Elja schreef:Ik ben toe aan de zomervakantie
Je bent niet de enige
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Elja schreef:Ik ben toe aan de zomervakantie

.. Astor schreef:Emmaa_ schreef:ik ga misschien buiten mijn anky jade ook nog anky fog + bandages kopen![]()
heb je daar wel geld voor?maar welke kleur is dat precies?
maar wel super leuk hoor!

Broccoli schreef:Bokteritis

Jane_ schreef:Broccoli schreef:Bokteritis
Mijn 8 uur maatje

) een beetje losser zouden doen dat het dan wel zou gaan.
Astor schreef:Ik wil eigenlijk toch wel wat kwijt, want zit er best wel mee.
Vanavond wil ik gewoon super graag uit maar ik ben eigenlijk afhankelijk van mijn stiefzusje met uitgaan.
Want als zei niet gaat, mag ik zeker weten ook niet en dat is zo vervelend.
En vanavond weer, vet veel mensen vragen of ik kom. Maar me stiefzusje heeft weer eens geen zin.
Want haar vriendinnetjes gaan ook allemaal niet dus ik zeg zo van ja maar je hoeft toch ook niet altijd met hun uit.
Zegt ze neeeee maar ik heb ook gewoon geen zin. Ze heeft alleen zin als het haar uit komt.
En ze gaat alleen uit als het haar uit komt. En ik weet zeker dat ik ook gewoon niet uit mag als zei ook niet gaat.
Maar ik ben wel al bijna 18 dus dat mag ik toch lekker zelf bepalen...
Zij is nog maar 16 maar dan hoeven mijn stiefouders mij toch ook niet te behandelen als een 16 jarige.
Nu doen ze mij echt tekort zo op deze manier. Ik weet dat ik er gewoon met ze over moet praten maar dat durf ik gewoon niet.
Ook met dingen vragen heb ik er altijd heel veel moeite mee om het daadwerkelijk te vragen. Waarom ik bang ben weet ik niet precies..
Maar ook mijn stiefmoeder kent mijn vriendinnen allemaal niet en als ik zeg ja ik ga naar die en die
Krijg ik gelijk een heel kruisverhoor en gaat ze me raar aankijken.
Ja waar ken je haar van, wie is dat en wat ga je dan doen? En dan gaat ze me raar aankijken omdat ze diegene niet kent,.
Maar het zit me nu gewoon echt even tot hier, en ik moet er gewoon bijna van janken zo erg vind ik het.
Want vind het gewoon super leuk om uit te gaan en af te spreken met vriendinnen maar dit doe ik nu eigenlijk veels te weinig en dat vind ik gewoon zo jammer....
En hun houden ook niet van paarden en ze snappen geowon niet dat ik er veel tijd in wil steken.. En ook op dit gebied doen ze me weer tekort.
Want ik mis zoveel dingen die ik eigenlijk gewoon had kunnen doen.....
![]()
![]()

Astor schreef:Ja ik zit er gewoon zo mee......
En ik MOET gewoon echt met ze prqaten dat is de enige oplossing maar het ligt gewoon niet makkelijk.
Want ik durf en doe het gewoon niet.....
Ja maar die overbezorgheid is gewoon vervelend...
![]()
![]()
Astor schreef:En ik MOET ook echt ALTIJD mee naar verjaardagen. Terwijl mijn broers gewoon zeggen nee ik heb geen zin en die gaan dan oook gewoon niet mee.
Maar echt overal moeten we mee naartoe ook met vakantie moesten we vroeg thuis zien, voelde me echt een kleuter...

Astor schreef:Ik wil eigenlijk toch wel wat kwijt, want zit er best wel mee.
Vanavond wil ik gewoon super graag uit maar ik ben eigenlijk afhankelijk van mijn stiefzusje met uitgaan.
Want als zei niet gaat, mag ik zeker weten ook niet en dat is zo vervelend.
En vanavond weer, vet veel mensen vragen of ik kom. Maar me stiefzusje heeft weer eens geen zin.
Want haar vriendinnetjes gaan ook allemaal niet dus ik zeg zo van ja maar je hoeft toch ook niet altijd met hun uit.
Zegt ze neeeee maar ik heb ook gewoon geen zin. Ze heeft alleen zin als het haar uit komt.
En ze gaat alleen uit als het haar uit komt. En ik weet zeker dat ik ook gewoon niet uit mag als zei ook niet gaat.
Maar ik ben wel al bijna 18 dus dat mag ik toch lekker zelf bepalen...
Zij is nog maar 16 maar dan hoeven mijn stiefouders mij toch ook niet te behandelen als een 16 jarige.
Nu doen ze mij echt tekort zo op deze manier. Ik weet dat ik er gewoon met ze over moet praten maar dat durf ik gewoon niet.
Ook met dingen vragen heb ik er altijd heel veel moeite mee om het daadwerkelijk te vragen. Waarom ik bang ben weet ik niet precies..
Maar ook mijn stiefmoeder kent mijn vriendinnen allemaal niet en als ik zeg ja ik ga naar die en die
Krijg ik gelijk een heel kruisverhoor en gaat ze me raar aankijken.
Ja waar ken je haar van, wie is dat en wat ga je dan doen? En dan gaat ze me raar aankijken omdat ze diegene niet kent,.
Maar het zit me nu gewoon echt even tot hier, en ik moet er gewoon bijna van janken zo erg vind ik het.
Want vind het gewoon super leuk om uit te gaan en af te spreken met vriendinnen maar dit doe ik nu eigenlijk veels te weinig en dat vind ik gewoon zo jammer....
En hun houden ook niet van paarden en ze snappen geowon niet dat ik er veel tijd in wil steken.. En ook op dit gebied doen ze me weer tekort.
Want ik mis zoveel dingen die ik eigenlijk gewoon had kunnen doen.....
![]()
![]()
Broccoli schreef:Is het wat om een brief te schrijven, Melissa?
Broccoli schreef:Ben echt heel blij dat je mee gaat!