Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:41

Wat een ONMENS is jou moeder zeg!! ik ben voor jullie allemaal aan het duimen, jet hoe laat moet jij morgen? (sorry geen zin om terug te lezen...)
Mijn gesprek ging very well, ik heb 2 1/2 uur gezeten met drie managers, die erg enthousiast waren, maar you never know.... Morgen gaan wij Oxford bekijken, ik ben benieuwd!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:42

Oke leuk:D hopen dat het wat wordt Haha!

En Bowiemonster was lief! Go jij! Go jij!

Inrijden ging redelijk. Alleen toen besloot Bowie toch wel even vervelend te kunnen doen. Dus begon hij even lekker te bokken. Marloes had toen nog niets door. Dus ik hem even op zijnkop gegeven. Toen ging hij weer verder met bokken, toen weer op zijn donder gegeven en goed vooruit gereden. En daarna met de galop heeft hij zich keurig gedragen. Aan eind van het losrijden liep hij lekker ontspannen naar beneden.
Toen hem even snel op stal gebonden, was echt kl*te weer gisterenavond. En toen bij Leonie gekeken. Daarna weer naar Bowie even hoofdstel weer in doen en opstappen onder de hooiberg. Monique heeft mij en Bowie heel door het deurtje heen gelootst naar binnen. En rijden maar. Bowie liep al zijn vriendjes te roepen de hele tijd. En hij vond het voorin de bak veeeel gezelliger als achterin. Maar in het proefje was hij echt super braaf, oke rechts wilde hij geen stelling en buiging nemen. Maar hij reageerde echt super op mijn been en op mijn handen, ik wist niet wat ik mee maakte. Met teugels op maat maken na het halsstrekken gingen we bijna terug naar stap Bloos
En bij de ander, Ida, heeft hij zich ook net zo goed gedragen. En Trudy was ook trots op hem, dat hij zo lief was.

Was giserenavond na de proef nog erg gezellig met Leonie, Saskia, Fenna en Iris en Nienke. Ik heb nu op zich wel zin om in het voorjaar weer mee te doen, maar dan ook wel weer voor alle gezelligheid Bloos

Nou hier wat foto's. Ze zijn erg donker geworden, heb ze allemaal bewerkt en opgelicht. De kwaliteit is dus echt bagger, maar het gaat om het idee, dat je er iets op ziet. Cheese!

Opstappen en na singelen en beugels doen
Afbeelding

Wat foto's van het losrijden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bowie, we gaan te snel!
Afbeelding

En van mijn proef
Afbeelding

Van hand veranderen, draf verruimen
Afbeelding

Afbeelding

Grooote Volte
Afbeelding

Groeten
Afbeelding

Zo dat waren die van mij Bloos

En toen wachten tot 10 voor 11 op de prijs uitrijking. En we hadden prijs Haha! we waren 5e van de 12 Haha! En de rest mag alles lekker zelf vertellen Tong uitsteken

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:00

Nou dan ook mijn verslag Knipoog

Ik was aardig op tijd op de manege want ik wilde natuurlijk niet veel missen, dus ik heb nog een deel van het inrijden van Fenna en Wendy (en de rest) gezien. Eigenlijk zou onze groep om 10 voor half 8 in de buitenbak moeten inrijden mag gelukkig waren de mensen zo wijs om een korte pauze is te lassen en wij in de binnenbak konden inrijden Lachen Djolly was echt zo ontzettend rustig (misschien zelfs wel te rustig) Alles ging super, alleen geen stelling links, maar ik was al zo blij dat ze rustig was. Dus lieve brave Djol weer op stal gezet en wachten tot dat ik aan de beurt was... Ook lekker onder het afdakje gestaan en men wat duurde die proef voor mij lang... Het stortregende buiten en ik wilde zo snel mogelijk naar binnen... Dus ik kwam de bak in, Djolly nog steeds zo rustig, ik wat simpele overgangen gemaakt, mevrouw wilde bijna niet aandraven, maar met wat moeite toch in draf gekregen Knipoog. Toen kon ik beginnen en dat was de druppel voor Miss Djol, het tempo werd 10× verhoogd. Halthouden ging nog net aan, maar daarna werden alle figuren en in 1 minuut doorheen gecrosst. Ik wist niet wat ik meemaakte. Had haar nog nooit zo gehad en wist niet dat ze zo erg kon veranderen van de ene op de andere seconde! Maar goed, ik heb er het beste van gemaakt wat ik ervan kon maken. Ze zwaaide overal uit en op een gegeven moment was het zo erg dat ik niet meer wist of ze nou aan het draven was of aan het galopperen Knipoog.
Ik ging ervan uit dat het hoog was als ik 180 punten zou halen, maar wilde wel zien wat voor nieuwe commentaren ik dit keer zou krijgen (normaal staat er namelijk altijd: meer tempo, nou dat leek me dit keer wat overbodig Clown) Bij de prijsuitreiking bleek dus dat ik 219 punten had, hieruit werd voor mij weer duidelijk dat er heel hoog gejureerd was en totaal niet eerlijk, ik vond het zó overdreven. Ik kan ook niet blij zijn met mijn PP punt als ik zo poedersuiker gereden heb... Had maar 1 onvoldoende, terwijl ze (Ja ik geef haar lekker de schuld Tong uitsteken) ergens een hele hoek heeft afgesneden, we drie keer moesten halthouden en ze niet stilstond, ze uitzwaaide over de AC-lijn en nog veel meer van dat soort dingen...

Dit was alvast het verslag, de foto's komen er zo achteraan...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:08

Leuk om jullie verslagen te lezen! En allebei een winstpunt, knap hoor. Sas, mischien was de rest wel zo slecht dat jullie daarbij vergeleken heel erg goed leken?.. Schijnheilig Had ze niet toevallig van dat kalmerende spul gekregen? daar kunnen ze ook zo raar van gaan doen.. Cool

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:14

Nou als dat zo was had het geen kalmerende werking Knipoog
Maar vond echt niet dat ik een winstpunt verdiend had, van mij hadden er minstents 20 punten afgemoeten. (Misschien wel 30 Knipoog)

*Ben nog even foto's aan het uploaden*

Fijn dat je sollicitatiegesprek goed ging trouwens Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:28

Oké de foto's dus...

Te beginnen met (natuurlijk) mezelf Schijnheilig
Foto's van het inrijden:
Afbeelding
Afbeelding
Nog een rondje in de bak rijden, nog steeds sloom zoals je ziet...
Afbeelding
Halthouden, toen ook nog braaf Lachen
Afbeelding
Toen werd Djolly te snel voor de camera, dus verder geen foto's meer Clown

Hier nog een paar van Fenna en Nynke
Afbeelding
Afbeelding
En Fenna zonder Nynke Vork
Afbeelding

En Mariëtje (Die bijzonder irritant is vandaag Tong uitsteken)
Afbeelding
Afbeelding

Sorry Wendy, van jou geen foto's want kwam erachter dat ik mijn camera niet bij me had toen jij aan de beurt was, en anders had ik je halve proefje weer gemist Knipoog Volgende keer Cool

Afbeelding
En zielige zieke zwakke zeer irritante maar o zo lief kijkende Nielsje Bloos

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:30

Zo irritant ben ik niet hoor Sas Gaaaap

Maarja m'n proefje ging heel relaxt vond ik zelf, nu nog even afwachten tot de prijsuitrijking.

Leuke verslagen trouwens Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:35

Ja ik kom vanavond ook nog even naar de prijsuitrijking, kijken of ik het ermee eens ben Knipoog

Nee hoor Jet... het spijt me Duivel

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:43

Ik ben vandaag niet meer geweest. Diefoto's van mariet zien er ook leuk uit. En sas heb je er nou niet eens bij vermeld dat je 3e was of ben ik zo blind Bloos

En Fenna waar blijft jou verslag met foto's :p

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:52

ik doe af en toe nog wat nuttigs. Want ondanks dat we tot kwart over elf ofzo op de manege stonden te kletsen moest ik gewoon weer om acht uur bij de hema zijn. (ik was moe, was donderdag ook pas half een voor ik ging slapen... Dromen )
Maar om jullie een plezier te doen. Hier een uitgebreid verslag:

de wedstrijd klinkt als de titel van een slecht boek...

Om half vijf ergens moest Fenn al haar spullen nog pakken en het verf nog van haar handen wassen. O, en nog even eten. Dus vlug een tosti naar binnen gegooid, een rijbroek aan, witte handschoentjes zoeken en zoals beloofd een kerstmuts. Daarna konden we vertrekken om Iris nog op te halen.
Stipt half zes verschenen we bij de manege. Ik moest Nynke gaan poetsen en zadelen. Terwijl ik daar mee bezig was keek ik ondertussen rond wie Wendy nou kon zijn en of Sas al geariveerd was. Geen van beide zag ik, maar samen met Iris was het zeker wel gezellig en Mirthe kwam ook nog aan.
Toen mocht ik inrijden:
Afbeelding
Afbeelding
Zoals niet te zien is was Nynke toen best druk. Mijn zweepje gooide ik al snel weg, maar tijdens de gallop gallopeerde ze ook nog gewoon mee, terwijl ze eigenlijk moest draven. Verder huppelde ze flink en was het juryhok toch nog intressant, maar ze vond het niet echt eng (zoals manda...).
Na het inrijden mocht Nynkepinkel weer op stal en ging ik naar de andere proefjes kijken en omkleden. Ik zag Nienke op Grimeur (toch?) waarbij het eigenlijk een soort fout ging en ik kon Wendy zien rijden (met wie het heel goed ging Lachen ).
Daarna moest ik even snel inrijden en toen opstijgen onder het afdakje. Wat een pokkeweer was het Nagelbijten / Gniffelen Nynke was een beetje gestresst, ikzelf ook.
Tja en toen mochten we de bak in. Met het inrijden besloot ik dat ik blij mocht zijn dat ik een zweepje mee had, want ze viel helemaal terug op mij. Het hele proefje was ze opzich best wel relaxt, soms had ik het idee dat ze opeens wat meer gespannen liep, maar het ging oké. Alhoewel haar neus gewoon ergens in de lucht zat. De linker gallop dacht ik goed aan te springen en ik werd al helemaal vrolijk, zat ik toch heel erg verkeerd Clown
Afbeelding
Groeten.
Afbeelding
iets Bloos
Afbeelding
draf veruimen.
Afbeelding
volte ofzoiets.

Nadat Sas en Iris ook nog gereden hadden stonden we nog even op stal:
Afbeelding
Solly Lachen
Afbeelding
Sas, helemaal vrolijk Haha! (toen ging ze ernog van uit dat ze gewoon weer allemaal vieren had... Clown )
Afbeelding
Sas, Ier en Djolly die ook nog graag wat aandacht wilde..

en als laatste Nynkepinkeltje en ik:
Afbeelding

Oja, ik was dus zesde (Wendy won. Gefeliciteerd Lachen ) met 228 punten. Achterlijk veel! Voor die verkeerde gallop kreeg ik een vijf en verder een zes en een zeven. Nou, dat sloeg echt nergens op. Ze hielden rekenign met de paarden, maar dit was een beetje overdreven zeg... Verder tja, stiekem wel blij dat ik een winspunt heb en nu ook de L kan gaan rijden.
Oja, Iris had 215 punten en een waarschijnlijk 4e plek (of 5e).

Verder heb ik nog wat filmjes, maar die kan ik er niet opzetten Schijnheilig

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:10

Oee die eerste foto van mij en Djol is wel heel erg leuk zeg Knipoog
Iris was trouwens 5de Bloos Diegene op Pablo had 217 punten.

Je was trouwens niet de enige die er vroeg uit moest hoor, ik was om over achten alweer op de manege te vinden Pling

Maar verder cool verslag en nu wachten op die van Mariëtje Knipoog

(p.s. ik had er niet bij vermeld dat ik derde was nee, maar als het je interesseert wen, het staat zelfs op de startlijst Clown )

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:07

hihi, ja die foto vond ik heel gaaf Lachen

Heb je vandaag nog veel proefjes gezien? Gedroeg Prins zich nog een beetje, hoe deed Nynke het? En was Manda al minder bang voor het juryhokje? en hoe ging het met de rest?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:52

Oké je wilt ook een verslag van vandaag hoor ik al Knipoog
Ik heb zo ongeveer de hele ochtend gezien dus opzich best veel..
Prins gedroeg zich als een engeltje
Nynke deed maar een paar keer mee maar viel wel in de prijzen!
Manda was nog steeds bang voor het juryhokje.
Suzie reed op Manda, ging opzich wel oké alleen heeft ze bijna geen een keer de hoefslag voor A meegenomen. Maar Suus had wel een PP
Marjolein ging op Bo, weet niet hoeveel punten ze had, i.e.g. geen prijs
maar ik vond het best netjes gaan Ja
Bij leonie ging het ook goed, ze had ook een PP.
In de L2 had Ilse op Manda gewonnen van de 2 dus... Tong uitsteken
In de F7 had anneloes op Luna gewonnen, Luna was ook tweede trouwens Knipoog Verder had djolly helemaal geen prijs en deze jury was dus duidelijk minder van haar onder de indruk als die van gisteren...
Wil je nog meer weten? Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:53

ja Ja Nynke in de prijzen? dus ze was heel braaf? (eerste tweed derde...)
Luna is tegenwoordig wel populair met de wedstrijden he? En verder waren het de standaard paarden die wonnen? Lando, boy en omar? Schijnheilig

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:55

sorry, sas. Ik ben nieuwsgierig. Vind het leuk om te weten hoe de paarden zich gedroegen... Schijnheilig

hoe ging het met alle bekenden? (ik noem een naam... Riane? Clown ) nee, Mirthe, Marjolein en Suzie dus en de rest? (vooral met Mirthe? )

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:07

kooslover schreef:
(p.s. ik had er niet bij vermeld dat ik derde was nee, maar als het je interesseert wen, het staat zelfs op de startlijst Clown )

Ja, maar die kan ik niet zien, gaarne vermelden dus Knipoog. Ik zie op de foto's helemaal geen kerstmutsen slingers en ballen, hoe kan dat?? Tong uitsteken .
En Jet, ook ik zit met smart op jou verslag te wachten...

Wat mankeer Niels? wedstrijdgriep?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:13

Niels was al kreupel, heeft al bij de kliniek gestaan volgens mij.
En ik kon mijn kerstmuts zo gauw niet meer vinden, dacht dat ie in de kast lag, maar nee Bloos

En Fenn, Leonie zat op Grimeur vrijdag en Nienke zat op Omar Knipoog, die was na jou aan de beurt.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:14

waaah, ik zat weer fout met namen Bloos

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:41

Over Suzie en Marjolein had ik toch al verteld fen Knipoog
Maar Bij Myrthe ging het wel oké, maar ze had geen PP, 208 punten dacht ik.
Nynke deed dacht ik maar 2× (1× F5 en 1× F3) mee zaterdag, ze is niet hoog in de prijzen gevallen maar wel winstpunten gereden. En ik geloof dat ze het tempo er wel in had zitten Knipoog
Ja Lando, Boy en Omar waren allemaal weer hoog in de prijzen inderdaad (maar ze kijken absoluut niet naar de paarden hoor Schijnheilig ) Dinsdag kun je zelf nog precies even kijken wie er 1/2/3 waren want ik weet het ook niet meer precies. In elk geval waren het Lando, Omar, Boy en Luna. Okkie was dit keer niet zo populair.
Fox was geloof ik een beetje vervelend geweest, wat hij precies heeft gedaan weet ik niet maar aad zei tegen dat meisje dat erop gereden had dat ze hem goed had doorgereden en dat diegenen na haar het daardoor veel makkelijker had Tong uitsteken
Rianne had trouwens een winstpunt op Pablo, rond de 214 punten dacht ik...

Ik sta open voor al uw verdere vragen!

@antoinette: ik vond het niet zo van belang Tong uitsteken

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:42

Nouja, het viel me allemaal heel erg mee, want toen ik m'n proefje terugkeek op de video zag ik dat Xandra ECHT sliep.. Heeeel erg.. Maarja.. was 5e met een winstpunt dus, ben blij Lachen

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:01

Oooeeh over 3 uurtjes ben ik 16 Haha! (A)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:03

Go jij! Go jij! wat zijn wij goed bezig met z'n allen. Allemaal een winstpunt, toch?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:33

Dat komt vast doordat ik zo goed geduimd heb voor jullie Knipoog. Aplausje voor jullie allemaal!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:55

Ik denk het ook Knipoog

Vandaag is Mariëtje jarig Go jij! Go jij!
Lang zal ze leven (Koek zal Fenna geven! Clown)

Hieperdepiep HOERA!!!!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:14

Jetje, van harte gefeliciteerd!!! Hieperdepiep........