RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:30

Wat ontzettend gaaf dat je op Classic mocht Jenny! En ook heel gaaf dat het zo goed ging.

Maar omg, wat een klap zal dat geweest zijn inderdaad. Ze gaan dus compleet stoppen met de lessen uiteindelijk? En inderdaad, wat gaat er met de peerdies gebeuren? Gaat ponykamp deze zomer dan nog wel door? Zoveel vragen komen er meteen op. :oo
Laatst bijgewerkt door _Mara_ op 04-06-16 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:30

Geen idee... Ze blijven in ieder geval wel kleinschalig fokken stond erin, kinderlessen gaan voorlopig nog wel door, pensiondeel blijft ook. Enkele paarden worden door vertrouwde ruiters meegenomen op wedstrijden etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:04

Gaaf dat het zo goed ging op Classic, Jenny! Maar ik snap dat je verdrietig werd van het slechte nieuws. Heel begrijpelijk maar wel ontzettend jammer, zeg.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:04

Idd zoals jenny zegt.
Het viel me ook al op dat ini de paarden die zijn overleden niet is gaan vervangen.
Ponykamp gaat dit jaar wel door. Mijn nichtje kan blijven rijden omdat ze nog niet in de volwassen les hoeft..

Leuk dat je op Classic mocht! En ik snap dat je ervan baalt dat Ini stopt. Je hebt er heel wat jaartjes rond gelopen.
Is idd even zoeken nu. Volgens mij is er in de blesse een stal waar les wordt gegeven.
Western is ook erg leuk. Ik kan het je aanraden hihi!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:02

Western lijkt mij ook leuk om eens te proberen. Vraag me alleen af waar dat in de omgeving van Steenwijk - Zwolle kan... Site van de FNRS wordt ik niks wijzer uit.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 06:26

Fnrs is ook meer 'reguliere' paardensport, doen weinig met western. Ik heb een vriendin in wapenveld die sinds een paar jaar western rijd, zal ik haar vragen of ze weet waar je dat zou kunnen proberen?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:11

In nijeveen zit een ranch en in dwingeloo ook (achter ini zo ongeveer) Volgens mij zit er ook 1 in paasloo of daar in de buurt. Gewoon ff googelen op ranch. Via de website kom je er snel genoeg achter of ze les geven..
ik rijd zelf in dwingeloo. Ik weet alleen niet of ze nog nieuwe lessers aannemen..

Zoals zwerte ook zegt is de fnrs meer voir de reguliere paardensport.. de ranch waar ik rijd had nog nooit van fnrs gehoord haha.
Maar wil je persee dat het een fnrs ranch is dan?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:31

Had net telefonisch contact met Ini en dingen blijken iets anders te liggen. De brief blijkt niet heel helder geformuleerd te zijn. Voor mij op zaterdagmorgen zal er niks veranderen is gebleken. Ik blijf dus wel rijden daar. Ik heb een modje gevraagd de post aan te passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:13

Ah wat fijn voor je, Jenny!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:13

Wat fijn jenny! :D

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 15:00

Oh gelukkig dat je nog kan blijven rijden! Had het inderdaad al wel verwacht, de paarden worden ouder en Ini en karst natuurlijk ook.
Vraag me inderdaad wel af wat er met alle paarden gaat gebeuren, ze hebben er nog steeds aardig wat natuurlijk.
Als het kon zou ik zo een paardje overnemen :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:49

Vraag: Hoeveel paarden die in je nek hijgen kan een mens hebben? Nou veel blijkbaar! Want toen ik aankwam, bleek dat het paard waar ik op mocht nog in de ruinenwei stond. En om het leuk te maken had meneer Oppy geen halster om. Biks meenemen was dus noodzakelijk. En ja, dan vinden de heren paarden je blijkbaar heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lief! Oppy stond links, samen met Dutchy (pensionpaardje). Dus ik rammelend met bakje naar Oppy toe, en ja dan wil Dutchy ook wel ja! Ik Oppy halster om doen, voel ik ineens nog een andere neus in mijn nek blazen. Dus ik draai me om en zie een groot zwart hoofd naast me! Rallywood had ook wel zin in biks geloof ik. En de rest van de kudde stond daar weer achter, moest dus echt even opletten met Oppy meenemen. Pffff... 1 paard was ook wel genoeg hoor...

Maar goed, iemand anders moest Okke hebben, dus zij gelijk hem uit de groep gevist. Hup naar stal, poetsen en zadelen. We waren ietsjes laat, dus dit moest even snel gebeuren. Rianka heeft hem het hoofdstel om gedaan en op naar de buitenbak. Direct na het opstappen Oppy even duidelijk gemaakt dat er gewerkt moest worden, en gelukkig viel dat kwartje snel. De rest van de les geen enkel probleem met hem gehad. Wat Ini ook wilde zien (en ze wilde genoeg zien, was weer behoorlijk fanatiek en had veel zin), het gebeurde. Middendraf, galopperen, afwenden, voltes groot of klein, alles deed Oppy. Alleen doorzitten op hem, tsja, blijft lastig. Maar verder ging t prima!

En toen kwam de vraag: wie is er volgende week niet? Ik had al weken geleden doorgegeven dat ik er niet zou zijn, dus ik zeg dat. Ini: Wil je dan nu nog een uur rijden? Kan dat? Omdat ik geen reden zag waarom niet, dus toegezegd. Even wat geschuif met paarden was t gevolg en toen ineens de vraag: welke wil je: Okke of Classic? Euh.... hallo.... wat denk je zelf... Classic natuurlijk! Dus ik overstappen op Classic, Oppy aan iemand anders overdragen die daar nog een uurtje op zou vrijrijden.

En wat liep Classic enorm fijn! Wat is dat een super merrie zeg! Wow! Alle kanten op bewegen, soepel, op 2 pinken te rijden volgens mij. Linksom, rechtsom, middendraf, zonder beugels rijden, beugels weer aan en galopperen, wijken, verlichte zit, nergens keek Classic van op of om! Wat een geweldig dier zeg!

Na de les was ze kletsnat, logisch na 2 uur lopen, dus haar in overleg met Ini in de nieuwe stal op de spuitplaats gezet (uiteraard eerst afgezadeld) en haar eens een beautybeurt gegeven. Lekker afgespoeld, voetjes gewassen, hoeven gekrabd, staart gewassen, hoofdje geborsteld, vet op haar hoeven, kortom helemaal verzorgd en getut zo ongeveer! En mevrouw vond ook alles best he. Stond in rusthouding en keek heel af en toe eens om, gewoon om te zien wat ik deed. Wat een superpaard!

Na dit alles mocht mevrouw nog even op stal, omdat Rianka even naar een plekje op haar been moest kijken en daarna mocht ze toch echt lekker de wei in. Bij haar mama en nieuwe halfbroertje (On Time met hengstveulen) en Zelina. Veulentje was dapper genoeg om even aan mijn hand te snuffelen, nadat Zelina dat eerst even had voorgedaan. Wat een leuk beestje!

Nog even in de kantine wat gedronken, spullen opgeruimd en toen was t helaas al weer tijd om naar huis te gaan... Volgende week dus ff niet rijden, week daarna meldt ik me weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:12

Wat gezellig, al die neuzen in je nek :D

Klinkt weer als een heerlijke dag, en leuk dat het weer zo goed ging op Classic! Daar zet ze je vast ook niet zomaar op. Aaah ik wil ook weer :o

Hoe gaat het eigenlijk met jou, Sarah? :) Heb je je grote zwarte vriend nog wel eens geknuffeld? Ik vond jullie altijd zo'n leuke combinatie :j

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:16

Hallo Bokkers,

Did you miss me? Nou ik de paarden vorige week wel hoor! Was blij weer te mogen rijden vanmorgen!

En mogen jullie eens raden op wie!
Hint 1: Gouden vacht
Hint 2: Merrie
Hint 3: Pony

Nou, dat moet niet moeilijk meer zijn denk ik? Mevrouw stond al in haar box, ik was ruim op tijd, dus dat werd POETSEN! Niet dat dat nou nodig was, want ze glom mij tegemoet. Maar een fijne massage, jeuk wegborstelen, erg fijn volgens ponylief. Lekker staan, gekke bekken trekken, heerlijk! Haar spullen lagen voor de stal, dus die hoefde ik ook niet te zoeken. Gevolg was dat ik rustig ontspannen kon zadelen en op tijd naar de bak kon.

En dat merk je in t rijden. Want dat gaat dan ook heerlijk ontspannen. Stap, draf, doorzitten, lichtrijden, verzamelen, middendraf, wijken, voltes, alles wat ik vroeg deed ze zeer braaf. 1e galopje (linksom) ging ook echt fijn. 2e galopje (rechtsom) ging minder. Paar keer viel ze terug en sprong dan bij t aanspringen in de verkeerde galop. Balen, maar t is niet anders. Kan gebeuren natuurlijk. Gelijk dat ik dat voelde, zei Ini dat ze aan mijn gezicht kon zien dat ze door had dat ik dat voelde. Okay... zal wel dan...maar waar ze dat nou aan zag? Geen idee...

Na de les wilde Ini ons nog even met de groep door de wei laten stappen, alleen had ze niet door dat die net ingezaaid was... Oepsie! Dus direct terug gereden en gewoon in de bak stappen. Na t uitstappen mocht madam pown terug naar stal, dus nog even weer lekker naverzorgd. Nu was t nog steeds relaxed, want mw stond echt uitgebreid te gapen. En dat resulteerde erin dat ik ook weer mee ging doen. Tot op een gegeven moment Rianka bij de stal stond. Na een kort praatje vroeg ze mij om nog even dat stukje manen achter de oren (onder t kopstuk van t hoofdstel) een beetje bij de knippen, dat dat weer netjes was. Dus ik schaar gepakt en geknipt. Geen kapperskwaliteit, maar toch vrij strak en netjes.

Helaas was toen de ochtend echt weer voorbij, dus jammer genoeg weer naar huis... Maar volgende week weer!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:43

Klinkt als een leuke les op misty Jenny! :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:54

Oepsie.... Zou ik bijna vergeten te schrijven.... Shame on me....

Maar wat was t weer bijzonder gisteren bij Ini! Eerste les stond ik ingedeeld op Misty, maar... iemand anders in dezelfde les ook... Dus Rianka heeft er naar gekeken en die ander op Oppy ingedeeld. En mij dus op Misty. Mevrouw liep al in de les ervoor, dus zadelen hoefde niet. Maar na mijn les zou ik ook nog een ritje buiten maken met Rianka en nog een paar mensen, ipv een vakantieles te rijden. En die rit mocht ik op Okke, welke nog in de paddock stond. Dus ik met halster die kant op, Okke halen en ojee... die hoorde toch zwart te zijn en niet zandkleurig? Dat wordt poetsen... Dus meneer maar meegenomen naar stal en flink met de rosborstel te lijf gegaan. Veel verder kwam ik niet, omdat mijn les begon. Wel t hoofdstel voor de stal gehangen, maar zadel was pleite, dus Rianka even op die zaak gezet. Daarna Misty overgenomen, Okke poetsen aan iemand anders overgedragen en opgestapt.

En wat liep Misty weer fijn! Gelijk prettig aan t been, op 2 pinken te sturen, en sommige stukjes zelfs aan de teugel! Ja, we voelden elkaar weer piekfijn aan en dat resulteerde in heerlijk rijden. Alleen 1 dingetje was minder heerlijk: de regenbui die halverwege de les ineens naar beneden kwam... En dan niet een miezerbuitje, maar gelijk een dikke plensbui... Gelukkig was de binnenbak vrij, dus wij direct daarheen gereden en daar de les voort gezet.

Gelukkig was t beter weer toen we naar buiten gingen. Iemand anders nam Misty van mij over, weer iemand anders had Okke rijklaar gemaakt, mooi teamwork. Opgestapt in de buitenbak, rij gevormd en rijden maar. Rit ging dit keer door de landerijen ipv het bos in. Dit ivm veel dazen. En ja das niet leuk, niet voor t paard, maar ook niet voor de mens erop... Maar wat hebben we heerlijk buitengereden! Getuige zijn gesnuif had Okke er veel zin in, maar hij liet zich wel rustig houden! Heb zelfs nog een keer een hertje gespot onderweg. Geen idee of de rest hem ook zag, maar ik zag m wel, t struikgewas in duiken! Kijk, dat zijn de leuke dingen! Die ene regenbui onderweg en die paar dazen die ik van paardlief timmerde nemen we dan wel op de koop toe!

Na zo fijn rijden hoort ook afzadelen, naverzorgen en naar de wei brengen natuurlijk. Terwijl ik op de rest van de ruinen wachtte, nog even bij Elina geholpen. Haar amazone zat een beetje in de knup met de vliegendeken + halsdeel + masker. Nadat dat geregeld was, was de rest klaar en konden we met 4 ruinen naar de wei. Helaas was daarna de ochtend bij Ini weer om...

Nog 2 keer les dan is het helaas alweer zover: zomerstop en dus tot en met september geen blogjes hier... Maar goed, volgende week nog wel. Dus tot dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:14

Heerlijk Jenny, zo'n fijne les op Misty en dan nog lekker op Okke naar buiten! Wat vliegt zo'n dag dan voorbij, hè. Zijn er nog ponykampen deze zomer?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:21

Geen idee of die er zijn deze zomer... En idd ochtend vliegt dan echt voorbij!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:10

Dat klinkt echt als een heerlijk dagje Ini! Ook super tof dat je mee naar buiten mocht. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:44

Hallo hallo! Daar ben ik weer!

Had er gistermorgen best wel zin in om weer naar Ini te gaan! Was mooi weer, zit lekker in mijn velletje, dus ja, vol goede moed op brommertje die kant op! Was nog net zo ontspannen toen ik aankwam! Geen obstakels op de weg (afgezien van een musje dat schrok van mij, wilde wegvliegen en in zijn vlucht bijna onder mijn voorband lag... Scheelde slechts een paar mm volgens mij...), t zal zo lekker mee allemaal!

Dus ik bij Ini (liep nog net niet t fluiten daaro) naar het boek toe en kijken. Achter mijn naam stonden 3 doorgestreepte namen (blijkbaar wisten ze het niet meer daar), met als laatste, niet doorgestreept: Melina. Nou prima toch! Niets mis met een Frieske Hynder onder je zadel hoor!

Mevrouw stond al in haar stal, dus ik haar spulletjes gepakt en lekker aan de poets gegaan. NOu dat vond Melina een zeer goed idee! Vooral achter haar oren (kopstuk van t hoofdstel, die plek), dat kon wel uren aanhouden vond ze. Hoofdje helemaal scheef, oogjes half dicht en lekker ontspannen maar! Helaas kan ik niet uren die plek borstelen, de rest van t lijf moet ook aan de beurt komen! Maar goed, keurig op tijd was ik klaar met poetsen, hoefjes krabben en zadelen. En op naar de bak maar!

Daar aangekomen aansingelen, beugels naar beneden, oeps...die mogen wel wat langer, even verlengen dus en rijden maar! En al vanaf de eerste paar stappassen voelde ik het... dit voelt heel erg fijn aan! Keurig rustig tempo, heel ontspannen, dit gaat vast goed komen. En dat ging het ook! Want wat konden we fijn de bak door! Linksom, rechtsom, alle kanten voltes maken, van hand veranderen op elke mogelijke manier, en alles in een fijn hanteerbaar tempo! Galopje geen enkel probleem, noch linksom, noch rechtsom en Ini die een paar grote complimenten door de bak roept: "wat doe je dit goed meisje", "Wat ben jij enorm vooruit gegaan", "En dat allemaal zonder zweepje, was je die vergeten?" (nee, had ik bewust niet meegepakt. Zonder vind ik haar 100% fijner te rijden dan met). Ze had het erover dat er mensen zijn die haar zonder zweepje niet in galop krijgen, maar hoe dat dan kan??? Ik had haar volgens Ini lekker aan t been en zelfs met stil hoofdje lopen en dat schijnt knap te zijn. :D <----- zo ongeveer zal ik er op gezeten hebben. Want wat was dit superfijn rijden zeg! Zelfs doorzitten, waar ik soms wat moeite mee heb, ging dit keer goed! Volgens mij een combinatie van ontspannen paard en dito amazone!

Na de les mocht mevrouw afgezadeld en de wei in. Dus ik haar spullen eraf, alles netje schoon opbergen en lekker napoetsen! Wederom dat plekje bij t oor goed meegepoetst (heerlijk genieten voor paardlief) en zelfs een manenborstel door de manen gehaald (klitjes eruit, ziet er gelijk netter uit ook). Tijdens de borstelsessie voelde ik ineens iets tussen haar voorbenen, net naast haar rechterbeen. Dus ik door de knieeen, tussen benen door kijken en idd een bultje. Ik kijk nog eens beter: verrek, een teek. Nou alles goed en wel, maar die gaat eruit! Dus ik die verwijderd (Melina keek wel ff zo van: "wat doe je daar nou weer?") en door t afvoerputje in de wasplaats gespoeld. Uiteraard even gemeld bij Ini. Maar ja, die beestjes zullen wel in de wei wonen, doe je verder niets aan. Maar toch wel een goed gevoel bij t verwijderen van dar kreng. Na de poetsbeurt Melina lekker in de wei gezet. Werd nog bijna opgepeuzeld door een andere Friese dame daar. Die wilde eerst eens snuffelen en vervolgens likken en met bovenlip proeven of ik toevallig eetbaar ben. Nou volgens mij niet hoor, maar kan met natuurlijk vergissen...

Terug op stal bleek Misty nog met de andere pony's naar buiten te mogen, dus ook maar even met haar meegelopen. Nog even wat dingetjes opgeruimd in de stal en toen was t toch echt weer gedaan, een heerlijke ochtend bij Ini! Jammer dat alleen volgende week nog is, daarna een tijdje zomerstop. September zal mijn 1e les weer zijn. Volgende week dus nog stukje, een daarna even niet. Maar dat maak ik in september weer goed, okay?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:23

Heerlijk, zo'n fijne dag en dan ook nog zo goed rijden! Misschien moet je eens een camera meenemen om zulke genietmomentjes op de gevoelige plaat vast te leggen, dan kan je zelf ook goed zien hoe je vooruit bent gegaan. Er wil vast wel iemand wat foto's voor je maken! :j

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:20

Lijkt me een goed plan inderdaad! Ware het niet dat er op moment dat ik les heb vaak niemand aan de kant zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:51

Ah, dat is jammer! :(

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:47

Goedemiddag mensen! Nog 1xtje voor de vakantie begint!

Was vanmorgen een tikje laat, maar paardlief stond al op stal. Kijk dat scheelt dan al weer! Wie paardlief was? Je mag raden ok?
Hint 1: Merrie
Hint 2: Zwart
Hint 3: Voorwaarts
Snel mevrouw haar spulletjes gepakt en begonnen met poetsen. Wat mij direct opviel was dat madam een enorm vieze en natte staart had. Helaas had ik niet veel tijd om daar bij stil te staan, maar opvallend was t wel. Omdat de tijd toen begon te dringen, snel gezadeld en op naar de bak.

Gelijk opgestapt en het viel me op dat mevrouw haar darm flink borrelde. En dat bleek tijdens de les ook wel. Want waar ze vorige week tijdens t rijden niet heeft hoeven mesten, moest ze nu wel vier keer. En t was nog dunne mest ook. Ini gaf aan dat dit komt vanwege de nieuwe wei en nieuw kuilvoer, geloof dit gelijk. Maar ze liep verder wel heel fijn, ondanks alles. Zelfs nog wat voorwaartser dan vorige week en dat zonder zweepje! Hierdoor had ik ook iets meer moeite haar netjes rond te sturen, maar toch mag ik niet klagen! Want wat we we voor elkaar kregen, deden we ook gelijk goed! Met een heerlijk gevoel ga ik de zomervakantie in!

Wat is deze dame toch een erg leuk paard! Na de les mocht ze weer op stal en afzadelen. Uiteraard hoort daar ook napoetsen bij. En o wat is dat toch lekker als je achter je oor gepoetst wordt! Heerlijk! Was net klaar met poetsen en toe aan hoeven krabben toen de andere dames hun merries alweer naar de wei wilden brengen. Dus ik snel hoeven gekrabt en haar ook meegenomen. Met het loslaten in de wei is er helaas alweer een einde gekomen aan een leuke dag bij Ini en dus ook aan t seizoen...

Even moeten jullie me missen, maar na de zomer meldt ik me weer hoor! Tot dan!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:05

Hallo daar zijn we weer!!!!!

Sorry voor de ietwat valse start, maar ik heb een rommelig begin van het seizoen gehad... 1e les gelijk gemist ivm verjaardag van een vriendin. 2e les wel geweest en heerlijk gereden op Misty, maar vergeten te schrijven. Vorige week weer niet gereden ivm barbecue op mijn werk met al mijn hele leuke collega's (wordt altijd weer minimaal middernacht voor we afgesloten hebben daar), maar deze week dan ook 2x gereden!

En hoe! Eerste uur mocht ik Melina pakken. Volgens Karst liep zij al, maar haar spullen lagen nog in de zadelkamer zag ik... :? Dus maar even opheldering gevraagd. Onee, liep toch nog in de wei. Maar ook dit klopte niet, want ze stond wel op stal. Maar goed, dit kostte even tijd. Gelukkig had ik een hulpje om te helpen poetsen dus dat ging snel. Vlug zadelen, naar de buitenbak en opstappen. Oepsie... toch nog wat vergeten: de peesjes... Tsja, dat krijg je als je vaak een pony mag rijden, dan vergeet je die als je een keer op een paard zit...

Maar dat maakte volgens Rianka niet uit, dus gewoon zonder doorgereden. En hoe! Want onder leiding van Rianka heb ik heerlijk kunnen rijden met deze Friese dame! Wat ging zij fijn! En dat terwijl ik geen zweepje had meegenomen. Rianka heeft mij nog niet vaak les gegeven, maar wat doet zij dat super! Ze geeft echt super fijne en goede tips waar je echt wat mee kunt! Zo is mijn handhouding af en toe niet wat t moet zijn, maar zij ziet dat en geeft gelijk goede tips hoe het wel moet! En dat merk je direct weer aan je paard! Echt super! Ja die mag vaker les geven, ik merk echt verschil! In de galop gaf Melina af en toe een flinke bok en Rianka merkte direct op dat ik iets te sterke beenhulpen gaf. Dit merkte ik zelf niet, maar zij zag t wel en corrigeerde mij, waarna Melina ook gelijk beter liep! Kijk, daar heb je dus les voor!

2e uur op Misty idem. Ik mocht Misty met slofje rijden en lette zelf goed op mijn handen. Maar goed Misty is geen Melina natuurlijk, dus die moest iets meer drijvende hulp hebben en af en toe hier of daar tikje op de schouder. Maar wat heb je dan echt een superfijne Misty! En dat zegt Rianka dan ook! Complimentje groei je ook van! Want als zij zegt: "Voelde je dit?" dan voelde ik dat ook echt! Ja, ook Misty rijden ging superfijn!

Na de les natuurlijk weer afzadelen en toen bleek dat Misty wel echt enorm had gezweet. Dus goed naverzorgd, borstel erover, hoefjes uitgekrabt en dit alles terwijl ponylief gewoon stond te geeuwen en te rusten. Ik twijfel bij haar wel eens wat ik sta te verzorgen, een pony of een standbeeld... Na t verzorgen mocht ze met de andere pony's de wei in, dus dat gedaan. En ja, dan is de ochtend weer om en is t tijd om te vertrekken. Helaas... volgende week een nieuwe ronde, nieuwe kansen!