spullen kunnen opruimen en paard deken op kunnen doen.

EN dan is het op naar de wei. 1 van de pensiongasten had haar pony ook aan de overkant van de weg staan, dus die liep mee. Gezellig! Eenmaal in de wei had ik ook al snel gezelschap. Want ik was nog bezig het halstertouw van Zelina los te klikken, of ik had al een warme adem en een zacht klein bruin neusje in de nek. Jawel... Zelina staat bij On Time en haar zoon in de wei en en veulentjelief had wel zin in wat aandacht. Dus toen ik mijn hoofd omdraaide keek ik tegen een veulenhoofdje aan. Dus ik het diertje maar even aandacht gegeven. En veulentje heeft goed naar de andere paarden gekeken en dat mij even met de tandjes te "borstelen" als beloning. Dat vond ik echter niet fijn, dus zachtjes het hoofdje iets weg geduwd en dat begreep hij gelukkig. Wel nog even lekker de kleine man geknuffeld voor de laatste keer want ik heb begrepen dat hij komende week naar de opfok gaat...

OP de weg terug heeft de pensiongaste haar pony nog meegenomen naar stal en zijn we kletsend terug gelopen. Helaas zat de ochtend er toen echt weer op en na een laatste blik op de wei met veulen ben ik teruggetuft naar Steenwijk op de brommer. Volgende week weer lekker rijden, nu al wel zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:48

Ahh, lieve Zelina! Wat leuk dat ze nog steeds wordt ingezet voor de lessen; die is dus nog altijd even voorwaarts!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:10

Wat super tof dat je op Zelina mocht! Daar heb ik nou nog nooit op mogen rijden helaas.

Is On Time de enige met een veulentje dit jaar? En hoe heet hij? :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:37

On was dit jaar enige met veulen. Naam ben ik even kwijt.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:07

Is ook wel een aparte naam :+ heb ook geen idee hoe het veulen heet.. is me wel eens verteld..

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:49

Zo, was me dat even een verrassing vanmorgen! Toen ik aankwam, uiteraard direct naar t boek gelopen, maar daar stond niks in... Bij geen van ons groepje stond iets, en bij mij alleen een krulletje :? Dus ik kijk verder naar beneden, blijkt dat de groep in 2 delen is gesplitst: een deel ging in de binnenbak lessen en een deel mocht naar het bos *\o/* En 3x raden in welk groepje ik zat: idd, het boscross groepje! *\%/* En wel op Okke, met een spoortje om! Geloof dat ik er ongeveer zo: :wow: bij stond...

Maar zoals alles, staat of valt zo'n rit ook met een goede voorbereiding. En aangezien meneer Okke al in een stal stond, kon ik daar gelijk mee aan de slag. Heb hem zijn deken af gedaan en eens flink met de rosborstel en de harde borstel aangepakt. Intussen even wat gekletst met Rianka, terwijl die Okke over zijn neus kriebelde. Resultaat: een ontspannen paard welke met 1 been op ruststand staat en zijn euhm... 5e been... gezellig laat hangen. :') Gelukkig was meneer nog wel bereid mee te werken bij het hoeven uitkrabben, zadelen en optomen en is hij niet in slaap gevallen.

Helaas liet het weer ons op dat moment wel in de steek... Want toen we van Rianka in de buitenbak moesten opstappen, regende het pijpenstelen... En ja, als je nat regent wordt je er natuurlijk ook niet warmer op. :brr: Okke had zelfs geen zin om te blijven staan, nee die ging 180 graden de andere kant op. Met de kont in de regen ipv met de neus... Uiteindelijk waren we al wel kletsnat nog voor we ook maar een meter hadden gereden...

Maar dat mocht de pret niet drukken. Want wat is Okke toch een heerlijk paard buiten! *\o/* Modder maakt hem niet uit, voorbij komende hardlopers kijkt hij niet naar om en lopen dat hij kan! Super! Echt heerlijk paard! Oortjes stonden de hele tijd naar voren en draaiden totaal niet. Je zag en merkte aan alles bij hem dat hij het mooi vond! In de galop, welke overigens echt een vliegende galop was, had ik zelfs het gevoel dat hij wat extra aan t stampen was. Ook merkte ik in de tweede galop een bokje te voelen, hoewel iemand achter mij aangaf dat hij zich juist wat verstapte in de modder. Maar wat t ook was, we hebben allebei genoten! En zelfs die twee tuf-tuf trekkertjes (hele oudewetse trekkertjes) op de terugweg waren volgens hem niet eng. Wat een heerlijk dier!!! :D en wat een fijne rit! Afgezien van t weer dan...

Na afloop meneer in de stal gezet en hij kon niet wachten haast tot het zadel er af was. En achteraf begrijp ik waarom. Okke moest gewoon heeeel nodig plassen. Eenmaal t zadel eraf was t gelijk een kwestie van achterin de stal gaan staan en plassen maar... Dus ik intussen vast wel spullen opgeruimd, halster opgezocht en toen ik weer bij stal was, was hij net klaar. Een kletsnat paard is helaas niet goed te poetsen, maar wel met de harde borstel een serieuze poging gedaan. Rianka zei al: leg er maar even een fleecedeken op. Ligt er 1 bij de stal naast je. Dus ik die opgedaan en men... Okke kon zo kamperen, zijn tentje had hij al bij zich... Die deken was eerder formaat "Drachtig trekpaard" dan formaat Okke... Maar goed, beter dan niks. Lekker zijn hoeven nog even uitgekrabbeld, en op verzoek van wederom Rianka het zadel en hoofdstel met de handdoek droog gewreven, alvorens het naar de zadelkamer te brengen. Daarna werd mij nog gevraagd om zijn staart te wassen, maar dat heb ik deze keer afgeslagen. Ik had het namelijk nog best wel koud (iets met het niet aanwezig zijn van een natuurlijke isolatie Lees: heb geen spek op de ribben ), was nog steeds nat en moest ook nog een half uur op de brommer om weer naar Steenwijk te komen. En als ik de staart nog moest wassen, zou ik nog natter en kouder gaan worden. En dan op de brommer in de wind...Nee, dat zag ik niet zitten... Gelukkig had Rianka begrip en zou iemand anders vragen dat even te doen.

Als bescherming tegen kou heb ik wel mijn regenbroek aangetrokken op de brommer en toen toch maar koers richting Steenwijk. Was een heerlijke ochtend bij Ini, maar was ook wel heel blij dat ik droge en warme kleren kon aantrekken...

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:07

Klinkt als een lekkere herfstrit in het bos!
Hopelijk geen koutje gevat?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 09:28

Wat super gaaf Jenny! Klinkt echt als een heerlijke ochtend. Afgezien van alle regen dan natuurlijk, maar we zijn niet allemaal 'mooi-weer-amazones' natuurlijk.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:56

lotte_2 schreef:
Klinkt als een lekkere herfstrit in het bos!
Hopelijk geen koutje gevat?

Was idd een heerlijke herfstrit! En nee, geen koutje gevat, gelukkig maar!

_Mara_ schreef:
Wat super gaaf Jenny! Klinkt echt als een heerlijke ochtend. Afgezien van alle regen dan natuurlijk, maar we zijn niet allemaal 'mooi-weer-amazones' natuurlijk.

Meestal ben ik toch wel een mooi-weer-amazone, met regen ben ik liever in de binnenbak. Maar goed, dit kan ook niet altijd...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:56

Hahaha maar buitenrijden in de bossen is toch weer een ander verhaal!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:12

Wat een ochtend! Helemaal verkleumd :brr: aangekomen (half uur op de bromfiets in die kou is geen lolletje), maar wat een topochtend!

Had afgelopen week al een What's appje van Ini gehad of ik een springles wel zag zitten. Nou, dat hoef je mij dus geen 2x te zeggen! *\%/* Dat is een dikke "count me in!". Maar eerst nog de gewone les. Helaas geen tijd om echt op te warmen, dus koud als ik was direct gaan poetsen. Helaas had ponylief (de beroemde Fjordkruising) andere gedachten. De hele poetsbeurt deed zij verwoede pogingen mij op te eten. Knabbelen terwijl ik met rosborstel bezig ben, met de bovenlip op mijn achterste kriebelen terwijl ik hoeven krab enzovoorts... Maar helaas voor haar... ben toch echt niet om op te vreten :Y)

Na t zadelen richting binnenbak, opstappen en rijden maar! En Ini zou Ini niet zijn als ze niet een verrassing had. Want hup, daar ging de CD-speler op volumestandje hoog en rijden maar! Dus op de liedjes van Coole Piet (ja dat is altijd rond deze tijd :){ ) de baan door. Tempo ed aanpassen aan de muziek en tegelijk Ini haar aanwijzingen opvolgen. Maar wat ging het fijn! Misty ging heerlijk aan mijn been, reageerde op kleine hulpen en was heerlijk voorwaarts en fris! Ja echt heerlijk gereden!

Na de les Misty even op stal gezet, borstel erover en hoefjes krabben en daarna ook even aan mezelf denken: boterhammen met thee gebruiken in de kantine. De rest van de groep zat daar intussen ook al, ik heb nog even iemand geholpen paarden buiten te zetten voor ik ging zitten. Na deze verzorging van de innerlijke mens werd t al snel weer tijd om te zadelen voor t springen!

Ini had al een interessant parcourtje gebouwd waarin 4 hindernissen stonden, goed voor 8 sprongen. (alle hindernissen van beide kanten een keer nemen in een logische volgorde). Maar eerst natuurlijk losrijden. Ini kende geen genade en was dus direct actie in de taxi! Binnen een kwartier waren we allemaal warm gereden en konden we beginnen met balkjes lopen, waarna er al snel kruisjes volgden. Toen we het parcours goed in het hoofd hadden, kreeg Ini iets anders in haar hoofd. Met haar gsm heeft ze wat foto's van ons gemaakt. Karst was afwezig en zo kon ze toch laten zien wat ze aan t doen waren! Na deze fotosessie is het echte werk begonnen: parcoursje afleggen! Eerst het hele parcours in kruisjes springen, daarna zou Ini overal stijlsprongetjes van maken. En wat had Misty het naar haar zin! Oortjes erop en gaan! Alles netjes gesprongen, nergens geweigerd! Helaas wel in beide parcoursen 1 balkje, maar dat kwam beide keren door niet genoeg drijven door de amazone... moi dus...

Na afloop van deze les mochten we in de wei uitstappen, uiteraard afzadelen en naverzorgen, deken erop en naar de buitenbak. Tijdens dit proces heeft Misty nog een dik verdiende wortel gehad en die smaakte zo goed dat ze de stal er volledig bij aflikte :9 . Helaas heb ik haar niet naar buiten kunnen brengen, gezien daar nog iemand bezig was, dus ja dat lukt even niet. In overleg met Rianka de pony dus laten staan en de koude tocht naar huis aangevangen :brr: ... hoop dat t snel weer zomer is...

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 08:57

Haha, snel zomer? De winter moet nog beginnen! ;)
Maar snap wat je bedoeld,ik had het gisteren ook zo koud toen ik op stal kwam!leek wel een ijsje...
Maar wat heel goed werkt: de hele stal aanvegen en kruiwagens met kuil vuilen. Heeft de amazone ook direct haar eigen warming-up gehad voor het rijden := :D

Fijn dat je les weer goed ging. Lekker springen :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:11

:brr: Het is ook echt opeens winter en kou!

Klinkt weer als een geslaagde lesdag! :j Leuk om zo bij te kunnen blijven.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:23

Ini heeft steeds wel leuke dingen voor jou in petto! Eerst een buitenritje en nu een parcourtje. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:12

En of! Die leuke dingen zijn ook echt leuk!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:53

Goedemorgen!!!! Daar ben ik weer! En was was het weer genieten vandaag! Na een aanvankelijk koude start (op de brommer een half uur rijden voor je bij Ini bent) :brr: werd het toch wel een heerlijke ochtend! Bij aankomst natuurlijk direct in het grote boek kijken waar je op mag, altijd weer een leuke verrassing! En vandaag heette die verrassing Melina! Ze stond al in een stal hooi te eten, dus ik snel spullen gepakt en aan de poets gegaan. Volgens madame geen slecht idee, vooral niet als het hoofd en net achter de oren ook gepoetst worden! En ook zadelen was niet verkeerd, want dat betekent: rijden! En daar is ze altijd wel voor in!

Vandaag was ze zelfs een beetje te fris! Ik neem bij haar al expres geen zweepje mee naar de bak omdat ik voor mijn gevoel haar dan veel beter en fijner kan rijden. En dat merkte ik vandaag ook! Want ondanks haar frisheid kon ik haar heel fijn rondsturen :D zowel in de binnen- als de buitenbak (Ja Ini stuurde ons ineens halverwege de les de buitenbak in >;) ) 2e helft van de les moest ik haar qua tempo en echt af en toe flink afremmen, maar het is gelukt! Ik kon zelfs (en dat was me op haar nog niet eerder gelukt) een flinke tijd doorzitten in draf! Ja, mij is erg blij met de geconstateerde vooruitgang!

Aangezien Melina daarna nog een les moest, de amazone er netjes op geholpen en veel plezier gewenst. Daarna werd ik gebombardeerd tot "helpertje" geloof ik... Heb samen met iemand anders de mensen van de les na mij erop geholpen, beugels op lengte gemaakt, paarden aangesingeld, krukjes aangedragen en deze ook weer opgeruimd, kortom alles en iedereen geholpen rijklaar te worden!

Omdat er van mijn les iemand nog springles had en deze moest helpen parcours bouwen, heb ik daarna haar paard (Classic) overgenomen en afgezadeld. En waarom tref ik nou net weer zo'n knuffelpaard!? ;) Want aandacht, daar is Classic toch echt niet vies van! Terwijl ik haar lekker poetste, stond zij af en toe haar genot te botvieren op t hek... Nu en dan aanwijzen waar je kriebels hebt is ook goed, dan weet de amazone waar ze moet borstelen ;) En af en toe checken of je wel goed gepoetst wordt, deed Classic ook. Wat een heerlijk dier om na te verzorgen! Nadat ze was naverzorgd, deken op gedaan en hoeven goed gekrabd, mocht ze samen met Elina naar buiten. Nou ja, samen... Elina liep al in de nieuwe stal, terwijl Classic daar nog doorheen moest, tempo lag iets uit elkaar zeg maar. Maar toen ze samen buiten waren, stonden ze al snel met zijn 2-en uit 1 waterbak te drinken, dus dat zit wel goed! Wat ook wel goed zat, was de met chocoladekruidnoten gevulde koektrommel van Ini waar we allemaal iets uit mochten nemen! :9 Heerlijk! En een welkome beloning voor het heerlijke rijden! Jammer dat ik nu weer een week moet wachten voor ik weer op een van de paarden mag rijden... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:40

Ah leuk, Jenny! Het zal nu inderdaad wel koud zijn op de brommer. Op de fiets moet je zelf nog wat doen, maar een half uur stilzitten, brrr. Fijn dat je weer zo lekker hebt gereden!