Ik denk dat het topic naar beneden zakt omdat er verder niemand meer bij ini rijd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vanmorgen had ik al geregeld dat ik met Wineke mee kon rijden, want er was regen voorspeld en om dan met die kou in combinatie met regen met brommertje te gaan was niet helemaal mijn plan. Uiteindelijk geen regen gehad, maar goed.
Eenmaal bij Ini aangekomen bleek dat ik Misty mocht rijden vandaag en aangezien ik veel te vroeg was (Wineke haar dochtertje reed al om half 10, zodoende) lekker ontspannen en rustig gaan poetsen. Misty had hier een problemen mee, mits zij in de gang mocht kijken. Dus deur open, mevrouw aan touwtje vast gezet, zij kon lekker kijken en ik fijn poetsen. Heerlijk!
Terwijl ik lekker bezig ben, zie ik ineens iets dat lijkt op 2 mestballen door de stal heen en weer bewegen. Voor zover ik weet is dat onmogelijk, dus ik kijk nog eens iets beter. Ik ontdek dat die "mestballen" oortjes, kraaloogjes, spitse neusjes, kleine pootjes en staartjes hebben. Het blijken 2 schattige kleine muisjes te zijn! Blijkbaar was ik zo rustig en relaxed in de stal dat die 2 (door mij liefkozend Pieps en Tjieps genoemd) gewoon tevoorschijn durfden te komen! Geen idee waar ze naar op zoek waren in dat strooisel, maar heb ze maar gelaten. En ook Misty werd niet warm of koud van die 2.
Helaas werd de rust op dat moment ruw verstoord. Wat een meisje uit de ponyles van half 10 was laat en blijkbaar moest er nog een pony gekozen worden voor haar. Werd dus Misty. In intercityvaart werd Misty gezadeld en was ze op weg naar de bak met meisje erop. Ik ben toen maar even de stallen langs gewandeld.
Heb eerst Classic even geknuffeld en ben later doorgelopen naar Nini voor een aaisessie. Ach oude liefde roest niet zeggen ze en denk dat t klopt. Want ik stond ff lekker met madam te knuffelen, toen de amazone ineens constateerde dat ze zo rustig was. Blijkbaar heb ik iets rustgevends over mij hangen vandaag, iets waardoor paarden ontspannen? Of ben ik gewoon saai?
Op dat moment gaf WIneke het signaal dat men in de buitenbak mocht opstijgen. En aangezien ik niet kon opstijgen (pown liep immers nog), heb ik de anderen maar even geholpen met krukjes aandragen, singelen en beugels verstellen. Kleine moeite toch? Gelijk nog even 2 mensen die mochten vrijrijden helpen opstappen.
Terwijl de rest al wat kon losstappen, moest ik nog op ponylief wachten. Maar uiteindelijk mocht ik dan toch de binnenbak in naar haar toe. Gelijk beugels even 14 gaten langer doen (kleine meisjes, kleine beentjes, grote vrouwen, lange benen), singelcheck en erop! Nog even beugels gelijk hangen, Ini nog even naar singel laten kijken en dan rijden maar!
En wat ging dat lekker vandaag! Ze liep echt als een zonnetje! Losrijden moest ik even iets doorpakken, maar dan hebbie ook wat! Jeetje! Doorzitten ging soepel, galopjes gingen prima (alleen linksom even een keer verkeerd, maar dat was te herstellen, ze ging zelfs af en toe aan de teugel! Heerlijk gereden en nu weet ik t zeker! Wanneer Ini weer een proefje uitschrijft, wordt Misty mijn 1e keuze! Pony tussen de paarden, benieuwd wat dat gaat brengen!
Na de les bleek Misty nog een uur te mogen, dus helaas geen afzadelen voor mij... Poetsen daarentegen weer wel!
Want Pier mocht ik uit zijn paddock gaan halen en die eens even flink met de rosborstel te lijf gaan. En dat hoef je geen 2x tegen mij te zeggen! Helaas wel een baggerbende daar en dat meneer gewoon stoïcijns achterin zijn paddock bleef staan en gehaald wilde worden hielp ook niet mee aan t schoonhouden van de laarzen. Maar t borstelen zelf was een succes! Ik kreeg wat hulp en dat was hemels lekker volgens Pier. Meneer stond echt met zijn lippen te klapperen en flink te kwijlen tijdens zijn beurt! Duidelijk aan t genieten! En de vloer van zijn stal werd hoe langer hoe zwarter van zijn afgepoetste haar! Duidelijk een gevalletje waarbij er alleen maar voordelen zijn!
Ik was trouwens erg blij dat ik mijn laarzen nog niet had gedaan, want nadat ik Pier gepoetst had, moesten Ottoline en Classic nog naar buiten. EN ja, dat betekent ook weer modderstampen en tot je enkels wegzakken! Maar daar hebben we dan weer een spuitplaats met kraan voor. En omdat Wineke weer richting huis wilde, maar even goed de laarzen gedaan. Zo houd je de auto ook schoon. Waren we trouwens net onderweg, bedacht ik me dat ik mijn tas met GSM, portemonnee enz vergeten was... Niet handig... Dus maar snel omgedraaid en tas gehaald. Scheelt dat we nog maar net daar weg waren!
... Tel daar een ruiende vacht bij op en je begrijpt dat ik flink heb mogen poetsen vandaag! Iets waar Okke volgens mij geen enkel probleem mee had. En ja, het eindresultaat mocht er wel wezen. Hij stond er weer keurig netjes op! Ikzelf ietsje minder (overal haar en bagger) maar goed, das een detail...
PM was ook geïnteresseerd, maar meer in mij geloof ik. Want meneer deed zijn neus in mijn haar, kriebelde daar even met zijn lip (Dit lokte een "oh, wat lief" uit bij de amazone van Jelle) en probeerde mijn groene jasje op te eten. Maar alles goed en wel, volgens mij ben ik niet eetbaar. Of zie ik dat verkeerd en probeert PM gewoon vriendjes te zijn? Ik hoop dat laatste!
Vanmorgen was het eindelijk zover, we mochten weer gaan rijden bij Ini! Mijn schoonmoeder bracht ons tweeën met de auto en had haar camera meegenomen om foto's te maken. Eenmaal aangekomen werden we naar de binnenbak gebracht waar Ini net een lesje aan het afronden was. Een omhelzing en 3 zoenen later kwam de grote vraag: "op wie willen jullie rijden." Uhmm, we zouden op Friesjes gaan toch? "Ja Tamara, jou had ik al op Okke gepland, maar Evelien, wie wil jij, Melina?" En zo geschiedde dat wij twee friesjes uit de wei mochten halen.
(Oké, ik loop wel hard en sport 3x in de week maar dat mijn benen daar daadwerkelijk dikker van werden, had ik niet voorzien.) Tijd voor een goede poetsbeurt, zadels erop en gaan! Het opstijgen ging nog redelijk soepel en de beugels werden goed geïnspecteerd door Ini en toen was het tijd voor de les. Onno was in de longeerbak met iets bezig wat herrie veroorzaakte en Okke en Melina stonden dan ook op scherp. Ini liep naar buiten en verzocht Onno ermee te stoppen, piew! Eerst wat oefeningen in de stap en toen de draf,
alsof ik het zadel uitgelanceerd werd en ik voelde mijn bovenbenen meteen, na 2 rondjes draf moest ik al op mijn adem letten, omg, ging ik dit wel volhouden?
Okke moest scherper aan mijn binnenbeen en mocht ook wel wat voorwaartser maar man, ik had het al druk genoeg met mezelf, haha.
De galop was ook echt machtig mooi, rechts ging perfect, links daarentegen was ik even vergeten dat dat niet zijn makkelijke galop was. Hij sprong verkeerd aan, en weer verkeerd, en nog een keer verkeerd, na een tik zwiepte die zijn staart en gaf die een klein bokje maar toen zat ik toch goed! Maar ik raakte buiten adem, verloor de concentratie en hij viel terug en ik kreeg hem niet meer goed. Dan maar weer rechtsom, want er moesten wel mooie foto's gemaakt worden van ons wijken in galop. (Wat echt verrassend goed ging!
)
Toen Ini het signaal gaf dat we mochten gaan stappen was ik kapot, mijn lichaam kon niet meer maar van binnen wilde ik nog wel uren rijden! We mochten uitstappen in de buitenbak en gingen nog samen met Ini en de paarden op de foto. Tijd om af te zadelen en een tosti en kop thee met Ini in de kantine te veroberen.
Want paardrijden is toch echt wel machtig mooi!

Tijdens het grondig poetsen van zijn hoofd viel me dat wel op! Na deze welverdiende beurt, deken er weer lekker op en terug naar zijn maatjes buiten. Iemand zei me nog dat ik wel lang met een poetsbeurt bezig ben, maar dat vind ik juist fijn. Je bouwt een band op met het dier, merkt het als iets niet goed is (mok, wondjes etc) en het is voor je paard ook fijn gemasseerd te worden. Dat dier loopt wel zijn benen onder het lijf weg voor je, dus daar mag best iets tegenover staan denk ik dan!
Staat Rhapsody er eigenlijk nog? Die heb ik niet gezien.
. Heerlijk paardje is het toch ook. Toegegeven, ze heeft nog wel haar streken, maar ze kan t kunstje volgens mij ook echt wel! Galop sprong ze trouwens alle keren correct aan! Heel fijn om dat te merken!
Leuk dat er over twee weken weer een wedstrijdje is!