stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 14:44

Zo vanmorgen was ik om 6:30 uur op stal om een touwtje aan mijn box te knuppen want ik werkte vandaag tot 12 uur en dacht dan kan ik mooi met Wervelwind aan de gang gaan.
Nee zeg kom ik rond 12:15 uur aan op stal en.....
ja hoor paard in het land
GRRRRRR
beweeerde de plaatsvervanger of bedrijfleidster geef haar maar een naam dat er GEEN touw om de box zat maar er 1 in de box lag om 7 uur toen ze ging voeren.
Dus ik nog zo van ... en vond je dat niet raar dan?.....
antwoordt nee hoor vind wel vaker touwtjes en ook halsters in de boxen.
GRRRRRR

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 14:46

Gisteravond menles gehad en best wel lekker gereden.
Meneer had 4 balken rondom X gelegd en daar moest ik om heen sturen. Affin bij een na laaste stuurkunstje stapte de instructeur de verkeerde kant op en moest ik nog noodstop maken ook.
Gelukkig alles goed afgelopen maar je schrikt er wel van.

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:06

Heb net gehoord dat het blauw gele vendel in Pijnacker helemaal is afgesloten wegens twee overleden paarden aan Rhino. Ook alle wedstrijden in Nootdorp zijn afgelast hiermee staat op startlijsten. Bij ons zijn ze allemaal geent gelukkig, maar wat is de kans dat je paard het nog kan krijgen? Niet zulk leuke berichten dus oppassen allemaal!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:09

Ben ik blij dat Jim achterin het land sta!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:12

Hebben jullie een nieuwe dan Lida?
Ben je lekker mee zeg.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:32

Flurk schreef:
CharlyBrown schreef:
Jaaa, hier ben ik hoor! ;)

Wat een dag... ben net een half uur thuis. Had wat vervoers issues. Degene die me altijd brengt, had geen tijd om zo lang op de kliniek te wachten (we hadden namelijk een hele riedel te gaan, arts, manueel therapeut, smid.. en uiteindelijk is ie ook nog bij de tandarts geweest) Dus iemand anders haalde me weer op. Het resultaat was dat ik om 12:30 vertrok en om 20:30 weer terug was.

Maar! Positieve berichten! Zijn knie is erg opgeknapt in 3 weken. Op het harde zag je wel dat hij even warm moest draaien, maar hij kwam wel goed uit de buigproef. Over 3 weken behandelen ze zijn knie nog een keer.

Zijn rug (eigenlijk vooral zijn schouder en nek) is weer behandeld, en het voelde veel beter dan vorige keer en hij heeft het nu helemaal los gekregen. We moeten het goed in de gaten houden. Maar omdat ik toch altijd bij de kliniek naar de smid ga, kan de therapeut een oogje in het zeil houden. Als we straks weer aan de slag kunnen, ga ik hem daar ook voorrijden en dan kan hij me rij-technische tips geven. Op deze manier zou het goed moeten blijven gaan.

Het plan is nu dat ik over 3 weken terug ga, dan wordt Udo zijn knie nog 1 keer behandeld. Ook ga ik samen met van Rijs en de arts naar zijn zadel kijken. Udo heeft blijkbaar een gevoelige rug (wel ja! kon er ook nog wel bij :) ) en het zadel moet dus echt perfect liggen.
Ondertussen mag ik er wel weer op, en stapwerk doen. Heb wat inbuigtips meegekregen van de manueel therapeut, dus daar ga ik mee aan de slag.

Voor de rest hebben ze bij Bodegraven gezegt dat ze er vertrouwen in hebben dat dat wel goed gaat komen met knie & rug. Dus dat heb ik dan ook maar... ik blijf sceptisch en wil niet te vroeg juigen, maar heb zeker goede hoop!

Zo! en nu ga ik slapen!!! :Z

Tot op stal!!!!

zag je gisteren inderdaad terug komen maar durfde je niet aan te spreken je gezicht stond op onweer.
Maar dat begrijp ik nu een beetje nu ik lees over je vervoers perikelen.
Wel fijn dat er opgaande lijn in zit.

hihi..
Nou, ik was heel blij hoor! Alleen ook heeeeeeeeeel moe!

Vandaar waarschijnlijk mijn wat norse blik :)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:59

Oh ik heb niks gehoord over iemand die van een fjord was afgevallen

Maar er staat nog een Fjord ;)
Whitney...

Dankjewel allemaal,

Sharon, het is een 'kleine' breuk..
Er zit zogezegd een scheurtje in mijn kuitbeen :roll:

Zit nu tot onder aan me knie in het gips, hoop zo dat ik naar hongarije kan gaan..
Mo, nee het is geen loops gips het is gewoon zwaargewicht gips
Volgende week donderdag moet ik terug en dan gaat er lichtgewicht gips op en als ik het goed hoorde ook weer een foto...

Lida, balen dat Wervelwind dan op het land is gezet ;)
Maar ik denk dat ik hem anders ook wel in het land gezet zou hebben :o
Teminste ik zou er geen link mee krijgen zogezegd _O-

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:03

Sjezus dat is balen Femke!! Maar wel "fijn" dat het een keline breuk is!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:06

Ene kant zou het denk ik niet uitmaken van de arts zei dat ik alsnog 4-6 weken kan duren voordat het helemaal genezen is..

Wel kom ik volgende week eventjes kijken nog :)

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:35

@Fammiie jeetje das balen zeg!, sterkte hoop dat het gauw geneest!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:38

@ Femke, dat is balen....

Whitney is de braafheid zelve vergeleken met Paddy. Ik weet wie het was. Ze had een hersenschudding en heeft bij haar moeder geslapen ivm wek-advies. Mariska wist het geeneens!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 11:41

x_Mliss schreef:
Hebben jullie een nieuwe dan Lida?
Ben je lekker mee zeg.

nou vanmorgen alles nog maar even uitgepraat en nu is alles weer in orde.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 11:42

mo_van_dijk schreef:
@ Femke, dat is balen....

Whitney is de braafheid zelve vergeleken met Paddy. Ik weet wie het was. Ze had een hersenschudding en heeft bij haar moeder geslapen ivm wek-advies. Mariska wist het geeneens!

o als je haar spreekt wens haar maar beterschap

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:43

:D mooi zo.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 11:44

nou vanmorgen lekker gerden met mijn blonde dollie.
Wel werd hij erg heet.
heb alleen maar mijn huiswerk geoefend
overgangen gereden en rechte lijnen en andere figuren.
gelukkig kreeg ik hem ook meer bij elkaar en daar werd hij schijnbaar heet van. Heerlijk in de molen laten uitstappen wat een uitvinding.

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:34

vandaag is er weer bloedgeprikt bij Zip en zn waarden zijn super verbeterd :D
We begonnen met een waarde van 1062 en nu gedaald naar 764 en hij moet normaal onder de 600 zitten.
Van Job mag ik weer beginnen maar daar wacht ik toch nog even mee hoor volgende week wordt er nog 1 keer geprikt en als die dan onder de 600 zit ga ik weer beginnen. ;)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:04

Gelukkig begint zijn waarde weer de goede kant op te gaan maiken :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 13:55

Hee goed nieuws Maiken!!!

Nou vandaag ben ik ook trots.
Heb in eentje trailer aangekoppeld en alles klaar gemaakt voor vertrek.
Toen Wervelwind geladen en hup met trailer naar zandvlakte (A4) en daar kwam manlief en die heeft vandaag mogen rijden. (mennen) kindlief in de trailer geparkeerd met zijn nitendo en daar hadden we geen kind aan.
En toen heerlijk samen gereden.
En na afloop aan de hand uitgestapt en pony weer geladen en thuis kon hij direct op het land en heb ik uitgemest en trailer weer geparkeerd.
Kortom een geslaagde trainingssessie en deze keer geen dunne mest in de trailer.
jippy!!!!

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:03

Dat is goed nieuws Maaiken! gaat gelukkig de goede kant op!
Mooi zo Lida, kwamen je vanmorgen idd tegen op het weggetje.

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:01

Succes morgen Chantal!! *\o/* *\o/* *\o/*

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 07:48

chanjelte schreef:
Dat is goed nieuws Maaiken! gaat gelukkig de goede kant op!
Mooi zo Lida, kwamen je vanmorgen idd tegen op het weggetje.

ja was wel grappig om naar jullie te zwaaien.
Ik hoorde jullie al denken waar gaat die nou naar toe?
Nou weet je het
succes met je wedstrijd vandaag

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 18:23

Chantal hoe is het gegaan?

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:58

Bedankt!
In me gevoel ging me wedstrijd helemaal niet goed, ik had rekening gehouden met het warme weer en wou dus tussen de 25 en 30 minuten in rijden en moest me eerste proef om 10 over half 4 me eerste proef rijden en om rond 3 voor half kwamen ze me roepen dat ik me proef moest rijden. Maar me moeder had op stal gebeld of de tijden nog naar voren geschoven waren, en toen had ze schijnbaar het woonhuis maar die zei nee hoor de tijden zijn hetzelfde. Maar dus miste ik al een stuk van het inrijden waar ik hem dus nog niet alle oefeningen kon oefenen maar goed. Maar hij liep wel erg fijn met de korte tijd die ik ingereden had. maar met me proef viel alles in hij liep zijn proef maar meer niet hij wou niet voorwaarts niks, hij wou geen middendraf of middengalop doen. Baalde dus en toen met tussen de de tweede proef door, ging het rijden weer erg goed. Toen ik voor mijn tweede proef weer in de buitenbak kwam, toen wou hij weer niet goed aan mijn been lopen, toen was k het zo zat en gaf hem een harde mep want hij wou gewoon geen reactie geven, maar ook deze tik hielp niet veel.. hij had er echt maling aan.., het was dan ook wel erg warm vandaag, maar was voor me zelf niet echt tevreden. Maar hij zakte wel netjes in mijn hand. Maar toen zei er een meisje waar ik bij aan het inrijden was nou de jury schijnt erg streng te zijn, want de punten waren laag bij de andere proeven. Had dus echt al zo iets van ow jee.. maar de punten vielen me reuze mee. ik had voor mijn eerste proef 184 en mijn tweede proef 187. Dat had ik dus nooit gedacht, maar schijnbaar zag het er neter en beter uit dan wat mijn gevoel zei. Dus ja ben uiteindelijk over mijn punten niet ontevreden. Maar hij kan gewoon veel beter als ik meer middendraf/galop had kunnen laten zien.. Maar ja volgende keer beter.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:18

@ Chantal, gek hè? Als je niet tevreden bent heb je hoge punten en als je wel tevreden bent, heeft de jury het niet gezien... Misschien had je als je voor je gevoel beter had gereden, nog wel hogere punten gehad. Maar toch gefeliciteerd hoor! Heb je nu nog 1 wedstrijd dit buitenseizoen, of meer?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:55