Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:30

Nee he Clown Maar goed, het zit er nou éénmaal op Nagelbijten / Gniffelen

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 08:37

Mooi hoofdstel!! super leuk man! moet nu egt es mee gaan Tong uitsteken

De brand naast de Hema staat nu ook op de voorpagina in de LWD krant!

Stelling over mex. neusriem:

Ik ben er fel op tegen dat mensen het gaan gebruiken alleen om de mooi! want als ze dat doen hebben ze geen idee wat ze hun paard aandoen! het heeft zo'n heftige inwerking op de neus dat ze het paard ermee pijn kunnen doen! Ik zeg dat mensen die het alleen voor de mooi doen en het niet om de inwerking gebruiken best dom bezig zijn en zich niet een paardenliefhebber moeten noemen!

zo Rianne heeft gesproken
Clown Tong uitsteken Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:06

Gefeliciteerd met je rijbewijs! Goed man!

Pffff mijn internet ligt er thuis uit... vet balen!!

Heb nog steeds mijn pakketje niet ontvangen en mails worden niet meer beantwoord...baal echt goed!! ben nu echt evil....gnagna Extreme duivel

Mooi hoofdstel, aansnoer ben ik ook niet zo van, het wordt te vaak te strak aangesnoerd waardoor het veel druk geeft op de neus wat bij veel paarden niet nodig is.

En over die mexicaanse neusriem, beetje onzin om die te gebruiken alleen voor de sier... nou ben ik ook wel van de setjes en mooie spullen maar dit gaat te ver.

Mooi weer ist man! Heb gister in de regen gereden..bah! Ging helemaal niet! Morgen wordt het super mooi weer! Jeeee foto's maken!

Ik zal even verder met oppassen op lieve kindjes Haha!

Fijn weekend allemaal! Hopelijk doet mijn internet het maandag weer en kan ik weer dagelijks bokken Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:15

Juul, ik weet niet of je het had gelezen, maar je moet het even melden bij internetoplichting.nl

Daar kunnen ze je helpen.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 13:35

Dat hoofdstel staat Kai echt suuuupermooi!!! Haha! Echt leuk!! En aansnoerneusriem vind ik wel mooi, maar dat aansnoeren klinkt nooit echt leuk. En ik vind het ook helemaal niet hoeven. Maar goed, als je er gewoon op let dat je hem niet te strak aansnoert, dan is er verder geen probleem mee toch? Gewoon even wat alerter zijn dan bij een gewone neusriem.

Voor die mexicaanse neusriem vind ik het net wat anders. Een aansnoerneusriem is eigenlijk een gewone neusriem, alleen kan je hem iets strakker aansnoeren. Als je daar op let dat je het niet TE strak doet, is er verder niks schadelijks aan en kan je daar best voor kiezen als je dat mooi vind.
Maar een mexicaanse neusriem zou ik nooooit kiezen alleen voor de mooi. Het is juist ontwikkeld voor de speciale werking en geeft veeel meer druk op de neus van het paard. Als jouw paard dat absoluut niet nodig heeft, waarom zou je dan het risico lopen dat je zn neus blesseert of wat dan ook?? Er zijn genoeeeeeeeg soorten, maten en wat dan ook neusriemen, die verder niet zon sterke werking hebben als de mexicaanse. Ik vind het alleen voor de sier echt niet kunnen eigenlijk Lachen

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 13:36

Ooooh waar is het mooie weer nu heeeeeen Boos!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:47

Ik vind dat je sowieso geen dingen moet gaan gebruiken voor je paard of pony als ze niet echt nodig zijn.

Ja die aansnoerneusriem kon ik niets aan doen Clown maar ik bedoel, ga niet iets kopen omdat je het zo mooi vind, terwijl het niet eens nodig is.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:15

Nee inderdaad, vind ik ook. Je kan er alleen maar schade mee aanrichten, en dat heb ik er echt niet voor over. Er zijn zoveeeeel mooie neusriemen enz die gewoon zijn Lachen
En aansnoerneusriem vind ik dan niet zo erg hoor, gewoon alert zijn Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:17

Jep, maar ik wil er een gaatje bij maken omdat ik 'm nu redelijk strak vind zitten.

Mijn singel paste niet goed, was niet lang genoeg. Nu ga ik ruilen tegen een leren singel Clown Deze is 10 cm langer, dus moet wel passen!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:39

Pff, ik zat vandaag in de trein vanuit Groningen en reed langs een bak waar twee friezen los in stonden.
Die ene had toch een vreselijk doorgezakte rug! Zo erg heb ik het nog nooit gezien, schrok er echt heel erg van. Vriendin van mij die echt niets met paarden heeft viel het zelfs op. Echt arm paard... Brr...

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:02

Wat een heerlijk weertje!!! Jammer dat ik nu achter de computer bezig moet.. Boos!

Ik heb vanochtend gesprongen! Jeee! Ging leuk! Ook foto's gemaakt van het rijden en springen, die zal ik z.s.m even plaatsen...

Ik heb ook een tijdje een fries gereden die een best doorgezakte rug had, dat kwam vooral omdat ze ook met haar fokten en al veel veulens had gehad...daar kan het ook komen, je ziet het bij friezen wel eens meer...

Ik heb de trein nog gezien, die gaat achter bij ons langs, volgende keer even zwaaien he!? Knipoog

Zag ook nog de paarden op de manege in de bak staan hier in lwd, heerlijk weertje daarvoor!

Ik ga maar weer eens verder... bleeeegh morgen debateren int engels Boos!

Maar straks even horse&co kijken! Erg leuk altijd, kijken jullie dat ook wel eens?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:15

Heb jullie helemaal niet gezien, zal volgende keer zwaaien Tong uitsteken
Mooi dat je lekker hebt gereden, ik ga morgen weer even aan de slag Haha! Ben erg benieuwd naar de springfoto's!

Ik denk ook dat ze met die fries fokten, maar dit is echt zo erg, nog noooooooit heb ik het erger gezien. Zelfs niet in m'n boeken of op internet. Denk dat het ook wel een wat ouder beestje was. Maarja, friezen hebben vaak een wat wekere rug ja..

Sterkte achter de comp Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:20

Ik zal even kijken of ik nog een foto van die Fries van mij kan vinden, die had het ook supererg... schrok ik ook toen ik voor de eerste keer daar op stal kwam...komt door het veulenen...

Ja ik heb geen zin meer, nog een half uurtje en dan horse and co kijken Lachen

Je ziet de stal ook niet heel goed hoor als je niet weet waar het is, maar zat afgelopen week toevallig zelf in de trein naar Groningen en zag toen de bak enzo, wel grappig Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:35

Juul, kom op plaats die foto's van het springen Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:52

Whaaaa! Ik heb de foto's niet gemaakt! Ik moet ze nog krijgen! Dus ff geduld he Knipoog haha Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:54

@Sence: Als je idd nu de neusriem te strak vind is een gaatje erbij wel een optie Lachen Goed dat je er zo serieus mee bezig bent Haha! Kai treft het maar met jou Lachen

@Juul: Lekker op Black gereden dus?? En gesprongen Haha! Stoer! Ben ook benieuwd naar de fotos!!

Ik had vandaag een spelletjes wedstrijd, echt zo lachen!! Haha! We moesten een parcours afleggen en dan zaklopen en spek happen en met een aardappel op een lepel slalommen en over een sprongetje Tong uitsteken superleuk! Alleen viel mn aardappel steeds :S Heb 22 april weer een dressuurwedstrijd, heb ik nu al zin in Haha!

Ik ga nu even wat afleveringen Horse&co kijken Haha! Ik heb vorige week toevallig wel gezien, maar ik vergeet het heel vaak. Het komt ook op zondagmiddag, dan heb ik vaak wat te doen Tong uitsteken

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:55

En? Zijn alle leasers al druk aan het oefenen voor de wedstrijd? Ben al weer vergeten op welke datum het was.. Bloos
Weten jullie al hoe je je moet kleden? En je paard?
Ben niet nieuwschierig hoor Schijnheilig

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:34

Whoeee wat is het mooi weer mensen!! Was aant autorijden en das echt zo leuk dan met een muziekje erbij, zonnetje erbij! IK WIL ZOMER!!!

Alleen ik ga misschien straks wel dood, omdat ik een engels debat heb...kan best engels maar niet spontaan...ieeeee Boos!

Als het morgen weer zulk weer is ga ik uit school maar even rijden denk ik... mits ik niks hoef te doen...en anders woensdag weer, maar dat duurt zo lang... Boos!

Ik zal naar school!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:18

haha.. niet doodgaan hoor juul! Je hebt goed geoefend toch? Komt wel goed Lachen

Het is idd zooooo mooi weer Haha! Ik wil zonder jas naar buiten!! Naar het straaand Haha! Hopelijk is het ook zulk mooi weer als we naar vlie gaan!!! Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:47

Het is heerlijk weer!!
Heb vandaag al een lekker buitenritje achter de rug, dus mijn dag is goed Haha!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:59

Ik heb ook vet zin om een lekkere buitenrit te maken Haha!.
Morgen is het gelukkig ook zulk mooi weer en ga ik even met haar stappen en ik heb vette zin om naar het strand te gaan Haha!.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:18

Ik wil ook rijden Huilen Gelukkig kan het raam open, moet nog tot 5u binnen zitten >.<

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:40

Ik moet ook een opdr maken Boos! Niet eeeerlijk!!!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:01

Ik hoop dat ik vandaag Kai weer mag proberen! En met dit lekkere weer sowieso even een blokje om, erop of ernaast, maakt mij niet uit Clown

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:33

Arme jullie...

@Sence ik duim voor jou en Kai hoor!

Morgen ga ik weer lekker rijden Knipoog

@Lupi, hoe bevalt het hoofdstel tot nu toe? Kraakt ie nog raar?