wie is er ook bij de zingende huifkar geweest?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Re: wie is er ook bij de zingende huifkar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:32

Ik werd er knetter van!
Lag je lekker te pitten zat er weer 1 op je gezicht Scheve mond

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:04

Had ik ook ja!! En we waren daar maar met zijn 2e dus veel keus hadden de muggen ook niet hahahaha

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:23

Ja die muggen.. Daar had ik ook last van.
Hoeveel rotzooi je ook opsmeerde, 's ochtends zat je toch weer onder de bulten Tong uitsteken

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:34

Ook al had je muggenspul je werd toch lek gestoken!
We kregen in de 1e week dat we 15 min. niet de caravan in mochten wegens iets..
En ze zouden dan allemaal dood zijn, nou de volgende dag kwam ik met 5 muggebultjes op me hand, en 5 op een rij in me gezicht uit die caravan Nagelbijten / Gniffelen
Maarja, ik sliep opeen gegeven moment met een trui op me gezicht Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:00

Leonie, harstikke gefeliciteerd met aankoop van Douwe.

De trektochten waren leuk, ik had ook echt gevoel dat ik een eigen paard had. Ik vondt vooral super dat ik alles zelf mocht doen, al stond nauurlijk wel de leiding altijd voor je klaar.

En wat was mijn vakantie paard Wesley toch leuk, hij was echt een leuk paardje maar zeker niet de makelijkste. Wat had ik toch een lol met hem Lachen

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:49

laquintatje schreef:
Siggislief schreef:
Hoii,

Ik ben wat eerder terug van DZH. gekomen.. Scheve mond
Ben gisteren helaas onderuit gehaald door Lancelot.
En waarschijnelijk me been gekneusd maar gaa strks naar de HA.
Ik heb vorige week de hele week op Douwe gezeten en 1 dagje op Tobbe Lovers
En deze week ook de hele tijd op Douwe..
Douwe is verkocht nu en gaat over zo'n 3/4 weken weg!
Hij gaat richting....Eindhoven!!

Hoihoi,

Kwam dit toevallig tegen, en Douwe is aan ons verkocht.
Dus geen zorgen, jullie zullen nog genoeg van Douwe kunnen zien en horen op bokt Lachen .
Hij komt inderdaad richting Eindhoven, Veghel om precies te zijn..
We zijn erg blij dat we die grote knuffelbeer gekocht hebben en zullen goed voor hem zorgen.
Zijn jullie nog een beetje lief voor hem de komende weekjes? Knipoog

Gr leonie

Gefeliciteerd Haha!
het is echt een schat van een paard!
grote teddybeer Haha!
zal hem erg gaan missen Boos!

tuurlijk zijn we lief voor hem Knipoog ik iig wel ga morgen er weer heen en ga heeel vel met hem knuffelen, is misschien wel laatste keer dat ik hem zie Verdrietig Douwe rijd heerlijk Haha! lekker voorwaarts en erg braaf Ja

__pedro__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:16

hei
ik hoorde net van me vriendin dat die daar ook is geweest volgensij vond ze het wel leuk:P:D
kendd iemand haar noortje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:59

Ja, zij was er tijdens de ponykamp toen ik er ook was.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:48

Ja, zij was er toen ik er ook bij was Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:13

Ik heb de foto's op me website neergezet.
http://ik.zapto.org/
Flimpjes laden kan wel eventjes duren en als je een foto / flimpje wil opslaan klik met rechter muisknop op dit icoon Afbeelding en kies dan "Doel opslaan als..."

Mocht iemand nog wat foto's / filmpjes hebben gemaakt tijdens de vakantie bij de Zingende Huifkar dan wil ik ze graag zien Knipoog

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:09

Ik heb wel wat foto's gemaakt maar die heb ik nog niet van de camara gehaald!
Ik kom nu moeilijk uit bed!
Zal het deze week nog proberen

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:19

heey.
Ponykamp was vett leuk!!
Idd jammer van die muggen. Wij hadden die grote sta caraven. Nouy daar zat een gat in het raam. Later hebben we gewoon een fleecedeken ervoor gedaan!!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:05

Hahaha ja voor dat gat lag ik ook te slapen ja

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:39

Ik lag in de 1e week in de Rode Caravan, die naast de Stacaravan.
En daarna lag ik in die 1ste rechts.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:00

Zie dit topic nu pas Knipoog Ik heb vorig jaar een half jaar stage gelopen bij De Zingende Huifkar. En daar alle ponykampen en trektochten begeleid (9 weken lang) vorige zomer Knipoog

Deze zomer heb ik met twee vriendinnen een eigen 5-daagse trektocht gemaakt over de veluwe (veluwetrail) te paard (alles te paard mee, zelfs tentje!) We hebben iets van 130 km gereden. Was super gaaf! Echt heel tof!!
In de herfstvakantie willen we van wekerom (gelderland) naar papenvoort (drenthe) rijden Van de ene locatie naar de andere locatie van ons werk! Dit is denk 200 km. Heb er nu al zin in!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:19

Heb de foto's pas gisteren op de pc gezet helaas!
Ik kon gisteren pas batterijen die het wel langer deden dan 2 sec.
Maar hier een paar foto's!

Poetswedstrijd ;
Maar dan natuurlijk met Douwe Lovers

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Vindt zelf de 1e, 3e & 6e foto erg mooi Lovers
Maar hij is eigenlijk heel leuk.. Ja

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:19

_mistique_ schreef:
noooo Douwe Verdrietig Verdrietig mn lieverd Verdrietig

wij stappen voornamelijk en de paarden hebben een zeer goede conditie het zijn geen manege paarden zoals bij 't reelaer maar ze worden zowat elke dag lekker 1,5 uur buiten gereden in de bossen en op de hei.

de accomodaties van DZH vind ik ook veel beter dan bij 't reelaer.

bij DZH betaal je een stuk minder en ik vind het veel leuker Haha!

hoihoi btje oud topic volgens mij maargoed ik ben het er niet helemaal mee eens. i kben ook bij allebei geweest en ik vond het reelaer echt super, ik was er met mn eigen pony, alles goed georganiseerd en de trektocht was erg gezellig. ik kan mij niet herinneren dat we alleen maar aan het galoperen waren of dat soort dingen, geloof er niks van! En de accomodatie bij DZH is heus gezellig maar dat van het reelaer vind ik wel beter, beter ingesteld op gasten en met goede faciliteiten ook voor de paarden. De trektochten bij DHZ zijn wel uitgebreider en worden ook elk jaar steeds beter georganiseerd.
het is dus waar je van houdt maar ik vindh et reelaer ook zeker een goede manege waar ik ook 2x ben geweest. groeten Bonnieknol

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:30

Heyhey!
Ik heb een half jaar stage gelopen bij DHZ En heb toen die zomer alle ponykampen en trektochten begeleid (9 weken).
De trektochten zijn zeker leuk, mooie gebieden waar je doorheen rijd. Aardig wat variatie in pony's en paarden. Maar de paarden worden daar alleen heel intensief gereden in de zomervakantie (heel de zomervakantie alle kampen en trektochten meelopen) en de rest van 't jaar doen ze niets. Ze worden ook niet voorbereid op het werk in de zomervakantie. Ze worden zo uit de wei geplukt en moeten een trektocht lopen van 4/5 dagen! Ook jonge pony's (die net 3jr zijn!)Dus dat vind ik een slecht punt daar ten behoeve van de pony's.
De trektochten opzich zijn een leuke ervaring voor mensen die eens wat anders zoeken dan een standaard ponykamp en van buitenrijden houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 02:01

Wat leuk, ik vond opzich mee vallen dat somige paarden te zwaar zouden hebben tijdens trektochten.
Was er van herfst nog geweest en merkte dat meeste paarden wel 1 keer per week worden gereden. Ze heeft daar tegenwoordig best wat bijrijders.

In ierdergeval hebben de paardjes daar super natuurlijke en vrije eigen leven waar de meeste paarden jaloers op zullen zijn. Ze hebben daardoor ook al heel veel beweging in vergelijking tot paardjes die alleen op stal staan.
Wat ook erg groot plus punt is dat eigenaar zich erg bezig houd met wel zijn van paard. Zo staat ze er ook op dat je paard lekker met losseteugel rijd (liefst bitloos) zodat het paard ook heerlijk kan genieten van de ritten en heerlijk ontspanne lopen.
Voor rest liepen de paarden heerlijk tijdens trekochten. Ben geen paard tegen gekomen voor wie het te zwaar was. Tuurlijk zijn er punten die beter kunnen. Hoe die jaren daarvoor is gegaan weet ik niet.

Leuke is dat je daar tijdens trektochten echt een paard tot je beschiking krijgt waar je lekker aanslag kan en van wordt verwacht dat je hem goed verzorgt terwijl er weinig begeleiding in is. Er word daarvan je verwacht dat je zeker wel wat verstand en inzicht heb in goed verzorgen van een paard.
(De begeleiders gaan daar niet elke dag alle hoeven van paarden controleren op steentjes,enz Ze zien dat daar echt als taak van de ruiter.)

Voorest is echt super voor mensen die er van paarden houden die op zo natuulijke manier worden gehouden. En is echt niks voor de mensen die liever hebben dat paard in warme droge stal staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 09:15

Ze heeft er volgens mij heel wat bijrijders rond lopen ja, en een groot deel van haar paarden lopen in de endurance. Conditie zullen ze wel hebben. ( ben er al zo lang niet meer geweest)

Ik heb de eerste twee jaar mee geholpen met de kampen, en de eerste trektoch mee gereden. Was echt super geregeld allemaal, mijn idoote paard kon overal een apart plekje hebben.

Ik zit er aan te denken komende zomer weer een trektocht mee te rijden.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:29

Ja dit jaar heeft ze wel wat bijrijders, maar het jaar daar voor was dat niet zo hoor Ik ben daar vanaf februari tot september geweest en er werd niets gedaan met de paarden in die tijd. Alleen een enkeling waar endurance meegereden werd. (dit jaar worden er door die bijrijders dan meer gestart in de endurance maar vorig jaar was dit niet het geval) Maar die werden ook niet erg getraind ofzo hoor. En ik vind het niet kunnen dat ze pony's meeneemt op trektocht die pas 3 jr zijn, en daarvoor bijna niets gedaan hebben (zo uit 't land geplukt) Ze zijn echt niet rustig ingereden en conditie opgebouwd. Een pony van 3jr is veel te jong, die kan die belasting niet aan hoor. En zo waren er ook oudere die ook voor de trektochten niets gedaan hadden. Er waren in die periode geen bijrijders.
Dat de paarden daar bijna allemaal bitloos gereden is zeker wel fijn voor de paarden, ben ik met je eens Joram. En dat ze lekker buiten kunnen lopen ivm in een stal te moeten staan, vind ik ook zeker paardvriendelijker! Maar vind het zeer slecht dat pony's al voor hun 3de worden ingereden! En in het ergste geval nog mee moeten lopen met de trektocht zonder voorbereiding! (dat kwam vorige zomer ook voor!) Dus er zijn goede punten daar, maar ook zeker een aantal slechte punten die ook zeker belangrijk vind.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:33

ik ben er al avanaf het begin geweest met eigen pony&1jaar zonder.
ik ga zeker weer heen:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:02

Pivanti,
Van 4 jarige paardjes wis ik het, maar 3 jarig is wel erg jong.

Opzich ben ik van plan om komende zomer wel weer twee weken er naar toe te gaan maar ik moet nog allemeaal even bekijken. Want de paard die ik bij rijd krijgt juist van de zomer een veulentje.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:48

haaiii allemaal Lachen

ik heb de site gezien van de zingende huifkar , en het lijkt mij ook erg leuk om daar heen te gaan Haha!
hoe gaat zoiets allemaal daar? hoelang rijd je ongeveer per dag ? en heb je ook wel pauzes tussendoor ?

gaan er trouwens ook nog mensen dit jaar?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:37

ja samiratjj en ik gaan weer een week.
je ridjt niet heel lang per dag en hebt pauzes je hebt meestal een snelle groep en slome groep enzo