Stal de Vrijhoeve in Hazerswoude

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

super_freek

Re: Stal de Vrijhoeve in Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 08:09

Hoe laat moet jij op school zijn dan sam?

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:10

super_freek schreef:
Wel een leuke om over na te denken:

Op een mooie lentedag stapt de filosofie-professor de collegezaal in. Bij zich heeft hij een grote, glazen vaas, en een tas met wat spullen. Hij zet, tot verbazing van de studenten, de glazen vaas op zijn bureau, en vult deze met golfballen, die hij zojuist uit de tas heeft gepakt.
Hij wendt zich tot de studenten en vraagt "Zit de vaas nu vol?".

Instemmende geluiden uit de zaal...

Vervolgens pakt hij een zak met knikkers en gooit die in de vaas leeg. De knikkers verdelen zichzelf tussen de golfballen.

Opnieuw stelt hij de vraag "Zit de vaas nu vol?".
Een beetje terughoudender dit keer, reageren de studenten wederom bevestigend.

De professor reikt weer in de tas, en pakt een zak zand, die hij leeg giet in de vaas. Het zand kruipt in de ruimte die er nog over is.

En wederom volgt na dit ritueel de vraag "Zit de vaas nu vol?".

Volmondig roepen de studenten nu "Ja!".

Tenslotte pakt de professor een paar biertjes en giet ze leeg in de vaas.
Hij kijkt vervolgens de zaal in.

"Stel je voor," zegt hij "deze vaas is je leven. De golfballen zijn de zaken in je leven die er écht toe doen: je ouders, je kinderen, je partner, je gezondheid, enzovoorts. Dingen die, als al het andere verloren zou gaan, je nog steeds een vol leven hebt.

De knikkers, dat zijn je huis, je werk, je vrienden, je auto. Het zand, dat is de rest... De kleine dingen... Je televisie, je stereo, en meer van dat..."

Hij vervolgt:

"Stel nu dat we de vaas enkel zouden vullen met knikkers, dan is er geen plek meer voor de golfballen. Voor het zand geldt dat er dan zelfs geen plek is voor knikkers, laat staan voor de golfballen.
Hetzelfde geldt voor je leven: als je dat eerst laat vullen met de kleine dingen, zul je nooit plaats hebben voor de dingen die er werkelijk toe doen. Maak dus tijd om te spelen met je kinderen. Ga uit eten met je vrouw. Verras je ouders met een bezoekje. Poetsen of het vuilnis buiten zetten kan altijd nog...
Zorg dus eerst voor de golfballen. Stel prioriteiten. De rest is maar zand!"

Een beetje huiverig vraagt een studente aan de professor "Maar hoe zit het dan met dat bier?"

"Goede vraag!" antwoord de professor. "Dat bier toont aan dat hoe vol je leven ook is, er is altijd plek voor een paar biertjes!"

mooi, ja was is het verhaaltje. Maar voor bier wordt het iets anders Knipoog

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:11

super_freek schreef:
ja ik dacht ook al dat ik gek werd

ben je ook..

hmm even kijken..
ik moet kwart over 10 weg en 4 uur uit en ben dan s'avonds heel even op stal en vrijdag ben ik er lekker lang en dan komt deem ook mee want ik geloof dat ze smook ging mooi maken al dat mocht..

Marjolein84

Roddelen als diegene erbij is = het recht in iemands bek zeggen en daar ben ik heel goed Knipoog

Ja ik werk alweer 6 jaar voor de koele poes. Tja er zijn diverse geintresseerde: Mexx, Vero Moda, Didi e.d. Het houdt in dat ik me dan met de hele inrichting van zo'n toko bezig ga houden. Om mensen naar binnen te lokken en te laten kopen zonder dat er eigenlijk nog een verkoopster aan te pas is gekomen.

mauss

je moet wel alles laten staan mar

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:17

ja sorry, er ging ff wat fout maar de zelfde inhoud stond weer in het nieuwe bericht. Ik heb een contract van 19 uur, maar werk meestal tussen de 28 en 36 uur. Bij ons delen ze geen hoge contracten meer uit Nors opkijken Maar goed ik ben het gewoon zat om die koopavonden en in het weekend te werken. En met zo'n baan heb ik dat dus niet meer en het geeft behoorlijk veel afwisseling

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:19

zo ging bij mij ook even niet goed..

ik ben uitgenodigd via bokt om bij ons op stal een paardenparty te houden, dan komt er een soort winkeltje zal het leuk zijn en zouden we het doen, mag het van yvon?, wat denken jullie op zicht wel leuk een een BBQ er achteraan..

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:20

lekker toch die vaste tijden

super_freek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 08:21

Marjolein84 schreef:
Roddelen als diegene erbij is = het recht in iemands bek zeggen en daar ben ik heel goed Knipoog

Ja ik werk alweer 6 jaar voor de koele poes. Tja er zijn diverse geintresseerde: Mexx, Vero Moda, Didi e.d. Het houdt in dat ik me dan met de hele inrichting van zo'n toko bezig ga houden. Om mensen naar binnen te lokken en te laten kopen zonder dat er eigenlijk nog een verkoopster aan te pas is gekomen.

Klinkt echt SUPER LEUK! Zou ook echt iets voor mij zijn. Blijf je dan wel in Leiden werken, of door heel het land?

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:22

mauss schreef:
lekker toch die vaste tijden

heerlijk echt! Haha! Net zoals dit weekend moet ik gewoon het hele weekend werken, nou daar baal ik behoorlijk van Boos!

super_freek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 08:23

_Sammy_ schreef:

ik ben uitgenodigd via bokt om bij ons op stal een paardenparty te houden, dan komt er een soort winkeltje zal het leuk zijn en zouden we het doen, mag het van yvon?, wat denken jullie op zicht wel leuk een een BBQ er achteraan..

Zou je aan Yvon moeten vragen, maar ik denk het wel. Is dat een soort Tupperwareparty?

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:23

ja ik werk nu 6 dagen in de week 9-5 ongeveer

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:24

super_freek schreef:
_Sammy_ schreef:

Zou je aan Yvon moeten vragen, maar ik denk het wel. Is dat een soort Tupperwareparty?

is wel gezellig

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:24

super_freek schreef:
Marjolein84 schreef:

Klinkt echt SUPER LEUK! Zou ook echt iets voor mij zijn. Blijf je dan wel in Leiden werken, of door heel het land?

Dat is nog even afwachten... Ten eerste bij welk bedrijf ik me het meest thuis voel en ten tweede waar hun hoofdkantoor is... Maar ik wil gewoon wel hier in de omgeving werken aangezien ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer.

super_freek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 08:24

_Sammy_ schreef:
super_freek schreef:
ja ik dacht ook al dat ik gek werd

ben je ook..

vrijdag ben ik er lekker lang en dan komt deem ook mee want ik geloof dat ze smook ging mooi maken al dat mocht..

Tuurlijk mag ze dat!

super_freek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 08:25

UUUHHHH rijbewijs halen op kosten van de nieuwe werkgever???
Alles eruit halen wat erin zit!

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:26

Ja, het is ook wel leuk ik weet ook niet precies wat het is maar ze hebben alle paardenmerken,, maar vinden jullie het ook leuk en andere stalgenootjes?

super_freek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 08:27

mauss schreef:

6????

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:27

Zou zeker gezellig zijn, Sammy!! Maar dan natuurlijk wel alleen de gezellige mensen uitnodigen van stal Knipoog

super_freek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 08:27

Marjolein84 schreef:
Zou zeker gezellig zijn, Sammy!! Maar dan natuurlijk wel alleen de gezellige mensen uitnodigen van stal Knipoog

Ja helaas komen ook de minder gezellige mensen zoals Petra en Petra en Petra en Petra Knipoog
Beetje jammer.

super_freek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 08:29

Heeft iemand Shrek 3 al gezien? Hij lijkt me zo leuk, hoorde net weer een reclame op de radio.

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:29

super_freek schreef:
Marjolein84 schreef:

Ja helaas komen ook de minder gezellige mensen zoals Petra en Petra en Petra en Petra Knipoog
Beetje jammer.

en monique, monique en monique... tja en petra mag thuis blijven en al haar andere persoonlijkheden ook

super_freek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 08:30

@ Mauss -> heb jij nog lang in de file gestaan?

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:30

super_freek schreef:
mauss schreef:

6????

werk 5 dagen op kantoor en op zaterdag nog ergens anders van 9-5

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:31

ROFL ahh, maar daar staan we heel ver boven, zij kan echt niet de gezelligheid weghalen hoor bij ons Bloos lukt niemand..

ik ga haar even mailen en dan aan yvon vragen moet ook nog de hoefsmid bellen Bloos die komt volgende week zaterdag mag me veulen uit de opfok halen Go jij! Go jij!