Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:55

Ja Deb ging als een speer zowel in de B als in het L.
Leuk om te zien.
Hopelijk wordt het wat beter weer want anders kunnen we beter een wedstrijdje wie het mooiste met zijn hoefjes kan bewegen in het water doen.

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:56

Deze week wordt er weer veel regen verwacht, dat is dus mooi knudde, volgend weekend namelijk ponyspringen.
Die tank van jou ging anders toch ook als een speer in de L, en de andere kanjer van S ging super in de B.
Alleen jammer dat die van W niet zo lekkker ging de Klasse B.
A van de springles moest ook springen in de M en Z, maar helaas heeft hij niet meegesprongen, ik was wel benieuwd naar zijn springkunsten.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:08

Ponyspringen gaat hoe dan ook gewoon door(toch?).. Eventueel word het verplaatst naar de grote buitenbak..(losspringen kleine binnen of buitenbak)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:38

inderdaad voor de pony's is de buitenbak een optie. Denk dat het jammer genoeg ook wel nodig zal zijn. De wei hebben ze gisteren goed onderhanden genomen, was het weer ook maar zo positief.

Inderdaad Deb die van S. gingen beiden niet slecht op naar de volgende wedstrijden.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:53

Idd blubberwei.. Tis vanavond al begonnen met regenen en voor morgen en donderdag geven ze dat ook nog aan.. Ben benieuwd wat volgende week weer brengt

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 07:55

Het valt niet mee als je geen bodem hebt met achterberg, Swanenberg ed. om iets te organiseren. Balen ook dat stomme weer.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:06

Amarie schreef:
Het valt niet mee als je geen bodem hebt met achterberg, Swanenberg ed. om iets te organiseren. Balen ook dat stomme weer.

een ding scheelt met dit bagger weer: de tuin hoeft niet gesproeitd te worden Boos!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:19

Het is een goeie Lin, maar dat hoeft bij mij toch al niet.
Zou willen dat het een paar dagen droog was en wat constanter van temperatuur. Maar daar moet ik op wachten denk ik tot half september op de Canarische.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:10

Zo ik ben weer terug vanuit het zonnige Spanje. Iedere dag minstens 35 graden en soms zelfs 40. Ben nu net een aangebakken kreeft, verbrand als het maar zijn kan dus. Clown
Het vliegen viel gelukkig heel erg mee en ik heb een mooie vakantie gehad.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:01

tis hier nog steeds droog, alleen vanochtend (flink) wat regen..

Wel foto's laten zien he angelique Lachen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:03

En Joyce, hoe ligt de wei erbij. Gisterenavond zag het er goed uit.
Vandaag ben ik niet geweest, maar hier heeft het veel geregend vanacht en vanmorgen.
Denk dat de buitenbak een goede optie is en ook meer zekerheid geeft.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:11

maar nu werd het weer droog zoiezo vanaf morgen.. en vandaag is het (op vanochtend en vannacht na) mooi droog geweest..

ik heb niet echt op de wei gelet eerlijk gezegd maar volgens mij was ie niet te nat? maar dat zal van dichtbij misschien anders zijn.Ze gaan morgen bouwen dus ben benieuwd

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:56

Amarie schreef:
Het is een goeie Lin, maar dat hoeft bij mij toch al niet.
Zou willen dat het een paar dagen droog was en wat constanter van temperatuur. Maar daar moet ik op wachten denk ik tot half september op de Canarische.

Bij mij wel met al die jonge planten in mijn tuin....
Ik denk dat ik ook maar richting Canarische ga vertrekken...
Van de week op Texel heb ik trouwens wel super weer gehad, zondag ga ik weer dus ook voor mij duimen voor zon Haha!

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:50

Vanavond gaan we inderdaad bouwen, ik denk dat de wei wel goed is hoor. Vandaag wordt het ook niet zo'n slecht weer.

Gisteren was ik lekker aan het sjouwen met mijn paardenspullen, ik kreeg al de vraag gesteld " ga je verhuizen? " ik zei ja ik stuur morgen wel een verhuisbericht dus bij deze:
Ik moet nog effe een verhuisbericht plaatsen ( hihi ) , want ik ben gisteren van manegekastje verhuisd, ik heb nu kastje 7( oude kast van F )ipv kastje 4 op de manege.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:48

Nou dan heb je in elk geval een mooi geverfd kastje Deb.
Nu het nog muisvrij zien te houden.
Zie je vanavond.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:11

en wij maar denken hehe eindelijk weg, maar nee hoor.. Tong uitsteken:P grapje he..
Nou er zijn weer 2 nieuwe bij.. dat ene paard liep al flink kreupel

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:21

Och jee, het zijn volgens mij ook niet zo'n jonkies meer.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:59

Zo vandaag weer een lekker dagje gehad. Altijd leuk om die springwedstrijd van de pony's te kijken. Vandaag zelf ook lekker gereden, eerst een loskomen en het laatste half uur liep ze lekker. Op het einde wat erg leuke overgangen gehad.
Vanmiddag was één van de 2 nieuwe paarden alleen in de wei en hij ging helemaal uit zijn dak, allemaal gekke bokkesprongen maken en lekker racen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:35

Vandaag weer een leuke dag gehad. Ponyspringen is altijd leuk om te zien, vooral die 7 jarigen op die frisse A-pony'tjes Haha!.
Eerst even met de kleine van M rongesjouwd en geoefend welke kleuren paarden er in de bak liepen Tong uitsteken. Gelukkig voor hem waren ze allemaal zwart of bruin, niet zo moeilijk dus en gegarandeerd dikke lol. Daarna weer springen gekeken want daar moest meneer constant bij aanwezig zijn. Heel interessant al die hupsende paarden.
Daarna Paco gezadeld en op hoop van zegen de bak ingegaan. Had het idee dat het helemaal niets zou worden, maar dat had ik gelukkig fout gedacht: hij liep super Dromen . De eerste 15 minuten alleen maar het gas en de rem geïnstalleerd, en toen hij zich flink begon op te fokken omdat ie zowaar een keer goed moest luisteren ben ik er pas echt aan gaan rijden. Dat hielp enorm en ik heb zelfs grote stukken doorgezeten omdat hij zo lekker los was.
Hij is natuurlijk altijd wel lief enzo, maar op zulke momenten is het helemaal een heerlijk paard. Dikke frons op zijn koppie en hij loopt dan zó zijn best te doen Lovers
Hopelijk houd hij dit gevoel vast tot volgende week, ik doe graag nóg zo'n uurtje Lachen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:37

nou de springwedstrijd van de pony's is ook weer afgelopen..

Fijn dat jullie allemaal lekker gereden hebben..
Ik ben vandaag met olly en leentje met Monty een stukje door het bos en de woonwijk gestapt..We hadden alle2 niet echt zin om serieus te rijden Lachen Daarna toch nof ff in de bak een drafje en gelopje gehad.. En ook Olly is zijn leven aant beteren:P Hij loopt de laatste tijd weer erg fijn

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:57

Joyceee86 schreef:
en wij maar denken hehe eindelijk weg, maar nee hoor.. Tong uitsteken:P grapje he..
Nou er zijn weer 2 nieuwe bij.. dat ene paard liep al flink kreupel

Ik heb dat paard ook zien lopen, echt flink kreupel. Boos!
Zaterdag was ze inderdaad dat paard aan het afspuiten.
Ik hoop voor haar dat het mee valt.
Vrijdag had ik weer lekker gereden, travers gaat een beetje de goede kant op. OK dan!
Deze week weer effe goed oefenen voor aanstaand weekend ( outdoor dressuur )

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:53

JAaa ik moet ook weer goed oefenen Lachen Vandaag nog ff longeren en dan vanaf morgen weer flink rijden..

Ga vanavond ff op de kermis in DB kijken.. Ben benieuwd of t iets is

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:53

Ik doe het dit weekend rustig aan, alleen het secretariaat, oefenen ben ik wel druk mee bezig. maar dat zal wel oktober worden.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:54

Doe je dit weekend niet mee dan amarie?
Ik hoorde gister btw van E. dat is zaterdags het secretariaat mee moet afsluiten, maar ik ben om 5 uur weg

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:52

Vandaag weer priveles van henny, dat wordt voor germus en ook voor mij weer lekker zweten. Zaterdag gelukkig niet zo vroeg starten, dan kan ik nog lekker uitslapen.