RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:16

Fijn dat het weer goed ging Jenny! Heb zelf 1x op Melina mogen rijden, super fijn beestje is het.

Evelien, ja leuk is dat he! Vooral classic en bluemaid, die toen wij er nog waren veulens waren. Nu lopen ze gewoon mee met de lessen. Best apart eigenlijk!

Afbeelding
Hier een foto van afgelopen zaterdag tijdens de les. Ik zit op de vos. De schimmel daarnaast is haar volle zus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:05

Wat een leuke foto! Grappig dat ze toch zo'n ander kleurtje hebben :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:24

Gave foto zeg! Zou je idd niet zeggen dat die 2 familie zijn! Ik zie trouwens dat je western rijdt? Lijkt me erg gaaf!

Vanmorgen heb ik ook weer mogen rijden. Ik was al vroeg bij Ini, in verband met het weer kon ik met Wineke meerijden en omdat haar dochtertje vrij vroeg moest rijden, was ik dus ook vroeg. Pony waar ik op mocht, Misty, liep al, en dus mocht ik wat andere dingetjes doen. Melina uit de nieuwe stal halen bijvoorbeeld. Nou, ik vroeg me toch echt even af of haar wel had meegenomen toen ik terugliep, zo mak liep ze naast me mee. Net een hondje! Verder wachtte Gjesta op een flinke beurt met de rosborstel en ja dat hoef je mij maar 1x te zeggen. Samen met de dochter van Wineke ben ik eens flink los gegaan op haar. Volgens Gjesta zelf was die poetsbeurt heerlijk: haar hoofdje trilde en de bovenlip wiebelde alle kanten op. En met name vooraan op de borst en bovenop de rug en oja, onderaan de buik ook! Heerlijk vond mevrouw het, even lekker de kriebels eruit! Tegen half 10 snel haar gezadeld en de amazone erop geholpen, want ze moest mee in de ponyles. De les ervoor was net afgelopen, dus toen Gjesta naar de bak ging de kindjes van die les even geholpen met afzadelen. Iemand wist niet meer welke riempjes van t hoofdstel los moesten, dus die even wat aanwijzingen gegeven, iemand anders geholpen met een eigenwijze muts Misty die wou eten waardoor hij het halster niet om kreeg enzovoorts. Uiteindelijk keurig op tijd Misty weer gezadeld en op naar de buitenbak om op de stappen.

De les was in de binnenbak (buiten waaide je zowat van je paard/ pony af) en dus die kant op. En ondanks dat ze best eigenwijs kan zijn, liep Misty zowaar erg fijn. Af en toe moest ik even tikje met de zweep geven, even duidelijk zijn dat er niet uitgeprobeerd werd, maar verder was ze echt super fijn te rijden vandaag! In galop was ze trouwens wel een beetje laks, juist daar moest ik dus even met zweepje bij en even op de plek zetten. Even duidelijk maken wie baas is en dat is dus niet de pony!

Na de les even in de buitenbak droogstappen (lees: de wind in je manen voelen) en toen naar stal. Lekker naverzorgen en tuttelen. En een beetje dagdromen over volgende week: hoe zal ik haar manen vlechten, hoe doe ik de staart, enzovoorts... Intussen had ook Wineke haar paard (Blue Maid) klaar en wou ze naar de wei. Alleen in de achterste paddock stond Islotti nog. Of ik die wel even wilde halen en meenemen. Tuurlijk! Mevrouw stond alleen wel helemaal achterin haar paddock. Even dacht ik door de bagger te moeten, maar ze kwam zelf al hinnikend naar voren. Dacht even dat ik droomde, dat doet ze anders nooit... Maar goed, haar meegenomen en achter de andere merries aan naar de wei. Paarden erin gezet en terug naar stal. Op stal nog even Classic geknuffeld, me laten besnuffelen door Misty (die begon ook gelijk te flemen, denk dat ik me eens moet wassen) en toen was t toch echt tijd om te gaan. Laarzen schoongemaakt en met Wineke mee terug naar Steenwijk. Ze heeft me weer keurig thuis afgeleverd en ja, toen was de ochtend bij Ini toch echt alweer om...

Volgende week proefje rijden, F11B. Stay tuned voor uitslagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 06:42

Klinkt weer als een heerlijke dag. Geen paarden aan de kletter door de wind? Veel succes volgende week!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:03

Nee, niks aan de kletter. Wel waren sommigen wat "wakker".

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:07

Klinkt weer als een geslaagde les Jenny!
Klopt, ik rijd western, nu een jaartje. Erg leuk maar ik moest (en nog steeds) erg veel afleren van het engels rijden. Gelukkig laat Joki mij heel goed zien wanneer ik iets niet helemaal goed doe! Maar als je het goed doet loopt ze als een zonnetje.

Wat nog wel leuk is Jenny.. Afgelopen maandag reed mijn nichtje ook op Misty. Ik hoorde Ini zeggen dat er zaterdag een amazone op reed die haar super netjes reed en aan de teugel kreeg dus dat er heel veel in Misty zit. Ik weet bijna wel zeker dat ze het over jou had. Een indirect complimentje dus!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:13

Nou denk ik niet dat ik dat was... ik heb die zaterdag niet op Misty gereden, maar op Melina...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:50

Zo, dat was me het dagje wel bij Ini vandaag! Eerst een les en 's middags proefje!

Er heen komen met al mijn spullen was al een enorm gepuzzel. Lunchpakket in mijn rugtas, poetsspullen/ vlechtmateriaal in tas om de schouders, wedstrijdkleren en cap in de brommerkoffer (die daarmee ook gelijk vol was) en gaan met die banaan! Eenmaal zonder kleerscheuren bij Ini beland bleek ik in de les én bij t proefje op Misty te mogen rijden! Daar was ik natuurlijk blij mee.

In de les heb ik vooral gekeken hoe Misty haar vlag erbij hing, hoe ze liep en of ze fijn te rijden was. En het viel mij op dat we enorm op dezelfde golflengte zaten, onze neuzen dezelfde kant op wezen en we echt een leuke combi vormden! Of ik nou wilde stappen, draven of galopperen, het maakte niet uit. En welke kant ik ook op stuurde of dreef, ze deed het gewoon heerlijk! EN ja, dat geeft de burger moed!

Na de les gelijk maar eens op mevrouw haar manen en staart gestort. Voorpluk vlechten ging soepel en snel. Deze bleef ook super zitten de hele middag. Staart af en toe een knoopje tijdens t vlechten, maar ook deze zat er snel in en bleef goed zitten. Maar die manen... Misty haar manen zijn lang en vol, dus ik denk ik vlecht ze op de manenkam. Ik dus die vlecht erin, kreeg legio complimenten erover. Was ook erg mooi gelukt. Maar wat doet Misty... Die schudt een keer goed met haar hals... Dag vlecht... Dus ik voor de tweede keer krukje erbij en vlecht er weer in gedaan. Dit keer bleef hij beter zitten. In ieder geval tot nadat de amazone die voor mij was, haar proefje met Misty had gereden. Daarna mocht ik wederom aan de vlecht... Ik heb geloof ik wel 5 keer die vlecht opnieuw erin gemaakt. En toen hij weer los ging terwijl ik aan t losrijden was, was ik er klaar mee. Een van de andere dames heeft een hengstenvlecht bij haar gemaakt en die bleef gelukkig wel even zitten, tot ik met proefje klaar was. Daarna zakte die ook weer uit. Pfffffff...... Misty en vlechten...

Maar goed, proefje zelf ging super fijn! Wineke was de jury, dus ik kneep hem wel een beetje. Zij is namelijk best streng, maar wel rechtvaardig. Ik was de hekkensluitster van de dag, oftwel de laatste starter. Wel gelijk de enige F11 starter, de rest was f6 en f7, maar dat mocht de pret niet drukken! En wederom bleken Misty en ik met de neus dezelfde kant op te rijden en heerlijk op dezelfde golflengte te zitten! Heb echt heerlijk kunnen rijden, mooi de figuren kunnen afwerken, ja echt een nette proef kunnen rijden. Verliet dan ook met een goed gevoel de baan!

Misty weer uitgevlochten, naverzorgd en naar de wei gebracht. En ja, toen begon t spannende moment. Prijsuitreiking. Elke keer als er iemand werd genoemd die niet in de prijzen was gevallen, had ik zoiets van huh? En ik dan? En toen waren ineens de prijzen aan de beurt. De derde prijs was voor iemand anders, maar toen werd t spannend. Ik had echt t gevoel dat ze me vergeten waren maar nee dus. 234 punten gereden, zelfs nog 1x een 8 op t protocol, en voor mij de rode rozet voor de 2e prijs! Op slechts 1 puntje verschil met de nummer 1. Nou mij kon je wegdragen geloof ik. Dit had ik met Misty niet verwacht!

Dus al met al een super dag en volgende week weer les! Ben benieuwd op wie ik dan mag en of ik dit rijden zo vast kan houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:48

Wat super, Jenny! Gefeliciteerd! Volgens mij heb je inmiddels al een aardige collectie rozetten, of niet? :D Knap hoor!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:52

Laat ik het zo zeggen, ik heb vanaf mijn 1e wedstrijdje (plm. 22 jaar terug) alles bewaard. Flinke lijn intussen. :D

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:19

Gefeliciteerd met je prijs Jenny!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:19

Gefeliciteerd Jenny! Super goed gedaan! :D Ook leuk dat je op een pony gewonnen hebt!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:23

Even een zaterdagochtend bij Ini in emoticons:

8-) Eerst maar eens lekker per brommertje naar Ini toe. Heerlijk langs de weg, lekker rustig en je ziet nog eens wat: hertjes in de wei bijvoorbeeld!

O:) Dat was de blik van Misty vanmorgen toen ik bij haar box kwam. Ze stond daar echt met een hoofdje waar de schuld vanaf droop... Dus ik had direct zoiets van: "wat heb jij gedaan?" Nou dat had ik niet hoeven vragen...

|o Want mevrouw had besloten dat ze liever bont wilde zijn denk ik... Linker flank plus buik was versierd met een enorme groenbruine vlek... En uiteraard heerlijk vers, want nog nat... Leuk... Gelukkig vind ik borstelen geen ramp, dus gelijk mijn spullen gepakt.

:j Gelukkig kreeg ik al snel hulp van twee poetsmeiden en dat was wel heel fijn. Dankzij hen zat ik tenminste op tijd op een redelijk schoon paard. Pffffff.... voor je zo'n natte vlek er een beetje af hebt...

*\%/* Dat was wat enkele pony's in de binnenbak dachten toen we vanuit de buitenbak daarheen mochten. 1 van hen schrok van een bakkabouter of manegegeest (geen idee wat) en een paar anderen deden gezellig mee. Waaronder Misty... Okay... Ik wist dat ze wakker was (voorwaarts, briesen, hinnikje), maar dit...

:D Dit is tijdens de les, want wat liep ze lekker! Stukjes aan de teugel, beide keren galop goed, fijne middendraf, mooi soepel wijken in draf en galop, ja echt helemaal super!!! Wat een heerlijke les! Ini had t stevig op haar heupen, dus veel rust zat er even niet in, maar wat ging t fijn!

Y)(^) Na de les was dit t geval. Omdat ik afgelopen dinsdag jarig was heb ik getrakteerd op snoepies en voor de paarden een wortel. En dat viel erg goed in de smaak!

*juiste smiley mist* Na t trakteren heb ik de rosborstel gepakt en ben ik Misty eens stevig te lijf gegaan. Want ze is aan t verharen niet te zuinig. Uiteindelijk had ik een redelijk nette pony en een gele vloer. Maar goed, die kriebels is wel wel weer kwijt.

:) Eenmaal klaar met poetsen vroeg Rianka mij of ik Misty wel wilde zadelen voor haar. Zekers wel! Dit moest wel vooraan in de stal gebeuren, aangezien achteraan hooi gebracht werd. Dus ik haar meegenomen naar voren en gezadeld. Bleek dat zij nog een beginnerslesje mocht lopen, dus de amazone voetje gegeven en erop geholpen, beugels op maat gemaakt etc. en naar de bak gebracht.

+:)+ Nieuw hooi betekent stapelen, dus daar ook gelijk maar mee geholpen. Kruiwagens vullen met balen hooi, hooi in stallen stapelen enzovoorts. Natuurlijk blijft er veel los hooi over, dus de bezem ook maar even gepakt. Eerst alle losse haar op een schep geveegd en in de afvalbak (GFT container bij Ini achter t huis) gegooid, daarna t lossen hooi bij elkaar en in de kruiwagen geschept.

:( En ja, toe was t toch echt alweer tijd om naar huis te gaan. Jammer, volgende week nieuwe lesmorgen! Nu al zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 06:43

Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Klinkt weer als een leuke dag :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:05

Was t ook! En vandaag was ook weer super!

Ini had weer leuke dingen in petto! Ik mocht namelijk op Oppy rijden! En ja, dat is veel paard om te poetsen... Maar hij vond het wel heel lekker volgens mij, hij stond nog net niet te slapen toen Wineke hem het hoofdstel ging om doen... De rest van het zadelen kon ik gelukkig wel zelf doen. En toen op naar de buitenbak. En ik weet niet of het nou het lekkere weer was, mijn goede humeur, Oppy in goeden doen of Ini haar manier van lesgeven, maar wat ging het weer fijn!

Had Oppy lekker aan t been en fijn voorwaarts, kon hem heerlijk alle kanten op buigen, wijken zat er nog goed op en zelfs de middengalop deed hij zonder mekkeren! Wat een super paard!!!

Maar daarmee was de koek nog niet op! Want Rianka (haar eigen paard) en Wieneke (Blue Maid) gingen nog even buiten een stukje doen met Henriette op Elina, dat paard kent heel veel buiten nog niet. En ik mocht ook even mee! Nou dat laat ik me dus geen 2e keer zeggen he! Dus ik ook mee naar buiten. En inderdaad kent Elina nog niet alles buiten, maar zelfs Oppy had even een "Daar ga ik dus niet langs he?" - momentje... Rood met witte linten schijnen paarden te eten volgens hem. Maar met wat overredingskracht hem er toch langs gekregen. Helaas liet hij me ook nog even voor gek staan door precies voor de oprit naar Ini haar huis een dikke berg mest neer te gooien...

Maar ach, we waren toch al bijna weer terug. Met het voornemen dit op te ruimen zijn we het erf weer op gereden en afgestapt. En meneer bleek nog meer hoge nood te hebben. Hij stond nog niet in zijn stal of hij moest al plassen... Had hem net omgedraaid, nog niet eens hoofdstel en zadel eraf, maar hij hield het niet meer... Tsja en daar sta je dan met je goede gedrag... en een leeglopend paard...

Toen dat achter de rug was, meneer lekker afgezadeld en eens flink afgesponst. Want hij zweette behoorlijk. EN dat was geen slecht idee volgens mij. Oppy stond uitgebreid te gapen en wederom behoorlijk ontspannen te wezen. Heb hem uiteindelijk lekker naar de wei gebracht en dat ging met zijn hoofd bijna op de grond. Hij had het ook zo zwaar...

Terug vanuit de wei nog maar even een schep gepakt en die dikke hoop bij Ini voor de deur netjes opgeruimd. Wel zo fijn voor haar denk ik dan! Maar toen was de ochtend al wel weer voorbij jammer genoeg...

Ben alweer benieuwd naar volgende week!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:57

Wat leuk dat je mee naar buiten mocht! Zeker geen straf met dit mooie weer! :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:53

Pfffff.... Deze ochtend ging op enkele vlakken iets anders dan verwacht...

Het begon al toen ik mijn brommertje wilde pakken om naar de manege te gaan. Oranje lampje brandt, wat zoveel wil zeggen als "tanken aub, anders wordt t lopen". Nou had ik niet zoveel zin in dat laatste, dus maar even gedaan wat brommertje wilde. Kleine eindje omgereden naar de pomp en volgooien maar. Scheelt dat er maar weinig in zo'n brommertje past, is t ook niet zo duur...

Eenmaal bij de manege was er de volgende verrassing: ik mocht op Misty, en die bleek al te lopen. Dus even knuffelen met Classic, en later vroeg Wineke (die ook ons les zou geven) om Nini vast te gaan poetsen voor haar amazone. Uiteraard! Dus ik mijn poetsspullen gepakt en naar madam toe. Terwijl ik met de rosborstel bezig was, kwam de amazone ook al, dus met zijn tweeën Nini verder afgepoetst en geholpen met zadelen.

Toen was ook de les voor ons klaar en kwam Misty de bak uit. Dus ik haar overgenomen en meegenomen naar de buitenbak. Opstappen en rijden maar. Maar die wind en dat spatje regen waren niet erg fijn... Eerder nogal :brr: Bovendien had ik de indruk dat madam een beetje anders dan anders was, beetje hengstig misschien. Ze hinnikte veel, doet ze normaal nooit, vandaar. Maar desondanks ging t rijden echt super! Zelfs stukjes nageeflijk, en aan de teugel! Galop deden we maar 1x en zelfs die ging goed! Ze liet zich keurig buigen, rond rijden. Wijken, voltes, super. Bij 1x halthouden moest de rest van de groep zelfs even naar mij en Misty kijken van Wineke. Kats vierkant, nageeflijk, keurig op de zit gereden. Was best wel vereerd! Alleen jammer dat er dan net geen fototoestel in de buurt is. Want wil best eens zien hoe ik nu rijd, paar rijfoto's zou ik erg fijn vinden! Maar goed... Vandaag dus niet. Maar wel super fijn kunnen rijden! Minder fijn was dat ze na t rijden haar "Groene lippenstift" even aan mijn broek afveegde. Groene vlekken op been en kruis passen namelijk niet bij mijn bruine rijbroek...

Na de les mocht madam weer netjes afgezadeld en naverzorgd worden. Nou geen probleem hoor! Lekker poetsen is fijn! Na die poetsbuurt bleek ze samen met King naar de ponywei te mogen, dus samen met iemand anders de beide pony's weggebracht. Bitje netjes gespoeld, spullen naar de zadelkamer gebracht en klaar! Net toen ik op de brommer wilde stappen, ontdek ik nog een vervelende verrassing: ergens gedurende de ochtend had een of andere vogel 2 witte vlekken op mijn zwarte rijlaars (linker) aangebracht... Fijn... Onderweg naar huis werd ik door harde wind nog bijna de berm in geblazen... Kon nog net het stuur recht houden... jeetje wat een woei ineens... Thuis nog maar even mijn laars gepoetst, met de vlekken kon t ook niet. Maar wel weer een lekkere ochtend in de manege gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:38

Wat goed, Jenny! Winneke is kritisch op correcte hulpen, dus als die je als voorbeeld gebruikt, dan weet je dat je het goed doet! Kun je niet een keer iemand een camera in de handen duwen? Er is vast wel iemand die wat foto's wil maken! :j

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:50

Bij ons staat eigenlijk nooit iemand te kijken. Best jammer -O-

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:05

Hoe laat moet je altijd rijden Jenny? Als mijn nichtje ooit eens op zaterdag moet rijden of een wedstrijd heeft neem ik mijn camera wel even mee... :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:41

Ik wil best een keer komen foto's maken Jenny!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:47

Mijn les start ergens rond 9.30 uur met mooi weer en 10.00 uur met slecht weer.

Mocht iemand dat willen, zou ik dat heel tof vinden!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:17

Oepsie... Was zeker zo onder de indruk vorige week dat ik vergat te schrijven... Maar wat wil je ook, als je op Elina mag! En On Time een hengstveulen heeft gekregen! Maar nogmaals sorry...

Vandaag was het heerlijk bij Ini! Was erg vroeg aanwezig, dus voldoende tijd om paardlief te poetsen. Melina vandaag! Dus wederom een voorwaartse Fries, maar toch andere dan vorige week. Maar goed, poetstijd dus eerst! En ik weet niet wat ik heb, maar mevrouw viel nog net niet in slaap. Toen ik na t opzadelen stond te wachten om naar de bak te gaan, waren haar ogen bijna streepjes en haar achterbeen stond in ruststand. Kreeg nog de vraag of ik begin van de middag nog een springles wilde rijden op Misty. EN hoewel dat aantrekkelijk klonk, heb ik het niet gedaan ivm vrijwilligerswerk vanmiddag en dus tijdgebrek. Ander keertje weer.

Maar eenmaal in bak was dat verleden tijd en wou ze maar 1 ding: voorwaarts! Pfffff..... Af en toe kon ik haar wel weer wat inhouden, af en toe ook niet. Wat een looplust zeg! Doorzitten draf lukte dan ook echt niet goed vandaag, ze liep echt onder me vandaan... Galop, stap en halt-achterwaarts gingen dan wel weer goed. Figuren maken en wijken ging ook super, maar tempocontrole was enorm ver te zoeken vandaag.

Na de les mocht ik haar overdragen aan de volgende. Dus ik haar geholpen met opstappen, krukje opgeruimd en gelijk als toezichthoudster aangesteld. Waren namelijk 2 meisjes Gjesta aan t poetsen en ik moest daarbij blijven. Ok dan, doe ik dat. Dus ik daarblij gebleven tot Gjesta weer in de stal stond met deken om. Krijg ik gelijk de vraag: wil je even meelopen naar de wei, paarden wegbrengen? Euh ja, waarom niet. Dus ik met Elina en haar amazone naar de wei met aan mijn touw Zelina (goh, blijft in de familie...). En later nog een keer met CLassic, Nini en Islotti mee. Officieel om hekken te openen, maar ook als boodschapper. Want Classic bleek een ijzer kwijt te zijn, dus dit maar even bij Rianka gemeld. Die stuurde Classic gelijk weer naar stal. En ik mocht niet mee naar de wei, nee ik moest helpen springmateriaal sjouwen. Ach, das ook leuk toch!

Daarna was t toch echt tijd voor vertrek naar huis. Waar ik terug kan kijken op een leuke gezellige ochtend Ini. Ja, dit was erg fijn weer!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:13

Zucht.... waar te beginnen... emotionele waterval vanmorgen...

:wow: :wow: :wow: Dit was mijn eerste reactie toen ik vanmorgen bij Ini in t boek keek. Want wat stond er: Classic met slof... Euh watte? Dit meen je niet!

+:)+ Mevrouw stond al in haar box, dus ik ben haar maar eens lekker met de borstels te lijf gegaan. Even fijn poetsen! Op een gegeven moment gaf ze aan dat ze jeuk had aan haar buik, dus ik daar met borstel aan de gang, begint ze de muur ineens af te likken. Sterker nog, ik moest beloond voor zo lekker te poetsen vond ze. Ze begon mij al met de bovenlip te masseren. Schijnbaar poets ik erg fijn!

:D Zadelen was even verwarrend ivm extra riem aan t zadel, van t ene zweetblad naar de andere. Blijkbaar moest die onder de buik door, dus dat gedaan. Hoofdstel o, slofje eraan en op naar bak. En daar bleek al snel dat we best een leuke combi vormen. Ze liep erg fijn! Ik had eerst wel even zoiets van: wat gaat dit worden. Maar dat liet ik snel los, want ze liep erg lekker. Kon haar echt alle kanten op buigen, hoefde mijn been maar iets te verleggen of ze ging al wijken, kleine hulp was genoeg om haar voorwaarts te krijgen, ja super fijn! Galopje misschien iets te fijn, want ze gaf even een joligheidsbokje. Oepsie, kan gebeuren... Maar verder echt super gereden!

:j Na de les bleek dat Classic lekker mocht afgezadeld en onder de douche. Nou dat laat ik mij dus geen 2 keer zeggen. De amazone van Ottoline mocht overstappen op Nini, dus werd mij gevraagd om "Otto" ook even te douchen. Nou, best hoor! 1 of 2 paarden afspoelen, what's the difference?

*mist een druipnatte smiley* Ja, dat je er een beetje extra nat van wordt. Maar op zo'n dag als deze is dat heulemaal niet erg!!! ;) Na het douchen van beide dames mochten ze ook allebei naar de wei. Dus ik maar even hulptroepen ingeschakeld. Want 2 dieren achter elkaar douchen, ok. Maar naar de wei wordt ander verhaal. Dus samen met iemand de dames weggebracht. En wat denk je dat ze doen?

>;) Juistem, lekker zanderige plek uitkiezen en heerlijk uitgebreid rollebollen. En omdat ze nog niet droog waren, gaf dat fijne effecten. NOu ben ik gelukkig niet degene die morgen poetst, en de dames genoten wel. Dus Prima!

*knip*
Laatst bijgewerkt door LindyH op 06-06-16 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek stukje verwijderd.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:45

Maar stoppen ze dan helemaal met de manege? Wat gaat er met de paarden gebeuren dan?