Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:21

Ik heb echt geen idee Wendy, ik kom er vrijwel nooit op zaterdag eigelijk. Misschien dat Mirjam het weet?

Rowanlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:42

deedee19 schreef:
Weet iemand wie er op zaterdagmorgen les geeft bij Bergemo? Ik zit er aan te denken zo lang met RB op de manege te lessen (alleen in de zomermaanden) totdat ik eindelijk priveles heb gevonden. Iets is beter als niets. Maar dat moet dan op zaterdagmorgen omdat ik er te voet heen moet.
Ik zag dat de prijzen nog "redelijk" zijn voor leskaart eigen paard, maar ik wil dus wel weten wie er dan les geeft.

Hee:) ik rij toevallig op zaterdag morgen bij bergemo:)
ennuh meestal geeft hans les of af en toe claudia.. ook ooit marianne het is dus erg verschilllend maar meestal hans of claudia.. en ik weet ook niet hoelaat je wilt rijden denk half 10 ? dan heb je volgensmij zowiezo altijd hans of claudia:)
maja dan zal ik je wel een keer zien:)
Groetjess,,,.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:56

Dan zal ik binnenkort eens informeren of er nog plaats is in die lessen. Is het een beetje een leuk groepje Rowanlover?

Rowanlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:33

uhh jahwel dat is wel volgensmij , ik rijdt zelf om half 11 maar ik kan me zelf zo voorstellen dat je bij de les van half 10 zou komen maar dat weet ik natuurlijk niet maar dat is volgensmij ook een hele gezellige les hoor! tvalt altijd een keer te proberen he..!
groetjess...

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:44

Ik heb net mijn haartjes zelf geverfd. Eerst twee kleurtjes gehaald en toen lekker gekliederd. Naast mijn haartjes heb ik ook mijn nekhaar gedaan, de vensterbank en twee handdoeken. Goed hé?

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:46

Ja, dat is kunnen!
Zo heb ik een periode gehad waarin ik errug enthousiast met henna in de weer was. 1 nadeel; je hele douche ligt vol na gebruik. Om een of andere reden vond mijn moeder dat nooit zo grappig...
De rit zaterdag was erg gezellig. Lonneke en ik hadden het geluk een beetje tussen de buien door te rijden. Waren als eerste gestart omdat we voor Metta zo veel mogelijk wilden stappen. Metta liep lekker door en Ascot was rustig, dus hebben we voor de verandering eens allebei relaxt gereden (normaal moet de een wat meer aansporen en / of moet de ander wat meer inhouden) We hadden verwacht halverwege wel ingehaald te worden door andere ruiters, maar niemand gezien. Bleek achteraf dat wij de enige ruiters waren die de route goed gevolgd hadden

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:43

wat goed Emy! op een of andere manier lukt mij dat nu nooit, zelf mn haar verven..

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:23

Hallo
Deze vakantie ben ik een bosrit gaan maken op manege Bergemo.
Ik zat op Belmondo en ben benieuwd of jullie me iets over het paard kunnen vertellen?
Gewoon pure nieuwschierigheid
Vond het zelf een leuk en lief beestje. Er werd verteld dat 'ie niet voorwaarts is, maar ik heb er niks van gemerkt.. Wat is er allemaal bekend over Belmondo?

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:36

Wat wil je over Belmondo weten?

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:30

Alles
Neehoor, leeftijd? karakter? levensloop?

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:52

Belmondo staat sinds een jaartje of 5 op de manege. Ik heb er in het begin heel veel op gereden. Toen was hij nog heel dik. Nu is het een knapperd. Het is een kruising tussen een fries en kwpn en inderdaad een lieverd (vond ik tenminste altijd)

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:20

En daar moet ik nog eventjes aan toevoegen dat hij toen hij net bij Bergemo was vrij snel was, maar nu wat sterker en slomer is geworden.

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:15

hebben jullie toevallig een goed idee voor een typisch Nederlands gerecht wat goed bij BBQ kan? Ik ga woensdag namelijk met mijn Zweedse huisgenoten BBQen, en het is traditie dat de uitwisselingsstudent een gerecht uit zijn/haar eigen land bereid. Maar iets wat bij de BBQ kan vind ik best lastig, zat zelf al te denken aan 'n toetje..

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:53

Poeh iets typisch nederlands voor de BBQ? Bestaat dat wel? Ik ben helemaal vergeten zaterdagmorgen naar de manege te gaan. Volgende week echt doen.

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:46

BBQ-en is niet typisch nederlands en ik geloof dat boerenkool en wortelstamp niet echt op de BBQ kan... Kun je ze niet iets van Rijstepap ofzo voorschotelen?

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:51

Heldro ijsjes

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:02

hehe dacht ik dus ook al, ik ken wel een salade met erwten, denk dat ik die gewoon maak, en een toetje... misschien even snel heldro-ijsjes importeren dan

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:29

Marieke heeft haar paardje te koop. Misschien kunnen jullie haar ook een lief opbeurend berichtje sturen. Kan ze wel gebruiken. Ze heet mariekeenjim hier.

Ik heb haar beloofd dat ze af en toe op Red Bull mag rijden als Jim verkocht is. Vind je niet erg hè Janneke?

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:57

jeetje! tuurlijk wendy!
waarom heeft ze hem te koop staan? als ik vragen mag..

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:02

Marieke heeft andere wensen als dit paard aankan. Haar advertentie staat ook hier op bokt.

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:17

Ahhhh, dat vind ik wel sneu... Zo was zo blij met Jim! Maar ja, als ze andere dingen wil dan Jim dan houdt het op, he. Gaat ze een nieuw paardje kopen?

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:19

Ik heb net haar advertentie zitten lezen... Eigelijk zou hij misschien best wel iets voor mij zijn als ik het geld ervoor had...

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:56

Volgens mij vraagt ze niet zo heel veel hoor. Maar ja stalling kost ook geld natuurlijk.

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:21

Ja, precies. Het kopen zou niet zo'n probleem zijn, maar de onderhoud. Zoveel verdien ik namelijk niet en over tijdje wil ik natuurlijk ook een oude krak auto kopen en in combinatie met een paard gaat dat nóg moeilijker, maar anders had ik em met veel liefde van haar overgenomen hoor!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:34

En ook Klaartje heeft troubles met haar nieuwe paardje. Ze is er stapelgek op, maar hij was net gecastreerd en aan haar verkocht als zijnde gezond. Nu is de hele boel nog steeds ontstoken, en een uitstapje naar een kliniek is nu eenmaal een duur grapje. Ze wilt nog proberen om de kosten met de handelaar (die overigens erg meegaand is) te delen, want met dit paardje heeft ze de klik die ze met Sjaak niet had. Ongelovelijk balen,als je een goed maatje gevonden hebt, en er na nog geen twee maanden weer afscheid van moet nemen
Verder zijn er Schotse hooglanders gesignaleerd in het Afferdense bos. Ik ben aan het joggen geslagen met Maicka (Als iemand me dan al puffend en wel spot, kan ik tenminste zeggen dat ik het paardje aan het trainen ben, niet eens helemaal gelogen ) en ze vindt dat ook erg grappig. Maar donderdag ging ze ineens vol in de rem! Koeien zijn ook doodeng, zeker als ze staan te herkauwen!
Ze kunnen nog niet de grindwegen oversteken, dat vond de boswachterij toch net te gevaarlijk. (kom je leuk aanrijden met je auto, ligt d'r een koe op de weg! ) We kunnen dus nog even veilig gebruik blijven maken van die o zo leuke hekjes naast die prachtige veeroosters. (waar Ascot en ik inmiddels door heen gaan zonder afsteigen. Tja, als een kennis van me dat met een kwpn-er kan, kan ik dat ook met een haflinger! )