Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:10

ohh gelukkig ........ ik dacht al...... 12 mei verhuizen.....klonk zo definitief en dan nog wel naar A'dam........zucht........Vanmorgen heb je Bizzie niet mishandeld gelukkig.....dit kon hij nog wel hebben zo'n ritje .....ipv na het grazen in het land volop aan het werk zetten en dan helemaal bezweet terug komen........arm paard!!!!!! Knipoog

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:15

Hij had wel een lekkere douche gekregen Haha!
Biz vond t ritje te sloom, op de terugweg wilde hij wel harder, maar ik was heel strenk en hij mocht niet zo hard.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:21

oh oke .... die douche maakt een hoop goed.....die had hij wel verdiend.....

de meeste paardjes vonden de takjes heerlijk hoor Marieke dus....gooi die afgeknipte boomgaard maar neer op stal.....ik neem morgen ook wat kleine takjes mee voor de chinchilla's, die zijn daar ook verzot op .....

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:28

@Madelon: ik heb gewoon de basisverzekering van Ohra. Volgens mij is overigens de basisverzekering wettelijk bepaald... Ik heb even gechecked voor je en bij 5 verschillende zorgverzekeraars is het allemaal hetzelfde. Zowel bij de Ohra als de Unive, als de CZ, als de VGZ enz enz... Vanaf 18 jaar krijg je alleen fysiotherapie en de daarbij behorende therapieen vergoed als je een chronische aandoening hebt en dan krijg je vanaf de 10e behandeling vergoed. Dat heeft dus niets met mijn verzekeraar te maken.
Heb je dus enkel de basisverzekering, dan krijg je dus niet meer de eerste 9 of vanaf de 9e behandeling vergoed. Wel even handig om op te letten... Boos!

@Karin: is goed! Kunnen ze lekker om half 12 naar buiten. Heb vandaag met binnenhalen zowel Blando als Moskai gepakt en dat ging erg goed. Hij liep alleen bietje langzaam. Maar meneer heeft zich keurig gedragen.

edit: tegelijkertijd dus... Haha!
Laatst bijgewerkt door djinnie op 16-04-07 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:28

Ja hoor, de knijnen van Zaar kunnen ook wel wat takken gebruiken!

Kaar, ik kon ze bijna niet houden! Haha! Je moet die Spetter eens op gaan voeden, hij stookt de hele boel op!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:33

spettertjuh schreef:
oh oke .... die douche maakt een hoop goed.....die had hij wel verdiend.....

de meeste paardjes vonden de takjes heerlijk hoor Marieke dus....gooi die afgeknipte boomgaard maar neer op stal.....ik neem morgen ook wat kleine takjes mee voor de chinchilla's, die zijn daar ook verzot op .....

Vanavond kom ik met de auto, dus ik kan weer takken mee nemen. Morgen gaat de rest mee met de vuilnis.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:43

Jetta schreef:
Ja hoor, de knijnen van Zaar kunnen ook wel wat takken gebruiken!

Kaar, ik kon ze bijna niet houden! Haha! Je moet die Spetter eens op gaan voeden, hij stookt de hele boel op!

Dat doet mijn Spetter niet ....... het is Diddlepony.......weet ik zeker....die loopt altijd hard. Heb jij Spetter wel eens hard zien lopen????????

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:45

djinnie schreef:
@Madelon: ik heb gewoon de basisverzekering van Ohra. Volgens mij is overigens de basisverzekering wettelijk bepaald... Ik heb even gechecked voor je en bij 5 verschillende zorgverzekeraars is het allemaal hetzelfde. Zowel bij de Ohra als de Unive, als de CZ, als de VGZ enz enz... Vanaf 18 jaar krijg je alleen fysiotherapie en de daarbij behorende therapieen vergoed als je een chronische aandoening hebt en dan krijg je vanaf de 10e behandeling vergoed. Dat heeft dus niets met mijn verzekeraar te maken.
Heb je dus enkel de basisverzekering, dan krijg je dus niet meer de eerste 9 of vanaf de 9e behandeling vergoed. Wel even handig om op te letten... Boos!

@Karin: is goed! Kunnen ze lekker om half 12 naar buiten. Heb vandaag met binnenhalen zowel Blando als Moskai gepakt en dat ging erg goed. Hij liep alleen bietje langzaam. Maar meneer heeft zich keurig gedragen.

edit: tegelijkertijd dus... Haha!

Paardjes zijn gelukkig ook wel braaf hoor met binnen en buiten zetten.........ik durf dat wel.......ook alleen hoor......heb de stoere koekies van Fallon gegeten........ Knipoog

Hoe is het nu met je rug eigenlijk?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:45

Ja, maar niet als er iemand op zit! Koe En dat maakt het juist zo verdacht! Nee, Diddle doet het nooit! Hij is LIEF ! Spetter is de engerd van stal! Cool

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:50

Spetter is ook heel lief.......maar diddle doet altijd stoute dingen en dat leert hij aan spettertje......zo gaat dat......en dan krijgt nu spetter de schuld.....neeeeeee dat kan niet.........

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:41

*LOL* Ze zijn allebei ondeugend. Maar lief Lovers

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 17:48

Hallo iedereen Doei!

Pffoe wat een hitte zeg niet normaal. Bloos!
En dan nog 2 uur gym en tot kwart over 4 op school zitten. Lips are sealed

Marieke, wauw hip hoor Cool
Xeen, wanneer zandvlakte?
Of eerst beetje kijken hoe het weer word? Niet te warm lijkt me. Haha!

Marion, ja idd we hebben maar raar weer.
Het was gister plaatselijk 30 graden en dan krijgen we nachtvorst. Clown

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:57

djinnie schreef:
Nou Aniet, heb het nog even nagekeken met de vergoeding betreffende fysio- en cesartherapie, maar krijg dus niets... Alleen als het chronisch is krijg ik vanaf de 10e behandeling vergoed... En aangezien het dat niet is, krijg ik zoiezo niets vergoed... Balen zeg Boos!

ja ik begrijp het jij heb geen topverzekering genomen.Das niet handig .Je moet je bijverzekeren.DAT ZOU IK ZEKER DOEN .Probeer dat alsnog.
Ik heb stoelmassage op mijn werk gehad,ben zowat in slaap gevallen hihi en dat kost me niks en nog onder werktijd ook.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:52

Mmmm, vanavond kom ik toch niet meer... Hoefsmid is door zijn rug gegaan en komt nu dus volgende week dinsdag om half 9 's avonds.
Dus kom ik morgen weer. Is ook wel lekker, want heb vandaag al lang bij knollie gezeten.

Even iets tussendoor: Ik ben weer bereikbaar! Ben wel een aantal telefoonnummers kwijt (waaronder Anita en Madelon) maar als jullie in de klapper op stal staan, dan komt dat wel weer goed!

En een vraagje:
Moon had vandaag nogal wat bulten op zijn lijf. Zijn steekvliegdingen allergie speelt dus weer op. Heel vervelend, vooral voor knollie. Nu wil ik graag een deken kopen in onze strijd tegen de muggen. Ik heb fijne ervaringen met de Bucas Buzz off, maar die is behoorlijk duur en durf ik nu niet goed aan te schaffen met Bob de Sloper in onze wei.
Blijft wat keuze betreft over: een heel goedkope simpele vliegendeken met buiksingels voor 39.95, waar ik uiteindelijk niet heel veel aan heb als zijn allergie erger wordt, maar die wel getest mag worden door Bob de Sloper. Of een Pagony Eczema, die ook niet zo duur is als de Buzz off, maar waarmee Dikkie Dik wel compleet ingepakt zit tegen muggen en vliegen. Misschien daarentegen weer bietje extreem... Want dan zit alles stevig ingepakt.

Iemand die mij een ideetje van de hand kan doen? Zit al even te puzzelen, maar vind de Pagony Eczema eigenlijk wat te extreem voor zijn (nu nog) lichte irritatie tegen vervelende steekvliegdingen... Maar de goedkope (en zeer slappe) vliegendeken biedt eigenlijk weer niet genoeg... zucht... Beide dekens zijn niet sterk en zeker niet Bob de Sloper proef, maar Moon is niet zo speels, dus hoop eigenlijk dat Bob de Sloper zijn deken enigszins met rust laat.

Vorig jaar had ik wel de Bucas Buzz off, maar die heeft het net krap aan een seizoen gered, of eigenlijk net niet. En die is wel behoorlijk duur om vervolgens in 5 stukken terug te vinden in de wei. Geen vliegendeken is erg sterk helaas...

Dus eh... HELP!!!

edit: spelfoutje

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:58

Ik heb een WA verzekering dus misschien als Bob de sloper het sloopt dat ze het gaan vergoeden maar weet dat niet zeker misschien weet anushka het wel die zit in de verzekeringen. Ik moet natuurlijk niet met drie dekens in een maand aan komen zetten maar een ongeluk kan altijd gebeuren toch? Vorig jaar had je toch ook geen deken voor Moonlight?

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:28

Nagelbijten / Gniffelen arme moonlight, hmm ... ik ben ideeloos Bloos

geen idee anoeska

kaaaar ik zag jou Wow!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:55

Die goedkopere proberen Tam?
Op mijn oude stal hebben we dit een keer gehad (paard sloopt deken van ander paard in de wei) maar de verzekering zei toen dat dat risico was van bij elkaar zetten met deken op, werd dus niets vergoedt helaas.
Buiten de wei was weer een ander verhaal, maar volgens hun werd het niet vergoedt als je dus zelf dat soort risico's nam.

Van Harrys Horse hebben ze trouwens die gele waarmee je hem helemaal in kan pakken en die was niet zo duur, hebben ze die niet bij Divoza?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:59

Ze hebben geen harry's horse bij Divoza. Daarnaast hangt het ook van het spul af. Sommige van die goedkope exzeem dekens doe je een plastic paard nog niet om. Vorig jaar had hij wel een deken op in het voorjaar. Nadat de deken gesloopt was heb ik geen nieuwe gekocht. Hij had toen ook geen bulten. Maar nu zit zijn hele achterwerk onder en is hij met rijden erg onrustig. Het rijden is hierbij niet van belang, want daar heb ik een simpele vliegendeken voor.

Misschien toch maar de eczeem deken proberen. Die kan redelijk makkelijk kapot, maar is ook redelijk te repareren.. Haha! Vermoed dat de verzekering niet vergoed Kaar, maar het is tenslotte ook mijn eigen keuze (uh, keuze van de rotmugjes) om die deken op te doen. Komt vast goed. Knipoog Morgen eens even voelen bij Divoza naar de stofjes en materialen. Misschien dat dat de keuze makkelijker maakt.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:00

Tamaar, je moet je idd bijverzekeren. Ik ben DSW top verzekerd en heb pas fysio gehad voor pijn in rug en dat is gewoon vergoed!!

Heerlijk gelest met Ko, hij ging weer errug lekker Go jij! Go jij! Kreeg hem zelfs stukjes aan het wijken Clown De andere lessen zagen er ook netjes uit!!

En, ik heb een errug leuk nieuwtje: ik heb a.s. donderdag een sollicitatiegesprek waarvan ik eigenlijk al weet dat ik ben aangenomen Haha! Haha! Haha!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:20

Ach ja, als ik me nu bijverzeker krijg ik dit ook niet terug enne, die aanvullende verzekeringen zijn ook niet goedkoop... Verdrietig
We gaan het er gewoon op houden dat dit voorlopig de enige keer is voor een fysio iets. Normaal heb ik niets... Enne, kunnen het volgend jaar weer aftrekken van de belasting. Krijgen we misschien wat meer terug... Haha! Aan alles zit een positief kantje, toch?

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:21

Goh, waarzo Anouska ?
Tof man Cool

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:34

Binar schreef:
Tamaar, je moet je idd bijverzekeren. Ik ben DSW top verzekerd en heb pas fysio gehad voor pijn in rug en dat is gewoon vergoed!!

Heerlijk gelest met Ko, hij ging weer errug lekker Go jij! Go jij! Kreeg hem zelfs stukjes aan het wijken Clown De andere lessen zagen er ook netjes uit!!

En, ik heb een errug leuk nieuwtje: ik heb a.s. donderdag een sollicitatiegesprek waarvan ik eigenlijk al weet dat ik ben aangenomen Haha! Haha! Haha!

haha wel je best doen met solliciteren he

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:36

Hoe noemt een Amsterdammer een string?????????????????????????

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:38

Reetveter?

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:41

Marieke_ schreef:
Reetveter?

nee nog ff dooroefenen.Jij gaat toch in Amsterdam wonen.Gefeliciteerd met je woning