RSVAbokkers gaan er weer samen tegen aan! [DEEL 10!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: RSVAbokkers gaan er weer samen tegen aan! [DEEL 10!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:41

Elja schreef:
Ik ben toe aan de zomervakantie Scheve mond

Je bent niet de enige Ach gut

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:43

Lekker feesten zonder zorgen en surfen Lovers ..

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 18:44

Astor schreef:
Emmaa_ schreef:
ik ga misschien buiten mijn anky jade ook nog anky fog + bandages kopen Bloos

heb je daar wel geld voor? Kusje maar welke kleur is dat precies?
maar wel super leuk hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:46

Denk niet dat het door gaat Melis Lachen
Ze vraagt er namelijk €35 voor en sja, andere mensen hadden ook al interesse Knipoog
Maar het is een beetje een zilverachtige kleur Lachen

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:48

Misschien een stomme vraag, maar heb jij die anky jade ook niet nogsteeds bij iemand anders liggen?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:55

Bokteritis ROFL

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:57

Broccoli schreef:
Bokteritis ROFL

Mijn 8 uur maatje Lovers

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 18:57

Jammer Em! Mijn Anky Jade setje is nu ook eindelijk compleet. eindelijk haha.
En ik heb ook eindelijk mijn nieuwe frontriem! Dus nu hou ik even op met dingen kopen.
Heel misschien nog een hoofdstel voor Ayla maar ik moet even kijken.
En wil ook heel graag leren laarzen nog!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:59

Ik wil andere leren laarzen ROFL
Nja moet er gewoon een rits in laten zetten ofzoooo

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:06

Ik wil eigenlijk toch wel wat kwijt, want zit er best wel mee.
Vanavond wil ik gewoon super graag uit maar ik ben eigenlijk afhankelijk van mijn stiefzusje met uitgaan.
Want als zei niet gaat, mag ik zeker weten ook niet en dat is zo vervelend.
En vanavond weer, vet veel mensen vragen of ik kom. Maar me stiefzusje heeft weer eens geen zin.
Want haar vriendinnetjes gaan ook allemaal niet dus ik zeg zo van ja maar je hoeft toch ook niet altijd met hun uit.
Zegt ze neeeee maar ik heb ook gewoon geen zin. Ze heeft alleen zin als het haar uit komt.
En ze gaat alleen uit als het haar uit komt. En ik weet zeker dat ik ook gewoon niet uit mag als zei ook niet gaat.
Maar ik ben wel al bijna 18 dus dat mag ik toch lekker zelf bepalen...
Zij is nog maar 16 maar dan hoeven mijn stiefouders mij toch ook niet te behandelen als een 16 jarige.
Nu doen ze mij echt tekort zo op deze manier. Ik weet dat ik er gewoon met ze over moet praten maar dat durf ik gewoon niet.
Ook met dingen vragen heb ik er altijd heel veel moeite mee om het daadwerkelijk te vragen. Waarom ik bang ben weet ik niet precies..
Maar ook mijn stiefmoeder kent mijn vriendinnen allemaal niet en als ik zeg ja ik ga naar die en die
Krijg ik gelijk een heel kruisverhoor en gaat ze me raar aankijken.
Ja waar ken je haar van, wie is dat en wat ga je dan doen? En dan gaat ze me raar aankijken omdat ze diegene niet kent,.
Maar het zit me nu gewoon echt even tot hier, en ik moet er gewoon bijna van janken zo erg vind ik het.
Want vind het gewoon super leuk om uit te gaan en af te spreken met vriendinnen maar dit doe ik nu eigenlijk veels te weinig en dat vind ik gewoon zo jammer....
En hun houden ook niet van paarden en ze snappen geowon niet dat ik er veel tijd in wil steken.. En ook op dit gebied doen ze me weer tekort.
Want ik mis zoveel dingen die ik eigenlijk gewoon had kunnen doen.....
Verdrietig Verdrietig Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Astor op 03-01-09 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:08

Jane_ schreef:
Broccoli schreef:
Bokteritis ROFL

Mijn 8 uur maatje Lovers

Ben echt heel blij dat je mee gaat!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:09

Lieve Melissa, ik denk dat je toch echt moet praten meis.
Je mag best zeggen wat je dwarszit. En daarmee kom je niet ondankbaar o.i.d over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:11

Melis toch Ach gut
Ik ken het, mijn ouders geven mij ook heel weinig ruimte.
Nee natuurlijk mag je niet met vriendinnen weg, wie is dat dan?, waar ken je die en die van? en vooral mijn moeder loopt alleen maar te zéiken de laatste tijd.

Vandaag was mijn vader ook lekker bezig.
Ik heb een dikke brandwond op mijn hoofd, en ik heb gewoon al 3 dagen lang barstende koppijn door dat kútvuurwerk.

Gister gingen we schaatsen alleen mijn vader heeft het bandje van mijn houtjes kapot getrokken (ja ik schaats op houtjes), dus een van die twee dingen gleed de hele tijd naar de binnenkant van mijn schoen waardoor ik de hele tijd naar binnen klapte. Ik heb echt ongelofelijk veel last van mijn been nu.
Dus vandaag zei m'n vader dat als we mijn moeder haar noren (4 maten te klein... Scheve mond ) een beetje losser zouden doen dat het dan wel zou gaan.
Nou, ik heb gewoon hartstikke blaren op mijn voeten van een kwartiertje schaatsen.
Dus ik zeg tegen m'n vader dat het pijn doet en dat ik ze uit wil hebben.
Gaat hij helemaal tegen me lopen schreeuwen dat ik zelf heb gezegd dat het goed ging.
Toen viel ik heel erg hard op mijn hoofd dus ik zei tegen hem dat ik echt heel erg hoofdpijn had dus dat ik liever in de auto ging zitten, maar toen was het van nee [naam] niet zo zéiken, gewoon schaatsen.
Uiteindelijk was hij zo tegen me aan het schreeuwen en schelden omdat die schaatsen te klein waren dat ik gewoon moest huilen.
Dan gooit hij de autosleutels naar me en 'moet ik het zelf maar uitzoeken'.

Echt, meis ik leef met je mee Ach gut

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:15

Ik weet gewoon dat ik moet praten maar het lukt gvd niet Verdrietig
Ik durf het gewoon echt niet, ik zeg steeds dat ik het moet doen maar ik doe het gewoon niet..
En moet ik straks ook nog naar een klóte verjaardag waar ik helemaal geen zin in heb.
Nou ik ga lekker mijn chaggooste kop opzetten en de hele avond bokken en morgen ook..
Misschien dat ze dan vraagt wat er aan de hand is en dat ik het dan gewoon vertel.
Maar dat denk ik niet, maar ik weet zeker dat dan echt alles eruit komt en dat ik gaga moet janken..
Maar ik kan er gewoon niet meer tegen, het zit me zo dwars en nu zit ik gewoon weer te janken...... Verdrietig

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:17

Astor schreef:
Vanavond wil ik gewoon super graag uit maar ik ben eigenlijk afhankelijk van mijn stiefzusje met uitgaan.
En vanavond weer, vet veel mensen vragen of ik kom. Maar me stiefzusje heeft weer eens geen zin.
Want haar vriendinnetjes gaan ook allemaal niet dus ik zeg zo van ja maar je hoeft toch ook niet altijd met hun uit.
Zegt ze neeeee maar ik heb ook gewoon geen zin. Ze heeft alleen zin als het haar uit komt.
En ze gaat alleen uit als het haar uit komt. En ik weet zeker dat ik ook gewoon niet uit mag als zei ook niet gaat.
Zij is nog maar 16 maar dan hoeven mijn stiefouders mij toch ook niet te behandelen als een 16 jarige.
Nu doen ze mij echt tekort zo op deze manier. Ik weet dat ik er gewoon met ze over moet praten maar dat durf ik gewoon niet.
Ook met dingen vragen heb ik er altijd heel veel moeite mee om het daadwerkelijk te vragen. Waarom ik bang ben weet ik niet precies..
Maar ook mijn stiefmoeder kent mijn vriendinnen allemaal niet en als ik zeg ja ik ga naar die en die
Ja waar ken je haar van, wie is dat en wat ga je dan doen? En dan gaat ze me raar aankijken omdat ze diegene niet kent,.
Maar het zit me nu gewoon echt even tot hier, en ik moet er gewoon bijna van janken zo erg vind ik het.
Want vind het gewoon super leuk om uit te gaan en af te spreken met vriendinnen maar dit doe ik nu eigenlijk veels te weinig en dat vind ik gewoon zo jammer....
En hun houden ook niet van paarden en ze snappen geowon niet dat ik er veel tijd in wil steken.. En ook op dit gebied doen ze me weer tekort.

Meissie zit je allemaal ook niet mee he Ach gut

Ik denk dat het heel vervelend is dat je stiefzusje niet mee werkt. Terwijl jij gewoon je eigen ding wilt doen.
Ik denk dat je het er het beste even over moet gaan praten even rond de tafel met je stiefouders. Want misschien zijn die wel een beetje overbezorgd omdat je toch niet hun kind bent en ze toch hebben beloofd goed voor jou te zorgen Knipoog

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:23

Ja ik zit er gewoon zo mee......
En ik MOET gewoon echt met ze prqaten dat is de enige oplossing maar het ligt gewoon niet makkelijk.
Want ik durf en doe het gewoon niet.....
Ja maar die overbezorgheid is gewoon vervelend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:23

Astor schreef:
Ja ik zit er gewoon zo mee......
En ik MOET gewoon echt met ze prqaten dat is de enige oplossing maar het ligt gewoon niet makkelijk.
Want ik durf en doe het gewoon niet.....
Ja maar die overbezorgheid is gewoon vervelend...

Verdrietig Ach gut

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:27

En ik MOET ook echt ALTIJD mee naar verjaardagen. Terwijl mijn broers gewoon zeggen nee ik heb geen zin en die gaan dan oook gewoon niet mee.
Maar echt overal moeten we mee naartoe ook met vakantie moesten we vroeg thuis zijn, voelde me echt een kleuter...
En ze behandelen me niet naar me leeftijd ( innerlijke leeftijd) daarom doen ze zo kinderachtig tegen me.
wordt er gewoon stront ziek van Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Astor op 03-01-09 19:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:27

Astor schreef:
En ik MOET ook echt ALTIJD mee naar verjaardagen. Terwijl mijn broers gewoon zeggen nee ik heb geen zin en die gaan dan oook gewoon niet mee.
Maar echt overal moeten we mee naartoe ook met vakantie moesten we vroeg thuis zien, voelde me echt een kleuter...

Ach gut
Weet niet zo goed wat ik moet zeggen Bloos

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:30

Stuurde net iemand naar me:

hun hebben natuurlijk heel veel verantwoordelijkheid gekregen over jou.. en moeten veel dingen bepalen dat is moeilijk want ze zullen nooit weten hoe jou ouders het gedaan zouden hebben of hoe hun het zouden willen.. daarom nemen ze je wat meer in bescherming. kijk als ik uit ga moet ik met iemand samen en dan weer samen naar huis en bij elkaar pitten.. ik snap dat het allemaal heel meoilijk voor je is maar als je der echt zoveel last van hebt denk ik dat praten het beste voor je is .. ik snap dat dat moeilijk is..

En dit komt zo hard aan want het is zo bekend bij mij.....

desnoods praat je eerst alleen met die moeder of alleen met die vader.. waar jij je het prettigste bij voelt.. en dan bouw je het langzaam op. leg ze uit dat jij anders bent dan haar kinderen en dat jij andere behoeftes heb. en dat je het heel moeilijk vind dat je niet gewoon kan doen waar jij je prettig bij voelt. ik denk dat ze je wel snappen en dat hun zullen uitleggen waarom ze het zo doen.. en zo kunnen jullie elkaar dan tegemoed komen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:43

Is het wat om een brief te schrijven, Melissa?

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:46

Astor schreef:

Haaj wijffie,

Ik heb der zelf niet zoveel ervaring mee, maar heb altijd makkelijke ouders gehad.
Praten is toch de beste oplossing.. Zo kan je samen tot een compromis komen, waar jullie alle twee tevreden mee kunnen zijn.
Je kan ook een brief schrijven naar ze, daarin kan je precies overdenken wat je neer wilt zetten en hoe je het neer wilt zetten.
Schrijf in die brief dat je graag met ze wilt praten, maar dit moeilijk vind..
Ze doen dit niet express, ze begrijpen alleen waarschijnlijk niet wat er in jou omgaat. En helaas alleen jij kan vertellen, wat er in je omgaat..
Het zijn je eerste stapjes naar zelfstandigheid en dat is voor alle twee de partijen moeilijk.

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:46

Broccoli schreef:
Is het wat om een brief te schrijven, Melissa?

hihi, dat typte ik net ook.. Schijnheilig

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:47

Broccoli schreef:
Ben echt heel blij dat je mee gaat!

Samenn Lovers

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:53

de feestdagen waren ook oer saai. zat ik dan weer alle dagen bij familie als een muurbloempje.
het liefst vier ik oud en nieuw gewoon lekker met vrienden en dan kan je past echt lol maken en genieten en leuk het nieuwe jaar in gaan.
je bent maar 1 keer jong maar kijk op welke manier dat bij mij gaat....
ik ben ook nog nooit alleen uit geweest zonder dat me stiefzusje ook uit ging...
nou binnen kort vraag ik gewoon of ik bij een vriendin mag slapen en nou dan ga ik me toch uit me dak.

thanks voor de tip dames maar een brief schrijven vind ik een beetje raar, ik weet niet waarom...
maar ik kan het maar beter wel doen denk ik, maar dan ben ik weer bang voor hun reactie, zowieso al op het feit dat ik hun een brief schrijf...