doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 07:47

Ik heb ook een keer een makkelijke jury gehad, ik had toen in de F3B 244 punten...Nagelbijten / Gniffelen Best veel als je nagaat dat sommige maar 214 hadden....

Bij ons slaagt ook niet iedereen maar het merendeel altijd wel. En wie zakt heeft dan bijvoorbeeld 208 ofzo...net eronder...die balen dan altijd wel.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:08

Tot nu toe heb ik alleen maar leuke juryleden gehad, en niet omdat ik altijd goede punten heb gereden hoor maar er staan altijd wel nuttige dingen op mijn protocollen. Wat ik dus nooit heb geweten is dat je na het (af)groeten, je paard pas mag belonen na de eerste letter van de lange zijde haha. Lang leve de protocol Haha! .ik spreek de juryleden niet allemaal na afloop. De ene is gelijk weg de ander blijft maar het is dan ook erg druk in de kantine. Mijn grootste compliment heb ik in July gekregen... Het was bloedheet en voor mijn gevoel had ik de proef ( toen nog F6b) niet echt lekker gereden, vooral omdat ik het zo warm had. Ik ben toen eerste geworden (F7 en 8 zeten er ook bij) met 221 punten en onder mijn protocol stond: Keurige proef!
Daar wordt je dan erg blij van Haha!
Ik ga a.s. zondag weer de F7 rijden, ik hoop dat ik een PP haal dan mag ik door naar de F8 Lachen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:39

smurffie schreef:
grr grrr naja we hebben nu een jury in ons midden .. maar soms zijn ze echt niet helemaal goed hoor!!! mn paard had nog een beetje last van een blessure maar ik moest ermee rijden .. dus hij geeft een bok in galop .. verder was het goed krijg ik een 7 -3 had ik gevraagt waarom .. omdat ie bokt ..wat kan ik daaraan doen??? toen waren er van de 40 ook maar 4 geslaagt terwijl er normaal maar 6 of 7 van de 40 zakken, dan zeg ik dat het aan de jury licht sorry hoor!! verder had ik het niet gehaalt (209) en als ze dus dat van de bokken achterwegen hadden gelaten was ik wel geslaagt .. dit was ook nog eens in de f4!!

raar verhaal 7-3
je kan -2 krijgen bij een eerste vergissing maar niet omdat je paard bokt.
Natuurlijk kun je wel een onvoldoende krijgen maar niet 7-3

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:40

smurffie schreef:
bij ons hebben ze zelfs een keer commentaar gehad dat in de f3 de pony's en paarden niet aan de teugel liepen :S met manegepaardjes kan je dat toch niet eisen en al helemaal niet in de f3 kom op heei dan klop je toch niet helemaal!!

das ook een rare opmerking van de jury, het zal wel anders bedoeld zijn.
Misschien reden de mensen met een te losse teugel dus geen contact

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:48

willen jullie dat ik hier blijf meelezen of vinden jullie dat niet prettig?
misschien kunnen we elkaar helpen op deze manier en leer ik ook wat jullie nog missen aan commentaar van de jury of ga eens gezellig een keertje mee schrijven

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:34

~Van mij mag je blijven!! Ik denk dat het erg handig kan zijn voor allebei de kanten Lachen .

Groetjes Kim

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:38

ik moet a.s zondag alweer voor mijn F12 laatste punt maar heb ook verschillende juryleden gehad sommige die gaven echt bar weinig punten en de ander smeet gewoon met punten had laatse een proef met 242 punten doorgereden was echt gewoon verbaasd van t aantal punten..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:42

Bij ons was er laatst een jury die heeft 272 punten gegeven in de F1.
Iedereen had z'n punt gehaald, onder de 220 is er niet gejureerd.
Vind dit wel heel erg overdreven hoog gejureerd.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:44

ik ben in de F4 gestart. heb nu inmiddels alles in 1 keer gehaald rij nu F9. Hoogste score was 252 pnt. (idioot hoog, ik weet t) wij moeten alle proefjes 4x rijden (bagger, want zo schiet het niet, dat was ook de bedoeling, want veel hoger kunnen de paarden het nog niet aan)...hoop dak heel vlug van de F-proeven af ben. vind ze saai en eilik erg makkelijk. er zit bijna geen vooruitgang in.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:56

Waarom vraag je geen manege startkaart aan en ga je landelijk B starten?

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:02

Het is juist handig als je blijft.. Knipoog!
Wij kennen jou natuurlijk niet als jury, maar een vraagje aan jou: moet je als jury van de FNRS een curcus hebben gevolgd, want sommige juryleden, verschillen heel erg van elkaar?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:04

je moet zeker een cursus hebben gevolgd en alles kost bij de FNRS geld zowel voor de jury als voor de rijder.
Als jury moet je zelfs een paspoort aanschaffen ook al rij je niet

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:05

Toen ik pas met jureren begon gaf ik ook te vaak te hoge punten.
je moet uitgaan van een 7 en van daar uit bedenken wat was er goed om hoger te geven of negatief gedacht wat ging er fout

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:06

als je alles dus al gauw een 7 vind heb je een klapper van een proef en jureren leer je eigenlijk alleen door het veel te doen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:06

ik vind het goed hoor!(juist handig een jury die dingen an uitleggen!!) ik heb dat protocol als het goed is nog wel ergens .. ik weet het niet het kan ook zijn dat hij weg is omdat ik me kamer heb opgeruimt (ofwel alles heb weggegooit omdat ik geen zin had) maar toen waren er wel meer van die rare dingen .. dat van de f3 aan de teugel zeiden ze dat ze wilden dat de pony's met hun hoofd richting de grond liepen maar onse pony's lopen gewoon lekker naar voren .. als ze voorwaarts moeten krijg je hun koppie niet naar beneden omdat ze daar de spieren niet voor hebben maar dat schenen ze niet helemaal te kunnen begrijpen Bloos deze jury jureerde maar 1 keer bij ons omdat ze inviel voor iemand anders ofzo maar meestal hebben we om de 3x een ander en dan beginnen ze weer met de 1e dat gaat aardig goed alleen merk je het verschil wel heel erg!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:08

Flurk schreef:
je moet zeker een cursus hebben gevolgd en alles kost bij de FNRS geld zowel voor de jury als voor de rijder.
Als jury moet je zelfs een paspoort aanschaffen ook al rij je niet

Voor die curcus is het dan ook van belang dat je een bepaald niveau hebt qua rijden?
Ben wel benieuwd daarna!

Ik ga zondag F4 starten.. alleen hebben ze me op het verkeerde paard gezet (scheelt 1 lettertje in de naam) dus moet het nog even goed gaan regelen Lachen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:15

alles staat op de site van de FNRS
En ja je moet een bepaald niveau hebben anders mag je maar tot F6 jureren. Ik wil nu de aanvullende cursus doen om tot F20 te mogen jureren dat is nu voor iedere jury (die tot F12 mag jureren)weggelegd want het is een overgans/proefjaar

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:17

Wij hadden in de winter een teamwedstrijd en dan waren er 3 wedstrijden waarvan je bij 2 wedstrijden een lootje trok en op dat paard moest je het proefje rijden (ook eigen paarden zater ertussen). Toen lootte ik heel toevallig 2 keer op hetzelfde paard! Nou er zater ongeveer 2 weken tussen dus ik reed niet opeens veel beter ofzo.
Maar er zijn dus op de manege een stel mensen die echt er altijd zijn en 1 groep vormen en dan heb je nog wat studenten (wij dus) en mensen die gewoon 1 keer in de week op de manege rijden en geen studenten zijn.
Nu was de eerste jury iemand van de manege die daar een eigen paard heeft. Mijn team (3 studenten dus) eindige helemaal achteraan ongeveer en alle mensen met eigen paarden en die bij dat groepje hoorden vooraan.

2 weken later iemand van buitenaf, zelfde paard en ik werd ipv 22e (van de 33) 7e, mijn mede team genoten zelfs 6e en 4e! Ook eindigden opeens de mensen van de vaste groep en de eigen paarden een heel stuk meer naar achteren!

Je kunt het natuurlijk nooit bewijzen maar wij hadden wel het gevoel dat er enigszinds vriendjespolitiek aan de gang was. Dat is gewoon erg jammer!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:18

Dankje! Dan ga ik daar kijken naar meer informatie!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:19

das inderdaad niet leuk, je zou de volgende keer dan moeten schrijven bij deze jury dan weet je of je gevoel klopt

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:20

Stel nou he... en nu denk ik wel heeeeel erg voor uit aangezien ik nog maar F7 rijd. Nu de F13 tot F20 er net zijn.. Dat iemand klaar is met de F20 dat is gelijk aan M toch? Als iemand verder wilt maar geen mogelijkheid tot eigen paard heeft zullen er dan ook nog hogere proeven komen? Dat lijkt mij erg lastig om dat nier iedere manege een Z bak heeft. ( het schoor even door mijn hoogf vandaar dat ik dit plaats haha)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:22

ik verwacht niet dat ze ooit hoger zullen gaan dan F20 want zoals je zelf al aangaf zijn de meeste paarden daar niet geschikt voor.
Overigens als deze mensen bestaan gaan ze vanzelf wel een eigen paard kopen of leasen en gaan ze door in deze sport.
Het is bedoelt om mensen op de manege te krijgen en te laten proeven van de wedstrijden en door te laten stromen naar de KNHS wedstrijden zo helpt de FNRS de KNHS en andersom

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:23

Ik heb laatst een F13 proefje gereden en we hadden 218 punten. Ik vind de moeilijkheid ook nog wel erg meevallen, maar zeker voor manegeruiters is het fijn dat ze stapje voor stapje verder gaan, omdat zij minder kans hebben om te oefenen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:24

ik wil graag de F13 jureren maar wordt nog nergens op dit niveau gevraagd

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:44

Egmond a/d hoef wordt a.s weekend de eerste F13 proef gereden. Ik ben wel benieuwd Lachen

Ik weet niet of dat bij jou in de buurt is Flurk?