Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karleylover

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:36

whaha gekke, slimme thijs!
Ik heb vandaag een buitenrit op Tjelle gemaakt. De brug over richting de vlietlanden en dan naar links. Dat lekkere lange rechte stuk langs de snelweg. Tjelle ging als een kanon ervandoor. Hij ging echt hard. Heerlijk weer even scheuren. Op de terugweg was hij helemaal niet meer te houden en schoot hij weer als een pijl en boog weg. Hij vond het echt geweldig Tong uitsteken Gelukkig stopt hij op het eind. De tijd van het doorschieten is gelukkig voorbij!
Toen ik terug kwam op stal heb ik Oobje zijn beentjes schoongemaakt en een heerlijk hapje voor de paardjes gemaakt. Isaura kon vandaag niet komen dus was ik even de poetsvrouw voor Oobje. Gelukkig vond hij me erg lief toen ik met een emmer vol zemelen en ander lekkers aankwam Knipoog

Morgen heb ik les... hoop dat Tjeltje lekker loopt..
Ik laat Tjelle morgenochtend binnen. Heb 1 klein plekje mok ontdekt dus schoot gelijk in de stress. Zet hem dit weekend sowieso niet in de blub om even goed te inspecteren hoe het met zijn voetje is Lachen

Fijne avond iedereen!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 09:45

Goedemorgen!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:31

Hallo allemaal Haha!
Ik ben vanmorgen lekker met monique en dimanche naar het noord aa geweest! Vervolgens toen we terug kwamen dacht ik tiff nog even een kwartiertje aan het werk te zetten, maar dat kwartiertje werd nog eens ongeveer 3 kwartier Haha!
Toen ik namelijk net een kwartiertje bezig was en lekker in een heerlijk relaxte galop bezig was vond madam het tijd voor één simpel bokje waar lisette niet op voorbereid was en dus ineens in het zand lag Tong uitsteken
Pfff heb me helemaal rotgelachen, wat ging dat stom zeg! En dan denk je je paard toch na bijna 5 jaar wel redelijk te kennen.... niet dus Tong uitsteken Haha!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:05

Volgens mij zat je ook wel héél relaxed op je paardje. Zag er echt mooi uit. Ik zei vlak voordat je viel nog tegen mijn instructrice dat ik wel zou willen dat het er bij ons zo beheerst en ralxed uitzag. Haha!

Ik vind jullie echt zó leuk bij elkaar passen Knipoog

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:49

Gelukkig in het zand en niet op straat jarrah.

Ik wilde Tence rustig op de baan rijden maar na 3 rondjes (ik liep net met Sharif een rustig staprondje)besloot Tence dat hij wel achteruit de sloot in kon,het scheelde niets of ik zat erin. Sigaar
Hij heeft wat met dravers die onder de man gereden worden en vooral als het wat kouder is.Die vind hij niet leuk en wordt een beetje druk van het geluid Clown Na 1 keer passeren ging het nog maar na de tweede keer hield ik het wel voor gezien en ben in de bak verder gegaan.waar hij wel voorwaars was maar hij liep als een zonnetje.
Ik ga geen problemen opzoeken en we zijn zo hard bezig hem goed te houden na zijn blessureleed,dat ik het niet wil verpesten.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:31

Hallo Allemaal, ik ben weer terug op Nederlandse bodem.

Het was me een hele ervaring, zo met de boot naar Engeland, maar zeer zeker de moeite waard. Ik zal mijn reisverslag hier in het kort neerzetten voor de liefhebbers.

Donderdag avond rond 17:00 uur aan boord gegaan en het schip een beetje verkent, jeetje wat is dat ding groot zeg.

Afbeelding Afbeelding

Rond 19:00 uur gegeten, 2 uurtjes later vertrok te boot naar Hull in Engeland.
Ik had voor alle zekerheid pilletjes tegen reisziekte mee genomen. Ondanks dat we goed voelde dat we aan het varen waren, heb ik ze niet nodig gehad. Ik liep wel alsof ik gezopen had over de boot, en ik had niet eens gedronken, of ze moeten wat in me cola gedaan hebben.Meerdere malen naar het zonnendek om een peukje te roken.

Afbeelding
Rotterdam Europoort by Night.

De volgende ochtend werden we om 6 uur smorgens gewekt ( 7 uur NL tijd ), in iedere hut hangt een spieker in het plafond, dat het ontbijt klaar stond, engels-ontbijt, maar gelukkig kon ik ook gewoon kiezen voor een crossantje of een broodje met jam.

Afbeelding
De hut, erg klein helaas, maar ja je hebt hem alleen maar nodig om te slapen.

Daarna met de bus op naar York, goed 2 uur met de bus rijden, maar door omstandigheden kwamen we daar pas om 11 uur aan, wel zonde van de tijd.

In York heerlijk gewandeld en uiteraard geshopt. Ik heb te weinig foto's gemaakt , maar we gaan zeer zeker nog een keer terug.
York is een mooi stadje / dorpje met oude huisjes en oude straatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om 16:30 ging de bus weer terug naar de boot. Iedereen verkleund van de kou de bus in. En het was heerlijk rustig in de bus, iedereen was moe maar voldaan.

Aangekomen op de boot, eerst aanschoven voor het diner. Wel zelf-service, maar je mocht zo vaak lopen als je wou.
Daarna, uiteraard weer op het zonnendek even de nodige nicotine naar binnen gewerkt en de hut opgezocht. We waren bekaf en zouden redelijk vroeg onder wol gaan.
Want de nacht ervoor hebben we weinig geslapen.

Ook de laatste nacht bijna niet geslapen, er waren veel engelse lui aan boord, die heerlijk op hun gemak door de gangen aan het rennen waren en aan het gillen. Dus weinig geslapen.

Om 6 uur nederlandse tijd werden we weer gewekt, om 7 uur zaten we aan de ontbijttafel. En om precies 8 uur was de boord aangemeerd en mochten we van boord. Goed een uur later waren we thuis.

Uiteraard zijn we nog naar stal gegaan vanmiddag, nadat we eerst even bijgeslapen hebben.
Donna was erg sjaggie, maar dat ze is altijd als ik haar maar 1 dag in de steek laat. Gelukkig draaide ze snel weer bij.
Nog even in de binnenbak met haar gestapt, ze vond de balken achterin de bak erg eng.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:54

Leuk uitstapje! York ziet er gezellig uit.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 00:13

Weet iemand, iemand die in Engeland woont en mij kan helpen met een prijs te innen ?

Ik heb met 2 krasloten 2 prijzen gewonnen, maar kan ze niet vanuit Nederland innen, omdat er een aantal gegevens gevraagt worden die wij niet hebben hier in Nederland.

wie oh wie kan en wil me helpen ?

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:13

Heb je veel gewonnen? Anders maar weer een weekendje Londen? hahha!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 11:22

Vandaag naar de Warehouse sales van Marlies Dekker, ben benieuwd. Schijnt super cheap te zijn. Baal alleen dat ik dan pas laat op stal ben en dus meneer pas laat naar buiten kan.

@ Freya, sorry ken ook niemand in Engeland. Kan het wellicht aan een vriend van me vragen, die treed namelijk regelmatig in Engeland op. Maar kan niets beloven. Zag er wel leuk uit.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:28

Dus je hebt het naar je zin gehad Freya?Ben ook wel benieuwd wat je gewonnen hebt.

Winkelen met dit weer trekt mij niet zo moet ik zeggen. Tong uitsteken

Het was rustig op stal vanmorgen Haha! Heb Tence en Laptop gelijk maar bij een groepje gezet waar ze normaal ook bij lopen.Begint het natuurlijk gelijk te sneeuwen,eerst van die miezervlokjes en later ging het flink door.
Als alles wit is is de polder best mooi hoor.
Tence en Laptop zijn al die tijd samen aan het spelen geweest terwijl de rest er maar een beetje als dooie dienders bij stonden.Ze vonden de sneeuw heel niet erg.

Vandaag had Tence toch een vrije dag ,je kon ook niet anders dan in de binnenbak rijden en daar had ik geen trek in.
Het was best glad op de dijk,eenmaal in Zoetermeer zag je weinig sneeuw meer liggen,alleen wat natte drab.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:57

Wat we gewonnen hebben is heel wat. 10.000 pond, een mini cooper, nitendo WII, Philips MP3, Ipod, een sony cybershot camera en een 46 inch LCD tv.
Dus toch de moeite waard om het te innen. Alleen moet in een 7 digit collection nummer en iets van een D.O.B invullen, anders kan ik het niet innen. Dus zoek iemand die in Engeland woont en deze gegevens heeft. Uiteraard voor een percentage van de prijs, maar daar komen we wel uit ...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:00

En dat win je met krasloten? Verward Is dat echt of zit er wat achter?
Kon je het in Engeland niet innen dan?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:01

Misschien kan Oberon je helpen,die heet Engelse connecties.
Voor de helft van het geld wil ze het vast wel doen. Haha! ROFL

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:03

taverno schreef:
En dat win je met krasloten? Verward Is dat echt of zit er wat achter?
Kon je het in Engeland niet innen dan?

Zover ik het kan begrijpen, moet je de krasloten opsturen. Ik zal morgen op me werk de achterkant even scannen, mijn engels is niet heel erg best.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:45

DOB lijkt me date of birth, oftewel je geboortedatum Knipoog

Gefeliciteerd trouwens!

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:17

vandaag bay en dundy losgegooid,
dun vond de sneeuw absoluut niet interesant,
bay daarin tegen was lekker gek, heb haar vandaag voor het eerst hoog zien steigeren, voor haar doen hoor dan Tong uitsteken

ook weer hele mooie fotos in de sneew

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:41

Vanmiddag eerst in de binnenbak gestapt. Don en ik vonden het net even te druk om alleen te stappen, na een kwartiertje zijn we de baan opgegaan. Donna was super braaf, alleen toen we net op de helft waren vloog een kudde vogels uit het weiland op en daar schrok ze van, ze was gelijk wakker en fris, hahahaha Maar ze bleef wel netjes bij me.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:28

hier even een bewijs van de gekke bailey

Afbeelding

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:29

jeetje was dat vandaag nee toch zeker?
Wel een heeeelee gave foto!!!!

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:48

ja, dat was vandaag

denk rond half 1 ongeveer

zo maken we haar ook heel zelden mee haha, ben er helemaal trots op

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 20:54

@ bailey. Jouw moeder had ook nog foto's van Venga en Wallie gemaakt. Deze heb ik gelijk maar even op bokt gezet Tong uitsteken

Sneeuwpret

Mijn meneertje had ineens een dik been toen ik hem uit zijn stal trok. Verwachte al mok, dus na het rijden beentjes even met betadine schoongemaakt en ja hoor... mok werd zichtbaar. Gelukkig maar één been en het valt wel mee, maar toch maar morgen een dagje binnen.
Laatst bijgewerkt door Kimbaie op 30-11-08 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:56

Kimbaie schreef:
@ bailey. Jouw moeder had ook nog foto's van Venga en Wallie gemaakt. Deze heb ik gelijk maar even op bokt gezet Tong uitsteken

Sneeuwpret

Was ik hoor Knipoog
Zijn wel leuk geworden he???

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 20:58

sorry, hoorde van Astrid dat het die van Bailey was, maar waarschijnlijk verkerd begrpen. Bloos

Leuke foto's!!! dank!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:58

voor zij die nog intresse hebben in waar ik geweest ben in japan! www.hyrbid-horseman.com über mooie nieuwe complete site. Enjoy Lachen