Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heerlijk!!!!! Wat is Oppy buiten toch een superpaard! En wat een sprong zat er ook in Oppy zijn galop!!!! Merk dat als ik er aan terug denk, mijn mondhondhoeken ook weer ergens achter mijn oren zitten
En bedankt he paard... Want wie mag dat weer opruimen??? Juist... moi
...
Dat buitenritje op Oppy klinkt ook weer heerlijk
de laatste weken geloof ik... Vandaag bleek bij aankomst dat ik eens niet hoefde te zadelen, Misty liep al. Dus werd ik door Rianka gevraagd haar paard even te poetsen. Ok, prima. Dus ik met haar borstels haar paard lekker gepoetst tot deze glom als een spiegeltje. Toen kwam Misty de binnenbak uit. Ik nog snel cap op, handschoenen aan, zweep mee en naar de buitenbak. Ini waarschuwde mij al dat ze behoorlijk eigenwijs was vandaag. En dat ze Misty goed wilde zien galopperen. Ik denk nog: wat moet dit gaan worden?
!!!!
En tijdens het poetsen bleek dat ik me dat niet ingebeeld had, want telkens kwamen die kleine schatjes even uit hun holletjes gluren, maar bij de kleinste beweging vlogen ze ook weer terug. Anderen zouden misschien bang of gek worden van zoveel muisjes, maar ik vind ze wel schattig
. Misty werd er ook niet warm of koud van, die had meer aandacht voor haar hooi. Na t poetsen mocht mevrouw naar de buitenbak samen met King. Daarna werd er nog even wat hooi naar beneden gegooid vanaf zolder. Ben de beroerdste niet, dus nog even met steekkarretje geholpen dat weg te rijden naar de nieuwe stal. Maar men wat wou ik graag wat langer zijn. Kon er maar net overheen kijken en drempeltjes ed zag ik niet. Maar t is gelukt, samen met iemand anders de boel veilig overgeheveld! En ja, dan blijft er altijd wat rommel achter op de vloer dus ook nog maar even de bezem erdoor gehaald, dan lijkt t tenminste weer wat. Na dit klusje zat de ochtend bij Ini er weer op jammer genoeg. Volgende week weer?
. Dus ik nieuwsgierig in t boek kijken en wat staat daar: Zelina! Juist ja, de friese dame met haar bijna witte hoofd
En die is wel leuk ja!
Flink poetsen dus! Intussen was er een zadelprobleempje welke opgelost moest worden: Zelina en Classic delen hun zadel. Maar nu moesten ze in dezelfde les meelopen. En ja, dat lukt niet met maar 1 zadel...
Gelukkig bleek Rianka de redder in de nood. Classic mocht het Classic/ Zelina zadel op, Zelina mocht Rianka haar zadel op. Probleem opgelost! Dus ik zadelen en op naar de buitenbak.
Gaf me wel de gelegenheid om rustig voor de deur even een halster uit te kiezen. Uiteindelijk wel rustig alles kunnen poetsen, spullen kunnen opruimen en paard deken op kunnen doen.
heb ook geen idee hoe het veulen heet.. is me wel eens verteld..
Dus ik kijk verder naar beneden, blijkt dat de groep in 2 delen is gesplitst: een deel ging in de binnenbak lessen en een deel mocht naar het bos
En 3x raden in welk groepje ik zat: idd, het boscross groepje!
En wel op Okke, met een spoortje om! Geloof dat ik er ongeveer zo:
bij stond...
Gelukkig was meneer nog wel bereid mee te werken bij het hoeven uitkrabben, zadelen en optomen en is hij niet in slaap gevallen.
Okke had zelfs geen zin om te blijven staan, nee die ging 180 graden de andere kant op. Met de kont in de regen ipv met de neus... Uiteindelijk waren we al wel kletsnat nog voor we ook maar een meter hadden gereden...
Modder maakt hem niet uit, voorbij komende hardlopers kijkt hij niet naar om en lopen dat hij kan! Super! Echt heerlijk paard! Oortjes stonden de hele tijd naar voren en draaiden totaal niet. Je zag en merkte aan alles bij hem dat hij het mooi vond! In de galop, welke overigens echt een vliegende galop was, had ik zelfs het gevoel dat hij wat extra aan t stampen was. Ook merkte ik in de tweede galop een bokje te voelen, hoewel iemand achter mij aangaf dat hij zich juist wat verstapte in de modder. Maar wat t ook was, we hebben allebei genoten! En zelfs die twee tuf-tuf trekkertjes (hele oudewetse trekkertjes) op de terugweg waren volgens hem niet eng. Wat een heerlijk dier!!!
en wat een fijne rit! Afgezien van t weer dan...lotte_2 schreef:Klinkt als een lekkere herfstrit in het bos!
Hopelijk geen koutje gevat?
_Mara_ schreef:Wat super gaaf Jenny! Klinkt echt als een heerlijke ochtend. Afgezien van alle regen dan natuurlijk, maar we zijn niet allemaal 'mooi-weer-amazones' natuurlijk.
aangekomen (half uur op de bromfiets in die kou is geen lolletje), maar wat een topochtend!
Dat is een dikke "count me in!". Maar eerst nog de gewone les. Helaas geen tijd om echt op te warmen, dus koud als ik was direct gaan poetsen. Helaas had ponylief (de beroemde Fjordkruising) andere gedachten. De hele poetsbeurt deed zij verwoede pogingen mij op te eten. Knabbelen terwijl ik met rosborstel bezig ben, met de bovenlip op mijn achterste kriebelen terwijl ik hoeven krab enzovoorts... Maar helaas voor haar... ben toch echt niet om op te vreten 
) de baan door. Tempo ed aanpassen aan de muziek en tegelijk Ini haar aanwijzingen opvolgen. Maar wat ging het fijn! Misty ging heerlijk aan mijn been, reageerde op kleine hulpen en was heerlijk voorwaarts en fris! Ja echt heerlijk gereden!
. Helaas heb ik haar niet naar buiten kunnen brengen, gezien daar nog iemand bezig was, dus ja dat lukt even niet. In overleg met Rianka de pony dus laten staan en de koude tocht naar huis aangevangen
... hoop dat t snel weer zomer is...
werd het toch wel een heerlijke ochtend! Bij aankomst natuurlijk direct in het grote boek kijken waar je op mag, altijd weer een leuke verrassing! En vandaag heette die verrassing Melina! Ze stond al in een stal hooi te eten, dus ik snel spullen gepakt en aan de poets gegaan. Volgens madame geen slecht idee, vooral niet als het hoofd en net achter de oren ook gepoetst worden! En ook zadelen was niet verkeerd, want dat betekent: rijden! En daar is ze altijd wel voor in!
zowel in de binnen- als de buitenbak (Ja Ini stuurde ons ineens halverwege de les de buitenbak in
) 2e helft van de les moest ik haar qua tempo en echt af en toe flink afremmen, maar het is gelukt! Ik kon zelfs (en dat was me op haar nog niet eerder gelukt) een flinke tijd doorzitten in draf! Ja, mij is erg blij met de geconstateerde vooruitgang!
Want aandacht, daar is Classic toch echt niet vies van! Terwijl ik haar lekker poetste, stond zij af en toe haar genot te botvieren op t hek... Nu en dan aanwijzen waar je kriebels hebt is ook goed, dan weet de amazone waar ze moet borstelen
En af en toe checken of je wel goed gepoetst wordt, deed Classic ook. Wat een heerlijk dier om na te verzorgen! Nadat ze was naverzorgd, deken op gedaan en hoeven goed gekrabd, mocht ze samen met Elina naar buiten. Nou ja, samen... Elina liep al in de nieuwe stal, terwijl Classic daar nog doorheen moest, tempo lag iets uit elkaar zeg maar. Maar toen ze samen buiten waren, stonden ze al snel met zijn 2-en uit 1 waterbak te drinken, dus dat zit wel goed! Wat ook wel goed zat, was de met chocoladekruidnoten gevulde koektrommel van Ini waar we allemaal iets uit mochten nemen!
Heerlijk! En een welkome beloning voor het heerlijke rijden! Jammer dat ik nu weer een week moet wachten voor ik weer op een van de paarden mag rijden...