RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:15

Wauw ff naar de usa! Super leuk jenny.
Ik denk dat het topic naar beneden zakt omdat er verder niemand meer bij ini rijd ;-)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:03

Das ook een optie Mikkiej! En ja, ff naar de USA voor 10 dagen! Moest mezelf ook ff knijpen hoor!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:53

Binnenkort krijg je tijdelijke versterking met verhalen Jenny! Evelien en ik gaan namelijk vrijdag 18 maart een uurtje rijden bij Ini! Eindelijk hebben we dan een datum geprikt, ini gebeld, die SUPER enthousiast was en we krijgen nu meteen een uur les op friezen. Ahh, zo'n zin in maar kreeg ook meteen vlinders in me buik, toch ook wel spannend weer. Heb al zolang niet meer op een paard gezeten en weet niet eens of ik mijn paardrijbroek nog wel pas, haha.

Het wordt sowieso spierpijn kweken, dat kan niet anders, maar wel leuke spierpijn! Welke friezen zijn er eigenlijk nog die in de les meelopen?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:06

Friezen in de lessen zijn nog: Widuna, Okke, Elina, Melina en dan heb je het ook wel weer gehad. Of ik moet er 1 vergeten zijn...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:08

En wat ik ook nog vergeten ben ik alle drukte hier is schrijven van t weekend... 2 uur gereden (1e uur PM, 2e Misty) en pfff wat waren de dieren fris zeg! 1e uur kon ik PM nog goed onder duim houden, 2e uur mocht hij ook weer meedoen en die amazone is eraf gevallen! Ook is er in 2e uur iemand van Oppy gevallen. Maar pffffff.... de dieren schrokken van hun eigen schaduwen soms. Hing iets in de lucht...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:31

Oja, Elina! Ik wist dat er nog een 'nieuwe' fries was. Ben benieuwd.

En o,o, was het weer zover. Gelukkig dat je erop bent blijven zitten! Haha.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:12

Kennen jullie dat? Van die dagen dat alles net even anders loop dan je inpland, maar wel op een leuke manier? Nou vandaag was voor mij zo'n dag.

:) Vanmorgen had ik al geregeld dat ik met Wineke mee kon rijden, want er was regen voorspeld en om dan met die kou in combinatie met regen met brommertje te gaan was niet helemaal mijn plan. Uiteindelijk geen regen gehad, maar goed.

:D Eenmaal bij Ini aangekomen bleek dat ik Misty mocht rijden vandaag en aangezien ik veel te vroeg was (Wineke haar dochtertje reed al om half 10, zodoende) lekker ontspannen en rustig gaan poetsen. Misty had hier een problemen mee, mits zij in de gang mocht kijken. Dus deur open, mevrouw aan touwtje vast gezet, zij kon lekker kijken en ik fijn poetsen. Heerlijk!

:? Terwijl ik lekker bezig ben, zie ik ineens iets dat lijkt op 2 mestballen door de stal heen en weer bewegen. Voor zover ik weet is dat onmogelijk, dus ik kijk nog eens iets beter. Ik ontdek dat die "mestballen" oortjes, kraaloogjes, spitse neusjes, kleine pootjes en staartjes hebben. Het blijken 2 schattige kleine muisjes te zijn! Blijkbaar was ik zo rustig en relaxed in de stal dat die 2 (door mij liefkozend Pieps en Tjieps genoemd) gewoon tevoorschijn durfden te komen! Geen idee waar ze naar op zoek waren in dat strooisel, maar heb ze maar gelaten. En ook Misty werd niet warm of koud van die 2.

>;) Helaas werd de rust op dat moment ruw verstoord. Wat een meisje uit de ponyles van half 10 was laat en blijkbaar moest er nog een pony gekozen worden voor haar. Werd dus Misty. In intercityvaart werd Misty gezadeld en was ze op weg naar de bak met meisje erop. Ik ben toen maar even de stallen langs gewandeld.

:+: Heb eerst Classic even geknuffeld en ben later doorgelopen naar Nini voor een aaisessie. Ach oude liefde roest niet zeggen ze en denk dat t klopt. Want ik stond ff lekker met madam te knuffelen, toen de amazone ineens constateerde dat ze zo rustig was. Blijkbaar heb ik iets rustgevends over mij hangen vandaag, iets waardoor paarden ontspannen? Of ben ik gewoon saai?

/3 Op dat moment gaf WIneke het signaal dat men in de buitenbak mocht opstijgen. En aangezien ik niet kon opstijgen (pown liep immers nog), heb ik de anderen maar even geholpen met krukjes aandragen, singelen en beugels verstellen. Kleine moeite toch? Gelijk nog even 2 mensen die mochten vrijrijden helpen opstappen.

:\ Terwijl de rest al wat kon losstappen, moest ik nog op ponylief wachten. Maar uiteindelijk mocht ik dan toch de binnenbak in naar haar toe. Gelijk beugels even 14 gaten langer doen (kleine meisjes, kleine beentjes, grote vrouwen, lange benen), singelcheck en erop! Nog even beugels gelijk hangen, Ini nog even naar singel laten kijken en dan rijden maar!

:D En wat ging dat lekker vandaag! Ze liep echt als een zonnetje! Losrijden moest ik even iets doorpakken, maar dan hebbie ook wat! Jeetje! Doorzitten ging soepel, galopjes gingen prima (alleen linksom even een keer verkeerd, maar dat was te herstellen, ze ging zelfs af en toe aan de teugel! Heerlijk gereden en nu weet ik t zeker! Wanneer Ini weer een proefje uitschrijft, wordt Misty mijn 1e keuze! Pony tussen de paarden, benieuwd wat dat gaat brengen!

:( Na de les bleek Misty nog een uur te mogen, dus helaas geen afzadelen voor mij... Poetsen daarentegen weer wel!

;) Want Pier mocht ik uit zijn paddock gaan halen en die eens even flink met de rosborstel te lijf gaan. En dat hoef je geen 2x tegen mij te zeggen! Helaas wel een baggerbende daar en dat meneer gewoon stoïcijns achterin zijn paddock bleef staan en gehaald wilde worden hielp ook niet mee aan t schoonhouden van de laarzen. Maar t borstelen zelf was een succes! Ik kreeg wat hulp en dat was hemels lekker volgens Pier. Meneer stond echt met zijn lippen te klapperen en flink te kwijlen tijdens zijn beurt! Duidelijk aan t genieten! En de vloer van zijn stal werd hoe langer hoe zwarter van zijn afgepoetste haar! Duidelijk een gevalletje waarbij er alleen maar voordelen zijn!

:j Ik was trouwens erg blij dat ik mijn laarzen nog niet had gedaan, want nadat ik Pier gepoetst had, moesten Ottoline en Classic nog naar buiten. EN ja, dat betekent ook weer modderstampen en tot je enkels wegzakken! Maar daar hebben we dan weer een spuitplaats met kraan voor. En omdat Wineke weer richting huis wilde, maar even goed de laarzen gedaan. Zo houd je de auto ook schoon. Waren we trouwens net onderweg, bedacht ik me dat ik mijn tas met GSM, portemonnee enz vergeten was... Niet handig... Dus maar snel omgedraaid en tas gehaald. Scheelt dat we nog maar net daar weg waren!

Kortom, weer een anders-dan-anders ochtend bij Slot! Maar vervelen doe je je daar niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:50

Wat heb je dat weer leuk geschreven, hihi. Grappig dat de dochter van Winneke ook al rijdt, de tijd vliegt! Nog 10 nachtjes slapen (als het goed is), Mara! Dat wordt inderdaad flinke spierpijn maar kan niet wachten! :))

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:45

De tijd vliegt inderdaad! De ochtend bij Ini is weer om gevlogen!

Toen ik op brommertje arriveerde, wachtte er een leuke verrassing op mij: Ini wou me op Okke hebben! Helaas had meneer toch een stel vieze sokken dat wil je niet weten. Bommetje vol bagger... :(... Tel daar een ruiende vacht bij op en je begrijpt dat ik flink heb mogen poetsen vandaag! Iets waar Okke volgens mij geen enkel probleem mee had. En ja, het eindresultaat mocht er wel wezen. Hij stond er weer keurig netjes op! Ikzelf ietsje minder (overal haar en bagger) maar goed, das een detail...

Aangezien we vandaag in de buitenbak mochten opstappen, paardlief daar mee naar toe genomen. Merkte al tijdens t opstappen dat "Halt" vandaag niet op paard zat. Of t knopje daarvoor was defect, dat weet ik niet. Maar halt betekende voor Okke vandaag hetzelfde als achterwaarts of voorwaarts gaan. Verder was hij erg wakker en voorwaarts en moest ik erg wennen weer aan hem. Maar ja, als je lang niet meer op dat paard hebt gereden... De les was uiteindelijk in de binnenbak en heb toch wel fijn gereden. Alleen kreeg ik hem linksom niet in de goede galop. Volgens Ini kwam dat omdat ik hem niet met zijn lijf gebogen en mijn buitenbeen niet voldoende naar achteren had. Maar goed, volgende keer weer proberen. Rechtergalop ging wel goed, had zelfs aan t einde van de les (toen we nog even in de buitenbak mochten uitdraven en stappen) het gevoel meneer op 2 pinken te kunnen rijden, zo licht was hij in zijn mond. Heerlijk!

Omdat ik nog 1x moest inhalen mocht ik nog een uur vrij rijden in de buitenbak. Dus ik werd eerst met Okke naar stal gestuurd, om weer met Oppy naar buiten te komen. Wat een verschil! Oppy was ook wakker, maar die was meer overal heen aan t kijken en lette weinig op mij. Die moest ik dus echt even bij de les zien te houden, af en toe tikje met de zweep erbij om hem aan de praat te houden. Wat een verschil! Het laatste stukje uitstappen mocht ik samen met Rianka tussen de weilanden aan de overkant doen. Even naar achteren, in de laatste wei draaien en weer terug. Oppy gaf nog een letterlijke demonstratie van "t paard ruikt de stal". Leuk om te merken dat ook hij wel eens enthousiast kon zijn, moest hem echt even tegenhouden.

Eenmaal weer bij stal wachtte me opnieuw flink poetsen, want ook deze heer had vieze benen. Overal opgedroogde modder. En ook hier was sprake van verharing, dus ik kon mijn lol best op vandaag! En laat Oppy dat nou ook niet erg vinden. Toen ik klaar was met poetsen de deken er weer netjes op gelegd en meneer naar buiten gebracht. Jelle en zijn amazone liepen ook mee. Deze dame had een appeltje mee en wou dat in de wei nog aan Jelle geven, maar die had daar geen zin in. Want die liep meteen weg. En ja, dan is PM de beroerdste niet. Als hij dat aangeboden krijgt, wie is hij dan om dat te weigeren? Omdat 1 van de hekken van de kampwei niet goed dicht zat, zij we daar ook nog even heen gewandeld. En dat was volgens RW zeer interessant. Die keek echt mee tijdens het dichtdoen alsof hij wilde leren hoe dat moet. Ja ja, RW die ken ik... EN dan zeker losmaken als iemand niet kijkt... ;) PM was ook geïnteresseerd, maar meer in mij geloof ik. Want meneer deed zijn neus in mijn haar, kriebelde daar even met zijn lip (Dit lokte een "oh, wat lief" uit bij de amazone van Jelle) en probeerde mijn groene jasje op te eten. Maar alles goed en wel, volgens mij ben ik niet eetbaar. Of zie ik dat verkeerd en probeert PM gewoon vriendjes te zijn? Ik hoop dat laatste!

Enfin, met deze knuffelsessie kwam er weer een eind aan de ochtend bij Ini. Volgende week weer en heb daar nu al veel zin in!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:22

Wat leuk dat je weer eens op Okke mocht! Een heel verschil als je daarna mag vrij rijden op Oppy, haha.

Aanstaande vrijdag klimmen Evelien en ik ook weer op een paard bij Ini, heb er zo'n zin in! Maar heb ook wel een beetje kriebels in mijn buik al, haha.

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:13

Klinkt weer goed Jenny!
Dat goede oude Oppy het nog steeds doet. Die was in mijn gedachten al "oud" toen wij daar nog reden :-)

Lang geleden dat jullie gereden hebben Tamara en Eef?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:31

Voor mij is het denk alweer 2 jaar geleden dat ik voor het laatst op een paard gezeten had en voor Eef nog wel langer. Dus dat gaat echt enorm wennen worden. :P

Vrijdag is het alweer zo ver! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:14

Jaaa ik knijp 'm wel een beetje, hoor! :D Ik heb al bijna 7 jaar niet meer gereden, m.u.v. een strandritje en even rondgestuurd op de toenmalige verzorgpony van Tamara. Ben benieuwd hoe het gaat :j

Hoe gaat het met jou, Lotte?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:47

*\o/* *\%/* *\%/* *\%/* *\o/*

Het was zooooooooooooooooooooooooo LEUK! Ik stuiter nog helemaal na, niet geheel soepel want de spierpijntjes beginnen al op te komen. :+ Vanmorgen was het eindelijk zover, we mochten weer gaan rijden bij Ini! Mijn schoonmoeder bracht ons tweeën met de auto en had haar camera meegenomen om foto's te maken. Eenmaal aangekomen werden we naar de binnenbak gebracht waar Ini net een lesje aan het afronden was. Een omhelzing en 3 zoenen later kwam de grote vraag: "op wie willen jullie rijden." Uhmm, we zouden op Friesjes gaan toch? "Ja Tamara, jou had ik al op Okke gepland, maar Evelien, wie wil jij, Melina?" En zo geschiedde dat wij twee friesjes uit de wei mochten halen.

Daarna de paardrijbroek en laarzen aan, de broek wilde maar net dicht en de laarzen pasten ook nog maar net tot mijn grote schrik. Zijn mijn benen nou serieus dikker geworden? :7 (Oké, ik loop wel hard en sport 3x in de week maar dat mijn benen daar daadwerkelijk dikker van werden, had ik niet voorzien.) Tijd voor een goede poetsbeurt, zadels erop en gaan! Het opstijgen ging nog redelijk soepel en de beugels werden goed geïnspecteerd door Ini en toen was het tijd voor de les. Onno was in de longeerbak met iets bezig wat herrie veroorzaakte en Okke en Melina stonden dan ook op scherp. Ini liep naar buiten en verzocht Onno ermee te stoppen, piew! Eerst wat oefeningen in de stap en toen de draf, ~~}> alsof ik het zadel uitgelanceerd werd en ik voelde mijn bovenbenen meteen, na 2 rondjes draf moest ik al op mijn adem letten, omg, ging ik dit wel volhouden? }:0

We kregen 3 kwartier les omdat we een uur volgens Ini sowieso niet vol zouden houden en daar had ze gelijk in. Ik wist het allemaal nog precies en snapte het commentaar van Ini ook wel, maar mijn lichaam en conditie liet mij in de steek. :7 Okke moest scherper aan mijn binnenbeen en mocht ook wel wat voorwaartser maar man, ik had het al druk genoeg met mezelf, haha. :Y) De galop was ook echt machtig mooi, rechts ging perfect, links daarentegen was ik even vergeten dat dat niet zijn makkelijke galop was. Hij sprong verkeerd aan, en weer verkeerd, en nog een keer verkeerd, na een tik zwiepte die zijn staart en gaf die een klein bokje maar toen zat ik toch goed! Maar ik raakte buiten adem, verloor de concentratie en hij viel terug en ik kreeg hem niet meer goed. Dan maar weer rechtsom, want er moesten wel mooie foto's gemaakt worden van ons wijken in galop. (Wat echt verrassend goed ging! *\o/* )

Ik heb zelfs nog een stukje zonder beugels gereden, omdat ik zo goed zat volgens Ini. Maar ik ging op een gegeven moment toch op de noodrem want ik kon het gewoon niet meer aan en was bang eraf te stuiteren. :oo Toen Ini het signaal gaf dat we mochten gaan stappen was ik kapot, mijn lichaam kon niet meer maar van binnen wilde ik nog wel uren rijden! We mochten uitstappen in de buitenbak en gingen nog samen met Ini en de paarden op de foto. Tijd om af te zadelen en een tosti en kop thee met Ini in de kantine te veroberen.

Het was zo'n leuke ochtend/middag en ik ga zo'n veel spierpijn hebben morgen. Maar het was het meer dan waard. We gaan proberen er een traditie van te maken en hopelijk 1x per 3 maanden een lesje te rijden. :D Want paardrijden is toch echt wel machtig mooi! <3

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:43

Dat klinkt als enorm gaaf dames! Ben ook heen benieuwd naar een fotospam hier!!!! En Okke klonk (zeker qua galop) ook precies zoals ik hem ken!!! Ik mag morgen ook weer, zal proberen nog even een foto van de beroemde Misty te maken!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:35

Klinkt als een geslaagde dag! Ben benieuwd wat je van Melina vond Evelien! Ze is zoo super leuk en fijn te rijden. Mijn nichtje rijd daar inmiddels ook regelmatig op. Afgelopen maandag heeft ze op easter gereden. Mijn god wat een gigantisch paard is dat. Ik ben nog altijd een beetje onder de indruk als ik bij hem in de stal komt. Hoewel hij super braaf is en geen vlieg kwaad doet..

Misty is leuk! Toen ik meedeed aan de autumn desert trail met Aika zag ik nog een misty look-a-like :D

Morgen heb ik ook weer les. Maar dan western! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:20

Jaaa het was tof, ook om alle paarden weer te zien. In eerste instantie was ik heel blij dat ik op Melina mocht, dat was toch wel een van mijn favoriete paarden voordat ben gestopt. Maar toen ze in haar stal een beetje druk stond te dribbelen, vroeg ik me af of ik dit eigenlijk wel aan zou kunnen, hihi. Ik had echt al jaaaren niet meer gereden en had geen idee of ik nog in staat zou zijn om haar onder controle te houden. Dus ik vroeg nog: "Eh, Ini..? Vertrouw je dit eigenlijk wel?" Maar Ini grijnsde en zei: "Tuurlijk!"
Toch maar een elastiek erom, hop erop en daar gingen we! De fijne kneepjes waren wat roestig; zo vond ik het moeilijk om door te zitten en had ik haar misschien niet zo fijn aan het lopen als 'vroeger', maar toch ging het ook niet slecht. Heerlijk gevoel om weer lekker rond te galopperen op zo'n mooi paard! Melina had haast maar verder erg braaf, en het was inderdaad suuuperleuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:23

Jaaa het was tof, ook om alle paarden weer te zien. In eerste instantie was ik heel blij dat ik op Melina mocht, dat was toch wel een van mijn favoriete paarden voordat ben gestopt. Maar toen ze in haar stal een beetje druk stond te dribbelen, vroeg ik me af of ik dit eigenlijk wel aan zou kunnen, hihi. Ik had echt al jaaaren niet meer gereden en had geen idee of ik nog in staat zou zijn om haar onder controle te houden. Dus ik vroeg nog: "Eh, Ini..? Vertrouw je dit eigenlijk wel?" Maar Ini grijnsde en zei: "Tuurlijk!"
Toch maar een elastiek erom, hop erop en daar gingen we! De fijne kneepjes waren wat roestig; zo vond ik het moeilijk om door te zitten en had ik haar misschien niet zo fijn aan het lopen als 'vroeger', maar toch ging het ook niet slecht. Heerlijk gevoel om weer lekker rond te galopperen op zo'n mooi paard! Melina had haast maar verder erg braaf, en het was inderdaad suuuperleuk!

Easter is echt een reus inderdaad! Ik vond het wel gek om te zien dat de paarden natuurlijk ook ouder zijn geworden. Logisch natuurlijk, maar toch. Leuk dat je western gaat rijden, veel plezier! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:08

Hebben jullie gisteren stiekem al in t boek gekeken? Want dan hoef ik niet meer te vertellen dat ik op mijn favo ruin heb gereden! En ik mocht er vandaag zelfs een slofteugel aan hangen, hij moest even over de rug gereden worden. Maar uiteraard moest er eerst worden gepoetst! En dat vond meneer helemaal niet erg. Sterker nog, terwijl ik hem poetste, wou hij mij ook wel doen. Eerst nog met alleen zijn bovenlip, maar toen hij zijn tandjes ook wilde gebruiken heb ik daar maar even een stokje voor gestoken. Want ik ben wel goed, maar niet gek!

Na het poetsen vlug zijn zadel erop, hoofdstel pakken, maar geen slofteugels meer in de zadelkamer. Rianka was les aan t geven, Ini nergens te bekennen. Dus maar even zonder slof naar de bak gegaan en daar bleek er nog 1 te liggen. Dus die er aan gehangen. En ik moet toegeven, hij liep verdraaid fijn vandaag! Ik had echt t gevoel een hogeschoolpaard te rijden, zo heerlijk ging hij! Verzameld galopje, draf verzamelen, wijken, alles even fijn! Ik had echt het gevoel te zweven! Die glimlach zit voorlopig nog wel op mijn gezicht gebeiteld!!!

Na de les was t dan ook verdiend lekker napoetsen voor meneer! Van neus tot staart en van schoft tot hoeven, overal even flink gepoetst! En ja, ook PM wordt een beetje grijs op zijn hoofdje, net onder de voorpluk ;) Tijdens het grondig poetsen van zijn hoofd viel me dat wel op! Na deze welverdiende beurt, deken er weer lekker op en terug naar zijn maatjes buiten. Iemand zei me nog dat ik wel lang met een poetsbeurt bezig ben, maar dat vind ik juist fijn. Je bouwt een band op met het dier, merkt het als iets niet goed is (mok, wondjes etc) en het is voor je paard ook fijn gemasseerd te worden. Dat dier loopt wel zijn benen onder het lijf weg voor je, dus daar mag best iets tegenover staan denk ik dan!

Of zie ik dat nou verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:12

Ah, lieve PM, daar heb ik ook nog even aan gedacht toen Ini vroeg op wie we wilden. Maar ik kan me zijn gekke buien ook nog goed herinneren, dus dat leek me niet zo verstandig :p Fijn dat het weer zo goed ging, Jenny! Groot gelijk hoor, zo'n uitgebreide poetsbeurt hebben ze wel verdiend, vooral nu ze al beginnen te verharen :j Staat Rhapsody er eigenlijk nog? Die heb ik niet gezien.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:40

Zo, dat was even fijn rijden vanmorgen! Bij aankomst gelijk in t boek kijken, Rianka had al gezegd dat ze een leuke voor mij hadden. Nou is dat niet zo moeilijk, want ze zijn bijna allemaal leuk bij Ini! En wat blijkt: Misty vandaag! Nou dat is inderdaad leuk ja! Omdat die al liep, heb ik hier en daar paardje geknuffeld, praatje gemaakt en de amazone van Jelle een handje geholpen. Intussen was Misty al klaar, naar stal gebracht en afgezadeld. Amazone wist blijkbaar niet dat ik er op mocht. Geeft niets, kan gebeuren. Dus ik haar spullen weer gepakt en mevrouw weer gezadeld. Daarna naar de buitenbak en hup erop.

Ze probeerde gelijk was grasjes te pakken langs de bakrand. Helaas voor haar, ik stond dat niet toe... Ini liet even op zich wachten, dus zelf maar even enkele voltes gestapt. Toen Ini kwam, raakte ze nog even in gesprek, maar intussen was wel duidelijk geworden dat ze fanatiek aan t werk wou. En dat hebben we geweten. Want hard werken dat was het. Maar o wat liep Misty fijn. Kon haar zelfs een stukje aan de teugel krijgen :D. Heerlijk paardje is het toch ook. Toegegeven, ze heeft nog wel haar streken, maar ze kan t kunstje volgens mij ook echt wel! Galop sprong ze trouwens alle keren correct aan! Heel fijn om dat te merken!

Na de les mocht mevrouw weer naar stal terug, afgezadeld worden en ik kreeg de opdracht het hoofd flink te rossen. Uiteraard doe ik dat, no problemo! En als ik dan toch bezig ben, pak ik de rest van t paardje ook mee! En Misty? Die stond bijna te slapen... Na deze flinke poetsbeurt, gelijk paardje naar buiten mogen brengen. Uiteraard! Geen probleem! Nog even helpen met wat opruimen ed. En dan op naar huis. Kwam Ini nog weer tegen, die aangaf dat ik goed gereden had, maar nog wel wat brutaler mag worden. Gevolgd door een tikje tegen mijn kont. Uh... ok? Dus dat maar als huiswerk voor volgende keer opgevat!

Uiteindelijk een heerlijke ochtend daar gehad! Volgende week weer!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:24

Pfffff.... wat een ochtend.... Begon al met het simpele feit dat ik mij had verslapen. Gevolg: Snel wassen en aankleden, als een razende ontbijt erin proppen en na t tandenpoetsen zo snel mogelijk naar Ini. Maar niet nadat ik eerst nog even gebeld had om te vragen of iemand vast kon poetsen. En dat bleek een uitstekende keuze te zijn. Want toen ik arriveerde, was daar al geen tijd meer voor. Die persoon had zelfs alvast t zadel op paardlief gelegd, heel fijn. Kon nu cap op doen, hoofdstel omhangen bij madam en haar meenemen naar de bak. Wie deze dame is? Nou, Melina natuurlijk!

In de buitenbak merkte ik al snel dat stilstaan voor singel, opstappen en beugels niet in haar systeem zat vandaag. Rustig losstappen overigens ook niet... Ze had er erg veel zin in, dat was te merken. Dus ik had al zoiets, toen we moesten gaan draven, van ojee hoe zal dit gaan vandaag. Maar dat was onterecht. Want wat kon ik haar tempo fijn onder controle houden, wat kon ik haar heerlijk sturen en wat was ze ook in galop heerlijk te rijden! Ini vond zelfs nog dat ik vooruit was gegaan en ja dat ben ik met haar eens! Als ik zie hoe ik eerder met Melina in de rondte reed en dat vergelijk met nu, ging het een heeeeel stuk beter! Ja, ik ben heel tevreden en vond dat het uur weer veel te snel voorbij ging!

Na de les mocht ik naar de binnenbak om haar over te dragen aan de volgende. Dus die erop geholpen, en ook amazone van Okke op haar paard helpen stappen en singelen. Bij het verlaten van de bak vroeg Rianka nog of ik de balk voor de buitendeur er nog even voor wilde hangen. Jazeker wel, dus dat gelijk gedaan. In de stalgang leek het wel alsof er een bom was ontploft, dus gelijk een bezem gepakt. Gelukkig waren er nog 2 dames met hetzelfde idee dus et zijn drietjes de stal netjes geveegd. Ter hoogte van het memobord zag ik 2 nieuwe papieren hangen met inschrijflijsten voor proefjes. Ik mag op 23 april proefje rijden zag ik wel en of ik wel 2 keuzes paard wilde opgeven. Mogen jullie eens raden wie 1e en 2e keuze zijn bij moi! Na het vegen en inschrijven was t wel zachtjes aan tijd om spullen weer bijeen te rapen en richting huis te gaan. Zo snel als een ochtend voorbij vliegt bij Ini.

En helaas heb ik ook nog verdrietig nieuws meegenomen naar huis: oude dame Widuna heeft de weilanden van Ini definitief verlaten... Als gevolg van ouderdom is zij via de regenboogbrug naar de eeuwige groene weides gegaan. 25 jaar heeft ze mogen worden... Dank voor alle fijne lessen die ik met je gehad heb meisje, en doe de groetjes aan Fotty, Kanjer en alle andere Slotties daarboven...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:54

Wat leuk dat het zo goed ging op Melina!

En je wedstrijdkeuze, hmm, ik denk Misty en uhm Partyman? :)

En van Widuna hadden Evelien en ik het al gehoord,ze was ook al zo oud! Toen wij er nog reden was ze al oud met haar grijze haren. Raar om te bedenken dat er over 10 jaar misschien wel geen enkel paard meer is uit onze les.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:58

_Mara_ Je slaat hier de spijker volledig op zijn kop! Dat zijn mijn 2 keuzes ja...

En oude Widuna was idd oud. En geen een heeft helaas t eeuwige leven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:35

Ja, erg jammer van Widuna inderdaad! Ik vond het ook wel een beetje confronterend om te zien dat de paarden natuurlijk ook flink wat ouder zijn geworden in al die jaren. Ik moest ook even twee keer knipperen voordat ik Islotti herkende; die is ook flink grijs geworden! Andersom wel erg leuk om te zien dat de slungelige veulens, jaarlingen en twenters van 2007-2009 nu mooie, volwassen paarden zijn.

Leuk dat het zo goed ging op Melina, Jenny! Knap hoor. Aaaah ik wil ook weer, het was toch wel héél erg leuk :D Leuk dat er over twee weken weer een wedstrijdje is!