pffff ik ben wel kapot hoor, 2 groepen in 2 poule's op een dag is best pittig! Maar we zijn super tevreden. In de D poule hadden we een last-minute invaller, een van de kopruiters was ziek.. Maar met onze 6e plaats was ik echt super tevreden. In de C poule wat fouten in de proef, dus ik rekende op 5/6/7, maar we werden dus 3e, echt super blij mee, op naar de B poule!!
@Liberty: Balen dat één van de vaste ruiters ziek was! Valt bij jullie de reserve in op de plaats van de "uitvaller"? Of hebben jullie één vaste invalplek en wisselen andere ruiters dan vervolgens van plaats? Mag ook per pb hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe andere groepen dit soort situaties aanpakken. Bij ons verschilt het per keer namelijk en dit seizoen hebben we al heel wat gewisseld!
Gisteren hebben wij nog een keer extra geoefend, deze stond in eerste instantie niet ingepland, maar de groep wilde dit toch graag voor het vertrouwen. Er is namelijk in de afgelopen maand (!) heel wat veranderd in de proef en het NK is al over 2 weken! Gelukkig ging het gisteren helemaal super, dus het vertrouwen is al weer aardig terug!
Okee, bij ons valt de reserve in principe altijd op dezelfde plek in. Verder moet eigenlijk iedereen in onze groep de proef vanuit elke positie kunnen rijden, we rijden dan ook regelmatig op andere plekken. Afhankelijk van wie er dus uitvalt, wordt er geschoven in de posities.
Op de kop valt alleen altijd wel dezelfde ruiter in, vanaf plek 2, in ons geval. Wanneer je van een andere positie komt, kan de koppositie namelijk erg verwarrend zijn, omdat je normaal gesproken kan "spieken" bij je voorganger welke richting je op moet.
Dit jaar is het bij ons al voorgekomen met de wedstrijd dat de kopruiter uit is gevallen, dus we hebben dat gelukkig al een keer geoefend met een wedstrijd.
Een van onze vaste paarden staat op dit moment met een zoolzweer, balen!
_Natasja_
Geplaatst: 25-04-12 10:55
confetti schreef:
Idd super leuke foto's en nog gefeliciteerd, super!!